Cr@sh Skrevet 3. september 2006 #741 Del Skrevet 3. september 2006 for 95 dager igjen til termin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2006 Forfatter #742 Del Skrevet 4. september 2006 for 95 dager igjen til termin! ← Takk for hopping! For deg kan jo ting skje når som helst, så i forhold er jo 95 dager en evighet! Idag har jeg vært og tatt ny toxo test, siden jeg har vært i utlandet. Tror den er fin, men det er jo greit å ha tatt den. Legen sjekket samtidig alt annet, og både hjertelyd, SF-mål og alt var fint! Julegaven har bestemt seg for at 140 er et bra tall når det gjelder hjertelyd, så her skal ikke det gi noen grunn til å gjette på kjønn... (Har hørt at under 140 er gutt og over 140 er jente... Selv om jeg vet at det ikke er noe å tro på! ) Så nå er det fem uker til neste kontroll, men da begynner jeg vel å nærme meg så mye at det blir kontroller hver 14. dag etter det. (Hverfall synes legen min det var greit, og satte opp en time 14 dager etter JM. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. september 2006 #743 Del Skrevet 4. september 2006 Gøy med barnevogn-jakt da! Vi har ikke komt så langt enda.. Jeg har veldig lyst til å kjøpe seng, som kan stå der til jenta kommer.. Så godt at alt var bra på kontroll! Er det ikke godt å høre at babyene er friske og raske? Åååå, så spennende når du skal føde.. Når du ikke vet kjønnet!! :-D Har du en følelse hva det blir? Ett år gammel jente, å de er søte i den alderen Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2006 Forfatter #744 Del Skrevet 4. september 2006 Har ingen følelse på kjønn selv, Epica. Men nå begynner både Mamma og Svigermor å si gutt. Men det bryr jeg meg veldig lite om. Gleder meg til å få Julegaven i armene, og få vite, men jeg tror gleden over at det er en sprell levende baby overskygger alle tanker på kjønn. Barnevognjakt er gøy, men litt slitsomt. Er egentlig glad for at vi har såpass tøffe krav til størrelse og vekt, for da ble det liksom ikke så mange typene å se på. Elsklingen syntes det var utrolig slitsomt å gå i babyutstyrsbutikk i evigheter, men var veldig engasjert når vi var der. Han synes vel egentlig det er greiere å se hva venner har, og høre om de er fornøyd eller missfornøyd med valget sitt, og hvorfor... Han løper rundt og spør om han kan se stellebordet, og barnesenga og alt... (Han spurte til og med et par som kom ut av babybutikken samtidig med oss om hva de mente om vogna si... ) Men vi lærer jo mye på den måten da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 4. september 2006 #745 Del Skrevet 4. september 2006 95 dager? Det går stadig nedover, gitt, og det er jo bra! Høres ut som dere har kommet godt i gang på utstyrsfronten. Det er jammen mye å sette seg inn i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2006 Forfatter #746 Del Skrevet 4. september 2006 Ja, Fjellrypa, det går stadig nedover! Er vel derfor jeg begynner å merke presset på å få fyllt ut skjemaer og begynt å se på utstyr. Glemte en ting når det gjaldt kontrollen: Vekt: +2 (Siden starten) Så nå må jeg nok forberede meg mentalt på at jeg kommer til å ha en vektøkning fram til fødsel, og kanskje veie litt mer etter at Julegaven er født enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Håper de fleste kiloene forsvinner fort igjen, for jeg hadde litt for mange kilo da! Men, de kiloene som kommer, de kommer... I kveld skal nok Elsklingen jobbe lenge. Egentlig har jeg lyst til å ta meg en tur på Ikea, for det er en del ting vi trenger. (Men det blir i så fall sent. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 4. september 2006 #747 Del Skrevet 4. september 2006 Jeg tror også gutt Ah.. IKEA.. Skulle ønske vi hadde råd til det! Jeg skal vertfall få kjøpt den rosa senga de har der. Søte mannen din Så kos når de er så engasjerte.. Uff ja.. utstyr.. Trenger endel.. Men får ta det de neste mnd. Regner med denne mnd blir "fattig".. Føler matlysten er på topp igjen nå! Bare at jeg må ha noe hele tiden, men klarer ikke store måltider. Hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2006 Forfatter #748 Del Skrevet 4. september 2006 Matlysten ja, den er egentlig litt såder, Epica. Kan nesten spise hele tiden, men bare litt og litt, og har nesten ikke lyst på annet en frukt og is... (Og milkshake... ) Vet hva jeg skal ha på IKEA, og det kommer ikke til å bli så dyrt. Skal ikke ha noe møbler derfra, bare noen stableesker og kanskje en liten ting eller to til Julegaven! (Teppe og madrassbeskytter) Skal prøve å huske at du tror det er gutt jeg... Er litt glemsk for tida. Selv håper jeg det blir jente, selv om jeg egentlig håper det blir gutt. Tror jeg hadde blitt en genial "guttemamma", men samtidig tror jeg familien vår hadde hatt veldig godt av ei lita jente å "skjemme bort". Men, jeg regner jo det blir en mulighet til til å få det motsatte en gang senere. Enebarn har jeg ikke lyst til at Julegaven skal bli. Dette med penger er alltid vanskelig. Vi forsøker å spre utgiftene litt, så ikke alt kommer på slutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 4. september 2006 #749 Del Skrevet 4. september 2006 Ble det Ikea-tur? Mannen skal på Ikea med handleliste i morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 Forfatter #750 Del Skrevet 5. september 2006 Joda, Cr@sh, det ble IKEA tur. Vi fikk tittet på noe møbler, og funnet ut at vi vet hva vi ønsker oss for å kunne ommøblere og få bedre plass i stua. (Nå er problemet mer lagringsplass for de tingene vi allerede har, men ikke trenger lenger. Mye av det må vi nesten ha til senere.) Var mye av det jeg hadde tenkt å kjøpe de desverre ikke hadde inne igår da... Så da blir man vel nødt til å reise en gang senere også. Etter IKEA turen igår var jeg halt utslitt. Fikk kynnere på vei hjem, og holdt på å sovne i en stol vel hjemme. Gikk å la oss ganske fort, men det var visst for sent alikevel. Når jeg nesten hadde klart å sovne, så måtte jeg plutselig opp igjen. Sovnet fort etterpå, og har sovet godt, men er fortsatt litt sliten, og ser egentlig an arbeidsdagen etter formen litt. Mulig det blir litt tidligere hjem idag. (Selv om jeg egentlig burde vært ute og handlet et par gensere, for nå har jeg få som passer. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 Forfatter #751 Del Skrevet 5. september 2006 Begynte å snakke så vidt med Elsklingen om prevensjon etter fødselen igår. Kondom er en ting vi ikke klarer å bruke i noen særlig grad. (Joda, vi gjør det hvis vi MÅ, men det begrenser mengden veldig! ) Han var egentlig villig til å ta sjansen på å bruke amming som prevensjon, selv om vi vet at det ikke er så sikkert. (Vi skal jo sikkert ha ett barn til etter hvert uansett.) Jeg er derimot ikke det minste klar for å få to tette unger, og er vel dermed den som er nødt til å ta ansvaret for prevensjon. Nå vil jeg jo amme, så P-piller er uaktuelt. Hører mange begynner med spiral... Det høres unektelig litt skummelt ut, men det føles skumlere med to tette babyer. Tror det er noe jeg må snakke med JM og lege om etter hvert... Høre hva de anbefaler. Ja, ja.. rare Elsklingen min... Noen ganger lurer jeg på om han vet hva han går til når han skal bli pappa. Selv om jeg vet han er aldri så klar, eller gleder seg aldri så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 Forfatter #752 Del Skrevet 5. september 2006 Julegaven er ganske aktiv idag også! Hyggelig, så får jeg litt distraksjon fra jobben. (Ikke så bra for jobben, kanskje?) Sparker både her og der. Tror det er en beskjed om at det nærmer seg lunsj-tid? Merker at Julegaven har vokst seg sterkere, for det er ikke tvil om at det er spark som kommer innenfra av og til. Hender nesten jeg skvetter litt, når det har vært stille en stund, og starter opp igjen. Ganske pigg ennå, men kjenner at hodet er begynt å bli litt tungt, så det blir nok ettermiddagslur idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 Forfatter #753 Del Skrevet 5. september 2006 (endret) Texten borttagen men rubrikerna kvarstår då det är kopieringsskydad material. Länk till texten. /Furstina (moderator) Vektfordelingen: GUTT Hår på leggene: JENTE ? Mageformen: VET IKKE... Søvn: GUTT Føtter: JENTE Far: VET IKKE... Mormorens hårfarge: JENTE Morgenkvalme: JENTE Mors utseende: GUTT Brystforandringer: JENTE Tall: JENTE Urin: GUTT Fysen på:GUTT JENTE JENTE JENTE Nesen: JENTE Hjertelyden: VET IKKE... Hodeverk: JENTE Kopp: GUTT Halsbrann: JENTE Spark: GUTT Kosthold: VET IKKE... Hvem foreslo barn? VET IKKE... Bekymringer: JENTE Ser ut som kjerringrådene ikke er enige med deg, Epica... Men det stoler vi vel ikke akkurat på, gjør vi? Endret 5. september 2006 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. september 2006 #754 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg leste nettopp et sted at hvis man er eldre (fom 28-30 år) så er det mest normalt å få jente, enn om man er yngre... Hvor gammel er du? ...... Ja kjerringråd og myter.. Tror ikke på det lenger, for det meste sa at jeg skulle få gutt! Min sparker også masse, er det ikke herlig? Jeg tror jeg skal begynne å ta minipiller etter fødselen.. Håper du får en fin dag!! Har ikke du også veldig lyst å ha babyen din her NÅ? Jeg vil ikke vente lenger nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 Forfatter #755 Del Skrevet 5. september 2006 Jeg leste nettopp et sted at hvis man er eldre (fom 28-30 år) så er det mest normalt å få jente, enn om man er yngre... Hvor gammel er du? ...... Ja kjerringråd og myter.. Tror ikke på det lenger, for det meste sa at jeg skulle få gutt! Min sparker også masse, er det ikke herlig? Jeg tror jeg skal begynne å ta minipiller etter fødselen.. Håper du får en fin dag!! Har ikke du også veldig lyst å ha babyen din her NÅ? Jeg vil ikke vente lenger nå!! ← Er 29 snart, så jeg vet ikke helt hvilken kategori jeg faller i jeg... Dessuten, mest normalt betyr jo bare at flere får det, ikke at alle får det... Så Julegaven blir vel det den blir uanset. Venninna er like gammel som meg, og skal ha gutt. Jeg heller nok litt mer mot å tro at Mamma og Svigermor har rett. Selv om jeg håper de tar feil. Mye på grunn av at det bare er gutter i Mannens familie. (Men desto mer på tide å få inn ei jente!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. september 2006 #756 Del Skrevet 5. september 2006 Hmmm.. kanskje jente da! Nei, men det er uansett ikke klokt å stole på sånt, ettersom det meste (fødselskart og ringtest og kjerringråd) var feil på meg! Blir så spennende når du har termin.. Når du ikke vet kjønn itillegg! Jeg skal kjøpe rosa seng denne mnd hvis jeg får råd.. Så jeg har noe å "se på" mens tiden snegler forbi.. Er visst sagt at det har noe med hva svigerfar fikk, etter hva dere vil få.. Har mannen din søstre? Hvis ikke, er det visst stor sjangse for gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 5. september 2006 Forfatter #757 Del Skrevet 5. september 2006 Nei, Mannen har ingen søstre, og broren hans har bare en sønn, så jeg tror gutte-genene er sterke i den familien. Men min far hadde heller ikke søstre, og før jeg var påbegynt, hadde broren hans to sønner... (Jenta kom ikke før jeg var på vei.) Så hvem vet? Jeg er tross alt del av en ganske sterk "jenterekke" i familien min. (Eldste er alltid jente, og hun får igjen jente først. ) Men dette er jo også bare spekulasjoner og overtro. Dette blir en fryktelig spennende jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. september 2006 #758 Del Skrevet 5. september 2006 Kjempespennende!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2006 #759 Del Skrevet 5. september 2006 Artig med kjønns-test! *låne* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 5. september 2006 #760 Del Skrevet 5. september 2006 Det er kjempemoro med ulike tips og råd for å sjekke kjønn... Men man blir jo ikke riktig klok av det heller da.... :klø: ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå