Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg det er vanskelig ja.

Jeg har en venninne som har hatt masse barnevakt fra dag 1. hun syntes ikke det var noe vanskelig, så det er sikkert forskjellig.

Jeg kommer sikkert til å synes det er grusomt :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke jeg vil like å måtte slippe babyen min ut av syne nei!

Ta med nurket og vise stolt fram til besteforeldre er en ting, men å la lille klumpen min være igjen, og gå et annet sted selv... :riste:

Merker jeg tror jeg kommer til å måtte anstrenge meg for å overlate babyen til pappa'n jeg! :sjenert: Og det til tross for at han er en minst like god omsorgsperson som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert jeg også.

Må nok ta meg sammen, for de må jo få være alene de også.

Klart de må! :Nikke:

Vi vil da ha muligheten til å kunne finne på ting uten barn også, og da er det viktig at man lærer seg til å la pappa'n ta eneansvaret. (Og gå ut selv uten å bekymre seg!) Eller så gir man jo pappa'n muligheten til å ha et liv utenom, men sperrer seg inne selv. :riste:

Mange som har problemer med det da! :forvirret:

Er nok noe man bør være litt bevisst på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Selv har jeg en ganske klumsete mann, og vi spoeker litt om han kommer til aa miste babyen i gulvet - men jeg er noen ganger litt redd for det, faktisk. :forvirret: Men det gaar nok bra. Riktig som du sier at man burde vaere bevisst paa aa kunne la andre ta sin del av ansvaret ogsaa. Tipper man blir glad for litt avlastning fra velvillige barnevakter etterhvert! ;)

:hoppe: for 29 uker! Neste uke er det rundt tall! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Selv har jeg en ganske klumsete mann, og vi spoeker litt om han kommer til aa miste babyen i gulvet - men jeg er noen ganger litt redd for det, faktisk.  :forvirret:  Men det gaar nok bra. Riktig som du sier at man burde vaere bevisst paa aa kunne la andre ta sin del av ansvaret ogsaa. Tipper man blir glad for litt avlastning fra velvillige barnevakter etterhvert!  ;)

:hoppe: for 29 uker! Neste uke er det rundt tall!  :klappe:

Avlasting fra velvillige barnevakter er jo egentlig et gode. Dumt å nekte seg selv det!

Vi er jo så heldige og har begges foreldre i nærheten, og de forventer jo å få være barnevakt for oss, så de kan kose seg med det lille barnebarnet. :)

Mannen din kommer sikkert ikke til å miste babyen i gulvet! Det kommer jo til å være det mest dyrebare han har! :)

Har måttet rette opp i en masse tull jeg sendte venner igår. Var overbevist om at det var fredag nesten hele dagen, helt til jeg kom meg hjem og husket at det var yoga den dagen. :flau:

Litt flaut, å måtte sende melding til venner om at jeg tok feil av dagene...

Skylder på pre-ammetåke da. De fleste vet jo hva det er. :ler:

Men idag er det faktisk fredag! :hoppe:

Skal bli herlig med helg!

Skal møte venninnene etterpå og spise ute, så det blir veldig hyggelig!

Skal sannsynligvis ut og sjekke ett eller flere av babysalgene i helga. (Skulle helst tatt en sverigetur...)

Og så har jeg litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått hentet reisesenga jeg har kjøpt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, med foreldre og svigers i nærheten så får man masse hjelp, er godt å vite! ;)

Høres ut som en koselig fredag med venninner!

Fint vær hos deg også?

GOD HELG!! :klem:

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, med foreldre og svigers i nærheten så får man masse hjelp, er godt å vite! ;)

Høres ut som en koselig fredag med venninner!

Fint vær hos deg også?

GOD HELG!!  :klem:

Her er været ordentlig grått og trist. :tristbla:

De kommende besteforeldre skal bli veldig gode å ha. Er glad for å ha dem nært, men ikke for nært.

De må ta på seg jakka for å komme på besøk, og tar som regel bilen også. :ler:

Har faktisk min bestefar i nærheten også. Men han skal slippe å være barnevakt, for det tror jeg ikke han er i form til.

Men turkamerat kan han være! (Det tror jeg han vil sette pris på. :) )

Gleder meg til å møte venninner! Må jo ta meg tid til dem også før Julegaven kommer.

Etter kan det nok lett bli venninna som får barn omtrent likt som er lettest å ha kontakt med i begynnelsen.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hinte til veslo at hun skal sende dere en pm, jeg!

Gjør det! :)

Hadde vært hyggelig å høre fra henne, hvis hun fortsatt er her. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kommer nok også til å ha mest kontakt med gravide venninna når jeg får baby.

Rart, trodde aldri jeg ville bli første i vennegjengen til å bli gravid! :overrasket:

Ei venninne har alltid likt barn og ville hatt den første før fyllte 30, men dengang ei. Det virker som de fleste vil satse på karriere.

Jeg er så glad jeg ikke venta lenger, at snart er første barnet - snuppa her, nå når jeg er 30 - og vil hun skal få søsken, da er det godt å være "igang" ;)

Håper du får en kjempehelg vennen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig ser jeg mer for meg at det blir problemer med å få barnevakt, enn at jeg skal synes det er vanskelig å være borte fra Kyllingen. Vi har jo flyttet fra alt som er av familie og venner. Får vel tro at det ordner seg likevel.

Her er det ikke noe samlivskurs i regi av helsestasjonen, men vi hadde faktisk meldt oss på et som jobben til Ørnen arrangerer nå før jul. Det skal være en hel helg, og vi gledet oss masse helt til det pultselig viser seg at Ørnen må reise bort den perioden. :sur:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk jeg kom til å være først, Epica, men nå er det et par som har slått meg. (En på målstreken da! :sjarmor: )

Var veldig overrasket over den første, men det var jo ikke planlagt heller. (Gikk veldig bra alikevel.)

Fjellrypa:

Så synd med samlivskurset! :tristbla:

Selv om du ikke har andre barnevakter, så må du passe på at Ørnen får masse tid alene med kyllingen da. Og så kan du gå ut og møte venninner, eller trene? :) Er jo god trening i å ha barnefri det også.

Tror det også gjør det lettere å overlate barnet til andre.

God helg jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Har du hatt en fin lørdag sålangt? :) Ser du tenker litt på dette med å overlate babyen til andre, og hvordan det vil være. Det er nok ikke så rart at man engster seg for det, særlig i starten, for da har man jo ikke "kjent" den lille så lenge ute av magen selv. Tror det kommer naturlig og veldig forskjellig, når man er klar til å dra ut en tur alene, eller sammen med mannen sin, uten babyen. Er nå glad for at vi har mulighet for avlastning veldig nært, da mine foreldre ikke bor langt unna. Sambos foreldre bor litt lengre unna, og er litt værre å bare stikke innom med lillegutt, om det skulle trenges noen timer, men vi får se hvordan vi løser det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt god helg til deg også, Cr@sh! Håper lillegutten i magen din har fødeplaner denne helga!

Sam:

Ble litt tenking på dette med barnepass når vi begynte å tenke på dette med samlivskurs.

I tillegg har jeg erfaring med at det med å la andre ta seg av barnet er en treningssak. (Ser det på venner.) Det er noe man bør være bevisst på, og ikke helt tro at bare kommer av seg selv.

Det er altfor mange mødre som ikke klarer å overlate barnet til noen andre, selv ikke faren.

Så langt har jeg en fin lørdag.

Fikk siste M&B skjemaet, så nå er det nesten ferdigutfyllt. (Greit å være ferdig med det.)

Har hatt med Mamma i masse babybutikker idag.

Føler hun har lett for å ville bestemme ting, og at hun sansynligvis ville shoppet halve butikken hvis hun kunne.

Ble ikke shopping av noen ting, men enkelte observasjoner rundt vogn, lammeskinn og skinnpose.

(Mamma har bestemt at jeg bør kjøpe en ny skinnpose, mens jeg vil ha en gammel. I tillegg er det de som skal kjepe vogna, og hun har lyst på helt andre farger enn det vi vil ha. Men det er jo til slutt vår vogn, så jeg kommer ikke til å gi meg!)

Den vogna vi vil ha kommer i to utgaver. Den ene i ensfargede valg, og den andre i litt mer flerfarget. Nå viser det seg at kalesjen på den ensfargede er mye bedre enn kalesjen på den flerfargede. (Men fargene er selfølgelig helt knæsje, og jeg synes ikke de ser bra ut!) Vil ha sånn kalesje! :grine:

Skal på sparkjøp til onsdag, med Mamma. Det er jo litt tryggere da, for da er det gulpekluter, flanellsbleier og kanskje litt sengetøy som står på planen. Og det er jo alle enige om at vi trenger.

Blir vel en tur på bogerud tekstil etter ullklær til knøttet også, tenker jeg! :)

Fortsatt god helg til alle som er innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi laget oss en herlig biffmiddag idag, med bakte poteter og ferdiglaget bernaisesaus. (Har vært på skikkelig spennende butikk og handlet mat! )

Ble skikkelig bra!

Ellers har kvelden gått med til takkekortene, som vi endelig kunne hente før idag, og litt ordentlig utpakking av bryllupsgaver! :hoppe: Herlig!

Vi får se hva det blir til imorgen, men har ikke så store planer. (Henge opp en gardinstang kanskje?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se gjennom bryllupsgavene og få satt ting på plass, bestemt hvor ting skal stå/henge osv. var koselig. Men alle de takkortene ble litt pes. Måtte bestemme meg for å skrive 10 stk hver kveld, ellers hadde jeg aldri fått skrevet de, og jeg synes det er greit at takkort sendes ut innen rimelig tid etter bryllupet.

Sånne søndager liker jeg, når eneste planen er gjøre en liten ting, som din gardinstang. Også tar man resten av dagen som det kommer, og det ender meg koselig spasertur med mannen, vafler osv.

Blir ikke helt sånn søndag på meg i dag, men formiddagen kan brukes til hva jeg vil!

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...