Cr@sh Skrevet 7. oktober 2006 #1001 Del Skrevet 7. oktober 2006 Innom med en og ønske om en fortsatt god helg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #1002 Del Skrevet 8. oktober 2006 Cr@sh: Fortsatt god helg til deg også! Igår ble det litt spontan tur på kino med venninne. Har ikke hatt så mye tid til henne i all ryddesjauen i det siste, så nå omprioriterer jeg en liten stund. Dessuten skulle Elsklingen se fotballkamp, så da fikk han litt fred. Tydelig at Julegaven koste seg med filmen. H*n beveget seg masse til all musikken, og var i bunn og grunn livlig og koselig hele kvelden. Idag skal vi til mine foreldre på middag, men først må jeg rydde litt til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #1003 Del Skrevet 9. oktober 2006 På jobb, kjempetrøtt og sliten! Tror dette må ha vært første mandagen jeg har ignorert vekkerklokka i nesten en time, før jeg oppdaget at jeg burde ha stått opp. (Var på do i 5-tida da, men det hjelper jo ikke.) Treig morgen også, så jeg var ikke på jobb før 08.00, som er ganske sent til å være meg. Blir nok definitivt behov for å snakke plager med JM i morgen ja. Og da er vel det at jeg er trøtt hele tiden, og blir sliten av ingenting, en av de tingene vi bør snakke om. (Kanskje jeg har lave jernverdier? De har vel sikkert ikke økt den siste tiden...) Fikk høre at min kusine faktisk har født begge sine barn 4 uker før termin. (Men Mormor visste vel ikke helt grunnen til det, om det kom igang av seg selv, eller om hun ble igangsatt p.g.a. svangerskapsforgiftningn eller noe...?) Begynte plutselig å bekymre meg for at fødselen kan starte mens jeg ennå jobber... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #1004 Del Skrevet 9. oktober 2006 Oi.. 4 uker før tiden..! Men du skal ikke bekymre deg vennen! Uansett får du god tid til å forberede deg, at du merker mer kynnere & at vannet går feks. Jeg håper faktisk at snuppa blir født før tiden, ikke prematur da men.. Håper hun kommer to uker før, hadde vert godt å blitt ferdig med det! Nå bare venter jeg... ventetid Deluxe! Uff... Håper du kvikner til etterhvert vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #1005 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Epica: Håper dagen går fort, jeg vil hjem og sove! Jeg håper også på at Julegaven kommer litt før tiden. Hadde helst sett at det ble et novemberbarn og ikke et desemberbarn... Og må jeg gå over tiden begynner jula å nærme seg litt for mye! Har liksom et ønske om å ha en liten baby jeg kan ta med på julebesøk og vise fram, ikke ligge på sykehus i jula! (Dessuten tar det vel et par uker fra fødsel til vi orker å reise bort på besøk, selv om foreldre bor i nærheten. ) Missunnelig på Svigerforeldrene mine. De reiser til Madeira idag! Og jeg sitter på jobb og fryser! Men, de er nå søte også da... Vanligvis reiser de i jula, men i år vil ikke Svigermor reise da, for hun får et lite barnebarn... Så da ble det en tur nå, og en ny en tidlig på nyåret. (Mens min Mamma reiser i romjula, for jeg syntes hun skulle! ) Endret 9. oktober 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #1006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Julegaven blr jo et heldig lite knøtt da. H*n kommer til å få masse kontakt med bestemødrene sine! Min Mamma har bestemt seg for å gå ned til 80% stilling nå, og kommer til å være hjemme fredager. Så da blir det vel til at jeg kommer til å være sammen med henne litt når jeg har permisjon. Og Svigermor er uføretrygdet, og hjemme hele tiden. Og jeg har et veldig godt forhold til henne, så det blir nok lett å finne på noe med henne ganske ofte også. Og så har vi jo min Bestefar i nærheten. Jeg har jo tenkt at vi kunne gå turer ned til han, og kanskje møtt han og gått en tur av og til. Han er ganske sprek ennå, og jeg håper det holder seg. Så kan han og jeg gå og savne Bestemor sammen! Men det blir jo hyggelig for lille Julegaven å ha mesteparten av familien i nærheten. Synes nesten synd på de av våre besteforeldre som bor så langt unna at de sjelden får sett oldebarnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. oktober 2006 #1007 Del Skrevet 9. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 9. oktober 2006 #1008 Del Skrevet 9. oktober 2006 Så deilig å ha så mye familie i nærheten! Både praktisk og koselig. Fjellrypa: Bra du føler du har litt kontroll på pesepusten! Synd ikke Ørnen kan være med på felles-timen! Elsklingen sa heldigvis at han ville prioritere det, så da lar han vær å være med på hele seminaret med jobben han skulle på den kvelden. Men han må nok reise med en gang vi er ferdige. Synes du CD'en du fikk med kurset er bra? Jeg har ikke somlet meg til å kjøpe ennå, men det SKAL gjøres neste gang. Vurderer å kjøpe med en avspennings CD også. ← Kjipt at Ørnen ikke kan være med ja. Han er i utlandet hele den uka, så det er ikke noe vi kan gjøre noe med. Jeg får forklare etter beste evne. Hvis jeg føler at timen var veldig bra og jeg ikke klarer å formidle godt nok kommer vi nok rett og slett til å ta en privattime med instruktøren. Det får vi vurdere etter timen. Jeg synes CDen er bra. Har ikke brukt den så mye enda, men regner med at det blir en del etter at kurset er ferdig. Jeg er "bare" 31 uker siste kursdagen, og har tenkt å kjøre hele programmet minst en gang i uka fram mot fødselen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #1009 Del Skrevet 9. oktober 2006 (endret) Ephemera: Fjellrypa : Tanken min var også at hvis jeg hadde en CD, kunne jeg gjøre et program hjemme en dag i uka, eller kanskje to. Er godt å høre at du synes CD'en er bra, for da bekymrer ikke jeg meg for at den jeg får ikke er det. Kurset er jo veldig seriøst gjennomført, så de prakker nok ikke på oss en dårlig CD. Har siste gangen på Yoga nå på torsdag, så etter det må jeg ordne meg selv. Håper jo på at jeg klarer å gjøre de fleste øvelsene til ganske tett opptil fødsel. Masse liv i magen idag. Skvetter rett som det er av at det dunkes i siden på meg. Noen ganger lurer jeg på om noen vil ut. Endret 9. oktober 2006 av Susan Sto Helit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. oktober 2006 #1010 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har hatt så sinnsyke dunk ut i hver side i dag. Kjennes ut som om han ligger på ryggen og strekker armer og bein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #1011 Del Skrevet 10. oktober 2006 Jeg har hatt så sinnsyke dunk ut i hver side i dag. Kjennes ut som om han ligger på ryggen og strekker armer og bein. ← Hørtes koselig ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #1012 Del Skrevet 10. oktober 2006 Var hos JM idag, og fikk bekreftet alt det jeg egentlig har trodd selv... Det er ikke noe fysisk galt med meg, bortsett fra at bekkenet knirker litt, og jeg er sliten. JM mente slitenheten var en kombinasjon av at babyen vokser mye, jeg klarer ikke spise mye av gangen, og bruker mye energi bare på å få i meg mat, og at jeg har et underskudd jeg ikke klarer å ta igjen. Hun mente også at sykemelding var det eneste riktige, og at jeg måtte komme meg til lege ganske kjapt. Så jeg skal ringe etterpå, og se om jeg kan få flyttet timen jeg har om et par uker til denne uka. Hun hadde ingen tro på gradert sykemelding da, med mindre jeg fikk meg fri noen dager i uka. (Men jeg tror legen og jeg er mer enige der, at jeg kan jobbe litt kortere dager, kanskje.) Ellers: Blodtrykket var like fint som det pleier, samme med urinen. Babyen har en hjerterytme som er lik det den har hatt før. SF målet mitt ligger på samme kurve som jeg har fulgt hele tiden. Som faktisk er nesten på gjennomsnittslinja. OG.... Julegaven har snudd seg! Akkurat som jeg trodde, så ligger h*n altså med hodet ned, og beina opp. JM kunne også fortelle meg hvor jeg kunne kjenne føttene... Hun var faktisk litt overrasket over hvor langt ned i bekkenet mitt hodet var kommet, og mente at dette kunne bety at Julegaven ville være tidlig ute med å feste hodet. (Dersom h*n kom til å feste hodet da... Er ikke alle som gjør det. ) Så dette er herved den mest inteligente lille babyen jeg har hørt om, h*n har funnet utgangen allerede! Hun mente også at denne dyttingen av hodet nedover kunne være grunnen til at jeg for det meste har vondt på fremsiden av bekkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #1013 Del Skrevet 10. oktober 2006 Nå bråker det masse rundt vinduene her! Kan ikke disse anleggsarbeiderene forstå at jeg er sliten, gravid og hormonell, og ikke liker at det rister i bakken og durer i ørene? Skal ringe legekontoret når de åpner igjen om en halvtimes tid. Hadde vært litt deilig med fri hele eller halve fredag. Da kunne jeg og Mamma tatt en liten tur til Sverige. (Og kjøpt stellebord.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #1014 Del Skrevet 10. oktober 2006 Oi, så plutselig noe.... Nå har jeg bare 60 dager igjen til termin! :hoppe: 60 dager til termin! :hoppe: Fikk flyttet kontrollen hos legen til torsdag morgen. Passer meg bra, for da kan jeg snakke litt med folk på jobb i morgen, så de er litt inne i hva jeg jobber med. Har gjort litt mye selvstendig i det siste. Da blir det ike mange dagene før jeg sannsynligvis trapper ned da... Det må jo sies at jeg synes jeg har vært flink, som har klart å jobbe nesten helt frem, uten noe særlige plager! Og blir jeg sykemeldt helt eller delvis de siste 5 ukene før permisjonen, så er jo egentlig ikke det så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #1015 Del Skrevet 10. oktober 2006 (endret) 60 dager Pust PES! Hardt å sitte i sofaen med babyen tett oppi lungene... Æsjjjj, det er det verste når de skal bråke og styre når man er trøtt.. Typisk.. Jepp, du har vert flink, og du fortjener å få litt fri nå - slappe av! Takk for vogn-forum-tips, er der nå! Endret 10. oktober 2006 av Epica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 10. oktober 2006 #1016 Del Skrevet 10. oktober 2006 Bare 60 dager til termin?! Det er jo bare to måneder! Når det gjelder sykemelding er det jo ikke akkurat et nederlag å trappe ned litt et par måneder før fødselen... Tror som sagt tidligere at det er veldig viktig å ikke slite seg ut rett før fødselen, men også ha krefter igjen til barselperioden. Blir nok ganske slitsom den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #1017 Del Skrevet 10. oktober 2006 Epica: Det er nå faktisk mulig jeg er heldig, og at Julegaven ikke kommer til å gå helt oppi lungene mine. Spesielt siden h*n har lagt seg med hodet godt nedi bekkenet allerede. Håper litt på det, siden det høres slitsomt ut! Kjennes virkelig ut som om jeg trenger tid til å slappe av! Sitter hele dagen på jobb og drømmer om senga! Vil bare spise og sove når jeg kommer hjem! Xania: Jepp, nøyaktig to måneder til termin igår, hvertfall datomessig. Litt godt, og litt skummelt! Jeg hadde jo trodd at jeg skulle jobbe helt ut, men når jeg er så sliten som nå, så ser jeg det ikke som et nederlag i det hele tatt! Synes det er bedre å få ro til å slappe av, og kose meg med å ha baby i magen! Er nok greit å ikke presse seg lenger når man kjenner at det er på tide å stoppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #1018 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har plutselig fått helt andre følelser for lille Julegaven etter turen til JM idag. Det har plutselig gått opp for meg at det ligger en liten baby i magen min. Nå vet jeg jo hvilke deler jeg kjenner, og kan kile Julegaven under foten om jeg vil... Plutselig har dette blitt noe håndfast, noe jeg kan ta og føle på, og ikke bare et eventyr som alle forteller meg! (Har hele tiden syntes at det hørtes for fantastisk ut til å være sant, at JEG skulle få en sprell levende liten baby! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 10. oktober 2006 #1019 Del Skrevet 10. oktober 2006 Håper h*n ligger med hodet ned, det er nok myye bedre! Jeg blir så tungpustet! Ååå.. Sant det er skjønt å vite det er en BABY i magen? Jeg lurer av og til på om jeg kjenner en fot eller hånd.. Jeg blir så rørt hver gang jeg holder på magen. Suuuperaktiv baby.. din også? 2 mnd! Kan du tro tiden ville gå så FORT?? Ikke jeg! Vel.. noen perioder iløpet av dagen føler jeg tiden står stille, pga tungpustheten & magen....... Håper du får sove godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 11. oktober 2006 #1020 Del Skrevet 11. oktober 2006 Du har jo jobbet så lenge at det ikke er noe nederlag i det hele tatt å trappe ned nå! Da er det litt verre med meg, som har litt lengre tid igjen, men jeg er veldig fornøyd med tingenes tilstand nå og storkoser meg allerede med å være hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå