Gjest gjesta Skrevet 25. oktober 2006 #1081 Del Skrevet 25. oktober 2006 Så greitt at dere kunne klippe den til ! Kos å få opp litt nye bilder, bryllupsbilder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 25. oktober 2006 #1082 Del Skrevet 25. oktober 2006 Innom og oppdaterer meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 26. oktober 2006 #1083 Del Skrevet 26. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. oktober 2006 #1084 Del Skrevet 26. oktober 2006 for 34 uker!! wow..nesten storm ute! Tenk om vi føder på samme dagen? Har på følelsen at jeg går over tiden........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #1085 Del Skrevet 26. oktober 2006 Tenk om vi føder på samme dagen? Har på følelsen at jeg går over tiden........... ← Tror du det hadde blitt kaos her i KG dagbøkene våre hvis begge to ble borte i flere dager samtidig? Tja, kanskje vi må søke etter reserve-sladdris til oss? Det KAN jo skje at vi føder samtidig. (Men tviler vel litt på det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #1086 Del Skrevet 26. oktober 2006 Cr@sh, Epica, Ephemera og Missbumblebee: Idag er jeg altså 34 uker på vei! :hoppe: Og det er absolitt ikke lenge til jeg er høygravid! (3 dager igjen... ) Merker at jeg begynner å bli fryktelig lei av å være gravid. (Og jeg har vel ikke syntes det var så gøy i utgangspunktet heller.) Vil ikke være gravid, vil ha baby! Gleder meg så utrolig mye til å kunne kose meg med verdens beste Julegave! Har tenkt å kjøpe meg julekalender snart også, og ha som nedtelling til termin... Er et kjipt regnvær her idag, samtidig som det begynner å bli ganske kaldt. Snart må jeg vel finne en vinterjakke som passer også! Håper det finnes noe i skapene hjemme. Var hos legen idag, og har fått sykemelding 50% for de siste tre ukene før permisjonen også. Synes jo selv det fungerer fint, og satser på å klare det greit de neste ukene! (Har jo trivdes med det i 14 dager allerede!) Synes tiden går fort jeg! Alt er bra med meg og Julegaven. Fortsatt hodeleie, men Julegaven har romstert mye i det siste, og flyttet seg fra min venstre til min høyre side. (Ikke overraskende, er helt sikker på jeg kjente rumpa over navlen her om dagen.) Altså er nok ikke hodet festet ennå. BT var fortsatt litt høyere enn før. (Lurer på om det synker igjen hos JM? Når jeg ikke har gått langt og stresset litt?) Har gått opp 0,5 kg på to uker, noe som er helt greit, tatt i betraktning at jeg ikke har gått opp så mye totalt ennå. (+4,5 kg) SF målet følger normalkurven. (Ganske midt på streken.) Ellers alt OK. Igår ble det kjøpt inn Mesoft kompresser og Klorhexidin (0,5). Elsklingen sa seg enig i at engangskluter til baby sikkert var kjempelurt å ha i hus. I kveld har jeg planer om å få kjørt kurven og stoffet til den over til Mamma, så hun kan bruke fredagen (fridagen sin) til å sy nytt stoff. Så skal jeg fikse kalesjen ferdig, så blir det nok verdens søteste babykurv! Om jeg er flink, så får jeg kanskje kjøpt madrass til bagen idag også! (Men det kommer litt an på formen i kveld!) Gikk deler av veien til legen, og fra legen til jobb etterpå. Ble nok litt langt for meg, for siste delen av veien fikk jeg mye vonde kynnere. De gikk over så fort jeg fikk satt meg ned på jobb, så farlig er det nok ikke, men unødvendig. Og så er papirene til TK levert i postkassa idag. Satser på at alt er i orden nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 26. oktober 2006 #1087 Del Skrevet 26. oktober 2006 50% sykemelding hoeres bra ut! Og bare tre uker til permisjon - tiden gaar fort! for 34 uker!! (men tickeren din sier 33 og 6 dager?) Den babykurven blir sikkert kjempefin! Hva slags stoff (farger, moenster, kvalitet) har dere valgt? Vi gleder oss til aa faa vaar (min gamle) over havet - haaper det ordner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 26. oktober 2006 #1088 Del Skrevet 26. oktober 2006 Orker ikke hoppe så veldig, men gjør det likevel Hopper for 34 uker!!! :hoppe: :hoppe: Jeg hadde også en periode rundt der du er nå, der jeg var møkk lei.. Men så gikk det noen uker, og ting nærmet seg veldig likevel, og alt ble greit igjen. Og nå fremover kommer det til å gå fort, det er ikke lenge igjen!! Faktisk bare tre uker til du er innenfor terminperioden på 37-42 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #1089 Del Skrevet 27. oktober 2006 Nå er det snart helg! Gleder meg til å få avslapningstid med Elsklingen min en hel helg! (I morgen skal jeg i bursdag til ei venninne, så da får han besøk av en kamerat. Så helt kosehelg alene får vi jo ikke da... ) Holly Hobbie: Tickeren min er på bærtur, noen dager skifter den tidlig, andre dager sent, og noen ganger henger den seg bare opp. (Men det er så kort tid igjen, så jeg ser ikke grunnen til å ta meg bryet med å bytte den ut.) Stoffet jeg kjøpte til kurven er pepitarutete i hvitt og lysegrønt. (Det vi tok av var lysegult, så jeg måtte jo finne noe annet. ) Tror det egentlig er et gardinstoff, det er litt stivt og tykkt, men på en måte er det bare greit. Håper også det ordner seg så dere får din gamle! Det er så koselig med kurv til baby! Epona: Du får hoppe det du klarer! Kanskje det setter igang fødsel? Egentlig er det helt greit å være lei av graviditeten nå! Hvis jeg bare klarer å la vær å fokusere på fødselen en stund til, så går vel dette greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #1090 Del Skrevet 27. oktober 2006 Det ble kjøpt madrass til vognbagen igår, og bleiebøtte. (Som Elsklingen har fått beskjed av noen på jobb om at er en sånn ting man bare MÅTTE ha!) Fikk tatt turen bort til mine foreldre og levert kurven og stoffet til Mamma så hun kan starte på det idag. Mulig jeg skal innom for å se hvordan det går når jeg er på vei hjem fra jobb. Ellers er det mye liv i magen idag. Julegaven romsterer og hikker og koser seg. Våknet med kjempefull blære i morges. Sansynligvis en bivirkning av sitronvannet jeg drakk masse av igår. (Som kjentes ut til å hjelpe mot halsbrann. I tillegg til at jeg fikk i meg mye mer vann enn jeg pleier. ) Men egentlig skal jeg ikke klage. Jeg sover fortsatt hele natta, og har vel ikke hatt mer enn en eller to netter der jeg våknet av tissebehov. Vil heller ha litt sprengt blære når jeg våkner, enn å våkne mange ganger i løpet av en natt. Jeg må jo nyte muligheten til å sove hele natta nå, før Julegaven kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #1091 Del Skrevet 27. oktober 2006 Da tar jeg snart helga. Mamma rapporterte at det ikke er nok stoff til hele kurven. (Var en viss fare for det, for de hadde ikke så mye som jeg skulle ha i butikken, og det var et stoff de ikke får inn igjen.) Skal en tur innom og høre hvordan hun løste det. Jeg vil prioritere stoffet utenpå, og finne på noe annet inni, men vi får se hva det blir. (Kanskje blir det hvit kalesje.) Ønsker dere alle en riktig god helg! (Og de som nå er ved eller over termin sendes masse fødevibber, så vi kan få høre om de søte små nyfødte snart!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #1092 Del Skrevet 27. oktober 2006 Oi, det blir ikke blomster på meg på sykehuset, ser jeg... Ja, ja, like greit det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 27. oktober 2006 #1093 Del Skrevet 27. oktober 2006 Innom for aa si god helg! Det stoffet hoertes kjempefint ut. Haaper dere finner en loesning paa det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 27. oktober 2006 #1094 Del Skrevet 27. oktober 2006 Høres ut som en kjempesøt kurv Julegaven får. Ordner seg sikkert med stoff, om noe blir hvitt og noe rutete blir jo bare stilig. God helg, Susan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter #1095 Del Skrevet 28. oktober 2006 Holly Hobbie og Xania: Var hos Mamma og tittet litt igår. Det så kjempefint ut, og vi fant en løsning som gjør at det blir nytt stoff på nesten hele kurven. (Bortsett fra litt inni fotenden, men der bruker vi bare det gamle, så mesteparten inni har dobbelt stoff.) Mamma rapporterte igårkveld at hun syntes det ble veldig fint, og at hun nesten var ferdig. Nå skal jeg prøve å leke flink husmor før jeg reiser til venninna. (Skal bake klattekaker! Ikke akkurat det vanskeligste altså!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #1096 Del Skrevet 30. oktober 2006 Da er kurven hentet hjem igjen, fikset ferdig, madrassen er lagt i, med lammeskinn oppå, og hele stasen er plassert på soverommet vårt. Ble kjempefint, og jeg håper på å få lagt ut bilde i kveld eller morgen kveld. Ellers har vi fått hentet ammeputa vi fikk, jeg har fått låne noen mammaklær, og vi har fått låne en babycall for testing. (Ser ikke helt behovet, og vil ikke kjøpe.) Skinnpose av den gode, gamle sorten er lokalisert, og vi får i løpet av uka. Satser på å få renset den før bruk, bare for sikkerhetsskyld... Bilsetet er betalt, og vi får det nok en av de nærmeste dagene. Ikke mye vi mangler nå, nei. Var på besøk hos venner igår, og jeg blir alltid like paff når jeg tenker over at den lille jenta jeg passet litt for noen år siden, da hun var ca året, snart skal begynne på skolen... Hun begynner faktisk å se ut som ei lita jente, og hele baby/småbarns- preget har begynt å forsvinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #1097 Del Skrevet 30. oktober 2006 Egentlig bør jeg vel hoppe litt fordi jeg nå virkelig er høygravid... :hoppe: Men det er best å ikke hoppe for mye, for det gjør vondt! Babyen ligger mer og mer oppi ribbeina og lungene, og det er ganske ubehagelig i lengden. Gleder meg ganske mye til den kommer ut nå! Idag skal jeg til Fysio for første gang. Litt skummelt og litt spennende. (Og selvfølgelig første dagen på lenge jeg ikke har vondt noe sted i bekkenet. Men det kommer nok i løpet av dagen. ) Hadde ordentlig kosekveld med Elsklingen igår. Det gjorde godt å få en ekstra time i døgnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 30. oktober 2006 #1098 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nå er du høygravid ja!!! Nå går det fort frem mot termin! Og så deilig med det meste av utstyret på plass! Føles bra å ha ting ordnet synes jeg. Om ikke alt er i hus, så er det i hvertfall godt å vite at det er på vei. Ønsker deg en fin mandag! Men du - hva er klattekaker..? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #1099 Del Skrevet 30. oktober 2006 Klattekaker er en genial oppskrift jeg "snublet over" for noen år siden, Epona. Klattekaker minner litt om cockies. Og inkludert rydde fram alt man trenger, lage røre og steke kakene, tar det aldri mer enn 45 min å lage. Man lager en røre med masse smør, egg og sukker, og tilsetter hakket kokesjokolade og krydder for smak (malt ingefær eller malt kanel). Så bruker man to teskjeer og "klatter" kakene utover et bakepapir. (Røra er så feit at den sprer seg utover i en pen "ring" av seg selv.) Og så stekes stasen i ovnen. Kakene er kjempegode til is, spesielt når det brukes kanel i dem. Geniale! Lette å fryse/tine er de også. Håper snart det lille knøttet ditt finner på å komme ut. Er veldig spent på både når og hvordan fødselen din blir, og hvem som egentlig kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 30. oktober 2006 #1100 Del Skrevet 30. oktober 2006 Det er godt å få alt utstyret på plass, ja. Vi begynner også å nærme oss, og det er deilig å vite at ting er i orden. Kakene høres veldig gode ut. Oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå