Gå til innhold

Har du fått skatteoppgjøret?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leste et sted at de skulle begynne å sende 3. april, men da var det sikkert at folk ville begynne å motta 3. april.

Min samboer har fått sin. Han får igjen, men det må gjøres noen justeringer.

Er spent på min, men i følge våre beregninger, får vi begge i pluss.

Kommer det i disse dager?

Komer det i disse dager for alle?

Jeg trodde det først kom i jun/juli jeg.

Kommer for alle, unntatt selvstendig næringsdrivende.

Pengene kommer i juni.

Siden dere fikk den i dag, har dere sjekket alt nøye allerede+ Opp mot alle bilag dere har?

Den er o ikke kontrollert før den kommer, så det er det jeg skal bruke et par/tre kvelder til.

Går jo veldig fort å sjekke da, for f.eks. meg som bare har 4 papirer å sjekke mot.

Har ikke fått enda. Men blir det sånn at alle får igjen i juni i år? I fjor fikk jo en del av oss tilbake penger først i oktober. Selv med forenklet selvangivelse.

Vet aldri hva som skjer... Var vel ikke planlagt det i fjor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Siden dere fikk den i dag, har dere sjekket alt nøye allerede+ Opp mot alle bilag dere har?

Den er o ikke kontrollert før den kommer, så det er det jeg skal bruke et par/tre kvelder til.

Jeg har svært få bilag jeg må sjekke opp grundig, så har tatt et raskt overblikk over at det ca stemmer: jeg vet omtrent hva jeg tjente, hvor stor gjelda mi var og hvor mye boligen min er verdt. Så med eventuelle endringer blir ikke likningern min særlig endret (bare snakk om småjusteringer ev) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men i fjor kom det vel så sent fordi Ligningskontorene ikke klarte å ta unna alle selvangivelsene til juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg får igjen 41 kroner :icon_lol:

Sambo får rundt 6500. Han må sjekke fradrag på lån og slikt først..men det var godt å ikke få baksmell ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg har svært få bilag jeg må sjekke opp grundig, så har tatt et raskt overblikk over at det ca stemmer: jeg vet omtrent hva jeg tjente, hvor stor gjelda mi var og hvor mye boligen min er verdt. Så med eventuelle endringer blir ikke likningern min særlig endret (bare snakk om småjusteringer ev) :)

Skatt på egen bolig er vel borte fra i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skatt på egen bolig er vel borte fra i år?

Jeg skjønner ikke helt den regelen. :klø: For likningsverdien må fortsatt oppgis.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg skjønner ikke helt den regelen. :klø: For likningsverdien må fortsatt oppgis.

Ligningsverdien har betydning for formuen. Ellers betyr den ingenting lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Ligningsverdien har betydning for formuen. Ellers betyr den ingenting lengre.

Stemmer det. Men siden likningsverdien på veldig mange gamle leiligheter er kunstig lav i forhold til markedspris har det ingen betydning så lenge man har lån. Min leilighet har en likningsverdi som er ca 5% av markedsverdien.

men så kan jo også kommmuner velge å innføre eiendomsskatt fortsatt, kan de ikke? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nei, lever i lykkelig uvitenhet. Får alltid baksmell, jeg, uansett hva jeg gjør  :grine:

Og baksmell er det siste jeg trenger nå  :grine:

Nei, du får ikke baksmell hvis du betaler nok. (eller helst litt for mye, da får du jo igjen! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vite i går at jeg får 6700 igjen :hoppe:

Det kommer godt med, fordi jeg fikk ut feriepengene i desember..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Noen får skatteoppgjøret i oktober i år også. For eksempel de som har levert for sent etc

Vi som er selvstendig næringsdrivende får i oktober bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...