Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Må bare spørre.. Hvilke allergitabletter fikk du resept på? Og hvilke brukte du før?

Ble litt nervøs nå :forvirret:

Brukte Zyrtec før, men har hørt at de kanskje, muligens kan skade babyen. (Men nå kan en sterk allergireaksjon være verre!)

Legen ga med resept på Polaramin (2mg) som jeg kunne dosere selv. (Inntil 3 pr dag.) Polaramin har vært brukt i mange år, og de har erfaring med at det ikke gir fosterskader på noen måte.

Jeg har alikevel vært veldig restriktiv med meg selv, og tatt så få som mulig. :sjenert:

Tror forresten ikke Zyrtec eller lignende er så ille, men snakk med legen din du, så får du svar! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott å høre at du hadde en fin dag... Må vel i bryllupsdagboka for å lese mer, vel? ;)

Riktig god bryllupsreise! Kos dere med hverandre og den lille i magen!

Tusen takk!

:klem:

Referat kommer i bryllupsdagboka. (Snart.... :flau: )

Har hatt det herlig på ferie, både jeg, mannen og knøttet! :)

Grattis som fru vennen!!!

Håper du, mannen & den lille kooooooser dere på ferie!! 

Gleder meg til du er tilbake og kan fortelle ALT! 

Tenker på deg!!

Tusen takk!

Skal skrive et referat fra bryllupet etter hvert. Gårt litt sent ennå, kom hjem i natt! :):Gjesp:

Kan sikkert gi referat fra reisen også etter hvert... (Vi gjorde nærmest ingenting i 14 dager! Herlig!)

Gratulerer som nygift! 

Tusen takk!

Gratulerer masse som kone!

Håper dere koser dere glugg ihjel på bryllupsreise.

Tusen takk!

Vi har kost oss veldig! (Alle tre! ;) )

Grattis og  :klem: til deg!

Tusen takk!

Regner med du kooooooser deg på ferie!!!

Vet du hva... Jeg har savna deg!!

Jeg har forresten slutta i jobben, har fri nå men får betalt frem til perm!

:hoppe:

Savnet deg også Epica, hvertfall litt :sjarmor: , og tenkt litt på at det har skjedd masse her på KG mens jeg var borte! :sjenert:

Heldiggris! :ler: Hørtes deilig ut med fri fram til perm! (Men jeg hadde vel ikke likt å måtte gjøre det selv, så jeg får være glad jeg kan jobbe ;) )

:blomst:

Hyggelig at noen passer boka mi mens jeg er borte!

Innom og snoker litt jeg... Håper du storkoser deg på ferien ennå!

Storkoste meg ennå da du skrev meldingen! :klem:

Men er tilbake, og skal forsøke å lese meg opp i "en million" dagbøker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du synes det er koselig å ha meg tilbake, Ephemera! :klem:

Takk for hyggelig velkomst, Xania!

Det er ekstra hyggelig å komme tilbake når man blir tatt imot sånn!

iss: :blomst:

Kan jo forsøke å fortelle litt om ferien...

Har altså vært på to ukers bryllupsreise på den fredelige lille øya Lefkas, som nesten henger fast i fastlandet av hellas ikke langt unna byen Parga.

Vi bodde på 5 stjerners hotell, hadde privat baseng og egne solstoler, og storkoste oss som regel så mye innenfor rommets fire hjørner at vi ikke gjorde noe som helst i løpet av ferien.

Heldigvis var det masse skygge på verandaen, for jeg er ikke så glad i varme for tida. (Og knøttet blir krakilsk av for skarpt sollys, så det har vært mye våt klut på magen!)

Har hatt masse tid til å slappe av og kjenne knøttet sparke, så nå kjenner jeg spark hver dag. (Og av og til kan jeg være heldig og kjenne en større del av kroppen mot hånda mi... Hvis jeg kjenner akkurat når h*n snur seg, der h*n snur seg. :hjerter_rundt:

Vi tok mye buss, og reiste inn til Lefkas by og tittet litt ett par ganger. Endte som regel med å ta oss litt kald drikke i skyggen på et torg midt i hovedgata, og sitte der og slappe av!

Ellers spiste vi som regel i Nidri, for middagen på hotellet ble kjedelig i lengden, og var også bittelitt dyr. (De hadde en gigantisk buffet, med masse forskjellig gresk mat, og et flott utvalg i både salater og desserter.)

Frokosten var derimot glimrende, så den fikk vi med oss hver dag! (Må desverre si at jeg og knøttet har vært fryktelig usunne disse ukene! Men det skal vi ordne nå! :sjarmor: )

Har fått lest tre bøker, og en masse blader, og så har jeg strikket litt.

Ble ferdig med genseren geg begynte på for en liten stund siden, og har lovt meg selv å aldri starte på noe så stort som en genser igjen!

Fra nå av er det luer, votter og sokker, og det er det! :frustrert:

Ble gal av den genseren på slutten!

Har tatt noen nye magebilder, og skal forsøke å legge inn ett snart!

Ellers har vel det meste gått veldig rolig og fredelig for seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å fortelle at Mannen kjente knøttet sparke for første gang dagen etter bryllupet, så det ble litt morgengave til han også! :)

Normalt slutter sparkinga når pappas trygge hånd kommer på magen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh... :briller2: Hørtes ut som en fantastisk deilig bryllupsreise... :hjerte:

Så moro at mannen fikk kjenne knøttet... :legrine: Det er nok noe helt spesielt for dem å kunne kjenne at det faktisk er noen der inne... ;)

Kjempeflott å ha deg tilbake! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh... :briller2: Hørtes ut som en fantastisk deilig bryllupsreise... :hjerte:

Så moro at mannen fikk kjenne knøttet... :legrine: Det er nok noe helt spesielt for dem å kunne kjenne at det faktisk er noen der inne... ;)

Kjempeflott å ha deg tilbake! :tommelsmil:

Er nok en helt spesiell følelse, ja... Han tar i hvert fall masse på magen nå, jeg tror han håper på å få kjenne noe hver gang! :)

Er litt deilig å være tilbake også, men jeg har masse dagbøker å lese meg opp i...

(OG masse å skrive. Bryllupsreferatet er på vei! i bryllupsdagboka da... :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en perfekt bryllupsreise!! :hjerter_rundt:

Ja sant det er deilig å kjenne knøttet hver dag??

Jeg syns det er sprøtt at magen beveger seg :ler:

Magebilder ja... Venter spent!! :sjarmor:

Har du noen planer for helga da? :kose:

Vi skal på rockefestival i byen, blir gøy! :danse:

Jeg har savna øl sååårt i det siste, hva med deg, var greitt uten på reisen? ;)

Regner idag.. Deilig avkjølende!!

Blir sååå varm av den varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missbumblebee:

Epica:

Det er helt herlig å kjenne knøttet hver dag. (Selv om jeg av og til lurer på hva h*n prøver å si når det begynner på'n igjen for 4. gang på 2 timer. :legrine: )

Hadde litt sjokkopplevelse i morges... Forsøkte å ta på meg samme antrekket som igår, og oppdaget at T-skjorta rakk 7-8 cm kortere over magen idag enn igår!

Det var faktisk så mye at den T-skjorta ikke lenger kan brukes sammen med H&M ola-buksa mi!

Måtte finne en annen T-skjorte!

Heldigvis var jeg ute og fant noen laaaange T-skjorter på salg før ferien, så jeg har noen få som passer ennå! :legrine:

Blir spennende å se hva jeg kan ha på meg på jobb i morgen! :)

Ellers... Planer for helgen, ja....

Fredag passer Mannen nevøen sin, som forøvrig synes det er SÅ morro å kalle meg "tante". For nå er jeg ORDENTLIG tanta hans! (Så fra nå av har jeg visst ikke noe navn, jeg er bare "tante".) Han er 10, tror jeg, og veldig opptatt av dette med familieforhold. Sikkert fordi han selv bor i en veldig dine/mine familie.

Han skal overnatte, så da er vel hele fredagen egentlig ganske full.

(Jeg jobber dagen, så jeg håper Mannen klarer å slite han litt ut før jeg kommer hjem! )

Lørdag tror jeg ikke vi har planer ennå, bortsett fra å kjøpe bursdagsgaver til ett par ettåringer. (En gutt og en jente, og foreldrene kjenner hverandre. )

På søndag er den første feiringen av ettårsdag, så da blir det vel fullt hus og stormende jubel der!

Slitsom helg, med andre ord! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel huske å :hoppe: :hoppe: :hoppe: litt for 24 uker også!

Skulle noe skje med babyen nå, så er den over den magiske grensen, og legene vil faktisk forsøke å redde den!

(1 av 5 babyer som blir født så tidlig overlever....)

Ser heldigvis ikke ut som det er noen fare da, er et aktivt knøtt i magen min ennå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 24 uker! :hoppe: Jammen går ukene fort unna!

Og velkommen hjem igjen! Bryllupsreisen hørtes deilig ut!!

Koselig at du kjenner så mye liv, det er utrolig deilig, og det blir bare enda kraftigere etter hvert! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for 24 uker !

Akkuratt to uker forskjell ;)

:ler: Høres ut som magen har vokst ja!

Actionfyllt helg ja! :sjarmor:

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner at kroppen ikke er helt motivert for jobb igjen... Sliten i hodet og magen idag!

Var helt greit å stå opp, for jeg måtte sånn tisse.

Kjenner alikevel at ting tar litt mer tid. Kroppen henger liksom ikke helt med.

Har allerede antydning til hodepine, og jeg har vært på jobb i halvannen time... :tristbla:

Kan nok bli til at jeg forsøker å sove litt når jeg kommer hjem. Heldigvis er det rett på helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sensommerbruden (blir det skifte av nick snart, eller? ;) ), innom for aa oppdatere meg litt og oenske deg en riktig god helg! Haaper det ikke blir altfor mye mas!

Bryllupsturen hoertes flott ut, og saa goey at du kjenner saa mye liv! :tommelsmil:

ps. ikke minst GRATULERER som nygift! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... Forstår godt du ikke er helt motivert :klem:

Snart helg!! :sjarmor::sjarmor:

Det hjelper nok å hvile litt etter jobb!

Håper formen bedrer seg utover!

GOD HELG!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og fabulerer på skifte av nick nå, Holly Hobbie

Tusen takk for gratulasjoner, forresten!

Håper du også får en riktig god helg! :klem:

Fjellrypa:

Arbeidsdagen tok seg veldig opp. Mulig det var lunsjen som gjorde susen. :ler:

Epica:

God helg til deg også! :klem:

Håper det blir mulig å hvile etterpå. Vi har jo nevøen der. Kan jo hende han synes det er litt mer stas om jeg er oppe og snakker med dem også. :)

Har hatt litt pauser på jobb nå, og føler meg mye bedre.

Hadde et lite avbrekk da jeg måtte ut og møte Mannen også. (Jeg hadde tatt med lommeboka hans på jobb... *fnis* I tillegg til min egen, selvfølgelig.)

Gleder meg til helg, da. Blir deilig det også! :sjenert:

Rart å være på jobb igjen. Det skjer liksom masse her, men ikke så mye alikevel. Sikkert masse jeg burde gjøre, men så har jeg liksom mistet litt oversikten.

(Men den kommer nok tilbake på mandag. )

Heldigvis hadde jeg mest planer om å snakke med folk og høre hva som har skjedd mens jeg var borte, idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...