Natttåke Skrevet 8. desember 2025 #21 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jeg jo sjekke ut. Skal shoppe litt imorgen, så tar en tur innom Kid og princess. Takk for tips Anonymkode: be6bc...b35 Værsgod Aspen ullpledd fra Princess har jeg ofte gitt bort.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #22 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Etter å ha lest svarene her og som jeg takker for er jeg egentlig ikke så mye mer på vei. De er i 50 årene. Bor langt unna nærmeste kino, driver ikke med noen aktiviteter. Jeg har aldri hørt de snakke om å lese bøker når jeg forteller om bøker jeg leser. Hadde jeg gitt til veldedighet så hadde de nok ikke likt det. Jeg tenker de får ta til takke med ett par gode oljer og god kaffe. Kaffe er det langt over snittet glad i. Anonymkode: be6bc...b35 Du aner ikke hva de liker av mat og vet ikke hva de driver med i fritiden, men skal feire julaften med dem? Ungenes svigerforeldre, kanskje. Spør noen som kjenner dem om tips da? Anonymkode: 52e7c...826 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #23 Skrevet 8. desember 2025 Natttåke skrev (34 minutter siden): Kan de få sengetøy eller ulltepper? Det er det siste vi som har nok trenger 😜 Anonymkode: 7a43f...e97 1
Natttåke Skrevet 8. desember 2025 #24 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det siste vi som har nok trenger 😜 Anonymkode: 7a43f...e97 Man trenger alltid et godt ullteppe, sa min bestefar som kom fra penger 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #25 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Etter å ha lest svarene her og som jeg takker for er jeg egentlig ikke så mye mer på vei. De er i 50 årene. Bor langt unna nærmeste kino, driver ikke med noen aktiviteter. Jeg har aldri hørt de snakke om å lese bøker når jeg forteller om bøker jeg leser. Hadde jeg gitt til veldedighet så hadde de nok ikke likt det. Jeg tenker de får ta til takke med ett par gode oljer og god kaffe. Kaffe er det langt over snittet glad i. Anonymkode: be6bc...b35 Og likevel sa svaret mitt om delikatessebutikk deg ingenting? De har ofte stor variasjon i god kaffe. Oljer. Selv godt salt. Det er på ingen måte å "ta til takke med" - det sier mest om dine vaner, og nivå på kvalitet når det gjelder forbruksvarer til kjøkkenet. Du fremstår bare veldig vanskelig. Anonymkode: 7a43f...e97 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #26 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det kan jeg jo sjekke ut. Skal shoppe litt imorgen, så tar en tur innom Kid og princess. Takk for tips Anonymkode: be6bc...b35 Om de er like kresne som meg på sengetøy er det ingen lur ide å handle på KID eller Princess. God kaff og olivenolje er beste tips så langt for dette paret. Anonymkode: 8a7b4...04f 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #27 Skrevet 8. desember 2025 Dyr og fin håndsåpe. Absolutt alle har et forbruk av såper, og det finnes så mange gode og kostbare. Molton Brown, Aesop, osv. Anonymkode: 8848f...dd9 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #29 Skrevet 8. desember 2025 Natttåke skrev (8 minutter siden): Man trenger alltid et godt ullteppe, sa min bestefar som kom fra penger Et godt ett, mulig. Altså veldig lang fra ett til 600 kroner.... Anonymkode: 7a43f...e97
Natttåke Skrevet 8. desember 2025 #30 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Et godt ett, mulig. Altså veldig lang fra ett til 600 kroner.... Anonymkode: 7a43f...e97 Du kan fint få et godt ullpledd til denne summen. Feks Aspen fra Princess som nevnt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #31 Skrevet 8. desember 2025 Nei, du får ikke et godt pledd til 600kr. Jeg er som disse menneskene, og jeg handler ikke på kid og princess. jeg støtter forslaget om eksklusiv såpe, jeg liker Aesop, jeg blir også glad for en god olivenolje, eller lys i stearin, for all del ikke parafin! Så er det alltid hyggelig med blomster, en håndkrem, fotkrem? Anonymkode: a004a...e22 2 1
Melissa30 Skrevet 8. desember 2025 #32 Skrevet 8. desember 2025 Natttåke skrev (6 minutter siden): Du kan fint få et godt ullpledd til denne summen. Feks Aspen fra Princess som nevnt. Aspen er nydelig.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #33 Skrevet 8. desember 2025 Forslag: En dusjsåpe til hver, kan for eksempel være l’occitane, rituals, fra apotek - alle disse har både til damer og menn. Så ville jeg kjøpt en eller to poser med god kaffe siden du vet at de drikker det. Videre en håndsåpe av god kvalitet og mild lukt som for eksempel den gule fra l’occitane. Foreløpig aldri møtt noen som ikke liker lukten på den og så er den litt «luksus» og noe man kanskje ikke kommer på å kjøpe selv. En flaske med god gløgg, for eksempel fra Jacobs. Kan legge ved en pose med sånn mandel og rosinblanding hvis ønskelig, men ikke nødvendig. Flaske med god eplemost eller annet alkoholfri drikke. Skjærefjøl i tre. Anonymkode: 4199f...b0f 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #34 Skrevet 8. desember 2025 Natttåke skrev (11 minutter siden): Du kan fint få et godt ullpledd til denne summen. Feks Aspen fra Princess som nevnt. Vi snakker om et bemidlet par som har alt. Ikke noen som trenger et basic "ullpledd" på budsjett. Anonymkode: 7a43f...e97 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #35 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, du får ikke et godt pledd til 600kr. Jeg er som disse menneskene, og jeg handler ikke på kid og princess. jeg støtter forslaget om eksklusiv såpe, jeg liker Aesop, jeg blir også glad for en god olivenolje, eller lys i stearin, for all del ikke parafin! Så er det alltid hyggelig med blomster, en håndkrem, fotkrem? Anonymkode: a004a...e22 Enig. Aesop handsåper går alltid med. Også gode olivenoljer. Anonymkode: 7a43f...e97 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #36 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har svært god råd og ønsker seg ikke noe. Å kjøpe en god vin utgår, de drikker ikke alkohol. Ønsker de seg noe så har de det dagen etter omtrent. Mat og konfekt utgår også da jeg ikke aner hva de spiser av mat. Klær utgår også da de bare bruker dyre klær. Pynteting har de mer enn nok av, dette sier de selv. Så hva skal man kjøpe til dette paret? De skal feire sammen med oss i julen og de kjøper gaver til alle som skal være her. Å unnlate å kjøpe noe blir ikke aktuelt og heller ikke penger, de hater pengegaver. Det skal legges litt jobb i jul og bursdagsgave. Jeg er helt tom for ideer. Anonymkode: be6bc...b35 Kjøp en god flaske olivenolje. Har de olivenolje? Ok. Det er en forbruksvare som tåler å stå til forrige flaske er tom. Alternativt går du på din lokale gårdsbutikk og kjøper «noe». Honning. Ullfell fra sau som gresset borti bakken bak huset. Eplesider (den uten alkohol). Hva *de* mener det skal - eller ikke skal - legges jobb i angår for øvrig dem og deres innkjøp. Det angår ikke deg og dine innkjøp/prioriteringer. Du har dine egne verdier og valg som de ikke uten å ty til ubehøvlet adferd kan si eller hinte noe om. Tyr folk til ubehøvlet adferd skal de irettesettes. Uavhengig av om de er gjester. Barn irettesettes på privaten fordi de ikke vet bedre. Voksne i plenum fordi de vet bedre og velger seg slik adferd likevel. Anonymkode: a9053...620
Lillemy8 Skrevet 8. desember 2025 #37 Skrevet 8. desember 2025 2 gjestehåndklær fra Missoni blir 6-700,- Ellers noe til badet fra Meraki eller Sprekenhus.
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #38 Skrevet 8. desember 2025 Jeg hadde også gått for en kurv med "dyre" godsaker: feks noen gode oster, luksuskaffe, en god eplemost, syltetøy fra bondens marked og lignende. Med mindre du vet at de liker ting med duft, ville jeg unngått diverse såper fra rituals og lignende, de lukter VELDIG mye. Kirkens Bymisjon har også mange fine selvproduserte ting, som går til en god sak, bla "kaffebønner". Eller om du er litt kreativ selv, lag kuler/blokker med fuglemat av fuglefrø og delfiafett, som de kan henge ute i hagen. Anonymkode: b164a...964 2 1
Leo Skrevet 8. desember 2025 #39 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jeg jo sjekke ut. Skal shoppe litt imorgen, så tar en tur innom Kid og princess. Takk for tips Anonymkode: be6bc...b35 Natttåke skrev (35 minutter siden): Man trenger alltid et godt ullteppe, sa min bestefar som kom fra penger Jeg føler at jeg er litt i målgruppen her så mitt råd er å styre unna håndklær, sengetøy, ulltepper, grytekluter og i det hele tatt alt av tekstiler! Du klarer garantert ikke å få det til i riktig kvalitet og farge. Kid og Princess er 90% ræl og ullteppene derfra er ikke veldig pene. Det jeg blir glad for er god olivenolje og ditto kaffe. Forbruksvarer som alltid blir brukt. Bedre med en liten flaske/pose av topp kvalitet enn mye av noe dårligere. 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #40 Skrevet 8. desember 2025 Et fenalår Anonymkode: a38cc...3c9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå