Gjest gjesta Skrevet 30. oktober 2006 #1101 Del Skrevet 30. oktober 2006 for høygravid!! Så godt du kooste deg med elsklingen igår! Uff ja, her er bena langt oppi ribbeina noen ganger, uuubehagelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #1102 Del Skrevet 30. oktober 2006 Fjellrypa: Ja, det er veldig deilig å vite at ting er i hus, eller på vei inn i huset. Det gjør at jeg nå kan slutte å tenke på ting til Julegaven, og heller tenke på hva jeg kan slappe av og kose meg med i ventetiden. Skal løpe og finne oppskrift jeg, kommer i neste innlegg, tenker jeg... Epica: Ubehagelig med bein langt oppi ribbeina! Men nå har jeg faktisk følelsen av at det ofte er knær eller rumpe som presser på der oppe, og ikke selve beina. (Er jo ikke så høy jeg, så det er sikker trangt inne i magen... ) Gleder meg bare mer og mer til å bli Mamma, og slippe å være gravid mer. Var hos fysio isted. Det var en veldig fin opplevelse. Hun var veldig flink, og fortalte meg hva hun forventet av meg, og hva jeg kunne gjøre for å ha mindre plager. Lærte bl.a. å snu meg i senga så det ikke gjør vondt. Og så klemte hun litt her og der for å sjekke om jeg virkelig hadde bekkenløsning, og hvor jeg egentlig hadde vondt. Tror jeg virkelig hylte da hun forsøkte å klemme på symfysen... Var skikkelig vondt! Ikke tvil om at det er der det sitter. Har fått beskjed om å gå så lite som mulig, og hvile meg etterpå hvis jeg må gå lenge en dag. Godt å vite at jeg blir fulgt opp og får hjelp. Skal tilbake neste mandag. (Hun hadde veldig fullt denne uka. ) Tuslet litt i byen isted, og endte med å kjøpe masse scrappe-greier. (Mest til baby, men litt til bryllup også. Har bilder på vei, så det er ikke lenge før jeg kan komme ordentlig igang med det! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #1103 Del Skrevet 30. oktober 2006 Klattekaker: 50g kokesjokolade 75g smør 1/2 dl sukker 1 egg 1 1/2 dl hvetemel 1/2 ts bakepulver 1/2 ts malt ingefær (Kan varieres med kanel eller nellik) Sett ovnen på 175 grader. Hakk sjokoladen i små biter. Rør smør og sukker hvitt og luftig, og tilsett egget. Blad hvetemel med bakepulver og ingefær. Rør tørrvarene inn i røren sammen med den hakkede sjokoladen. Sett røren på en stekeplate med bakepapir ved hjelp av to teskjeer. Stekes midt i ovnen i ca 8 min. Avkjøles på rist. Kakene kan fryses, og smaker ekstra godt hvis de serveres med is. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 31. oktober 2006 #1104 Del Skrevet 31. oktober 2006 Takk for klattekakeoppklaring og ikke minst klattekakeoppskrift! :bukke: Tror jeg skal teste ut de der! Og så så morsomt navn - klattekaker! Jeg bare må skrive det en gang til - klattekaker! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #1105 Del Skrevet 31. oktober 2006 Klattekaker er et veldig morsomt ord, Epona! Ikke vanskelig å få barn til å spise noe som kalles det. Sliten i kroppen idag, og fortsatt ganske vond i symfysen etter trykkingen fra fysio igår. Skal på kurs i fødsel og smertelindring etterpå. Gru-gleder meg litt. Er jo greit å vite litt om de forskjellige alternativene vi har da. For ikke å snakke om når vi skal ringe føden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. oktober 2006 #1106 Del Skrevet 31. oktober 2006 Lykke til paa kurs i dag, det hoertes veldig nyttig ut! Maa for at du endelig er hoeygravid, det er en milepael! Og de kakene fikk jeg kjempelyst til aa proeve....lurer paa om jeg skal bake dem i kveld, selv om det bare er tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 31. oktober 2006 #1107 Del Skrevet 31. oktober 2006 Er det på Ullevål du skal på kurs? Håper du forteller litt om hvordan det var etterpå, er nysgjerrig siden jeg også vurderer å melde meg på noen av kursene der. Mmmm, klattekaker så godt ut! Er på jakt etter noenlunde enkle kakeoppskrifter for tida, og disse så jo veldig greie ut! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 31. oktober 2006 #1108 Del Skrevet 31. oktober 2006 Oppskrift er notert! Hvis det kun tar 45 min å lage kakene er det fare for at det blir mye kake framover. Er veldig fysen på noe godt for tiden. Og resten av den kokesjokloaden kommer jeg sikkert til å spise mens kakene steker. Gleder meg til bilde av kurven. Håper jeg får litt inspirasjon til å begynne på vår. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #1109 Del Skrevet 31. oktober 2006 Holly Hobbie: Takk! Kurset var veldig bra! Kakene er så greie at om det er tirsdag eller lørdag, så klarer man som regel å finne tid uansett. Xania: Jeg kan ikke bake, så oppskrifter jeg kommer gjennom er nok noe de fleste klarer. Disse er geniale. Både raske, enkle og gode! (Og så kan man bake mange og fryse. ) Kurset på Ullevål var veldig bra! Anbefales på det varmeste! Er faktisk mer motivert for å prøve andre ting enn epidural når jeg kommer på sykehuset enn det jeg var før! JM som holdt kurset var engasjert, morsom og flink! Litt ekkelt var det jo da hun fortalte hva som måtte skje, og hvordan ting så ut. Men det er veldig godt å vite hva vi vil møte fra vi kontakter sykehuset, og til fødselen er over. Var på omvisningen sist. Da fikk vi se hvordan ting så ut, og hvor og hvordan vi kunne regne med å bli tatt imot og behandlet. Prada: Takk for at du minner meg på det med bilde av kurven. Skal prøve å ordne det i kveld. Blir aldri igjen noe kokesjokolade når jeg baker. Baker alltid dobbel oppskrift, for de blir så fort borte likevel. Dessuten så ser oppskriften ut som om den egentlig har blitt halvvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #1110 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kjempegreitt med omvisning ja! Kokesjokolade... Er formen fin idag? Ikke lenge til vi er MAMMA:...!! Har hatt endel kynnere idag, ellers fin i formen! Snuppa er sååå vilter! Hva med ditt knøtt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. november 2006 Forfatter #1111 Del Skrevet 1. november 2006 Epica: Omvisningen tok vi jo sist da... Denne gangen var det bare forklaring på hva vi ville/kunne møte under fødsel, og hva slags smertelindring som er tilgjengelig. (Og ikke minst effekter og bivirkninger av disse. ) Formen er veldig fin idag. Begynner å ha gått noen dager siden Fysioen klemte på symfysen min, og dessuten sover jeg veldig godt for tiden. (Bortsett fra på dagen igår, da jeg våknet av at jeg hadde satt noe i halsen, og bare MÅTTE hoste på det.... ) Elsklingen fryser om morgenen nå, og er kjempeklengete og kosete! Noe både jeg og Julegaven setter kjempestor pris på! Var litt kvalm da jeg skulle spise frokost i morges, men det ser ut til å ha bedret seg nå. Begynner å gå opp for meg nå, at det faktisk ikke er lenge igjen... Om en uke bør jeg ha bagen pakket, og alle forberedelser bør være gjort. Forstår ikke hvordan du klarer å la være å stresse, uten vogn i hus og alt... Julegaven romsterer til tider mye, men det er stort sett ganske rolig. Kjenner rett som det er et bein eller noe som forsøker å tøye livmora, og så har jeg ofte mye press mot blæra. Tror det har begynt å bli veldig trangt der inne jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 1. november 2006 #1112 Del Skrevet 1. november 2006 Godt å høre elsklingen er kosete. jeg liker også når mannen er sånn .. er jo oftest meg! drømmer du masse nå forresten iforhold til før? det gjør jeg! leste også et sted at det var vanlig når man er gravid. er bare vogn vi mangler. men tror det skal gå greitt! er jo noen butikker å velge mellom, og tenker positivt at en av de bør ha quinnyen inne.. men uff, jeg er treg ja. jeg tror jeg ikke helt FORSTÅR at jeg skal bli mamma snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. november 2006 Forfatter #1113 Del Skrevet 1. november 2006 Ja, er som regel meg også, Epica. Derfor jeg koser meg masse med at det er han akkurat nå.... Elsklingen er nok ikke noe vintermenneske. Han synes egentlig litt synd på Julegaven, som blir møtt av en så kald og grusom årstid! (Og jeg som er redd for at jeg kommer til å kle på Julegaven for mye, så det blir varmt! ) Jeg drømmer nok mer enn før, men sover stort sett så tungt at jeg ikke husker noe av det jeg har drømt. Hadde en skummel drøm om at jeg hadde født, og at jeg ikke fikk til amminga... (Og at "hele verden" var på besøk, så jeg måtte egentlig forte meg.... Den gangen hadde jeg forresten fått ei lita jente... ) Det går helt sikkert greit å få tak i vogn. Uansett klarer nok mannen din å skaffe det mens du ligger på sykehuset, så den er klar til du kommer hjem. Vi mangler vel egentlig bare en nattlampe av ett eller annet slag. Satser på en liten bærbar variant, så vi ikke trenger en på hvert sted. Ellers kan man vel kjøpe det meste etter fødsel også, bare det ikke blir midt i jula! Nå skal jeg snart kjøpe inn julekalender.... Er litt usikker på om jeg skal starte med luke 1 eller 24... Skal jo egentlig telle nedover, så 24 først blir vel mest riktig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1114 Del Skrevet 2. november 2006 35 uker! Synes tida går fryktelig fort! Men samtidig gleder jeg meg jo til å bli ferdig med denne "ruginga". Igår fikk vi hjelp av Svigers til å henge opp stellebordet på badet. (Så nå har vi faktisk to stellebord med en avstand på ca 5m... ) Er jo det vi skal bruke. Er litt uvant med en sånn "blikkboks" på veggen, og det skal nok litt trening til for å klare å åpne stellebordet med en hånd... Fikk puttet litt bleier og stelleprodukter inni der igår. Måtte jo se hvor bra det ble. Fin høyde ble det også! I kveld blir jeg alene hjemme, for Elsklingen skal på poker med gutta. (De har det hver første torsdag i måneden.) Er jo liten sjanse for at han reiser neste gang... For da satser jo jeg på å ha født alt... Har spurt ei venninne om hun vil komme en tur og se film i kveld. Men vet ikke om hun kan. Klarer meg fint alene også. Da blir det vel å strikke ferdig ku-vottene til Julegaven. (Svigermor sa de og genseren og lua var blitt veldig søte. Lurer på å strikke nisselue også da... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #1115 Del Skrevet 2. november 2006 Oi... ei lita jente... Kanskje du er sanndrømt......?... Ååå jeg sovna ikke før tidligst 2 i natt! Godt jeg kan hvile senere.. Og slipper jobb! for 35 uker!! Ja nå er det ikke lenge igjen før vi får vinterbarna våre her! Lurer litt på hva datoen blir.. Tipper min kommer 28. november.. Har du anelse når din kommer? Håper venninna di kan komme! Hadde besøk igår, var kjempekos :-D Men filmen vi så var kjeeeedelig.. Å så KOS å få opp stellebordet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1116 Del Skrevet 2. november 2006 Tviler på at jeg er sanndrømt. (Er ganske sikker på at jeg har drømt at det ble gutt en gang tidligere... ) Men det er jo 50% sjanse da... Du tipper 28. november? Hvordan klarer du egentlig å tippe på noe sånt? :klø: Jeg klarer ikke å plukke noen dato. Jeg tipper egentlig at Julegaven kommer litt før tida. (Men mulighetene for å ta feil er ganske store da...) Hvis ikke, så hadde vel all uflaks gjort at det ble bursdagen til x'en... (14. desember) Sovner fortere enn jeg tror for tida, og sover så utrolig godt! Får vel nyte det mens jeg kan! Men jeg sover fortsatt 1 til 3 timer på "ettermiddagen". (Når jeg har kommet meg hjem og spist lunsj, i 12-13- tida.) Det var veldig deilig å få opp stellebordet. Da er på en måte alt klart, og vi har ikke noe mer som MÅ gjøres hjemme. Nå gjenstår det bare å pakke ferdig bagen, og få de siste tingene inn i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 2. november 2006 #1117 Del Skrevet 2. november 2006 :hoppe: 35 uker!! :hoppe: Så spennende å følge med her fremover, nærmer seg jo med stormskritt. Godt å få stellebordet på plass, ja? Driver og grubler på om vi skal ha vegghengt stellebord, eller om det klarer seg med stellematte på vaskemaskina. Synes det er så vanskelig å bestemme seg, man vil jo være sikker på å velge det beste alternativet. Har heldigvis god tid enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. november 2006 #1118 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg våkner ofte om nettene og får ikke sove igjen når jeg våkner i 8-tiden, men heldigvis for HVIL!! :-D Jeg har bare følelsen av 28. november,, at jeg går litt over tiden. men håååper hun kommer før! Vi bor kun 5 min kjøretur fra sykehuset, så jeg tror ikke jeg skal ha klar noe bag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 2. november 2006 #1119 Del Skrevet 2. november 2006 Hei hei! 35 uker i dag! Saa du har kosete mann du ogsaa? De er soete disse mennene vaare! En saann ettermiddagslur hoeres deilig ut. Er ikke helt det samme aa legge seg i seks-syvtiden, for da blir man saa trett resten av kvelden... Vanskelig aa tippe dato, ja! Jeg er ganske fokusert paa termindato jeg da, men jeg vet jo at det er litt dumt, for de faerreste blir foedt da! Haaper ogsaa nurket mitt kommer litt foer isteden for litt etter termin, for selv om det kan vaere goey aa vaere gravid (goey og goey, hvertfall ganske interessant! ) saa er det nok mye mer kos med babyen paa utsiden! Vurderer stellebord paa badet vi ogsaa (dvs. jeg, tror ikke T har tenkt saa mye paa det! ). Hoeres smart ut med et saant som dere har. Lykke til med pakking av sykehusbagen! Tenk at du er kommet saa langt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. november 2006 Forfatter #1120 Del Skrevet 2. november 2006 :hoppe: 35 uker!! :hoppe: Så spennende å følge med her fremover, nærmer seg jo med stormskritt. Godt å få stellebordet på plass, ja? Driver og grubler på om vi skal ha vegghengt stellebord, eller om det klarer seg med stellematte på vaskemaskina. Synes det er så vanskelig å bestemme seg, man vil jo være sikker på å velge det beste alternativet. Har heldigvis god tid enda. ← Hadde nok valgt stellematte på vaskemaskinen om vi hadde hatt normal vaskemaskin. (Men vår er ganske smal.) Kommer til å ha badebalja på den når vi bruker den, men ellers er det jo greit at åpningen på vaskemaskinen er "fri", og den er toppmatet. Greit med vegghengt stellebord. Det tok ikke veldig mye plass, og rommer faktisk litt. Men fryktelig uvant å ha noe på veggen på badet sånn. Stellematte på vaskemaskinen krever jo at du har et sted å plassere stelletingene ellers, men det klarer jo de fleste å ordne. Lykke til med valget! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå