Gå til innhold

Bli far som 64 åring

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Syns det er fryktelig egoistisk å få barn så seint.

Anonymkode: 35815...c8d

Barn er egoistisk å få uansett. Man gjør det for egen del, ene og alene.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du starter en tråd på kg for å snakke med en forelder i bhg? Skam deg, for noen usle holdninger !

Anonymkode: 43459...2bf

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Lovlig sent, håper mor har gode ressurser dersom far skulle bli rammet av helseproblemer. Det kan selvsagt også skje  foreldre i yngre alder.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du starter en tråd på kg for å snakke med en forelder i bhg? Skam deg, for noen usle holdninger !

Anonymkode: 43459...2bf

Greit å sjekke over før en publiserer kanskje. 

Anonymkode: 5a45a...a0f

Skrevet
test1e skrev (2 timer siden):

Charlie Chaplin var vel 73 når siste ble født

Og Anthony Quinn 81 og Per Gyllenhammar 80

Anonymkode: a09ed...d42

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør det noe da. Jeg og mine søsken har eldre foreldre. De er i 80 årene og vi er i 30-40 årene. Har hatt verdens beste oppvekst. Trygt og godt, og med modne foreldre som var ferdig med å rase fra seg. Hos oss var det alltid åpen dør for alle. De er fremdeles sprek, og ung til sinns. Mine foreldre er klar for Tons of rock  i år også😅 De er også supre besteforeldre, som tar med barnebarna på alt mulig. 

Motsetningen er svigers. De er i slutten av femtiåra. Har hverken tid til barn eller barnebarn. De holder fremdeles på med å realisere seg selv... 

Anonymkode: 1ca57...b0b

• Liker 2
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Nowayback skrev (2 timer siden):

Misunnelse?

Menn kan ofte bli fedre hele livet, rent biologisk. At løpet er kjørt for damer tidlig i 40-årene er det naturen som har bestemt.

Bernie Ecclestone (Formel 1-eier) er 95 i dag og ble far som 90 åring. Da blir plutselig 64 veldig ungt! Men sånn er det vel å være kjendis.

Jeg dømmer ikke, men tenker det er lurest å få barn slik at sannsynligheten er stor for at man lever til de er voksne. Altså før 60.

Misunnelse?? Hvorfor skulle man være misunnelig? De aller, aller fleste ønsker da ikke å være småbarnsforeldre i 60-årene? Jeg håper for guds skyld at jeg ikke har forsørgeransvar for spebarn eller småbarn når jeg er i den alderen. Da vil jeg gjøre som jeg vil i den grad jeg kan. Ihvertfall ikke surre med bleier og våkenetter. 

Anonymkode: 708e9...22b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Totalt uansvarlig! Gjennomsnittlig levealder på menn i Norge er 81 år. Sjansen for å få alvorlig sykdom er høy. Er en stor belastning for et ungt menneske å måtte ta seg av aldrende foreldre kanskje allerede i tenårene.En 66-åring har ikke samme energi som en 25-åring.

Anonymkode: ac9b8...69b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Nowayback skrev (2 timer siden):

Misunnelse?

Menn kan ofte bli fedre hele livet, rent biologisk. At løpet er kjørt for damer tidlig i 40-årene er det naturen som har bestemt.

Bernie Ecclestone (Formel 1-eier) er 95 i dag og ble far som 90 åring. Da blir plutselig 64 veldig ungt! Men sånn er det vel å være kjendis.

Jeg dømmer ikke, men tenker det er lurest å få barn slik at sannsynligheten er stor for at man lever til de er voksne. Altså før 60.

At en kan bli, betyr ikke at det er en god ide. Sædkvaliteten går veldig ned med årene. Ikke bare svømmekvaliteten, men dna-kvaliteten.... 

https://www.frontiersin.org/journals/aging/articles/10.3389/fragi.2025.1603916/full

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6993171/

Anonymkode: bf57d...b4b

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Min far var 45 da jeg ble født, synes det var gammelt nok. Og jeg mistet han for over 25 år siden.

Anonymkode: b9ab7...83a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En bekjent/kollega mistet sin far og jeg kondolerte. Så fortalte han at hans far var død, 93 år gammel. 

Han selv var 31 år. Og jeg som ikke eier sosiale antenner, spurte om hvordan det hadde vært å ha en far som var over 60 da han ble født. 

Han sa at han hadde hatt den beste faren han noensinne kunne få,  hatt en far var som til stede fysisk og psykisk, støttet og fulgte ham i alt i alle år. 

Anonymkode: b5c11...b46

❤️

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Regner med mor er asiater?

Anonymkode: 5a45a...a0f

Å si at mora er asiater er som å si at mora er svensker. Det heter asiat! En asiat. 

Asiater er flertallsformen. 

Anonymkode: 27edb...33c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner en som ble far ved 70 års alder. Mor 45. En må jo bare gjøre det beste utav det 🙂

Anonymkode: 466ae...e65

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Min far var 55 da jeg ble født. Det var aldri et problem med hverken energi eller helse, og han ble 90 år, så jeg var heller ikke veldig ung da han døde. Min mor var 16 år yngre enn ham.

Anonymkode: 3fdb7...a32

• Hjerte 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 20.24):

Far til en 2 åring i barnehagen er 66 år. Har siden august trodd at det var bestefaren 😅 Helt vilt at en mann på 64 år setter et barn til verden.

Anonymkode: c5867...616

Huff. Da er du bestefar! 

Anonymkode: ed311...cf3

• Nyttig 1
Skrevet

Dæddonorer bør ikke ha bikka 45, og det er nok pga lavere kvalitet på sæden og flere feil. Ca som kvinner, altså. Det kan, eller rettere sagt blir som regel uheldige familiesituasjoner ut av gamle menn som får barn, rett og slett fordi damer med greit liv og nok penger foretrekker jevngamle menn.

Gammel mann og dame med få ressurser og enda færre valg  = dårlige oppvekstvilkår for barnet.

Anonymkode: 1bcbd...9cc

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dæddonorer bør ikke ha bikka 45, og det er nok pga lavere kvalitet på sæden og flere feil. Ca som kvinner, altså. Det kan, eller rettere sagt blir som regel uheldige familiesituasjoner ut av gamle menn som får barn, rett og slett fordi damer med greit liv og nok penger foretrekker jevngamle menn.

Gammel mann og dame med få ressurser og enda færre valg  = dårlige oppvekstvilkår for barnet.

...sæddonorer..

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 20.24):

Far til en 2 åring i barnehagen er 66 år. Har siden august trodd at det var bestefaren 😅 Helt vilt at en mann på 64 år setter et barn til verden.

Anonymkode: c5867...616

Blir du litt kåt av tanken? 

Dette er tydeligvis en viril utgave av mannekjønnet. Slike formerer seg oftere enn vanlige femi-menn. 

Anonymkode: dd217...b43

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bare tull og visvas det du skriver.  

Anonymkode: dd217...b43

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 20.45):

Det går helt fint du, det er mer normalt å bli bestemor når man er i 40 årene. 

Anonymkode: 7ca65...d76

Kjenner ingen som har blitt bestemor i 40 årene - 60 årene er det vanlige

Anonymkode: 7f0f8...3a4

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...