Gå til innhold

Bruker du barna som unskyldning?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har aldri vært hjemme fra jobb med sykt barn som unnskyldning.

Det har hendt at jeg har sagt at jeg ikke får barnevakt om det er en avtale jeg ikke er så gira på. Om det f.eks skal være lønningspils på jobb eller noe slikt.

Jeg er alene med barna, da. Så jeg føler ikke jeg kan bruke barnevakt for hver eneste ting flere ganger i mnd, så jeg prioriterer litt hva jeg bruker det til.

Anonymkode: c21f9...82c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg er voksen. Jeg klarer si «neitakk» til ting og tåler å ta ansvar for egne handlinger. Jeg tåler konsekvensene av mine egne valg etc.

Gjorde jeg ikke det ville jeg tenkt at jeg ikke fylte rollen som voksen på en ålreit måte. Og med det ville jeg ikke modellert ønsket adferd for egne barn. For jeg ønsker barn som grensesetter, og den viktigste delen av grensesetting er å forstå at man må tåle å stå i konsekvensene. Og at de er ubehagelige. Og at et er greit.

Anonymkode: 6fb41...ed9

Skrevet

Absolutt ikke. Bruker aldri barna som unskyldning. De skal vernes og ikke brukes som skjold.

I eksempler noen nevner her "Jeg orker ikke, jeg er sliten på grunn av barna" hadde jeg heller gått for "Jeg er sliten og kan ikke være med på dette nå".

Jeg nevner aldri barna så sant det ikke er strengt nødvendig f.eks i situasjoner der jeg ikke kan pga syke barn o.s.v...

Anonymkode: f880a...810

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke brukt barna som en unnskyldning, selv om barna ofte er grunnen for at jeg ikke kan. Jeg har tre barn under seks år alene, så jeg føler jeg er greit unnskyldt uten å måtte forklare hvorfor..;)

Anonymkode: 9fed2...ec6

• 2 uker senere...
Skrevet

har gjort det når hun var yngre,  i forbindelse med sosiale ting med jobben. 

Anonymkode: 1c9ae...91a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...