Gå til innhold

Julegaven

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

iss: :blomst:

Ephemera:

Hyggelig at du ikke synes jeg ser pløsete ut på bildet. Magen er mye mer markert, stor og rund på kvelden. Da er det skikkelig babymage liksom. (Men den synes ennå bedre med et ettersittende skjørt eller gravidbukse.)

*Tenker på å ta på gravidbukse i kveld for å glede svigermor... :legrine: *

Vi kommer nok ikke til å bruke stelleveska som følger vogna uansett. Jeg skal ha en babybjørn stelleveske. Den kan henges på vogna, brukes som skulderveske, eller brukes som sekk. (Det siste tenker jeg er kjekt hvis vi kommer til å bruke bæresele litt.)

Vil ha mørk vogn uansett, så da vil det nok matche bra alikevel.

Morro å se på vogner ja, men ennå er det bare meg som egentlig er motivert for å gjøre det. Men det bedrer seg kanskje i morgen? :ler:

Likte ikke alt det man ble pådyttet av body med blondekant, album man ikke får tittet på selv, ikke mulighet til å velge farger. og ikke minst alle disse produktene jeg ikke vet om jeg vil ha. (Natusan produkter)

Har ikke planer om å bruke Natusan, men Seba Med og Babyline, så da blir det litt bortkastet med alle disse produktene. Kan heller kjøpe tilsvarende av det jeg tenker å bruke. Men ellers var Libero-pakken fin. :)

Epica: Fant du duovogna til Brio på nett? Jeg synes kanskje det er den vogna med renest linjer på, men liker ikke at de har så mange lyse fargekombinasjoner. Vi måtte hatt den svarte hvis vi skulle hatt sånn. (Simo duo har nesten bare mørke fargekomboer, noe som gjør det lett for andre å kjøpe vogn til oss.)

Du ser kulen altså? Er ikke helt sikker selv jeg... :sjenert: Synes som sagt jeg ser pløsete ut.

I morgen er det UL! Jeg gleder meg kjempemasse, og gruer meg litt! (Liker ikke ukjente situasjoner!) Er glad jeg ikke skal dit alene! :hoppe:

Venninna får sannsynligvis gutt. (Så da er jentenavnet mitt ganske trygt for "tyveri", selv om vi vil holde det hemmelig! ) Hun tror ikke helt på det, men har egentlig trodd de får gutt hele tiden jeg, for jeg er ganske sikker på at de fikk klaff på EL dagen.

Heldigvis er min EL litt usikker, men det er mulig vi :humpe: noen dager før... Eller kanskje på dagen... Gleder meg hvertfall til baby kommer, og jeg kan fortelle verden om det er gutt eller jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Kjempefine votter!!! :klem:

Så gøy, UL imorgen! :hoppe:

Lover deg, det blir baaaare kos!! :hjerter:;)

Så den på nett ja, den var fin!

Du er ikke pløsete vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine votter!!!  :klem:

Så gøy, UL imorgen!  :hoppe:

Lover deg, det blir baaaare kos!! :hjerter:  ;)

Så den på nett ja, den var fin!

Du er ikke pløsete vennen!  :klem:

Tusen takk for ros om vottene, er jo så stolt selv!

Gleder meg masse til UL i morgen! :hoppe:

Elsklingen har gått med på at vi skal reise så tidlig at jeg slipper å bli ekstra stresset også! (Har lett for å bli det hvis jeg har dårlig tid.)

Vet jo egentlig at jeg ikke er pløsete, men følte virkelig jeg ser sånn ut på bildet! (men det er hyggelig at dere sier jeg ikke gjør det! :klem: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Kjempesøte votter!! Og fargen så så fin ut og! Er det lyng eller lilla? Har du opskrift på de, som du kan dele..? :sjenert:

Lykke til med smugtitt på julegaven i morgen!!! :hoppe: Gleder meg til referat!

Sov søtt! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på UL og smugtittet på julegaven! Som selvfølgelig var helt perfekt, og lå og sprellet og viste seg fram for Mamman og Pappan sin! :hjerter:

Knøttet liker seg visst fortsatt best på min venstre side, for det var igrunn mest der det lå. :TooHappy:

Har fått terminen flyttet, jeg som alle andre... Èn dag! Så nå er ny termin 9.desember, og vi forventer selvfølgelig at knøttet har tenkt seg ut før julaften! :nisseblunk::gave: (Jeg regnes som overtidig fra 23.desember, så det ordner seg nok!)

Forsto ikke helt dette med jordmors termin beregning. Hun sier jeg er 18+1 idag, mot min beregnede 18+5, men flytter ikke fødedatoen lenger enn til 9. desember, mot min 8. desember... (Hvor i all verden ble det av de siste 3 dagene her? :klø: )

Som jeg allerede misstenkte, så ligger morkaka på baksida. (kjente liv tidlig, og har vært lett å finne hjertelyd, så det tydet på det.) Den ligger visst så vidt over åpningen, men ikke nok til å skape noe bekymring. JM sa den helt sikkert flyttet seg når livmoren vokste videre.

Ellers: Knøttet hadde ikke noe spesielt behov for å forsøke å vise fram om det var gutt eller jente, og vi spurte ikke spesielt etter dette heller, så dette forblir en hemmelighet en god stund til! :hoppe:

Vi fikk se at det klødde seg på haka, tok armen bak hodet, smattet, svelget, holdt hendene foran ansiktet, sparket og sprellet masse og snudde seg.

Fikk med et fint profilbilde hjem. (Vel, vi måtte betale 20 kr for det, men det er det absolutt verd!) :hjerter::hjerter_rundt::babysmokk::hjerter_rundt:

Elsklingen var like betatt av nurket som jeg var, men han er nok hakket mer reservert i måten å snakke om det på enn meg... Jeg gikk ut og smilte fra øre til øre... Klarte liksom ikke å stoppe. Han var mer normal, men jeg hører det i stemmen hans når han snakket om hva vi hadde sett! :)

Ephemera: :klem:

Epona:

Vottene er mørkebrune, samme som lua jeg har strikket. (Men fargene blir så rare på sånne bilder.)

Mønsteret er hentet fra et Familien fra tidlig i år, men om du har veldig lyst på, så kan jeg jo prøve å skrive det ned og sende deg en PM. (Er jo ikke lange oppskriften på votter!)

Anbefaler forresten å skaffe det Familien. De hadde mye fine, enkle babyklær, med lue, votter, sokker, bukse og genser. Alt skulle visst være lettstrikket! Lua er bare frem og tilbake-strikk, nesten som gryteklutene man lagde på skolen. ;):klem:

Missbumblebee: Håper du får en kjempefin uke du også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der hadde Epica klart å snike seg innom mens jeg skrev... :blomst: Fornøyd nå?

Referat og alt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kos å lese at alt gikk bra & du så lille knøttet bevege seg på UL!! :hoppe:

Ja de mennene er ikke så følsomme som oss! :ler:

Arhh. dumme jordmødre som skal flytte frem termin hele tiden.. :grine:

Men har lest at de fleste føder FØR termin.......... ;)

Jeg har også bakliggende morkake og fikk derfor ny UL. Du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos å lese at alt gikk bra & du så lille knøttet bevege seg på UL!!  :hoppe:

Ja de mennene er ikke så følsomme som oss! :ler:

Arhh. dumme jordmødre som skal flytte frem termin hele tiden..  :grine:

Men har lest at de fleste føder FØR termin..........  ;)

Jeg har også bakliggende morkake og fikk derfor ny UL. Du også?

Nei, fikk ikke ny UL... Fikk fødeplass da... Og det er jo ikke en selvfølge å få innenfor Oslogrensa. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Bra du fikk fødeplass! :kose:

Jeg fikk automatisk ny UL, så hun kan se om den har flytta på seg.

Oi.. Kjennes ut som kraftige pulsslag neders i magen..

Hos deg også? ;)

Nå vil jeg ha IIIIIIIIS!!! :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pulsslag, kan det være baby?

Jeg har kjent masse pulsslag, som også kan sees og kjennes utenpå magen, men jeg kunne ta min puls på magen av og til før jeg ble gravid også... :forvirret: Har ikke engang tenkt tanken at det kunne være baby!

Har mye "boblefølelsen" for tiden! Det har hvertfall vært 3 ganger idag. (Jeg våknet med full blære 06.00 i morges, og lå litt og kjente på nurket før jeg sto opp!) Og så var det ganske livlig på vei fra sykehuset, og igjen en stund etter at jeg kom på jobb.

:hoppe:

(Akkurat som : nå vet dere jeg er her alikevel, så nå slipper jeg å gjemme meg mer! :legrine: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja, jeg kjenner det som pulsslag, og andre ganger kjennes det ut som bobler..

Leste når jeg søkte på nettet at andre hadde kjent det som pulserende slag.. ;)

Eller er det det de kaller hikking?

For det er på en måte som om babyen hikker... hmm.. ikke lett å vite! :ler:

nei nå måååå jeg ha is!!!!!!!!!!!!!!!!!! :sjarmor:

Har du hatt is idag? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen is så langt idag! :tristbla:

Har hjemmelaget saftis hjemme i fryseren! Gleder meg til det når jeg kommer hjem! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noterer meg at www.nybaktmamma.com er stedet å få tips og råd om barnevogner.

Kjekkt å vite når vi begynner å lete seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeaktivt lite knøtt idag! Tror det likte å bli dyttet på og lekt med jeg... :ler:

Kanskje vi bør klemme rundt på magen oftere? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Herlig!! :hjerter:

Ja jeg skal klemme etter jobb så ikke kollegaer tror jeg er sprø som slår eller klyper meg selv på magen! :ler:

Jeg har hatt meg gullpinne!! :sikle:

Etter jobb blir det nok Isabella eller hjemmelaga saft-is! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...