AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #21 Skrevet 14. desember 2025 Mitt barn med klumpfot dusjer en gang i uka. Anonymkode: 3cb19...0d2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #22 Skrevet 14. desember 2025 I bhg hver ukedag, var så full av sand og gjørme fra ytterst til innerst, på barneskolen i snitt annenhver dag og etterhvert hver kveld om gym/trening/kamp så noen ganger hver dag. Vi satt en 70 liters kasse i badekaret så vi slapp å bruke masse vann i badekaret hver dag for de var lite gira på dusjen. Vasket derimot håret bare et par ganger i uka så brukte ofte badehette i badet. Anonymkode: 7b09d...aa7
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #23 Skrevet 14. desember 2025 Her dusjer ungene en gang i uka De har rene klær hver dag og lukter aldri vondt. Vasker hender og ansikt Anonymkode: 4ead9...fad 6
Lorieen Skrevet 14. desember 2025 #24 Skrevet 14. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har to barnehagebarn med atopisk eksem. De bader to ganger i uka. Anonymkode: 4ec97...eb2 Samme her.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #25 Skrevet 14. desember 2025 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi har barn med atopisk eksem som ikke bør vaske huden med vann for ofte. Nå går eldste i andre klasse og jeg tror vi bør få på plass en rutine for å sikre god nok hygiene nå som barnet vasker seg selv. Hvor ofte bader eller dusjer deres barn? Anonymkode: 48a52...717 Hver dag. Og da gjerne smøre de med krem etter bading. Har en venninne hvor ett av barna sliter med dette - de smører morgen og kveld, også da etter bading. Anonymkode: 77c84...a06
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #26 Skrevet 15. desember 2025 En gong i uka, hver Søndag før leggetid. Den dusjer også utenom om den er veldig skitten, som full av gjørme eller noe Anonymkode: eb48d...683 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #27 Skrevet 15. desember 2025 Mine eksembarn på 6 og 4 dusjer max en gang i uka. Ofte går det to uker mellom hver dusj. Vasker seg nedentil med klut hver dag. Jeg skjønner ikke hysteriet. De blir jo skitne på hendene, men de vaskes jo mange ganger hver dag. Grer håret og vasker seg i ansiktet med klut hver kveld. Bytter undertøy og klær hver dag. Pusser tenner. Hygiene er ikke bare en dusj. Det er mange ting som lærer barna om hod hygiene. Når de blir eldre og begynner å svette mer så blir det nok hyppigere dusjer. Anonymkode: 91f2e...591 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #28 Skrevet 15. desember 2025 Vi tenker det er grei rutine å få inn. Så det er bad hver kveld, som har gått over til å bli dusj for eldste. Anonymkode: e511b...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #29 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 14.12.2025 den 8.15): Så mange som har så veldig grisete og møkkete unger? Mine badet/dusjet en gang i uka i vinterhalvåret, ellers klutevask morgen og kveld. I sommerhalvåret med mindre klær var det mer behov hvis de hadde vært i sandkassa eller stranda f eks, mer støv og møkk på huden. Tror dette er mye vane. Anonymkode: 87938...878 Klutvask er sykt ekkelt. Anonymkode: ec0b9...ec4 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #30 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Klutvask er sykt ekkelt. Anonymkode: ec0b9...ec4 Hvorfor det?? Anonymkode: 9fb8b...a61 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #31 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 13.12.2025 den 20.43): Vi har barn med atopisk eksem som ikke bør vaske huden med vann for ofte. Nå går eldste i andre klasse og jeg tror vi bør få på plass en rutine for å sikre god nok hygiene nå som barnet vasker seg selv. Hvor ofte bader eller dusjer deres barn? Anonymkode: 48a52...717 Finn ut hvilken matvare det er som trigger den atopiske eksemen. Sjekk lab1 eller kjør elminiasjonsdiett. Det er bra på sikt mtp. autoimmune sykdommer også. Anonymkode: 40d34...882 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #32 Skrevet 15. desember 2025 1-åringen bades 2 ganger i uka. 4-åringen dusjer 2-3 ganger i uken, avhengig av aktivitetsnivå. Bruker A-Derma Exomega dusjolje, som bevarer huden. Smører 4-åringen med ACO Canoderm etter dusj i vinterhalvåret, fordi han kan bli tørr i huden, slik som meg selv. 1-åringen har ikke samme huden. Anonymkode: b62ba...8ce
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #33 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Klutvask er sykt ekkelt. Anonymkode: ec0b9...ec4 Er først her på KG jeg oppfattet at det fortsatt er noen som holder på med det... Jeg er nesten 50. Og sist generasjon som praktiserte det var besteforeldrene. Jeg lærte konseptet kun fordi vi hadde hytte uten vann da jeg var barn. Moderne mennesker hopper i dusjen for en rask kroppsvask. Anonymkode: e511b...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #34 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er først her på KG jeg oppfattet at det fortsatt er noen som holder på med det... Jeg er nesten 50. Og sist generasjon som praktiserte det var besteforeldrene. Jeg lærte konseptet kun fordi vi hadde hytte uten vann da jeg var barn. Moderne mennesker hopper i dusjen for en rask kroppsvask. Anonymkode: e511b...f7d Jeg er også 50 og har ikke overført klutvask til ungene. Et bad/dusj har tok jo omtrent like lang tid som en dusj/bad. På hytta har vi pumpedusj. Anonymkode: 7b09d...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #35 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er først her på KG jeg oppfattet at det fortsatt er noen som holder på med det... Jeg er nesten 50. Og sist generasjon som praktiserte det var besteforeldrene. Jeg lærte konseptet kun fordi vi hadde hytte uten vann da jeg var barn. Moderne mennesker hopper i dusjen for en rask kroppsvask. Anonymkode: e511b...f7d Men så var det det med eksem da, som var hele grunnlaget for tråden. Og huden tørker ut av varme dusjer! Ikke bra. Klutvask en gang eller to i uken er bra for kroppen og planeten! Anonymkode: 2f81d...dce 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #36 Skrevet 15. desember 2025 2åringen bader eller dusjer x1 i uka. Noen ganger kan det gå litt over en uke imellom også(!). Men vi vasker med klut hver dag, både morgen og kveld. Kluten skiftes etter hver vask. Klutvask er stortsett uten såpe, mens bad/dusj er med mild og parfymefri såpe eller olje. Ungen lukter godt, er ren, og har en frisk og fin hud. Ikke eksem. Anonymkode: 6a74a...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #37 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men så var det det med eksem da, som var hele grunnlaget for tråden. Og huden tørker ut av varme dusjer! Ikke bra. Klutvask en gang eller to i uken er bra for kroppen og planeten! Anonymkode: 2f81d...dce Men det er jo flere IKKE-eksem som tyr til klutvask. Anonymkode: 7b09d...aa7
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #38 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mine eksembarn på 6 og 4 dusjer max en gang i uka. Ofte går det to uker mellom hver dusj. Vasker seg nedentil med klut hver dag. Jeg skjønner ikke hysteriet. De blir jo skitne på hendene, men de vaskes jo mange ganger hver dag. Grer håret og vasker seg i ansiktet med klut hver kveld. Bytter undertøy og klær hver dag. Pusser tenner. Hygiene er ikke bare en dusj. Det er mange ting som lærer barna om hod hygiene. Når de blir eldre og begynner å svette mer så blir det nok hyppigere dusjer. Anonymkode: 91f2e...591 Enig med deg.. Eg forstår ikke hvorfor noen dusjer 5 - 6 gonger i uka. Når eg va rpå foreldremøte en gong sammen med alle de andre foreldrene i klassen til vår, sa moren at hans sønn dusjer 2 gonger pr døgn, en om kveldne og en om morgenen. det er fordi at han skal være ren....... Anonymkode: eb48d...683 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #39 Skrevet 15. desember 2025 Da de brukte bleie, var det veldig ofte. Da de sluttet med det var det mange år hvor de ikke dusjet så ofte, kanskje 1-2 ganger i uken. Nå er de pre-teens så nå må det skje annenhver dag igjen. Ellers kommer en lukt. Sikkert svette Anonymkode: 0780f...e19
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #40 Skrevet 15. desember 2025 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men det er jo flere IKKE-eksem som tyr til klutvask. Anonymkode: 7b09d...aa7 Fremdeles bra for kroppen og planeten! Anonymkode: 2f81d...dce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå