Susan Sto Helit Skrevet 22. november 2006 Forfatter #1281 Del Skrevet 22. november 2006 (endret) Hodepinen gikk over med litt avslappning og masse vann. Så da ser vi an, og nevner den for legen i morgen. Hyggelig å ha Svigermor på besøk. Fikk ikke gjort så mye, bare satt og snakket. Kos. Litt usikker på venninne-middag etterpå. Tror jeg har godt av litt søvn, og får heller ta det en annen dag. Holly Hobbie: Stresser ikke så mye med den lista. Flytter mest på ting fra dag til dag, og gjør litt hver dag. Sikkert uvant å ikke kunne ha på de ringene man er vant til å gå med hver dag. Men drikk masse vann, og slapp av så mye som mulig, så håper vi det går over! Endret 22. november 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #1282 Del Skrevet 22. november 2006 Godt hodepinen gikk over! Ja, søvn får jeg aldri nok av for tiden..... Håper legen gir deg positive svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. november 2006 Forfatter #1283 Del Skrevet 22. november 2006 Ble 3 timer søvn istedenfor venninnemiddag, Epica. Og det gjorde godt! Etter at jeg sto opp igjen har jeg laget ferdig kakene jeg begynte på igår, og hatt Mamma på besøk. I tillegg kom Elsklingen hjem med skinnposen vi får av svoger og svigerinne i barselgave! Kjempefin! (Ikke sånn 30 år gammel som jeg egentlig ville ha, men en 3 år gammel mørkeblå i stoff med skinn på innsiden. Og en nydelig bamse brodert på fronten! ) Nå er det snart leggetid igjen! Blir deilig, selv om jeg kanskje har sovet litt mye idag til å sovne ennå. Må huske at jeg skal til legen i morgen tidlig. Får legge fram helsekortet og urinprøveglass. Tror hodepinen i morges kun kom av at jeg var sliten og tørst. Har hverfall ikke kjent så mye til den ellers. Men blir greit å få sjekket urin og blodtrykk i morgen. Kommer til å nevne hodepinen, men det er jo ikke lenge til tirsdag og JM time heller. Føler meg egentlig trygg og godt ivaretatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. november 2006 #1284 Del Skrevet 22. november 2006 Det hørtes deilig ut, med 3 timers søvn! Jeg slokner av og til på sofaen om dagen, gjør godt! Å så gøy at du ble fornøyd med barselgaven! Ja, lurt å nevne hodepinen.. Hjelper ofte med masse vann! Lykke til imorgen (venter på referat!) Og kjeeeempegodt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 23. november 2006 #1285 Del Skrevet 23. november 2006 Godt å høre at hodepinen er bortevekk! Hørtes smart ut å avlyse venninnemiddag for å få litt søvn, når det er det man trenger Håper det går bra hos legen idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. november 2006 Forfatter #1286 Del Skrevet 23. november 2006 Da er jeg tilbake fra legen. Alt fint. Vekta er totalt opp 6kg, noe som er greit, siden jeg gikk så mye ned i starten. Blodtrykket har steget litt, men det er ikke noe ødemer, og ikke noe spor av protein i urinen. (Ingen drastisk blodtrykksøkning heller.) Julegaven har en hjertelyd på 140, og hodet er festet. Legen var ikke helt sikker på hvilken vei Julegaven lå, bortsett fra at hodet helt klart var ned. Nå tenkte jeg å hente pakke på posten, spise litt, strikke litt mer på sokken til Julegaven og sette på vaske og oppvask maskinene, før jeg går og legger meg litt igjen. Hadde litt problemer med å sovne igår, etter å ha sovet nesten hele kvelden. (Dessuten hikker Julegaven så magen rister, og romsterte noe veldig sånn mellom 12 og 01 i natt, og da er det vanskelig å få sove. ) Kanskje jeg skal til frisøren og høre om de har en time til meg idag også... Skvatt som bare det da det kom melding på telefonen min rundt midnatt i natt... Var sikker på det var en eller annen fødsel på gang... Men så var det bare Mamma som tilbød meg å være med en tur til Sverige i morgen på dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. november 2006 Forfatter #1287 Del Skrevet 23. november 2006 Idag er jeg 38 uker på vei! Hadde det ikke vært for at jeg skal til Sverige i morgen, så kunne Julegaven få komme når som helst! Våkner forøvrig med ordentlig mensmurringer hver dag nå. Pleier å ligge i senga med varm dyne til det gir seg. Litt kynnere og andre vondter er det også! Håper jo på at det hjelper på modningen, og at det skjer noe snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. november 2006 #1288 Del Skrevet 23. november 2006 Så spennende det blir her inne. Må jo bare innom å sjekke Enig i at du og Epica gjør meg (enda mer) KG avhengig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 23. november 2006 #1289 Del Skrevet 23. november 2006 38 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. november 2006 #1290 Del Skrevet 23. november 2006 38 uker!! Jeg er helt sikker på at kynnerne og murringene du kjenner nå, er modning! Og jeg mener jordmoren på det fødselsforberedende kurset jeg var på for en uke siden, sa at det var fint å ha slike murringer på forhånd, for da modnes det og fødselen går lettere Hun sa også at vi ikke skulle være redd for at fostervannet skulle gå når vi var ute, så lenge hodet er festet. For da kommer det nemlig ikke mer enn et par spiseskjeer forstervann når det går. Hvis hodet derimot ikke er festet, kan det komme et "splæsj". Ha en fortsatt fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 23. november 2006 #1291 Del Skrevet 23. november 2006 38 uker!! Synes det virker som Julegaven begynner aa bli veldig klar for aa se dagens lys, jeg! Saa bra at legetimen gikk greit og at hodepinen er borte. Lykke til hos frisoeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. november 2006 Forfatter #1292 Del Skrevet 23. november 2006 Hyggelig med masse besøk og hopping! Stor klem til dere alle, monja, Arwen, Ephemera og Holly Hobbie! Det er rart hvor KG avhengig man blir når noen skal føde. (Jeg er jo litt heldig nå, jeg har kontroll på meg selv, og regner med å høre noe på mobilen så fort det skjer noe hos Epica... ) Bare venninna som er litt "uberegnelig". Hun hadde visst mye nedpress igår, så jeg går nesten bare å venter på rappport om at gutten er født! Ephemera: Så bra du har fått høre omtrent det samme som jeg husker fra jeg var på kurs. Det gjør meg mye tryggere på at jeg husket rett. Satser som sagt på at murringer er bra, selv om det er plagsomt. Men, heller murringer hver dag, enn MANGE timer ekstra med rier! Frisøren hadde ikke tid før 12.30, så da hentet jeg pakken på posten, og gikk hjem igjen. Blir ny tur om ikke så lenge. Er nok en stund til jeg bryr meg med å ta en tur til frisør igjen... Men det er jo ikke så farlig, håret mitt er uansett langt, og fargen er såpass blond at den er grei nok.... (Jeg var faktisk redd for at fargen på håret skulle forandre seg av graviditeten... Mange i familien min som har blitt musebrune som voksne, og da gjerne etter første graviditet. *Vil ikke ha musebrunt hår!* ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. november 2006 Forfatter #1293 Del Skrevet 23. november 2006 Da var jeg nyklippet og greier... Ble "lurt" til å kjøpe meg ny shampoo og hårkur. (Sistnevnte skal virke på 30 sek, og det må da til og med en småbarnsmamma rekke... ) Er litt godt å kunne spandere noe på meg selv også. Har jo vært lite interessant den siste tiden. Fikk strikket ganske mye på sokken til julegaven mellom de to turene jeg hadde ut, må nesten strikke en blitteliten runde til før jeg gir meg for nå, og legger meg. Oppvaskmaskinen er i gang, og da er det bare vaskemaskinen igjen. Har litt lite truser som passer nå, så må vaske ofte. Greit å få unna litt, så jeg er klar for tur til Sverige i morgen. Lurer litt på hva jeg skal lage til middag når broren min kommer i morgen også... Kanskje jeg finner noe godt i Sverige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 23. november 2006 #1294 Del Skrevet 23. november 2006 38 uker Mensmurringer er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 23. november 2006 #1295 Del Skrevet 23. november 2006 38 uker! Så herlig med en frisørtime! Skulle hatt det jeg også.. men skal ta det etter snuppa er født! Kanskje du kan lage gryterett, eller lasagne..? Hmmmmm. Ser ut som du har modning ja! ... Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. november 2006 Forfatter #1296 Del Skrevet 23. november 2006 LinKri: Epica: Idag merket du vel at det fort blir gjettet fødsel hvis du ikke har vært innom her på en stund. Var deilig å få vært hos frisør. Du bør glede deg! Ser ut som det blir lasagne i morgen. Mannen foreslo det han også. Spennende med modning, og det ser ut som det blir litt mer for hver dag, men det er jo ikke umulig at det fortsatt er en stund til ting virkelig setter igang. Syntes synd på frisøren min idag. Hun fortalte at hun hadde måttet fått epidural under sin første fødsel, mest fordi hun fikk skikkelig angst. (Og andre gangen hadde hun angst lenge før hun ble gravid. ) Håper virkelig ikke jeg får noe sånt! Tenker liksom at det går helt greit, selv om det sikkert er kjempevondt når det står på. Nå må dere ikke ta helt av her inne i morgen da, jenter! Jeg kan nemlig ikke garantere at jeg er innom før jeg reiser til Sverige, for jeg blir hentet tidlig. (Og dermed kan det jo ta litt tid før jeg lar høre fra meg i morgen.) Men føder jeg, så er nok Epica her med beskjed om at vi har reist på sykehuset! Tviler sterkt på det da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 24. november 2006 #1297 Del Skrevet 24. november 2006 God tur til Sverige, satser paa at det ikke blir foedsel foer dere er tilbake i landet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 24. november 2006 #1298 Del Skrevet 24. november 2006 God tur til Sverige, ja! Og prøv å ikke føde i Sverige da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. november 2006 #1299 Del Skrevet 24. november 2006 Håper du har/har hatt en fin Sverigetur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 24. november 2006 Forfatter #1300 Del Skrevet 24. november 2006 Holly Hobbie, Ephemera og Cr@sh: Ble ingen føding i Sverige. Har hatt en hyggelig Sverigetur med Mamma og Pappa. Ikke noe stress og ikke så mye folk, og vi fikk gjort det meste av det vi skulle. Men jeg var ganske så sliten når jeg kom hjem, så det ble rett i seng og sove et par timer. Etter det kom Elsklingen hjem, og han laget Lasagne til oss og besøket. Etter at de gikk har jeg sett på "Skal vi danse". Sitter endelig her og oppdaterer meg på dagens hendelser i pausen. Fikk masse stikkinger for en liten stund siden, men ellers ser det egentlig ut til at vi fortsatt har litt tid før alt setter igang. Men, jeg tar imot all modning på forhånd, så det går fortere senere. Handlet noen små leker til Julegaven i Sverige, men ellers var jeg stort sett fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå