Gå til innhold

Ned i vekt, endring av kosthold 2026

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere som blir med, tenker ikke ukentlig målinger, det tar drepen min, men å notere litt av hverdagen/uka,  oppmuntre, dele oppskrifter, ut å gå tur dytt, dørstokkmila er lang for mange. Jeg må endre kosthold pga helsa,  ønsker 8 kg ned ( opp 5 cm i lengde🤭🤣)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i gang, har gått ned 10,9 kg. Det går litt tregt nå. Hat 35,2 i bmi så har mange kg jeg må ned. Gått opp pga en versting på vekt av antipsykotisk medisin. 

Jeg er inaktiv akkurat nå da jeg har en skade, men vil i gang med trening på nyåret. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er med. Må ned 5kg for å passe inn i bunaden :)

Har faktisk hatt lyst til å trene mer denne høsten, men har vært forkjølet nesten annenhver uke. Håper vitamintildkuddet hjelper :)

Blir altfor mye usunn mat nå i julen. Det verste er at jeg ikke koser meg heller - får bare dårlig samvittighet når jeg spiser den. Isj. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg må også ned i vekt. 10-15 kg 😱 Fint å kunne snakke med andre her om det 😊

Anonymkode: e4188...a1a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er med! Ønsker å gå ned 10-15 kg i hvertfall, drøm om 20 kg. Har ikke veid meg på evigheter, men er nok veldig nært 3sifret. 
Har hatt en travel høst med mye jobb, alenemor, salg av leilighet og flytting. Har ikke tatt vare på meg selv. Det starter nå😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ønsker 5 kg ned som sitter som støpt. Har hatt utrolig mye sykdom i år generelt, både barna og jeg. Håper 2026 er året for litt mer aktivitet og bedre kosthold. Jeg burde fått i meg mer grønnsaker og noe mer frukt. Tar gjerne i mot hverdagstips til det. 

Anonymkode: 746f6...68f

• Liker 1
Skrevet

Sliter med et enormt selvhat og overspiser godteri på grunn av det.. Vil ned 30 kg ca. 2026 burde være året jeg gjør noe med både psyke og kroppen

Anonymkode: eda54...f33

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg er med 🙂 Er allerede i gang, har gått ned 6,4 kg siden 29. september, og har 7 kg igjen til målvekt. Har slanket meg flere ganger før men kiloene kommer alltid tilbake, så denne gangen går jeg for en varig livsstilsendring.  

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
IramnnA skrev (9 minutter siden):

Jeg er med 🙂 Er allerede i gang, har gått ned 6,4 kg siden 29. september, og har 7 kg igjen til målvekt. Har slanket meg flere ganger før men kiloene kommer alltid tilbake, så denne gangen går jeg for en varig livsstilsendring.  

Det er nok det som er nøkkelen. Nytter ikke å gå tilbake til gamle vaner. 

• Liker 1
Skrevet

Så kjekt at flere blir med😊 jeg har selv slitt med jojo og ønsker nå å holde meg nede.  Har kronisk sykdom, men ønsker ikke at dette skal være en unnskyldning lenger, for selv om jeg sitter mye hjemme, eller sover, betyr det ikke at jeg skal spise alt som er søtt og inneholder helt feil næring. Så der må jeg ha hjelp

Skrevet

Det er et godt forslag. Jeg går inn her 1.april og sjekker, må inn i egen boble. 0 alkohol og sukker og gå på keto. Planen er minus 15 kg på ca 3 mnd. Legen har ‘truet/tilbudt’ Ozempic, og jeg tror jeg er så sta at jeg skal klare det uten. Verste er at vel ca 90% går opp igjen.

I 2020 da jeg kunne unngå folk jeg jeg ned 25 kg på egen hånd.(gått opp 15 av de nå..)

Legen Michael Mosleys (rest in peace) metode ‘Lose a stone in 21 days var god inspirasjon. Og Gud så deilig det var å kunne kjøpe klær som var fine igjen (som henger og venter på meg nå) 

Skrevet
Humas skrev (4 minutter siden):

Det er et godt forslag. Jeg går inn her 1.april og sjekker, må inn i egen boble. 0 alkohol og sukker og gå på keto. Planen er minus 15 kg på ca 3 mnd. Legen har ‘truet/tilbudt’ Ozempic, og jeg tror jeg er så sta at jeg skal klare det uten. Verste er at vel ca 90% går opp igjen.

I 2020 da jeg kunne unngå folk jeg jeg ned 25 kg på egen hånd.(gått opp 15 av de nå..)

Legen Michael Mosleys (rest in peace) metode ‘Lose a stone in 21 days var god inspirasjon. Og Gud så deilig det var å kunne kjøpe klær som var fine igjen (som henger og venter på meg nå) 

Jeg gikk ned 30 kg for 7 år siden og holder helt fint vekten, bmi 20. Bare til inspirasjon 👍

Anonymkode: 58a00...fed

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor vente til neste år og hvorfor ikke starte sånn smått nå?🤔

Anonymkode: 599cc...8f5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg holder på nå også jeg. Nå må jeg ikke gå opp i jula også fortsetter jeg over jul. Men tar enkelte dager pause fra julematen for å hente meg inn. Pluss at jeg frotser ikke i julematen. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Starter smått nå, så ikke forandringene noir så brutale fra 1. 1

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan henge meg med! Er med i en annen tråd med jevnlig veiing, men savner mer skravling, motivasjon og tips der. 

Anonymkode: 488dc...df1

• Liker 1
Skrevet
Humas skrev (17 timer siden):

oj, men går du opp igjen når du ikke unngår folk? Jeg skjønte ikke helt. 

Anonymkode: 488dc...df1

Skrevet

Jeg er med❤️Fra januar 2026❤️

Anonymkode: 19dd4...04e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2025 den 22.32):

Jeg må også ned i vekt. 10-15 kg 😱 Fint å kunne snakke med andre her om det 😊

Anonymkode: e4188...a1a

Her er jeg også. Fokus på lavkarbo og mye mer bevegelse er stikkordet. Jeg har vært mye syk og ikke kunnet trene det siste halvåret, er på bedringens vei.

Anonymkode: 0aedc...2a4

Skrevet

Har blitt litt trening i romjulen faktisk, men klarer ikke å spise veldig sunt. Jeg koser meg til nyttårsaften er ferdig. 

Men, jeg merker at kondisen har blitt bedre. Så det lover godt. 

Tror ikke jeg kommer til å veie meg før i slutten av januar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...