Susan Sto Helit Skrevet 29. august 2006 Forfatter #701 Del Skrevet 29. august 2006 Ble rett til byen og møte venninne etter jobb igår. Vi var ute og spiste, og møtte et par venninner til, og gikk på kino. (Noen hadde fått tak i gratisbiletter.) Da jeg kom hjem utpå kvelden, var mannen søt og laget gresk salat til oss! Dessuten fikk vi lagt planene ordentlig for resten av uka. (Kan bli babytitting på lørdag.) (Og så blir det besøk hos vennepar med ettåring på søndag.) Begynte også å tegne og måle rom og møbler for å se hvordan vi kan få ting til å "gå opp" når vi kjøper oss spisestuebord, OG skal ha plass til babyting. Skal se litt mer på dette i kveld, når jeg er alene hjemme. Men jeg burde også ha fått funnet ut hva man gir mødre i bursdagsgave. Lurte på kinobiletter til min mor, så hun kan se filmen jeg så igår. Jeg tror hun ville like den. Men så reiser de på ferie dagen etter, og blir borte to uker, så det kan jo bli vanskelig å kjøpe kinobiletter til dem da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 29. august 2006 #702 Del Skrevet 29. august 2006 Hellu... Hørtes ut som du hadde en trivelig dag i går... middag, kino og en søt mann som disket opp når du kom hjem... We like! Hva gir man mammaer i bursdagsgave, ja... :klø: Har samme problemet jeg... Hun ønsker seg jo alsri noe... og har jo egentlig alt... Hva med noen deilige hundprodukter eller lignende? Ha en fin dag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 29. august 2006 #703 Del Skrevet 29. august 2006 Mamma-gaver er vanskelig, ja! Jeg må komme på noe i løpet av et par uker jeg også. En bra bok, kanskje? Eller et litt kult smykke? Eller en massasje-time? Jeg har også planer om å starte julehandlingen tidlig. Det var bare det med de gode ideene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. august 2006 Forfatter #704 Del Skrevet 29. august 2006 Hei på dere, Cr@sh og Fjellrypa! Godt å høre at det er flere enn meg som sliter med bursdagsgaver til mødre. Her i huset er det "uheldigvis" sånn at begges mødre har bursdag på samme dag... Lett å huske, for en av oss pleier jo å ha fått det med seg. Hadde jo vært enkelt å gi dem like rammer med et utvalg av de beste bildene fra bryllupet, men de får jo ordentlige bryllupsbilder i julegave... (Dessuten hadde mamma fint klart å ordne det selv, hvis hun hadde fått tilgang på alle bildene vi har. ) Kanskje jeg skal høre med broren min, om han har ideer, og vi kanskje kan slå oss sammen? Da gjenstår bare svigermor, og det må da gå an å be mannen ordne det selv? Mannen er kjempesøt for tiden. Han stuller og steller masse med meg, og klager ikke over at jeg er slapp og sliten! Dessuten har han blitt skikkelig redebygger, og tenker masse på hvordan vi skal ominrede for å få plass til tingene til nurket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 29. august 2006 #705 Del Skrevet 29. august 2006 Så koselig med en mann som stuller og steller. :-D Her i huset tror jeg mannen er litt frustrert for tida. Han er flink og pusser opp og styrer, mens jeg ikke orker så mye. Han har litt lett for å bli irritert for at jeg ikke gjør noe særlig husarbeid... Skjønner at det er vanskelig for han å sette seg inn i hvordan jeg har det, spesielt siden jeg ikke er dårlig, men bare trøtt. Har prøvd å forklare han hvordan det er, men tror ikke helt det går inn. Skal bli deilig når oppussingen er ferdig, da er det ikke så mye ekstra å tenke på i det daglige. Når det gjelder bursdagsgaver til mødre (og fedre for den saks skyld) er det veldig vanskelig. De har jo det de trenger og mer til! Mamma er heller ikke noe "jålete", det holder liksom med ei veske og de smykkene hun har. Hun har bursdag mens vi har ferie, så jeg bør egentlig få kjøpt noe og sendt avgårde før vi drar. Eventuelt kan jeg jo handle litt taxfree - hun er veldig glad i både røyk og rødvin. (Ikke spesielt sunt, men jeg har gitt opp å prøve og få henne til å slutte og røyke...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 29. august 2006 Forfatter #706 Del Skrevet 29. august 2006 Så koselig med en mann som stuller og steller. :-D Her i huset tror jeg mannen er litt frustrert for tida. Han er flink og pusser opp og styrer, mens jeg ikke orker så mye. Han har litt lett for å bli irritert for at jeg ikke gjør noe særlig husarbeid... Skjønner at det er vanskelig for han å sette seg inn i hvordan jeg har det, spesielt siden jeg ikke er dårlig, men bare trøtt. Har prøvd å forklare han hvordan det er, men tror ikke helt det går inn. Skal bli deilig når oppussingen er ferdig, da er det ikke så mye ekstra å tenke på i det daglige. ← Kjenner egentlig igjen mye av det du skriver der. Mannen var sånn ganske lenge han også. Han ble veldig frustrert over at jeg ikke orket å gjøre noe, og at jeg sluttet fort hvis vi begynte å rydde sammen. Men jeg tror han våknet litt av at jeg faktisk ble fryktelig kvalm bare av at jeg var trøtt da vi reiste hjem fra ferie, samt at når han presser meg til mer enn det jeg orker, så har jeg lett for å bli frustrert og irritert, og er mer sint enn hjelpsom. Og så har jo han også lagt merke til at nurket i magen sparker masse og dermed er det mer virkelig at det skjer noe for han også. (Oi, dette ble rotete! Håper du forstår hva jeg ville fram til. ) Kort sagt er det på grunn av mange forskjellige faktorer at han nå har mer forståelse for at jeg er sliten og trenger mer ro og hjelp enn det jeg har gjort tidligere. Nå fordeler han heller oppgaver sånn at jeg kan velge hva jeg orker å gjøre, og om jeg orker å gjøre noe. Det er jo ikke det at jeg ikke vil hjelpe til å rydde og ordne, men jeg orker ikke alt på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. august 2006 Forfatter #707 Del Skrevet 30. august 2006 Uff, vanskelig å sovne om kvelden når ikke Elsklingen er der og holder rundt meg! Rart at man kan savne noen så mye på så kort tid! Gleder meg masse til han kommer hjem i kveld! Fikk heldigvis ordnet gave til Mamma sammen med Bror igår. Han hadde en god idè, og jeg la i litt penger og innsats så vi fikk ordnet det. (Han hadde tenkt på noe han trodde det var for sent å ordne. ) Da er hvertfall det i orden! Fikk ryddet litt opp i noen småting som måtte gjøres hjemme også, men det ble ikke så mye som jeg hadde tenkt. Brukte litt tid hos Bror, og måtte sove da jeg kom fra jobb, så "hele kvelden" alene hjemme ble mer ett par timer alene. Dermed ble det ikke gjort stort. Får se om vi klarer å være litt effektive i kveld isteden. Heldigvis var mange av småtingene jeg ordnet sånne småting som vi normalt bare utsetter og utsetter. Så det er deilig å slippe å gå og tenke på at det bør gjøres. (Men jeg fant ut at vi trenger nytt kullfilter til avtrekksvifta, og det kan det nok være greit å få kjøpt snart!) Våknet før klokka i morges av at magen strammet seg, og blæra var full. (Kynnere!) Fikk tuslet på do, og etter det sov jeg godt til klokka ringte. Men jeg er allerede sliten av å stå opp om morgenen, og gleder meg masse til helga er her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 30. august 2006 #708 Del Skrevet 30. august 2006 Doturer, ja... Blir ikke få av dem i løpet av natta her heller... Jeg pleier å få en lang og god søvn i 4-6 timer før jeg bare MÅ på do.. Men, men... snart er babyen ute og blæra er "min" igjen... Flott at dere fikk gave til mamma'n deres da... (Må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hva dere har funnet på da, men... ) Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. august 2006 Forfatter #709 Del Skrevet 30. august 2006 Doturer, ja... Blir ikke få av dem i løpet av natta her heller... Jeg pleier å få en lang og god søvn i 4-6 timer før jeg bare MÅ på do.. Men, men... snart er babyen ute og blæra er "min" igjen... Flott at dere fikk gave til mamma'n deres da... (Må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hva dere har funnet på da, men... ) Ha en fin dag! ← Vi kjøpte biletter til henne og Pappa på musikalen Chess i Spektrum. Siden vi gikk sammen og kjøpte, så dro vi til og spanderte på dem dyreste kategori. (Dermed får de plasser langt fram på midten, selv om synsvinkelen nok blir litt skrå.) Nå er det bare å finne på noe til Svigermor igjen... Kjenner jeg gleder meg litt til å ha Julegaven i armene og kunne styre matinntak, doturer og "luftutslipp" selv igjen. (Allerede ) Spoleknapp hadde vært fint! Men du har jo ikke lenge igjen til du får ut gutten din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. august 2006 #710 Del Skrevet 30. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. august 2006 Forfatter #711 Del Skrevet 30. august 2006 Ephemera: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. august 2006 Forfatter #712 Del Skrevet 30. august 2006 *hurra, tickeren er tilbake* 99 dager igjen til Julegaven kommer! Det nærmer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 30. august 2006 #713 Del Skrevet 30. august 2006 Ja, nå gikk jeg inn i dagboka di for å fortelle at tickeren virker igjen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 30. august 2006 #714 Del Skrevet 30. august 2006 Kjenner egentlig igjen mye av det du skriver der. Mannen var sånn ganske lenge han også. Han ble veldig frustrert over at jeg ikke orket å gjøre noe, og at jeg sluttet fort hvis vi begynte å rydde sammen. Men jeg tror han våknet litt av at jeg faktisk ble fryktelig kvalm bare av at jeg var trøtt da vi reiste hjem fra ferie, samt at når han presser meg til mer enn det jeg orker, så har jeg lett for å bli frustrert og irritert, og er mer sint enn hjelpsom. Og så har jo han også lagt merke til at nurket i magen sparker masse og dermed er det mer virkelig at det skjer noe for han også. (Oi, dette ble rotete! Håper du forstår hva jeg ville fram til. ) Kort sagt er det på grunn av mange forskjellige faktorer at han nå har mer forståelse for at jeg er sliten og trenger mer ro og hjelp enn det jeg har gjort tidligere. ← Forstår veldig godt hva du mener, det er som jeg skulle sagt det selv. Håper mannen skjønner det bedre etter hvert når han får se på UL, og så får jeg bare fortsette å fortelle han hvordan det faktisk er å være gravid... Tror mest at han har litt kort lunte nå pga oppussingen som liksom aldri blir ferdig. Godt å høre at det ikke bare er meg som er "sløv". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 30. august 2006 Forfatter #715 Del Skrevet 30. august 2006 Xania: Tror det er vanskelig for mannfolka å forstå at vi er så utrolig mye mer slitne enn dem. (De jobber jo mye de også.) Og så ser vi jo ofte like friske ut som det vi gjorde før. Jeg merket best at forståelsen kom for fullt når magen kom, altså litt etter UL. Kan jo se det fra hans side også. Her kommer jeg fra jobb, samme tid som han, så lager vi middag og spiser, og så sover jeg to timer.... Så gjør vi kanskje litt sammen, og så er jeg jaggu utslitt igjen... (Og da har jeg ikke gjort noe krevende, kanskje vært med på å sette på en vaskemaskin og ryddet vekk noe av det som lå utover hele stuebordet... ) Men jeg må innrømme at vi har blitt mye mer effektive etter at han lot meg bestemme tempoet. De sieste ukene har vi fått unna masse av det vi har snakket om å gjøre lenge! (Og det tror jeg han merker også.) Gleder meg masse til å få han hjem i kveld, hvertfall! Selv om lille Julegaven forsøker å holde meg masse med selskap, og sparker ivei! Ephemera: Var faktisk inne hos deg da jeg oppdaget det, men valgte å ta jublinga i egen bok og ikke din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2006 #716 Del Skrevet 30. august 2006 Din sparker også masse for tiden? Er det ikke herlig? Uff ja, er nok vanskelig for de å forstå.. Men får bare forklare at sånn er det, evt vise der det står om graviditet på nettet. for kun 99 dager igjen!! Håper du får en fin kveld og at energien er på vei til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. august 2006 Forfatter #717 Del Skrevet 31. august 2006 Din sparker også masse for tiden? Er det ikke herlig? Uff ja, er nok vanskelig for de å forstå.. Men får bare forklare at sånn er det, evt vise der det står om graviditet på nettet. for kun 99 dager igjen!! Håper du får en fin kveld og at energien er på vei til deg ← Min har sine dager hvor den sparker mye, og andre dager når jeg kun kjenner det periodevis. (Sparker sikkert i andre retninger også.) Er helt herlig! (Men de fleste av de andre tingene som følger graviditeten kunne jeg nok klart meg fint uten. ) I går når jeg skulle sove fikk jeg skikkelig krampe i ene leggen for første gang. Stakkars Elsklingen lurte på om det var noe han kunne gjøre... Vi hadde nesten sovnet, og så plutselig hyler jeg ut og setter meg opp i senga... Og så var jeg grusomt rastløs i hele går. Klarte ikke å sitte stille i det hele tatt på kvelden. Håper Yogaen i kveld kommer til å fjerne det, for det er slitsomt å føle at det kribler i kroppen hele tida. Gleder meg hvertfall til yoga i kveld! Det skal bli godt å bruke kroppen litt, og lære noe jeg kan få bruk for når jeg skal føde. Å forklare den man har bodd sammen med en stund at man faktisk har forandret deg veldig mye på veldig kort tid er utrolig vanskelig! Joda, han VET du er gravid, men ingen av dere var forberedt på hvor mye du skulle forandre deg. Det som står på nett er jo gjerne veldig generellt, og gjelder jo ikke alle. Dessuten kommer det jo nye "plager" til hele tiden, så det er sikkert vanskelig for han å følge med på formen. Har tatt meg i at jeg ikke helt forstår at jeg skal bli mamma. Har magen, og har knyttet meg veldig til lille nurket der inne. Dessuten har jeg fått en veldig interesse for babyutstyr. (Barnevogner, barneseter, lekegrinder og stellebord.) Jeg har til og med en ide om at barneutstyr er noe vi trenger. :klø: Men at vi faktisk kommer til å få en sprell levende liten baby... Og at det er den som bor inne i magen min... Nei, det vet jeg ikke om jeg tror på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. august 2006 #718 Del Skrevet 31. august 2006 Tror du har kommet lenger enn meg i den prosessen det er aa aa bli mor, hvertfall, for jeg skjoenner ennaa ikke at det er noen vits aa kjoepe inn noe til babyen ennaa, selv om jeg gleder meg til aa gjoere alt i stand! Men da jeg saa den lille paa skjermen i gaar saa gikk det nok litt mer opp for meg, og for mannen! Ha en fin dag, uten kramper og kribling forhaapentligvis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. august 2006 Forfatter #719 Del Skrevet 31. august 2006 Tror du har kommet lenger enn meg i den prosessen det er aa aa bli mor, hvertfall, for jeg skjoenner ennaa ikke at det er noen vits aa kjoepe inn noe til babyen ennaa, selv om jeg gleder meg til aa gjoere alt i stand! Men da jeg saa den lille paa skjermen i gaar saa gikk det nok litt mer opp for meg, og for mannen! Ha en fin dag, uten kramper og kribling forhaapentligvis! ← Er jo ikke helt før i det siste jeg har begynt å tenke på dette med utstyr. Å se den lille på skjermen gjør det hele mer virkelig! Spesielt for mannen! Det kommer nok for dere også! Har våknet litt på dette med utstyr etter at jeg oppdaget at det snart er på tide å få sendt endel av de skjemaene som skal fylles ut og godkjennes. (Da oppdaget jeg "plutselig" at det ikke var så veldig lenge igjen. ) Satser på en fin dag uten kriblinger! Du får ha en flott dag du også, og tenke masse på det dere fikk se på UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 31. august 2006 Forfatter #720 Del Skrevet 31. august 2006 Og selv om tickeren min tydeligvis har sovnet... 26 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå