Chupacabra Skrevet 18. desember 2025 #41 Skrevet 18. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de fleste er idioter med null bakkekontakt. Anonymkode: 66024...dc5 Ok, antar at du med "de fleste" også mener helsepersonell?
Snok1 Skrevet 18. desember 2025 #42 Skrevet 18. desember 2025 Chupacabra skrev (1 minutt siden): Blir litt vanskelig å diskutere med en person som ignorerer hva jeg skriver. Vet du hva "responderer" betyr? Ja. Tåpelig spørsmål. Over og ut.
Chupacabra Skrevet 18. desember 2025 #43 Skrevet 18. desember 2025 Snok1 skrev (1 minutt siden): Ja. Tåpelig spørsmål. Over og ut. Bra. Da kan du lese meningsutvekslingen vi har hatt om dette temaet igjen. Du forstår nok sikkert hvor du feilet til slutt. Jeg heier på deg.
Chupacabra Skrevet 18. desember 2025 #44 Skrevet 18. desember 2025 Mezzosoprena skrev (17 minutter siden): Det har du rett i, men det er helsepersonell som kjenner best til hvor alvorlig noe er og hva slags behandling som trengs. Det er også et vesentlig poeng å vekte risiko ved type behandling slik at man kan se hva som kan skje på sikt med den behandlingen man igangsetter umiddelbart. At TS skal på telttur bør ikke veie tyngre enn risikoen for en mye alvorligere infeksjon på sikt. Absolutt enig i dette.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #45 Skrevet 19. desember 2025 Her var det mye meninger og svada. Beklager så klart den skrive feilen i overskriften(har mild dysleksi), men jeg tørr påstå at jeg har høyere kompetanse innen helse og biologi en den gjennomsnittlige nordmann, da jeg selv har studert ting innen disse fagfeltene. Det har ikke blitt veldig mye bedre etter å ha gått på antibiotika i 4 dager og jeg kjenner at det er ett større område med mye mykt inne(eventuelt verk/puss). Mulig legen tar annen vurdering denne gang eller at jeg får noe annet en penicillin. Håper jeg får ny legetime i dag. Anonymkode: 1d69b...a38
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #46 Skrevet 19. desember 2025 All skjæring i hel hud har risiko. To leger så på foten din og fant ut at det å skjære hadde større risiko for skade enn nytte. For at abscessen skal tømmes må den være "moden", dvs det må være noe inni der som kan tømmes ut, og ikke bare en diffus hevelse. Det blir fort veldig ømme kuler på føttene fordi huden er såpass tykk og stram, med lite plass under. Mye nerver og greier er det også. Med en gang du skjærer risikerer du å spre infeksjonen, og den kan spre seg langs sener og bindevev i et mye større område. Så hvis det nå er er mer tydelig tynt "tak" og puss som er samlet i et større område, kan det være at den kan skjæres i. Anonymkode: b73dd...37f 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #47 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, fått en infeksjon på siden av foten, rett over stortåa. Ganske rødt og hovent og man kan tydelig se at det er kul der. Men legen ga meg bare penicillin kur på 5 dager og var ikke snakk om å lage snitt for å få ut verket/pusset. Hun mente det ikke var en abcess/byll og at kulen ikke var "stor" nok. Hun mente det var risikabelt å skjære der. Legen min er relativt ung, men en eldre mer erfaren lege så også på det. Men nå har jeg gått 3 dager på penicillin og det fortsatt ganske hovent og ømt og all logikk i mitt hodet tyder på at det noe som må ut! Jeg kan tydelig kjenne at det er noe mykt under huden(feks puss/verk) Kan man i det hele tatt stole på leger i dag? Kan det være at det ikke er nok verk/puss til at det er verdt med kirurgisk inngrep? Eller kan denne hevelsen/kulen bestå av noe annet?(væske,blod?) Noen her med litt medisinsk bakgrunn som kanskje kan svare meg? Har sendt en melding til legen på Helsenorge om hvorfor det ikke er aktuelt med kirurgisk inngrep og eventuelt hva denne hevelsen/kulen består av, men ikke fått noe svar enda! Redd hele juleferien min er ødelagt nå og jeg som gledet meg til å dra på telttur!! Anonymkode: 1d69b...a38 Aaaaahhh, du er en slik type pasient som helsepersonellet skyr som pesten. Anonymkode: 19837...f91 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #48 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, må jo være for at det ikke er nok verk, som jeg nevnte. Men inntrykk av at det normalt å fjerne pusset, kombinert med antibiotika kur. Og hva mener du med heldig? Får se hvordan det utvikler seg over helgen! Anonymkode: 1d69b...a38 Det er normalt å åpne for å fjerne puss, men det er jo ikke sikkert at det så ut som det var puss for tre dager siden. Selv om du mener det gjør det nå. Anonymkode: 5793b...a8e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #49 Skrevet 19. desember 2025 Generelt er helsevesenet veldig dårlig i Norge dessverre, alt skal løses med piller; Ut døra er mentaliteten. Helst ut før du er inne... Tenk så mange som dør i Norge pga feil eller ikke riktig behandling. Du kan gjøre mye selv, skaff deg kunnskap via nettet. Har løst flere ting selv. Anonymkode: e8ad0...41a
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #50 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Generelt er helsevesenet veldig dårlig i Norge dessverre, alt skal løses med piller; Ut døra er mentaliteten. Helst ut før du er inne... Tenk så mange som dør i Norge pga feil eller ikke riktig behandling. Du kan gjøre mye selv, skaff deg kunnskap via nettet. Har løst flere ting selv. Anonymkode: e8ad0...41a Ja, litt googling kan selvfølgelig erstatte 7 års utdannelse 😂 Anonymkode: 9889e...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2025 #51 Skrevet 19. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Her var det mye meninger og svada. Beklager så klart den skrive feilen i overskriften(har mild dysleksi), men jeg tørr påstå at jeg har høyere kompetanse innen helse og biologi en den gjennomsnittlige nordmann, da jeg selv har studert ting innen disse fagfeltene. Det har ikke blitt veldig mye bedre etter å ha gått på antibiotika i 4 dager og jeg kjenner at det er ett større område med mye mykt inne(eventuelt verk/puss). Mulig legen tar annen vurdering denne gang eller at jeg får noe annet en penicillin. Håper jeg får ny legetime i dag. Anonymkode: 1d69b...a38 Fikk du ny legetime og ny vurdering i dag? Det er i såfall på sin plass når du ikke har opplevd større bedring under kuren. Anonymkode: c2574...bbf
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #52 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Generelt er helsevesenet veldig dårlig i Norge dessverre, alt skal løses med piller; Ut døra er mentaliteten. Helst ut før du er inne... Tenk så mange som dør i Norge pga feil eller ikke riktig behandling. Du kan gjøre mye selv, skaff deg kunnskap via nettet. Har løst flere ting selv. Anonymkode: e8ad0...41a Ok, Karen. Anonymkode: 19837...f91 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå