Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Takk for masse besøk. Cr@sh! :klem:

Ephemera: :kose:

Nå er jeg faktisk godt igang med genser til knøttet, takket være nydelig vær i helga!

I morges begynte jeg å merke at bukser ikke er bare-bare lenger. Mulig jeg skal ta meg en tur på H&M etterpå og se om jeg finner noen som ikke gir meg så mye ekstra mage som de jeg har hjemme... ;) Men jeg må nok på mammabukser, ja...

Har bare en olabukse igjen jeg kan bruke, og den må jeg kneppe opp i livet når jeg sitter på jobb. :ler: Men det hadde jo vært værre hvis det ikke var midt på sommeren, og jeg faktisk var her helt alene! :sjenert:

Kanskje det blir noen av de kjempesøte klærne jeg så her om dagen også? :sjenert:

Knøttet har forsåvidt ikke sparket så hardt i helga, så det ble ikke noen mulighet for mannen til å kjenne. (Men nå er det selvfølgelig igang igjen... :ler: )

Ønsker dere alle en riktig fin uke, og masse store sommer - :klem: til alle som er innom her og leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte en liten ting da...

Gikk på vekta igjen idag. Totalen en -2kg, noe som betyr at jeg har gått opp 3 fra det laveste jeg var etter at jeg ble gravid.

(Ser ut som det går like fort opp som det gikk ned, så nå er jeg snart tilbake der jeg startet. :sjenert: )

Synes det er greit å følge med jeg, selv om det ikke betyr så mye, egentlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg masse i helga, Epica! :) Kjempeflott vær, og herlig å sitte halvt i skyggen og strikke babygenser. (Gøy, for det går superfort!)

Litt kjipt å måtte på jobb igjen, men egentlig ikke så ille,for det er så rolig her, og jeg er nesten alene, så jeg kan styre tiden min selv! :sjenert: Mulig det blir litt mye KG-tid, men det får vi heller leve med nå i de stille sommeruker! :ler:

Så en værmelding idag som bare meldte regn i ettermiddag, men det ser nesten ut som den tok grundig feil... (Og jeg som fortalte det til Elsklingen og fikk han til å ikke sykle! :tristbla: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ser ut som regn-melding er feil her også ! ;)

Vi har masse ærender etter jobb idag, skal se på dusj og varmepumpe..

Tenker å fikse endel i huset da det ser ut som vi ikke flytter på en stund!

Jeg er også nesten alene, og det blir GARANTERT masse KG-tid! :ler:

Skulle vært mulig å hatt med scrappeutstyr på jobb..

Det hadde vært perfekte jobbe-dager! :sjarmor:

Strikker genser nå ja? Må legge ut bilde etterpå!

Flink :klappe::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica:

Skal prøve å få tatt bilde og legge ut når jeg er ferdig med genseren også!

Skulle vært mulig å tatt med hobby-ting på jobb, ja... (Men tror for min del det ikke hadde sett så bra ut! ) :sjenert:

Neste strikkeprosjekt kan være noe omtrent som dette her.

Fant masse av det på garnstudio.com sine sider. Genser, bukse, jakke og lue i samme stil.

Kan bli kjempestilig det! :sjarmor:

Må bare bevise for meg selv at jeg klarer å strikke sånt. Har jo tenkt på å strikke jakke og bukse i samme stil som den lua jeg strikket, og så har jeg planer om votter og en liten lue i "enkel stil" til babyen til venninna! (Så vi får se hvor langt jeg kommer! Er ikke så mye sommer igjen lenger... :sjenert: )

:klem:

Håper du finner noe å gjøre på jobb!

Endret av Sensommerbruden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Du klarer heeelt sikkert å strikke det, siden du fikk til de søte vottene! :sjarmor:

Heldigvis går mandagen ganske fort! ;)

Får vertfall tid til å surfe nettet, så jeg kan ikke klage egentlig....... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som strikker til den lille! :klappe:

Jeg tør ikke prøve en gang, jeg.. :ler2: Har ikke strikket siden barneskolen... :rodme:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å strikke...

Nå har ikke jeg noen å strikke TIL da. Men kanskje jeg burde begynne å øve nå, så jeg kan det til dte blir aktuelt, for jeg har heller ikke strikket siden mine skoledager, og selv da kunne jeg det ikke speselt bra.

Egentlig titta jeg bare inn her forå se hvordan det sto til, også så det jeg søte strikkesettet og måtte kommentere. For den var søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Epica, Cr@sh og Malama!

Dere er jo bare søte også da!

Jeg startet stikkingen nå i det små, og har klart en hel lue og et par votter... Har nemlig ikke strikket siden barneskolen jeg heller, og var virkelig elendig den gangen! (Har noen grytekluter til å bevise det! De tar du ikke i varme ting med, for å si det sånn! :legrine: )

Er jo derfor utrolig imponert over meg selv når ting faktisk ser bra ut! :sjarmor:

(Men jeg har hatt MYE hjelp av strikkekurset på garnstudio.com! Det anbefales hvis dere tør å prøve dere!)

Babytøy er forøvrig farlig, for det er utrolig så mye lenger man kommer på en liten halvtime. (Og å sitte en halvtime ute og slappe av i penvær har vel ingen noe imot? :) ) Strikket på genseren igår, og den er allerede 10 cm lang! :hoppe:

Gleder meg masse til å bli ferdig med hoveddelen og begynne på armene. De har jo ennå færre masker, så der går det nok ennå fortere!

Det settet jeg viste bilde av er bare ett av 3 mønster i samme stil. Tenkte på å strikke det i mørkebrunt, offhvitt og mørkegrønnt... Hva tror dere?

Hvis jeg strikker i brunt, så vil det passe sammen med lua og vottene, og det er jo ikke så dumt! :)

Men først, ferdig med genseren jeg holder på med, deretter lue til den, og så votter og lue til venninnas knøtt! :sjarmor:

Uff, kan ikke denne dagen gå litt fortere? Helga gikk jo superfort! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:hoppe: for at resten av dagen går fortere!! :sjarmor:

Ja helga går alltid fort, tyyypisk når man har det gøy! :grine:

Blir spennende å se hvor mye du har fått ferdig til knøttet til jul da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir spennende å se hvor mye jeg får ferdig før jeg må gi meg.

Men, vi kan kanskje sette bestemor og svigermor til å fullføre evt. prosjekter jeg må gi tapt på? Den genseren jeg strikker nå, er faktisk den jeg tenkte å be svigermor strikke. (men det er jo bare å finne noe annet til henne?

Forresten sa de i strikkebutikken at det letteste du kunne strikke var kjoler... Så du kunne jo vurdere det... Jeg kan ikke strikke kjoler. Venninna får jo sannsynligvis gutt, og det er vel ikke så lurt å satse på at min er jente! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Kanskje jeg klarer å strikke en kjole.. :sjarmor:

Kanskje jeg prøver en dag! ;)

Guuuuuuud bare 12 dager til du er frue!! :hoppe:

YOHOOOO! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se om jeg klarer å inspirere deg til å prøve å strikke en kjole til prinsessa di! ;)

Jeg må hvertfall ha med meg masse garn på bryllupsreisen, for deg er jo farlig å gå tom! (Spesielt når jeg er inspirert! ) :legrine:

Og det må jeg kjøpe snart, for nå reiser jeg om bare 14 dager!!!! :hoppe::overrasket::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Åååå så deilig! :hoppe:

Misunnelig ja........ :sjarmor:

Tenk så deiiilig.. :hjerte:

Du har fått skikkelig strikkedilla altså? :ler:

Så bra! Gode varme klær til skatten kommer! ;)

Hva du gjorde igår da, siden det ble en lang dag?

Lite å gjøre på jobb du også?

:Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble godt utbytte av handleturen igår! To gravidbukser i en størrelse som passer nå, og kanskje litt framover. (Som ikke hopper rett opp i str. flodhest! :icon_frown: )

En svart og en olabukse. Bruker den svarte på jobb idag. Følte den holdt litt mer inne enn det fleksible stoffet øverst i olabuksa.

(Må jo venne meg litt til min nye fasong! :sjenert: )

Og en hel pose med babyting. (Har hørt at alt på H&M blir fort slitt, men det er jo så søtt, så jeg klarer ikke dy meg!) De hadde masse fint i hvitt og lysegrønnt. Så da gikk jeg bananas! :legrine: Elsklingen lo av meg når jeg viste han det, men han syntes jo det var mye søtt han også! :sjenert:

Ellers hadde vi besøk av en kompis av Elsklingen da jeg kom hjem igår. Og da han gikk så kom min mor innom for å hente noe. (Men så ble det til at hun ble, og at vi hentet Svigermor også, og ordnet noe bryllupsgreier. ) Hun glemte til slutt det hun kom for. :legrine: Men jeg tror hun syntes det var greit å få unna det vi gjorde! :)

Etter at de var ute av huset, måtte vi forte oss å handle før butikken stengte, og fikk laget oss en god pastasalat til kvelds/middag.

Spiste mens vi så Ungkaren. (Og så oppdaterte vi litt i bryllupsgreiene våre før det endelig var leggetid! :Gjesp: )

Sovnet på et blunk, og var fortsatt kjempetrøtt da klokka ringte i morges!

Men, kjempekoselige nyheter! Mine foreldre ønsker å betale barnevogn til oss. (Eller noe annet stort og litt dyrt babygreier. De har nemlig gitt dyr gave til broren min, og synes at jeg også skal få noe av litt verdi! :hoppe: )

Ikke at vi ville spart på noe når det gjelder lilleknøtt, men det er jo koselig å få ting da! :) Snille foreldre jeg har! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så deilig!  :hoppe:

Misunnelig ja........  :sjarmor:

Tenk så deiiilig.. :hjerte:

Du har fått skikkelig strikkedilla altså?  :ler:

Så bra! Gode varme klær til skatten kommer! ;)

Hva du gjorde igår da, siden det ble en lang dag?

Lite å gjøre på jobb du også?

:Gjesp:

Der var du også, Epica...

Sniker deg inn og skriver mens jeg skriver.

Litt strikkedilla nå, men kjenner jeg meg rett er det en fase! (Og hvis det ikke er det, så har jeg en ny hobby! :) )

Ganske lite å gjøre på jobb. (Og det jeg har å gjøre er K J E D E L I G ! ) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så deilig du fant bukser! :-D

Ahhh så deilig at de skal betale vogna for dere! :hoppe:

Vi skal ønske oss det i førjulspresang! :)

Er ikke i jobbemodus for tiden... :sjenert:

Vil bare scrappe & fikse opp i huset!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde også tenkt å ønske oss vogn og seng o.l. i kanskje tidlig julepresang.

Men er jo masse igjen å ønske seg!

Jeg har lyst på dyr stelleveske, men satser på å få den i bursdagsgave!

Og så trenger vi vegghengt stellebord. (Og litt hjelp til å få det opp, kanskje? )

Sprinkelseng. (Hvis vi ikke får en etter nevøen til Elsklingen.)

Barnesete til bil (hvis ingen har et å låne oss.)

Lekegrind (Hvis vi ikke går for min lekre oransje fra jeg var liten)

Stellekomode/babykommode (Babyen må jo ha alle klærne sine ett sted, det kan ikke ligge i en plastskuff under senga vår i evig tid! :ler: )

Babygym

lammeskin?

mobile med lyd og kanskje nattlys til å ha over senga. (Har sett en jeg liker VELDIG!)

Ikke alt vi trenger fra dag en kanskje, men ganske fort etterpå.

Tror det kan bli dyrt å ha knøtt jeg, men vil vel egentlig ikke merke altfor stor forskjell økonomisk alikevel. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...