Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får plutselig besøk i morgen av bekjent med familie, barn på 4 og 11 år med 2 voksne. De har invitert seg selv på besøk alle sammen, føler jeg må servere noe..men ikke super gira på å ordne og styre hele dagen, tross alt ikke jeg som har invitert de hit i utgangspunktet...mannen har cøliaki. Hva ville dere servert som ikke er bare småkaker og sjokolade..så lei av den sukkermaten vi stapper i oss på alle besøk..er det nok å tilby kaffe liksom..

Anonymkode: 78e97...e31

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vafler eller boller og oppskåret frukt/bær

Julebrød med brunost eller syltetøy 

Ost og kjeks. Et par milde oster som barna liker også. 

Fruktsalat med is/krem/vaniljesaus

Pizzasnurrer

Pastasalat med hvitløksbaguetter til

Anonymkode: 0dfc9...9ba

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pizzasnurrer

Du hoppet over at mannen har cøliaki? 😅

TS; når på dagen kommer besøket? Enkel kyllingsalat kan duge om de kommer før eller etter middagstid, med noen glutenfrie kjeks/småkaker og kaffe etterpå? 

Anonymkode: c0e31...1a6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pizzasnurrer

Her var det mye mannen ikke kan spise. Dog synes jeg fruktsalaten var toppers forslag. Det kunne jeg i alle fall tenkt meg å fårvert. Digg

• Liker 4
Skrevet

Eggerøre, spekeskinke, laks, ost osv med rundstykker eller focaccia til.

Anonymkode: e9a4a...937

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun hoppet jo ikke over at mannen har cøliaki. Vi har et familiemedlem med det, og kunne jo servert alt dette til henne, så lenge det er laget glutenfritt.

• Liker 2
Skrevet

Vafler eller noe Toro Lasagne med salat og brød on det finnes glutenfritt. 

Anonymkode: eea14...3be

Skrevet

Spekemat, potetsalat og salat/brød til (glutenfritt)

Anonymkode: fa8a7...6db

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun hoppet jo ikke over at mannen har cøliaki. Vi har et familiemedlem med det, og kunne jo servert alt dette til henne, så lenge det er laget glutenfritt.

Folk flest har ikke masse glutenfrie mel-alternativer hjemme, med mindre de selv har cøliaki i hus, så da er det ikke så lett å slenge sammen en glutenfri vaffelrøre eller pizzadeig. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk flest har ikke masse glutenfrie mel-alternativer hjemme, med mindre de selv har cøliaki i hus, så da er det ikke så lett å slenge sammen en glutenfri vaffelrøre eller pizzadeig. 

Forsåvidt et poeng, jeg har alltid dette i skapene nettopp fordi vi har et familiemedlem med cøliaki, og datteren vår har ei venninne med det. Men butikkene er åpne i morgen, så med mindre TS bor veldig avsides, så er det enkelt å fikse.

• Liker 2
Skrevet

Fruktfat eller fruktsalat. Det er godt med vaniljekesam til. Sett også frem det du har av julekaker du vil bli kvitt. 

Anonymkode: 90de8...a74

• Liker 1
Skrevet

Julebuffet

Anonymkode: 436c8...5be

• Liker 1
Skrevet

Kjøp take away?

Anonymkode: 1ea19...5d2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

TS; når på dagen kommer besøket? Enkel kyllingsalat kan duge om de kommer før eller etter middagstid, med noen glutenfrie kjeks/småkaker og kaffe etterpå? 

Vafler og boller kan jo lages glutenfritt.

• Liker 1
Skrevet

Suppe, kanskje? Vil du ha det veldig raskt, så finnes det jo lapskausblanding ferdig oppskåret, og skjær opp pølsebiter i tillegg.

Enig i fruktsalat til dessert: det er så godt 😋

Anonymkode: a7727...9e9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Glutenfrie Toro vafler? 

Skrevet

Hadde brukt en fjøl og kniv som jeg vasket ekstra godt først og så holdt adskilt fra alt som inneholder gluten, og skjært opp masse grønnsaker og frukt, som gulrøtter, paprika, selleristang, agurk, epleskiver, pærer og diverse annet godt og laget en digg dipp med rømme eller yoghurt til dette. Skjært opp ost og spekemat og satt tannpirkere i for enkel servering. Trenger bare lett servering når det er slikt overraskelsesbesøk

Anonymkode: 5b1ea...9a7

Skrevet

Rundstykker/brødskiver med det du måtte ha av pålegg. Dere har vel som de fleste andre mye ekstra til jul? Fruktfat med oppskåret frukt og det du måtte ha igjen av julekaker.

Kjøp noen glutenfrie rundstykker fra frysedisken - eller be de ta med seg brød til mannen. Det er faktisk helt innafor når de inviterer seg selv på besøk og ting er litt på sparket :)

Anonymkode: cbd57...cdb

• Liker 1
Skrevet

Salat med kjøtt/egg/ fisk/ ost/ hva enn du har, og ferdigkjøpte glutenfri rundstykker/ brød

Eller tapas av det du evt har pluss glutenfri kjeks/brød, eks spekeskinke, oliven, grønnsaker, druer, egg, reker, ost, kjeks/ brød som er glutenfritt

Eller bestill noe på døren når de kommer

Anonymkode: 9860b...377

Skrevet
Thyra skrev (21 minutter siden):

Vafler og boller kan jo lages glutenfritt.

Boller glutenfritt er ikke så lett å få bra etter det jeg har skjønt, man bør ha prøvd noen ganger. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...