AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #61 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kvinner dater oppover, så over normalt intelligente, pene, høyt utdannede, vellykkede kvinner, ønsker menn som er på nivå, eller helst over. Da faller de lett for en moden mann med status, dette handler ikke om penger i form av at de er golddiggere, men i form av makt, status og trygghet. Anonymkode: f5146...1e5 Jeg kjenner et par der dama er masterutdannet, og mannen er uføretrygdet med bachelorgrad. Akkurat slik var det når de møttes også. De er meget rause og flotte mennesker. Kjærlighet er vakkert ❤️❤️❤️ Anonymkode: 6e9ce...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #62 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 22.50): Kjenner ingen som har blitt bestemor i 40 årene - 60 årene er det vanlige Anonymkode: 7f0f8...3a4 Kjenner en som ble bestemor før hun var 40 Anonymkode: 6a83f...cfe
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #63 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 22.35): Huff. Da er du bestefar! Anonymkode: ed311...cf3 Eller far. Alder avgjør ikke rollen. Slike kommentarer bidrar mest til å latterliggjøre, ikke til en saklig diskusjon. AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 22.52): Dessverre er det ikke det. Gjennom jobb har jeg sett en del triste eksempler på akkurat det jeg skriver om. Det er IKKE bra for barn/ungdommer. Far dør/blir dement/havner i rullestol pga hjerneslag, og mor klarer lite pga få ressurser, manglende språkferdigheter, manglende motivasjon (det var ikke dette hun hadde sett for seg). Anonymkode: 1bcbd...9cc Det er ingen som betviler at det finnes triste enkelthistorier. Det gjør det i alle typer familier, med unge foreldre, rus, sykdom, skilsmisse, fattigdom eller psykiske problemer. Erfaringer fra jobb kan gi viktige innblikk, men de representerer likevel et utvalg, ikke et representativt bilde av alle eldre fedre eller par med aldersforskjell. Problemet oppstår når disse enkelteksemplene brukes til å trekke bastante konklusjoner om at det «som regel» går galt når eldre menn får barn. Det finnes rett og slett ikke dekning for at fars alder i seg selv er en hovedårsak til dårlige oppvekstvilkår. Det du beskriver handler i stor grad om alvorlig sykdom, manglende ressurser, språk- og integreringsutfordringer eller f.eks sviktende relasjoner. Alt dette kan (og gjør) ramme familier uavhengig av alder. Det er ikke alder som er den avgjørende faktoren, men samlet livssituasjon og støtteapparat. Å bruke disse historiene til å implisitt stemple eldre fedre og deres partnere som et risikoprosjekt for barn, blir derfor urettferdig overfor alle de familiene hvor dette fungerer godt, og det er det mange som gjør. Det er helt legitimt å si at man selv ikke ville valgt dette. Men å gjøre det til en generell sannhet om «gamle menn» og «ressurssvake kvinner» går for langt og bidrar mer til stigmatisering enn til barnas beste. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hm...gitt at mor er normalt ressurssterk, vil hun nok velge en ca jevnaldrende far til barnet sitt, av den enkle grunn at vi ofte tiltrekkes mest av, har mest til felles med og er i samme livsfase som en jevnaldrende mann. HVIS det er sånn der du bor at det er relativt vanligst kvinner får barn med 15 år eldre menn, vil jeg gjette på at disse eldre herrene tjener mye penger og de yngre damene relativt færre penger, siden de gidder å gå inn I forhold med mye eldre menn. Og ja, 10 - 15 år eldre er mye eldre. Anonymkode: 1bcbd...9cc Du beskriver noen mønstre som kan forekomme, men igjen blir det gjort til en slags hovedregel, og det er der det skurrer. Ja, mange foretrekker jevnaldrende partnere. Det er også helt riktig. Men «ofte» betyr ikke «alltid», og det betyr heller ikke at avvik fra dette skyldes penger, manglende alternativer eller skjulte bytteforhold. Relasjoner er mer sammensatte enn som så. Antakelsen om at kvinner som velger en 10-15 år eldre mann gjør det fordi de tjener mindre eller «gidder» på grunn av økonomi, er nettopp det, en antakelse. Mange kvinner med høy utdanning og egne ressurser velger eldre menn av helt andre grunner: trygghet, modenhet, verdifellesskap, familieorientering eller rett og slett forelskelse. Å redusere dette til økonomisk kalkyle blir både snevert og nedlatende. Det samme gjelder bildet av eldre menn. 10-15 års aldersforskjell er ikke uvanlig, og det gjør verken mannen «gammel» eller automatisk helsemessig skrøpelig. Folk eldes svært ulikt. Poenget er ikke å hevde at dette er det vanligste mønsteret, men at det er et reelt og fungerende mønster for mange, også uten penger som drivkraft og uten ressurssvake mødre. Når diskusjonen hele tiden presses inn i én forklaringsmodell, mister den nyansene. Det er helt legitimt å si hva man selv foretrekker. Men å forklare andres valg konsekvent med penger, mangel på alternativer eller «ulik livsfase» som noe negativt, blir mer spekulasjon enn innsikt. Anonymkode: becd5...319 1 1
Maleficenta Skrevet 20. desember 2025 #64 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 20.24): Far til en 2 åring i barnehagen er 66 år. Har siden august trodd at det var bestefaren 😅 Helt vilt at en mann på 64 år setter et barn til verden. Anonymkode: c5867...616 Ja shit. Og syns det er litt icky med så gamle menn som er sammen med damer i fertil alder 2
Maleficenta Skrevet 20. desember 2025 #65 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 20.45): Det går helt fint du, det er mer normalt å bli bestemor når man er i 40 årene. Anonymkode: 7ca65...d76 Det er det vel ikke 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #66 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 22.46): Misunnelse?? Hvorfor skulle man være misunnelig? De aller, aller fleste ønsker da ikke å være småbarnsforeldre i 60-årene? Jeg håper for guds skyld at jeg ikke har forsørgeransvar for spebarn eller småbarn når jeg er i den alderen. Da vil jeg gjøre som jeg vil i den grad jeg kan. Ihvertfall ikke surre med bleier og våkenetter. Anonymkode: 708e9...22b Det er helt greit at du ikke ønsker å være småbarnsforelder i 60-årene. Mange tenker det samme. Men det betyr ikke at det er galt, uansvarlig eller meningsløst for andre som faktisk ønsker det og er forberedt på det. Folk verdsetter forskjellige ting i ulike livsfaser. Noen vil prioritere frihet og egne interesser, andre ønsker familie, også senere i livet. At man selv ikke vil bytte bleier i den alderen, sier mer om egne preferanser enn om kvaliteten på andres foreldreskap. Det viktige er ikke når man får barn, men hvordan man er som forelder for barnet mens man er der. AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 22.52): Totalt uansvarlig! Gjennomsnittlig levealder på menn i Norge er 81 år. Sjansen for å få alvorlig sykdom er høy. Er en stor belastning for et ungt menneske å måtte ta seg av aldrende foreldre kanskje allerede i tenårene.En 66-åring har ikke samme energi som en 25-åring. Anonymkode: ac9b8...69b Jeg skjønner bekymringen, men dette blir likevel for kategorisk. Gjennomsnittlig levealder sier noe om befolkningen som helhet, ikke om enkeltpersoner. Mange menn i 60-årene er friske, yrkesaktive og har god funksjon langt opp i 80-årene. Samtidig er det dessverre mange foreldre i 30- og 40-årene som blir alvorlig syke eller dør tidlig. Alder alene gir ingen garanti, verken den ene eller andre veien. Når det gjelder belastning på barnet: ja, det kan være krevende å ha aldrende foreldre tidlig. Men det kan også være krevende å vokse opp med unge foreldre som sliter økonomisk, psykisk eller relasjonelt. Belastning handler om situasjon og støtte, ikke bare alder. At en 66-åring ikke har samme energi som en 25-åring er sant, men energi er bare én faktor. Mange eldre foreldre har mer tålmodighet, stabilitet, tid og tilstedeværelse enn svært unge foreldre. Foreldrekvalitet kan ikke reduseres til kondisjon og fødselsår. Det er helt greit å mene at man selv ikke ville valgt å få barn så sent. Men å stemple det som «totalt uansvarlig» for alle andre blir en forenkling som ikke tar høyde for hvor forskjellig både mennesker og livsløp faktisk er. AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 23.49): Min far var 45 da jeg ble født, synes det var gammelt nok. Og jeg mistet han for over 25 år siden. Anonymkode: b9ab7...83a Det er leit å høre, og det er helt forståelig at det preger hvordan du ser på dette. Å miste en forelder tidlig setter dype spor. Samtidig er det viktig å huske at enkelthistorier, uansett hvor vonde de er, ikke nødvendigvis kan brukes som fasit for alle andre. Mange mister foreldre tidlig selv om de var unge, og mange har eldre foreldre som lever lenge og er til stede langt opp i voksen alder. Det er fullt forståelig at din erfaring gjør at du selv ikke ville valgt å få barn sent. Men det betyr ikke at andres valg automatisk er feil eller uansvarlige. Anonymkode: becd5...319 1
Gammelsmurfen Skrevet 20. desember 2025 #67 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 20.59): Syns det er fryktelig egoistisk å få barn så seint. Anonymkode: 35815...c8d Fryktelig, til og med. Hva annet har du så sterke meninger om? Hjelpes! 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #68 Skrevet 20. desember 2025 Nowayback skrev (På 15.12.2025 den 20.41): Misunnelse? Menn kan ofte bli fedre hele livet, rent biologisk. At løpet er kjørt for damer tidlig i 40-årene er det naturen som har bestemt. Bernie Ecclestone (Formel 1-eier) er 95 i dag og ble far som 90 åring. Da blir plutselig 64 veldig ungt! Men sånn er det vel å være kjendis. Jeg dømmer ikke, men tenker det er lurest å få barn slik at sannsynligheten er stor for at man lever til de er voksne. Altså før 60. Ble han far med sin egen sperm da? Selv om menn biologisk sett kan få barn hele livet, så betyr ikke det at ungen blir frisk. Mange kvinner kan også bli gravide hele livet. Var ei på 75 år som nettopp ble mor til tvillinger i det store utland. Mannen var 83 år. Anonymkode: 1f6c4...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #69 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 22.50): Kjenner ingen som har blitt bestemor i 40 årene - 60 årene er det vanlige Anonymkode: 7f0f8...3a4 Min bestemor ble bestemor når hun var 45 år 🤗. Min mamma ble bestemor nå som 49 år. Anonymkode: 1f6c4...aaa
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #70 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min bestemor ble bestemor når hun var 45 år 🤗. Min mamma ble bestemor nå som 49 år. Anonymkode: 1f6c4...aaa Min mamma ble bestemor som 43 åring😊 Anonymkode: 5a45a...a0f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #71 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 22.50): Kjenner ingen som har blitt bestemor i 40 årene - 60 årene er det vanlige Anonymkode: 7f0f8...3a4 Min mor var 34 år da hun ble mormor. Anonymkode: 20566...26b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #72 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 20.26): Helt enig. Dårlig gjort ovenfor barna. Anonymkode: b2c00...bd2 Ja, bedre for dem å aldri ha eksistert enn å ha en gammel far. Anonymkode: ddd09...e85 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #73 Skrevet 20. desember 2025 Dette minner meg om da Asbjørn Brekke fortalte at moren hans var 56 år gammel da han ble født, og faren 78 år. Anonymkode: ddd09...e85
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #74 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 18.12.2025 den 22.56): Jeg kjenner mange, meg selv inkludert. Anonymkode: fac9a...241 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ingen? Jeg kjenner mange. Mine foreldre blant annet. Kjenner til og med et par stk som ble besteforeldre i 30 årene. Anonymkode: b60b4...16f AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjenner en som ble bestemor før hun var 40 Anonymkode: 6a83f...cfe AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min bestemor ble bestemor når hun var 45 år 🤗. Min mamma ble bestemor nå som 49 år. Anonymkode: 1f6c4...aaa AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mamma ble bestemor som 43 åring😊 Anonymkode: 5a45a...a0f AnonymBruker skrev (1 time siden): Min mor var 34 år da hun ble mormor. Anonymkode: 20566...26b Her ser det ut til at personlige erfaringer blandes med hva som faktisk er vanlig. At noen blir besteforeldre i 40-årene forekommer, men det er langt fra normalen. Samtidig er det heller ikke korrekt at 60-årene er en slags fast standard for alle. Statistisk sett skjer førstegangsfødsel senere enn før, og dermed blir også besteforeldreskap senere for de fleste. Enkelterfaringer, enten man kjenner «ingen» eller «mange», sier lite om hva som er typisk i befolkningen. Poenget i denne tråden burde uansett ikke være å konkurrere i anekdoter, men å erkjenne at familieløp varierer mer enn før, og at alder alene ikke er et godt mål på foreldrekvalitet. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble han far med sin egen sperm da? Selv om menn biologisk sett kan få barn hele livet, så betyr ikke det at ungen blir frisk. Mange kvinner kan også bli gravide hele livet. Var ei på 75 år som nettopp ble mor til tvillinger i det store utland. Mannen var 83 år. Anonymkode: 1f6c4...aaa Bernie Ecclestone ble faktisk far med egen sæd, ja. Det er godt dokumentert, selv om det selvsagt er et ekstremt og lite representativt eksempel. Når det gjelder resten: det er ingen som påstår at biologisk mulighet er det samme som garanti for friske barn, verken for menn eller kvinner. Det forskningen viser, er økt statistisk risiko med økende alder, ikke at barn «som regel» blir syke eller at det er uforsvarlig i seg selv. Sammenligningen med kvinner på 75 år blir også ganske misvisende. Kvinner kan ikke «bli gravide hele livet» på naturlig vis; slike tilfeller forutsetter omfattende medisinsk behandling og donoregg, og kan ikke sammenlignes med menns gradvise fertilitetsnedgang. Poenget til Nowayback var nettopp at alder handler om sannsynlighet og risiko, og at mange selv velger å få barn tidligere av den grunn. Men det er noe annet enn å hevde at eldre fedreskap automatisk gir syke barn eller er moralsk galt. Det går an å diskutere biologi og risiko saklig, uten å bruke ekstreme enkelttilfeller for å latterliggjøre helt reelle livsvalg som mange gjør. Anonymkode: becd5...319 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #75 Skrevet 20. desember 2025 Hvis en mann får barn i sekstiårene er kvinnen som regel 20 til 15 år yngre. Kvinnen blir etterhvert sittende med gamle foreldre, en gammel mann og et barn i tenårene. (Selvfølgelig har man ingen garanti for noe av delene) Men det er kanskje ikke en drømmesituasjon. Det er mange barn som trenger trygge voksne (fosterhjem, avlastningshjem osv. ) hvorfor ikke ta vare på noen av disse barna istedenfor. Hvis man ønsker er sitt eget biologiske barn i sekstiårene er det egoistisk. Anonymkode: 75937...5b2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #76 Skrevet 20. desember 2025 Maleficenta skrev (16 timer siden): Ja shit. Og syns det er litt icky med så gamle menn som er sammen med damer i fertil alder Det er helt greit å ha en personlig smak og si at du synes noe er «icky». Men det blir problematisk når voksne menneskers samtykkende forhold omtales på en måte som antyder noe uetisk eller forkastelig, bare på grunn av alder. Voksne kvinner i fertil alder er fullt i stand til å velge partner selv. Å antyde at forhold med aldersforskjell i seg selv er «ekle», bidrar mest til stigmatisering, ikke til en saklig diskusjon om foreldreskap eller barns beste. Man kan være uenig i andres livsvalg uten å nedvurdere dem. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis en mann får barn i sekstiårene er kvinnen som regel 20 til 15 år yngre. Kvinnen blir etterhvert sittende med gamle foreldre, en gammel mann og et barn i tenårene. (Selvfølgelig har man ingen garanti for noe av delene) Men det er kanskje ikke en drømmesituasjon. Det er mange barn som trenger trygge voksne (fosterhjem, avlastningshjem osv. ) hvorfor ikke ta vare på noen av disse barna istedenfor. Hvis man ønsker er sitt eget biologiske barn i sekstiårene er det egoistisk. Anonymkode: 75937...5b2 Det er forståelig å se for seg utfordringer i et slikt livsløp, og det er helt legitimt å tenke at dette ikke ville vært en drømmesituasjon for deg. Samtidig bygger innlegget på flere antakelser som ikke alltid stemmer. For det første er det ikke gitt at kvinnen «som regel» er 15-20 år yngre, eller at hun ender opp alene med både gamle foreldre, gammel ektefelle og tenåringsbarn. Livsløp varierer enormt, og mange eldre fedre har partnere som er jevnaldrende eller bare noen få år yngre, samt god helse og nettverk rundt seg. Når det gjelder argumentet om fosterbarn: det er et viktig og verdifullt arbeid, men det kan ikke brukes som et moralsk krav mot enkelte grupper. Vi sier heller ikke at unge eller middelaldrende mennesker er «egoistiske» fordi de får egne barn fremfor å bli fosterforeldre. Fosteromsorg krever også helt spesifikke forutsetninger og er ikke et alternativ for alle. Å ønske seg et biologisk barn er noe svært mange mennesker gjør, uavhengig av alder. Det i seg selv er ikke mer egoistisk ved 60 enn ved 30. Spørsmålet bør heller være om barnet får trygge, stabile rammer og omsorg, ikke om foreldrene passer inn i en bestemt aldersmodell. Det er helt greit å mene at man selv ikke ville valgt dette. Men å stemple andres valg som egoistiske, uten å kjenne deres situasjon, blir for enkelt. Anonymkode: becd5...319 2
Maleficenta Skrevet 20. desember 2025 #77 Skrevet 20. desember 2025 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er helt greit å ha en personlig smak og si at du synes noe er «icky». Men det blir problematisk når voksne menneskers samtykkende forhold omtales på en måte som antyder noe uetisk eller forkastelig, bare på grunn av alder. Voksne kvinner i fertil alder er fullt i stand til å velge partner selv. Å antyde at forhold med aldersforskjell i seg selv er «ekle», bidrar mest til stigmatisering, ikke til en saklig diskusjon om foreldreskap eller barns beste. Man kan være uenig i andres livsvalg uten å nedvurdere dem. Det er forståelig å se for seg utfordringer i et slikt livsløp, og det er helt legitimt å tenke at dette ikke ville vært en drømmesituasjon for deg. Samtidig bygger innlegget på flere antakelser som ikke alltid stemmer. For det første er det ikke gitt at kvinnen «som regel» er 15-20 år yngre, eller at hun ender opp alene med både gamle foreldre, gammel ektefelle og tenåringsbarn. Livsløp varierer enormt, og mange eldre fedre har partnere som er jevnaldrende eller bare noen få år yngre, samt god helse og nettverk rundt seg. Når det gjelder argumentet om fosterbarn: det er et viktig og verdifullt arbeid, men det kan ikke brukes som et moralsk krav mot enkelte grupper. Vi sier heller ikke at unge eller middelaldrende mennesker er «egoistiske» fordi de får egne barn fremfor å bli fosterforeldre. Fosteromsorg krever også helt spesifikke forutsetninger og er ikke et alternativ for alle. Å ønske seg et biologisk barn er noe svært mange mennesker gjør, uavhengig av alder. Det i seg selv er ikke mer egoistisk ved 60 enn ved 30. Spørsmålet bør heller være om barnet får trygge, stabile rammer og omsorg, ikke om foreldrene passer inn i en bestemt aldersmodell. Det er helt greit å mene at man selv ikke ville valgt dette. Men å stemple andres valg som egoistiske, uten å kjenne deres situasjon, blir for enkelt. Anonymkode: becd5...319 Jo så klart har de rett til å velge hvem de vil som partner. Men jeg personlig forstår det ikke men folk må da få gjøre hva de vil... Men de eldre småbarnsfedre e på over 60 har da sjeldent fått barn med ei jevngammel ei. Noen ganger hender det seg at damer på 50 pluss blir gravide men det er ikke ofte Endret 20. desember 2025 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #78 Skrevet 20. desember 2025 Maleficenta skrev (8 minutter siden): Jo så klart har de rett til å velge hvem de vil som partner. Men jeg personlig forstår det ikke men folk må da få gjøre hva de vil... Men de eldre småbarnsfedre e på over 60 har da sjeldent fått barn med ei jevngammel ei. Noen ganger hender det seg at damer på 50 pluss blir gravide men det er ikke ofte AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er helt greit å ha en personlig smak og si at du synes noe er «icky». Men det blir problematisk når voksne menneskers samtykkende forhold omtales på en måte som antyder noe uetisk eller forkastelig, bare på grunn av alder. Voksne kvinner i fertil alder er fullt i stand til å velge partner selv. Å antyde at forhold med aldersforskjell i seg selv er «ekle», bidrar mest til stigmatisering, ikke til en saklig diskusjon om foreldreskap eller barns beste. Man kan være uenig i andres livsvalg uten å nedvurdere dem. Det er forståelig å se for seg utfordringer i et slikt livsløp, og det er helt legitimt å tenke at dette ikke ville vært en drømmesituasjon for deg. Samtidig bygger innlegget på flere antakelser som ikke alltid stemmer. For det første er det ikke gitt at kvinnen «som regel» er 15-20 år yngre, eller at hun ender opp alene med både gamle foreldre, gammel ektefelle og tenåringsbarn. Livsløp varierer enormt, og mange eldre fedre har partnere som er jevnaldrende eller bare noen få år yngre, samt god helse og nettverk rundt seg. Når det gjelder argumentet om fosterbarn: det er et viktig og verdifullt arbeid, men det kan ikke brukes som et moralsk krav mot enkelte grupper. Vi sier heller ikke at unge eller middelaldrende mennesker er «egoistiske» fordi de får egne barn fremfor å bli fosterforeldre. Fosteromsorg krever også helt spesifikke forutsetninger og er ikke et alternativ for alle. Å ønske seg et biologisk barn er noe svært mange mennesker gjør, uavhengig av alder. Det i seg selv er ikke mer egoistisk ved 60 enn ved 30. Spørsmålet bør heller være om barnet får trygge, stabile rammer og omsorg, ikke om foreldrene passer inn i en bestemt aldersmodell. Det er helt greit å mene at man selv ikke ville valgt dette. Men å stemple andres valg som egoistiske, uten å kjenne deres situasjon, blir for enkelt. Anonymkode: becd5...319 Denne kommentaren er veldig naiv, og ikke forankret i virkeligheten. Anonymkode: 75937...5b2
Maleficenta Skrevet 20. desember 2025 #79 Skrevet 20. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne kommentaren er veldig naiv, og ikke forankret i virkeligheten. Anonymkode: 75937...5b2 Ikke? Er det super vanlig at damer som nærmer seg de 60 blir gravide? De har jo tom en øvre aldersgrense for å få ivf
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2025 #80 Skrevet 20. desember 2025 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Ikke? Er det super vanlig at damer som nærmer seg de 60 blir gravide? De har jo tom en øvre aldersgrense for å få ivf Sorry jeg klarte å sitere feil. Menn som blir fedre i sekstiårene har ikke jevngamle partnere eller partnere som er et par år yngre. Det var det jeg mente ikke var reelt og naivt. Beklager til deg. 💐 Anonymkode: 75937...5b2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå