AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #1 Skrevet 19. desember 2025 Dette er noe jeg lurer litt på. 🤔 Noen ganger kan ikke folk jeg kjenner bli med på ting på grunn av barna, men er dette alltid tilfellet? Eller brukes barna av og til som unskyldning fordi vedkommende ikke har lyst? Jeg har også en kollega som veldig ifte er hjemme fordi barnet er sykt. Jeg har lurt på om noen tar seg fri fra jobb og sier at barnet er sykt. 😅 Har du noen gang brukt barna som unslyldning? Anonymkode: d212f...a03 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #2 Skrevet 19. desember 2025 Nja. Årsaken er da ofte at jeg ikke orker fordi jeg er sliten pga barna. Så det er jo ikke usant at det er pga ungene. Det er bare den delen med manglende barnevakt feks som er usann. Anonymkode: d1fd4...6df 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #4 Skrevet 19. desember 2025 Selvfølgelig. Bruker mye som unnskyldning, også barna. Anonymkode: eb63c...024 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #6 Skrevet 19. desember 2025 Det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har gjort. Er det noe jeg absolutt ikke er interessert i, så har jeg ryggrad nok til å si nei. Anonymkode: 4b026...15d 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #7 Skrevet 19. desember 2025 Nei, det gjør jeg ikke. Jeg har faktisk tilnærmet aldri mulighet for barnevakt. Men jeg er sikker på at mange tror jeg gjør det, siden jeg er sammen med barnas far. Men han er dessverre for syk til å være alene med barna annet enn helt kort, men det er det omtrent ingen som skjønner, selv om de vet han er syk. Og sykt barn dager voktes som gull til ungene faktisk blir syke, det er så fort å gå tom før året er omme og det koster et par tusen minst per dag. Anonymkode: acb7f...c53 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #8 Skrevet 19. desember 2025 Definitivt, men veldig ofte er det snakk om treff i ukedagene, og da er jeg faktisk opptatt med barna. Er noe som skjer hver bidige dag Anonymkode: fcf83...ecd
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #9 Skrevet 19. desember 2025 Av og til, men meget sjeldent. Anonymkode: bbeb2...a1a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #10 Skrevet 19. desember 2025 Da han var baby gjorde keg det ofte for å komme unna situasjoner med mennesker jeg ikke liker. Sa jeg måtte hjem fordi han skulle sove, sa jeg måtte hjem pga mat etc. Nå er det sjeldnere jeg gjør det. Men er ikke fremmed for å lyve på meg en 48-timers karantene hvis det er noe jeg virkelig, virkelig, virkelig ikke vil. Familieselskap med mors side, feks. Kan glatt øyve på meg en karantene for å slippe måtte møte opp og høre hun være kritisk og kjip mot meg, men behandle søsteren min som en prinsesse. Anonymkode: cd90b...afb 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #11 Skrevet 19. desember 2025 Det hender. Da er det mest unnskyldningen "fikk ikke barnevakt". Fordi det er det enkleste. Og feigeste. Anonymkode: 176a3...5ff
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #12 Skrevet 19. desember 2025 Vi har hatt sykdom hele høsten non-stop så det er ikke annet enn sannheten om jeg ikke kan noe pga sykt barn eller jeg er syk selv. Og hsr klistermerke baby som ikke kan legges av far så er vanskelig å komme seg på ting om kveldene(har flere barn). Trenger ikke lyve🤣 Anonymkode: 06f04...534
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #13 Skrevet 19. desember 2025 Det var jo derfor jeg barn... Anonymkode: 29f37...058 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #14 Skrevet 19. desember 2025 Ville aldri brukt sykt-barn-dag fra jobb for å få fri selv. Det er jo misbruk på lik linje som å ta egenmelding for å få fri. Når det gjelder sosialt mas passer det meg derimot utmerket å kjapt kunne svare at det er vanskelig å få til noe særlig sosialt i det hele tatt nå som jeg har så små barn. MEN, det er jo faktisk nær umulig å få til noe med en 3-åring og en baby. Da må jeg avtale i alle himmelretninger med mannen, og han får som regel ikke roet babyen som bare vil ha mamma han heller. Det skal derfor være ekstremt interessant for at jeg skal gidde å gjøre noe på kveldstid. Anonymkode: 0839d...dce 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #15 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nja. Årsaken er da ofte at jeg ikke orker fordi jeg er sliten pga barna. Så det er jo ikke usant at det er pga ungene. Det er bare den delen med manglende barnevakt feks som er usann. Anonymkode: d1fd4...6df Jeg er kronisk syk og orket ikke alltid å være med på alt som mine venner, kolleger og bekjente ville ha meg med på, så da brukte jeg innimellom det med manglende barnevakt som unnskyldning for å ikke dra på ting. Har dog aldri løyet direkte om barns sykdom, men noen ganger der jeg hadde tenkt at poden kunne ha prøvd seg på skolen fra morgenen av, men selv vært sliten og tenkt at vi kunne hatt en rolig dag hjemme begge to. Anonymkode: 25d8c...59c
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #16 Skrevet 19. desember 2025 Nei når jeg sier jeg ikke kan delta noe «på grunn av barna» så er det sant. Jeg orker ikke fordi jeg må prioritere energien min. På fredag kveld vil jeg gjerne Være hjemme fordi jeg har barn som er aktive på lørdag. De skal hit og dit, de har kamp/trening eller trenger meg på annen måte. Og det værste: de står opp tidlig! Anonymkode: 1e5fc...385
katties Skrevet 19. desember 2025 #17 Skrevet 19. desember 2025 Om jeg har gjort det så er det veldig sjeldent.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #18 Skrevet 19. desember 2025 Nei hvis jeg sier det så er det sant. Anonymkode: 30bcb...91a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #19 Skrevet 20. desember 2025 Sykt barn dager har jeg aldri brukt uten at barnet er sykt. Når du har barnehagebarn trenger du ofte uansett de dagene…jeg har ikke masse «til overs». Min mann er også selvstendig næringsdrivende så mine dager må dekke all sykdom for begge barna. Det er heller motsatt, at jeg må bruke hjemmekontor med sykt barn og faktisk jobbe. Ang. sosiale avtaler - jeg har gjort det én gang da jeg var i permisjon og faktisk hadde glemt en avtale. Jeg var helt kake og ville ikke måtte forklare til barnløse venninner at jeg bare var utslitt, så jeg sa jeg ikke fikk barnevakt. Anonymkode: cee9b...00a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #20 Skrevet 20. desember 2025 Jeg ville aldri tatt meg fri fra jobb og skyldt på at barna er syke. Det hender jeg bruker barna som en form for unnskyldning for å ikke delta på noe sosialt på kveldstid. Da er det en kime av sannhet i det. F.eks.hverdagskabalen, og at den yngste våkner kl. 5 bidrar til at jeg ikke orker å være sosial, og jeg har mer lyst til å legge meg tidlig. Jeg kan huske en gang jeg sa at den yngste var syk, da hun muligens var litt pjusk og kanskje brygget på noe, fordi jeg ikke orket å være med på å drikke vin med en trivelig gjeng, men visste at de ville insistere om jeg bare sa at jeg var sliten. Jeg var takknemlig for å være invitert med, og ville ikke at de skulle få inntrykk av at jeg ikke ville, men jeg hadde bare ikke kapasitet den kvelden. Anonymkode: 67e78...b6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå