AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #1 Skrevet 25. desember 2025 Hei! lille på 16 mnd har vært innlagt ei uke med rs-virus, lungebetennelse og delvis kollapset lunge.. har ligget med pustestøtte i 5 dager. Reiste hjem igår formiddag. jeg kjenner jeg er i total alarmberedskap konstant. For hvert host og hver gang pusten øker litt så sliter jeg nesten selv med pusten. Har vært i kontakt med legevakt i dag, men de mente at det var normale etterdønninger. jeg er nok livredd enda, og overtolker symptomer. noen andre her som har vært gjennom lignende, og kan fortelle meg hvordan deres opplevelse var? Hva er normalt av etterdønninger, og når går det over? Anonymkode: 1e5f7...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #2 Skrevet 25. desember 2025 Minste født uke 31 fikk rs-virus litt før han ble 2 måneder (like før jeg opprinnelig hadde termindato.) Måtte legges inn 9 dager og c-pap i 7-8 dager. Tok litt tid før det gikk over, var også nervøs selv 🙈 de første forkjølelsene han fikk etter det måtte vi innom legevakt så han kunne få låne sånn inhalasjons maskin/med maske som spruter saltvann. Det var det som hjalp han å åpne opp og bli frisk. God bedring videre 💖 Anonymkode: 87f81...f0f
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #3 Skrevet 25. desember 2025 Føler med deg! Har et større barn som var innlagt i høst med mye av det samme og jeg var i beredskap i noen dager etter vi kom hjem. Veldig skummelt å komme hjem og få "ansvaret" etter man har vært i så trygge hender. Senket skuldrene etterhvert som symptomene på sykdommen avtok, men merker fortsatt at jeg blir nervøs når han hoster osv. Masse god bedring. Lytt til magefølelsen 💛 Anonymkode: 07b55...7b3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #4 Skrevet 25. desember 2025 Føler med deg ♥️ Ring legevakten igjen hvis du er usikker. Anonymkode: de8c1...79e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2025 #5 Skrevet 25. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! lille på 16 mnd har vært innlagt ei uke med rs-virus, lungebetennelse og delvis kollapset lunge.. har ligget med pustestøtte i 5 dager. Reiste hjem igår formiddag. jeg kjenner jeg er i total alarmberedskap konstant. For hvert host og hver gang pusten øker litt så sliter jeg nesten selv med pusten. Har vært i kontakt med legevakt i dag, men de mente at det var normale etterdønninger. jeg er nok livredd enda, og overtolker symptomer. noen andre her som har vært gjennom lignende, og kan fortelle meg hvordan deres opplevelse var? Hva er normalt av etterdønninger, og når går det over? Anonymkode: 1e5f7...0ed Har hatt to småttinger innlagt med rs virus da de var rundt 10-12 mnd. Begge utviklet senere astma og hadde mye luftveisgreier fra 1 til 5 år. Men her skal det sies at det er mye astma på morssiden. Anonymkode: 5e8fb...1e9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #6 Skrevet 26. desember 2025 Takk for svar! Jeg ringte legevakten igjen, og vi enda tilbake på sykehuset. Alt for lav metning og rask puls. Ligger nå på cpap igjen. så sykt glad for jeg fulgte magefølelsen! håper dette gir seg snart💔 Anonymkode: 1e5f7...0ed 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #7 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har hatt to småttinger innlagt med rs virus da de var rundt 10-12 mnd. Begge utviklet senere astma og hadde mye luftveisgreier fra 1 til 5 år. Men her skal det sies at det er mye astma på morssiden. Anonymkode: 5e8fb...1e9 Hvor lenge var de innlagt? Anonymkode: 1e5f7...0ed
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #8 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Føler med deg! Har et større barn som var innlagt i høst med mye av det samme og jeg var i beredskap i noen dager etter vi kom hjem. Veldig skummelt å komme hjem og få "ansvaret" etter man har vært i så trygge hender. Senket skuldrene etterhvert som symptomene på sykdommen avtok, men merker fortsatt at jeg blir nervøs når han hoster osv. Masse god bedring. Lytt til magefølelsen 💛 Anonymkode: 07b55...7b3 Hvor lenge var han innlagt? Hvor lang tid tok det før dere merket forbedringer? Anonymkode: 1e5f7...0ed
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2025 #9 Skrevet 26. desember 2025 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Takk for svar! Jeg ringte legevakten igjen, og vi enda tilbake på sykehuset. Alt for lav metning og rask puls. Ligger nå på cpap igjen. så sykt glad for jeg fulgte magefølelsen! håper dette gir seg snart💔 Anonymkode: 1e5f7...0ed Godt du fulgte magefølelsen ❤️ Anonymkode: 63b4b...085
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå