Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Fikk melding fra posten om at det har kommet pakke til meg. :hoppe:

Gleder meg til å hente den på vei hjem! :)

Lurer på om det er brystpumpe og tilbehør eller om det er bøkene jeg bestillte fra england nylig? :klø:

Uansett er det morro! :sjarmor:

Men nå er det vel egentlig lunsj... Kanskje jeg skal ta meg en tur ut og handle inn litt frukt? (Og noe spennede å drikke til lunsjen?) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg stengt bryllupsdagboka mi. Dermed er det bare denne dagboka igjen.

Handlet litt frukt, en milkshake og en spennende juice med appelsin og bringebær, på butikken i lunsjen.

Kjentes ut som kroppen synes det er greit med litt avveksling, så jeg ikke bare sitter stille.

Sitter bare å teller ned til helg nå! Blir så deilig! :hoppe:

Bare litt over to timer igjen!

Elsklingen blir nok litt sen idag, siden han har fri til uka. :forvirret:

Så vi får se om jeg sover til han kommer hjem, eller om jeg rydder litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt med en hvil før han kommer, det pleier å hjelpe å bare duppe av litt! ;)

God helg vennen, og kooooooose deg med mannen (heldiggris!!) :sjarmor:

Oi spennende... Lurer på hva som kom i posten! :-D

Så bra at kurs og omvisning gikk fint!

:ler: får håpe du har en så lett fødsel ja, det hadde vert noe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt med en hvil før han kommer, det pleier å hjelpe å bare duppe av litt! ;)

God helg vennen, og kooooooose deg med mannen (heldiggris!!)  :sjarmor:

Oi spennende... Lurer på hva som kom i posten! :-D

Så bra at kurs og omvisning gikk fint!

:ler:  får håpe du har en så lett fødsel ja, det hadde vert noe!!

Ja, en så lett fødsel hadde vært veldig fint! (Ikke så rart da, babyen i drømmen kan ikke ha vært mer enn 30cm lang, og må ha veid under en kg. Den fikk nemlig plass sammenkrøllet i håndflaten min. Går jo sikkert litt greiere å føde da. Hadde nok fått en større baby om jeg hadde født nå.) :ler:

Mulig drømmen forsøkte å fortelle meg at jeg bekymrer meg litt for at jeg skal få ansvaret for et sånt bittelite knøtt sammen med mannen. I drømmen var det ingen eksperter tilstede som kunne hjelpe oss med noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom drøm. :ler: Ikke rart du drømmer om baby nå, etter omvisningen og med sikkert tusen baby-tanker i hodet.

Ha ei fin helg. :klem:

Nei, er nok ikke så rart! :ler:

Ha en fin helg du også! :klem:

Er det noen som kan hjelpe meg med hva slags garantiregler som gjelder når jeg kjøper barnevogn i Sverige, så er det bare å gå inn på "barn og familie" og besvare tråden min der! :plystre:

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Under en kg ja, så bra! ;)

Hvordan går det med strikkinga?

Jeg tenkte på å brodere julekalender.. kan vel ikke være SÅ vanskelig, eller..?

:sjenert:

Jeg er ikke nervøs i det hele tatt for ansvaret jeg får for babyen.

For nå er jeg så leiiii av å gå gravid! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet pakken. Den besto av brystpumpe og tilleggsutstyr. :hoppe:

Har lyst til å prøve med en gang!

Men har vett til å ikke åpne pakningene før behovet er her. :sjenert:

(Lurer på om jeg må sjekke hvordan bøkene mine ligger an... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på mere Terry Pratchett... Har ikke lest noe sånt på lenge.

Gleder meg masse. :)

Pleier å bestille opp et par ganger i året fra amazon, for det kommer gjerne litt kallendere og småbøker, i tillegg til en ny bok en gang i halvåret. :)

Pakken er ikke ventet å komme før midten av neste uke, så jeg får smøre meg med litt tåmodighet.

Elsklingen er på vei hjem, så snart skal vi ut og handle litt mat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er barnevogn i hus... (Eller, den ble parkert midlertidig hos mine foreldre, for vi har ikke så god plass. :sjenert: ) Men kjøpt, betalt og hentet.

Teutonia Mistral med Cross hjul, stelleveske, vindtrekk, softbag og regntrekk.

I tilleg fikk vi med en nusselig kanin.

Stellebordet hadde de faktisk ikke inne, så sånn sett ble det litt bomtur...

Men jeg har bare ros å komme med når det gjelder betjeningen i den butikken vi var på i Sverige! De strakk seg langt for oss, og vi kjøpte bare den ene tingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at vogna er i hus! En ting mindre å tenke på. Har surfet litt rundt og sett på barnevogner de siste dagene, men er like forvirra. Det eneste jeg vet er at den må ha softbag. Ja, ja, på et eller annet tidspunkt må man jo bare bestemme seg. Vi har jo som du vet heller ikke så god plass, men ei barnevogn kan jo stå i fellesboden i kjelleren. Tror nok det blir den første store tingen som shoppes!

Har forresten bestemt meg for seng - Gulliver sprinkelseng fra Ikea. Enkel og grei hvit sprinkelsen. Men den finnes ikke på nettet, bare i katalogen. Mystisk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prada: Det er deilig å vite at vognen er i hus, og at vi ble enige om den. (Det var lenge bare mitt valg, men så nevnte noen på jobben til Mannen at vinteregenskaper var veldig viktig, så da var han med også... :sjarmor: )

Lykke til med jakten! Det er en jungel der ute! :ler:

Xania:

Sprinkelseng endte vi med å utsette til det ble behov... Her en kurv for første tiden, og en sprinkelseng vi kan arve dersom vi vil ha den. (Men det er vi fryktelig usikre på!)

Ikea har enkelte ganger ting på nettsidene sine, og enkelte ganger ikke. Det er fryktelig forvirrende. Ofte er det enklere å titte på varehuset for å se hva de har! :forvirret:

Vet dere heller ikke har så god plass. Vi må også ha vogna i fellesboden i kjelleren når vi begynner å bruke den. Men enn så lenge får den bo hos foreldrene mine.

Softbag ble et must når jeg fant ut hva sånne bager veide. Det er det eneste jeg kan bære opp trappa til leiligheten.

Ellers ble utvalget vårt veldig lite, for vi har så veldig liten bil. Dermed forsvant de "normalstørrelse" vognene fra utvalget. (Simo, Emmajunga, Brio m.m.) De går rett og slett ikke inn i bagasjen sammenslått.

Så vi satt igjen med Quinny (Sprint?), Bugaboo og Teutonia. Og av dem ble Teutoniaen valgt på grunn av gode vinteregenskaper. (Men kun med Cross-hjul)

Lykke til! Det finnes mye god hjelp å få der ute!

Sett f.eks opp en kravliste, og spør på nybaktmamma.com. De er barnevogneksperter! ;)

Idag har vi begynt å flytte møbler fra stua og inn på det som etter hvert blir babyens rom.

Har kommet et lite stykke, og pakket 10 pappesker med ting som skal ut av leiligheten og opp/ned i en av bodene. Mest bøker. (Som jeg har en veldig ting for! :sjenert: )

Og så har vi vært og hentet reisesenga. Den tok ikke store plassen, og ligger nå under senga vår. Fikk med en velbrukt vippestol, litt slitt i kantene, og "kun" brukt til 3 barn... :ler: Den skulle egentlig kastes, men vi valgte å ta den, og kan heller erstatte den med en ny hvis vi vil. (Men den luktet det røyk av, så den står til lufting på verandaen! :sjenert: )

Nå begynner hvertfall ting å bli ganske klart før Julegaven kommer! Og det føles godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser og oppdaterer meg litt... Grattis med vogn i hus!

:klem:

Hyggelig å se deg her! Håper du koser deg masse med den nye lille gutten din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...