AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #21 Skrevet 20. desember 2025 Våre sluttet med begge deler samtidig. Ca tre år. Ville det selv. Tok dem inn på do i halvsøvne 1-2 ganger per natt (en voksen våknet og ordnet det for å unngå uhell). Har gått veldig fint. Få uhell. Anonymkode: 5f8fd...3ac
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #22 Skrevet 20. desember 2025 Min jente sluttet rundt 3 årsalderen med bleie på natt. Fant ut at vi skulle slutte da det virket som hun lå og tisset enorme mengder på morgenen, tisset var enda varmt og sengeskift måtte til. Hun har hatt 2 uhell på natt i etterkant av bleieslutt på natt 😊. Hun kan holde seg lenge, må av og til minne henne på å gå på toalettet på morgenen. Anonymkode: 07ae4...d54
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #23 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tror i grunnen våre (de som ikke var sengevætere) tisset i bleia om morgenen, ikke om natta. Da bleia kom av begynte de å stå opp litt tidligere. Anonymkode: c8aad...7b8 Du kan kjenne på bleien (utenpå) når du bytter den om morgenen. Hvis bleien er varm, har barnet nylig tisset. Er bleien kald, er det lenge siden barnet har tisset (midt på natta), og da er det verre å forsøke med bleieslutt på natt. Anonymkode: 47946...ab8 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #24 Skrevet 21. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 10.17): Nei takk, det kommer jeg ikke til å lese om, jeg forstår at noen har medisinske utfordringer, som dette store barnet på 9 år, men poenget var at dette ikke er vanlig, friske barn slutter med bleie i 2-3 årsalderen, ikke når de er over 9! Jeg har en niåring selv, som reiser på cuper, helgeturer, overnatting hos kompiser, vi har venner her støtt og stadig, selvfølgelig bruker de ikke bleie. Anonymkode: f56ee...71c Bare pass på å være litt mer empatisk enn du fremstår her, hvis du møter ett barn med disse utfordringene. De er selv veldig klar over utfordringene de har og kan ha veldig dårlig selvtillit. Det siste de trenger er ufine voksne som ser ned på barn med enurese. Ts, hvis dere skal være hjemme i jula og barnet er motivert ville jeg testet og sett. Gi det en 7-10 dager før dere «gir opp». Gjør det enkelt å komme seg på do (potte som du nevner, lys på badet, åpne dører osv) Er det fremdeles vått etter juleferien ville jeg tatt en pause i prøvingen. Lykke til Anonymkode: dc47b...a4d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #25 Skrevet 21. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 10.17): Nei takk, det kommer jeg ikke til å lese om, jeg forstår at noen har medisinske utfordringer, som dette store barnet på 9 år, men poenget var at dette ikke er vanlig, friske barn slutter med bleie i 2-3 årsalderen, ikke når de er over 9! Jeg har en niåring selv, som reiser på cuper, helgeturer, overnatting hos kompiser, vi har venner her støtt og stadig, selvfølgelig bruker de ikke bleie. Anonymkode: f56ee...71c Heldigvis har ikke mine barn truffet på sånne voksne som deg. De hadde problemer (som de fikk hjelp til å behandle) frem til de var ca 9 og 12 år. De fikk minirin, som er tilskudd av hormoner kroppen trenger for å produsere mindre urin om natta, men hadde likevel uhell av og til. Alarm, som flere skriver om, fungerte ikke her. Den gikk av i hytt og pine og vekte ingen andre enn oss voksne. På cuper, som mine barn også var med på, var oftest en av oss med, ellers var en annen forelder som sov sammen med dem informert. På leirskole ble lærer informert og ekstra (likt) sengetøy var gjemt i bagen med klær. Heldigvis hadde ingen av dem uhell som noen andre barn fikk med seg, men de sov ofte ikke like godt og var flere ganger på do før de sovnet. Anonymkode: 1524e...ac5 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #26 Skrevet 21. desember 2025 Anbefaler å begynne å ta med barnet på do før du legger deg, og rett på do om morgenen. Så ser du når det blir tørre Bleier Anonymkode: 49344...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2025 #27 Skrevet 21. desember 2025 TS her. Det var en utrolig glad og stolt jente som i morges kom og fortalte meg at hun hadde holdt seg tørr i hele natt, og selv tisset på do like etter at hun stod opp. Så vi prøver ute bleie nå i natt også. Er forberedt på at det fortsatt kan skje uhell, det må vi bare regne med. Men hun virker så motivert for å slutte med nattbleie at jeg ikke kan annet enn å la henne fortsette å prøve ☺️ Anonymkode: 1d3f9...1b9 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå