Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2006 Forfatter #761 Del Skrevet 6. september 2006 Epica: Jepp! Gleder meg! Elsker å spekulere og lure på ting! (Julegaver og sånn er mest spennende før jeg får se dem, for da kan de være hva som helst, selv ting jeg ikke har fortalt noen at jeg ønsker meg!) Og denne spesielle Julegaven må få lov å beholde masse spenningsmomenter så lenge som mulig! veslo: Var visst ikke lov å legge ut hele lista, men jeg håper du fikk morro ut av den likevel. Cr@sh: Klok blir man aldri, men morro å se resultatet av sånne tips og råd. Det er jo 50% sjanse for feil på hvert råd, så da er det vel ca 50% sjanse for at resultatet blir rett også... Det blir nok mest kjønnsnøytrale ting på Julegaven uansett da. Men det var vel også mye av målet mitt ved å ikke vite. Når jeg egentlig ikke er så glad i å kle småjenter i rosa og gutter i lyseblått, så er det dumt om vordende bestemødre stiller med massevis av lyserosa plagg de har kjøpt inn det siste halvåret... Bare for at det sannsynligvis blir ei jente. (De må gjerne handle masse på forhånd, men holde det nøytralt. ) Det blir nok litt rosa/lyseblått uansett da. Mange handler jo ingenting før nurket er født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 #762 Del Skrevet 6. september 2006 Tilbake til det med kjønnstester og sånt... Det kinesiske fødselskartet stemmer på meg både nå og med Lillegutt. Det er litt artig. Dessuten har jeg sånn "typisk" guttemage... Vi fikk og kjøpte det aller meste i nøytrale farger vi også... gutter må jo ikke være helt lyseblå som du sier... Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2006 Forfatter #763 Del Skrevet 6. september 2006 Tilbake til det med kjønnstester og sånt... Det kinesiske fødselskartet stemmer på meg både nå og med Lillegutt. Det er litt artig. Dessuten har jeg sånn "typisk" guttemage... Vi fikk og kjøpte det aller meste i nøytrale farger vi også... gutter må jo ikke være helt lyseblå som du sier... Ha en fin dag! ← Har funnet to kinesiske fødselskart, og de viser hver sin ting... På Epica viser begge feil, så jeg tror nok det også er tilfeldigheter. Kjedelig med helt lyseblå gutter. Lyseblått er en fin farge, men det blir for dumt hvis vi bare så det i flere måneder etter at babyen ble født. Godt å ha litt variasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 6. september 2006 #764 Del Skrevet 6. september 2006 Enig naar det gjelder farger paa babyklaer. Synes baade lyserosa og lyseblaatt er litt kjedelig jeg, saa jeg haaper aa finne noen soete klaer i gult, groent og kanskje lilla? Ikke altfor knaesje farger, for det liker jeg heller ikke paa babyer (kresen, jeg? ), men ikke helt pastell bestandig heller, synes jeg er fint. Tusen takk for bryllupsbilder, forresten! Dere var et veldig flott par! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2006 Forfatter #765 Del Skrevet 6. september 2006 Enig naar det gjelder farger paa babyklaer. Synes baade lyserosa og lyseblaatt er litt kjedelig jeg, saa jeg haaper aa finne noen soete klaer i gult, groent og kanskje lilla? Ikke altfor knaesje farger, for det liker jeg heller ikke paa babyer (kresen, jeg? ), men ikke helt pastell bestandig heller, synes jeg er fint. Tusen takk for bryllupsbilder, forresten! Dere var et veldig flott par! ← Jeg har funnet ganske mye klær i lysegrønnt og gult her i Oslo. (H&M og Lindex) Mye søtt, men jeg har også vært flink til å handle med en gang jeg har sett disse kolleksjonene. (For de selges ut fort!) Synes det er rart at de har så lite kjønnsnøytrale klær når de selger unna de de har så lett. :klø: Har faktisk handlet så mye at jeg har gitt meg selv kjøpenekt på mer babyklær. (Men om jeg klarer å holde det? Nei, det vet jeg ikke!) Hyggelig med ros av bryllupsbildene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2006 Forfatter #766 Del Skrevet 6. september 2006 Har jo glemt å fortelle at jeg har begynt å komunisere med Julegaven. Noe i nærheten av tidlig barneoppdragelse? Det hender jeg blir sparket i skambeinet eller et annet sted gjentatte ganger, og det gjør ganske så vondt. Da finner jeg et punkt på magen der jeg kjenner en av kroppsdelene til Julegaven, og så dytter jeg. Ofte flere ganger på rad. Det går ikke lange tida før lille nurket snur seg og begynner å dytte tilbake. (Slutt med det der, det liker jeg ikke! ) Ganske virksomt! Det blir hvertfall ikke flere spark akkurat der det gjør vondt! Idag er formen faktisk ganske fin, og Elsklingen skal jobbe til langt på natt, så jeg lurer på å ta en bytur for å se etter et par fine gensere til jobb. Bukser har jeg, men gensere synes jeg er vanskelig. Så får vi håpe jeg klarer å holde meg unna babyklær-avdelingene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #767 Del Skrevet 6. september 2006 Samme skjer her, at nurket sparker tilbake når jeg dytter på magen. Søtt Spørs om du klarer holde deg unna babyavdelingen.... Håper du finner masse fint! Snakker du noe til babyen da? Jeg tar meg i det av og til.. at jeg snakker til henne.. Guuuuuuud det føles så lenge til november!! Ha en fin dag! Regner ikke hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2006 Forfatter #768 Del Skrevet 6. september 2006 For det meste tenker jeg til babyen, men det hender jeg snakker høyt til h*n også. Men mest når vi er hjemme da. Har kjøpt en musikkspillende rangle som jeg spiller for magen. Håper h*n husker melodien når h*n kommer ut! Bortsett fra at innen den tid er jeg nok drittlei den melodien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #769 Del Skrevet 6. september 2006 Kan nok bli ganske lei av den ja!! Ja vi har også tenkt å finne en melodi å spille endel nå, som kan roe henne ned senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 #770 Del Skrevet 6. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 Forfatter #771 Del Skrevet 7. september 2006 Epica: Det kan vel være lurt med en sånn melodi eller sang. Men lurer litt på om lyden i den rangla egentlig er litt vel skarp for små babyer... Kan være jeg får den greia til å henge over senga i god tid, så jeg kan venne Julegaven til den musikken. Det er vel egentlig det beste, siden den vil sitte på senga, og dermed vil være det vi bruker for å roe h*n ned. Cr@sh: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 Forfatter #772 Del Skrevet 7. september 2006 Ble gensershopping igår. Fikk 6 gensere til meg selv, og så ble det et lite sett til Julegaven fra Lindex. Den ene genseren er en ammetopp jeg tenkte jeg kunne ha som "pent" rundt jul. (Er jo greit å slippe å brette fram hele puppen når man er på/får besøk. ) Resten var helt vanlige gensere. To billige som jeg snart vokser ut av, og tre til som var gode og lange, og sannsynligvis holder til Julegaven kommer! Liker H&M jeg altså! Prøvde en mammabukse i svart cord, som lignet i stil på favorittjeansen min... Prøvde i str M, siden jeg passet S sist... Men ble irritert da jeg ikke fikk den over hoftene engang. Kan ikke gå opp i str. heller, for da sitter den ikke bra når jeg får den på meg. Ikke at jeg egentlig trenger flere bukser, men jeg går jo i den ene hele tida, så det tyder jo på at en til av samme type kanskje ikke hadde vært så dumt. (Synes magen blir finest i den, og det er lettest å finne genser som ser fin ut over.) Etter å ha handlet litt følte jeg meg sliten og kvalm, så da tuslet jeg en tur i butikken. (Og kjøpte alt jeg hadde lyst på!) Ble både sjokolade og skolebrød... Kjøpte middag også, men var jo mett da jeg hadde spist alt det andre, så den ble ikke laget. Var fryktelig sliten igår kveld, og Elsklingen hadde hatt en lang og slitsom dag på jobb, og var sliten han også, så det ble veldig tidlig kveld igår. Men føler jeg har sovet godt i natt, og er uthvilt. Og det er bra, for jeg skal rett på Yoga i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 7. september 2006 #773 Del Skrevet 7. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 Forfatter #774 Del Skrevet 7. september 2006 *MissS*: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 Forfatter #775 Del Skrevet 7. september 2006 27 uker! 9 av 10 babyer som blir født nå overlever! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. september 2006 #776 Del Skrevet 7. september 2006 YOHOOOOOO 27 uker! Godt du fant deg litt klær! Kose deg på Yoga, er så gøy ikke sant?? Huske å slappe av når du er sliten vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 Forfatter #777 Del Skrevet 7. september 2006 Epica: Yoga er herlig! Trodde aldri jeg skulle syntes yoga var noe, men gravid-Yoga er jo egentlig ikke annet enn øvelser fokusert på å gi et lettere svangerskap og en enklere fødsel. (Ved at man vet hva man kan gjøre for å motvirke div plager.) Og så kan det jo være greit å vite hvordan man kan få slappet av litt på tross av rier og andre fødselsvondter. (Når fødselen har startet.) Prøver alltid å slappe av når jeg er sliten, men det er ikke alltid jeg merker at jeg er sliten før jeg er VELDIG sliten. Og da er det ikke alltid man er et sted man kan slappe av. Avspenningsøvelsene i yogaen krever både tid og et sted å gjøre dem, og hjemme blir ofte tid sammen med Elsklingen prioritert foran. Fikk forsøkt litt rett før jeg sovnet igår da, men jeg sovnet visst fra det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. september 2006 #778 Del Skrevet 7. september 2006 27 uker! 9 av 10 babyer som blir født nå overlever! ← Gleder meg til gravidyoga etter det du skriver! Hadde forresten samme opplevelse med buksene paa H&M i forrige uke. Fikk ikke medium over hoftene, men jeg endte opp med aa kjoepe large...de sagger en del og er ganske baggy, men jeg haaper magen kan holde dem oppe etterhvert! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 #779 Del Skrevet 7. september 2006 Moro med shopping! Også må jeg litt for 27 uker! Tida går jo såååå fort! HA EN FIN DAG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. september 2006 Forfatter #780 Del Skrevet 7. september 2006 Gleder meg til gravidyoga etter det du skriver! Hadde forresten samme opplevelse med buksene paa H&M i forrige uke. Fikk ikke medium over hoftene, men jeg endte opp med aa kjoepe large...de sagger en del og er ganske baggy, men jeg haaper magen kan holde dem oppe etterhvert! Ha en fin dag! ← Så godt å høre at flere har samme erfaring som meg! Synes det er dumt at de varierer så mye på størrelsene! Er ikke så lenge siden jeg kjøpte den andre buksa heller! Det rare var jo at alle gensere jeg prøvde var nesten litt store, så jeg valgte å kjøpe den ene i S. (Vanlig, ikke gravid genser.) Jeg druknet nærmest i M. Så ut som jeg hadde lånt mannens genser! (Og da kan jeg jo heller låne mannens genser! ) Hyggelig å høre at du gleder deg til gravid-yoga etter det jeg skriver. Jeg er utrolig glad for at jeg begynte! (Og siste gangen skal Mannen også være med, for å lære hvordan han kan hjelpe under fødselen. Det tror jeg blir veldig godt for han!) Forstår at du savner å ha ei venninne å dele alt dette med. Det er veldig hyggelig! Men jeg må si at flere av mine ikke-gravide venninner har imponert litt når det gjelder interesse og forståelse. (Selv om jeg forsøker å være flink til å skåne dem for mye gravid-prat!) Når Julegaven kommer skal vi nok mye på baby-kino, så jeg fortsatt kan prate om film og sånt, og ikke forsvinner inn i min egen baby-boble sammen med mann og barn! Cr@sh: Shopping er ganske gøy, men veldig slitsomt! Jeg hater å prøve, spesielt når ting ikke passer! Tiden går kjempefort! Nå får jo du snart nurket ditt, og før vi vet ordet av det så kommer nok lille Julegaven også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå