AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #1 Skrevet 8. desember 2025 De har svært god råd og ønsker seg ikke noe. Å kjøpe en god vin utgår, de drikker ikke alkohol. Ønsker de seg noe så har de det dagen etter omtrent. Mat og konfekt utgår også da jeg ikke aner hva de spiser av mat. Klær utgår også da de bare bruker dyre klær. Pynteting har de mer enn nok av, dette sier de selv. Så hva skal man kjøpe til dette paret? De skal feire sammen med oss i julen og de kjøper gaver til alle som skal være her. Å unnlate å kjøpe noe blir ikke aktuelt og heller ikke penger, de hater pengegaver. Det skal legges litt jobb i jul og bursdagsgave. Jeg er helt tom for ideer. Anonymkode: be6bc...b35
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #3 Skrevet 8. desember 2025 Gi til veldedighet i deres navn. Anonymkode: fbf4f...6cf 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #4 Skrevet 8. desember 2025 Kinobilletter (det er jo blitt kostbart nå) Eller en veldedig gave Anonymkode: d80bc...9da 5
lillesnillelilla Skrevet 8. desember 2025 #5 Skrevet 8. desember 2025 Kanskje litt seint, men om du strikker så kanskje et par gode hjemmestrikka ull votter, lue og skjerf til hver?
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #6 Skrevet 8. desember 2025 Gode skjærefjøler i tre slår neppe feil, noe som er fint nok å dandere på også om ønskelig. Ellers er alltid noe hjemmelaget spiselig en slager så lenge det ikke blir feil mtp allergi f.eks, men du ville jo ikke gi. Anonymkode: e2d00...17c 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #7 Skrevet 8. desember 2025 Hvor gamle er de? Har de små barn? Hvilken sum tenker du? Anonymkode: 908bf...d4f
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #8 Skrevet 8. desember 2025 Bare ikke føl at det må være noe dyrt fordi de har god råd. Hva med et spill, god te og honning, en flaske god juice, noe god snacks? God olivenolje, balsamico, pesto og spekemat. Veldedighet. Gi da til noe du tror de setter pris på. Har de dyr, kanskje til en eller annen organisasjon for dyr. Har de mistet noen til kreft, kanskje Kreftforeningen osv. Fine stearinlys, kubbelys, servietter og noe spiselig. Anonymkode: 4950b...086 2 2
Eric_B Skrevet 8. desember 2025 #9 Skrevet 8. desember 2025 Syns det er kjempestas å få hjemmelaget bakevarer/strikk og annet håndverk, eller unikt lokalmat som gjerne kan utfordre ganene våre. En historie til gaven er perfekt sånn sett om dere skal være sammen. Hvor dere oppdaget denne spesielle honningtypen eller sånt. Og selvsagt gaver veldedige formål. ikke tenk på verdi, historien bak er alt. 1
Rosa Dartle Skrevet 8. desember 2025 #10 Skrevet 8. desember 2025 En god bok/praktbok, et spill, spiselige varer/lokalmat, friluftsting
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #11 Skrevet 8. desember 2025 Olje/Balsamico fra Olivenluden går alltid med her En god pakke sjokolade også. Eller tapenade og kjeks fra delikatessebutikk. Anonymkode: 7a43f...e97 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #12 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Budsjett? Anonymkode: 23ed6...161 5-600 Anonymkode: be6bc...b35
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #13 Skrevet 8. desember 2025 lillesnillelilla skrev (24 minutter siden): Kanskje litt seint, men om du strikker så kanskje et par gode hjemmestrikka ull votter, lue og skjerf til hver? Strikker dessverre ikke Anonymkode: be6bc...b35
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #15 Skrevet 8. desember 2025 Etter å ha lest svarene her og som jeg takker for er jeg egentlig ikke så mye mer på vei. De er i 50 årene. Bor langt unna nærmeste kino, driver ikke med noen aktiviteter. Jeg har aldri hørt de snakke om å lese bøker når jeg forteller om bøker jeg leser. Hadde jeg gitt til veldedighet så hadde de nok ikke likt det. Jeg tenker de får ta til takke med ett par gode oljer og god kaffe. Kaffe er det langt over snittet glad i. Anonymkode: be6bc...b35 4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #16 Skrevet 8. desember 2025 Natttåke skrev (3 minutter siden): Kan de få sengetøy eller ulltepper? Det kan jeg jo sjekke ut. Skal shoppe litt imorgen, så tar en tur innom Kid og princess. Takk for tips Anonymkode: be6bc...b35
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #17 Skrevet 8. desember 2025 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Å kjøpe en god vin utgår, de drikker ikke alkohol. Alkoholfri sjampis: https://www.vinmonopolet.no/search?q=%3Arelevance%3AmainCategory%3Aalkoholfritt%3AmainSubCategory%3Aalkoholfritt_alkoholfri_musserende_vin Anonymkode: d26d8...9bd
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #18 Skrevet 8. desember 2025 Noe god alkoholfri drikke og lokalmat. Selv om du sier du ikke vet hva de liker. Evt Anonymkode: 07aaa...e1a 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2025 #19 Skrevet 8. desember 2025 Fenalår, sitronolivenolje, balsamico, sjokolade, julekaffe. Anonymkode: 10319...bd3
Gaia Skrevet 8. desember 2025 #20 Skrevet 8. desember 2025 Lokale matvarer eller gavekort? Bor de langt unna nærmeste by, så er det vel en Coop i nærheten som du kan kjøpe gavekort fra?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå