Gå til innhold

Er det noen sammenheng mellom hormoner og vett?

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg har en betegnelse som heter østrogenbomber. Dette er betegnelsen på kvinner som er så overhormonelle av legning at det kun er følelser som styrer dem. De evner ikke å se skogen for bare trær, og gråter over fiktive folks død bl.a. (Mener ikke romanpersoner som man faktisk får et slags kjennskapsforhold til gjennom en hel bok eller film)

Det finnes ikke fornuft i disse kvinnenes hoder, kun følelser... de er også overmåte avhengig av anerkjennelse og tåler kritikk dårlig, fordi de tar seg så fryktelig nær av det - også på andres vegne...

Disse kvinnene skifter ikke ståsted i sine meninger, uansett hva som serveres av motargumenter. Det er kun deres egne følelser som er relevante.

Testosteronbomber er det stikk motsatte. Dette er menn som ikke evner å føle i det hele tatt, med mindre det dreier seg om såret stolthet på egne vegne, og da er det deres plikt som menn å slå møkka ut av den som såret den. Ingen grunn til å undersøke hva som ligger bak et utsagn eller om det var ment slik som han oppfattet det. Nei, slå først, spør etterpå er mottoet.

Disse mennene kan heller ikke endre ståsted, uansett hvor mange argumenter de blir servert som viser at de tar feil i en sak.

Edit: Skrivefeil

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du har noen gode poenger ja. Nå har jeg ikke truffet så mange testosteronbomber heldigvis. Men har av og til fundert på om enkelte av disse østrogenbombene overhodet har kobling til hjernen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å si at fri vilje er en meningsløshet?

Det kan jo vanskelig hevdes at viljen er fri, dersom vi styres av hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Jeg er nok en østrogendame. Overempatisk og på grinern rett som det er. Idrettsarrangementer, barnekor, nyhetene, kino, flagg... you name it.

Driter vel i at jeg er domm såm et brø da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke et argument for at du er dum som et brød. Det er et argument for at viljen ikke er fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
Det er ikke et argument for at du er dum som et brød. Det er et argument for at viljen ikke er fri.

Vel, siden jeg ikke skjønte det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, siden jeg ikke skjønte det...

Nå sier ikke jeg at det nødvendigvis måt bety at du ikke er dum som et brød. :tunge1:

Jeg sier at det nødvendigvis må bety at viljen ikke er fri. :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg er nok en østrogendame. Overempatisk og på grinern rett som det er. Idrettsarrangementer, barnekor, nyhetene, kino, flagg... you name it.

nix Lois, det gjelder ikke deg. Jeg har sett deg i diskusjoner, og du har som regel huet skrudd på riktig vei og kan både argumentere og ta i mot argumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det kan jo vanskelig hevdes at viljen er fri, dersom vi styres av hormoner.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåhhh... kan du ikke komme med noe nytt enn den hersens frie vilje-greia di?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅåhhh... kan du ikke komme med noe nytt enn den hersens frie vilje-greia di?????

Slutt å syt! Hva med å innse at viljen ikke er fri, dersom vi styres av hormoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Fri - ikke fri - det er ikke det denne tråden handler om, selv om tanken sikkert kan dras inn. jeg er bare så lei akkurat den tanken der, du har overbrukt den i altfor mange diskusjoner og det begynner å bli gørr kjedelig! Har du ikke andre temaer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James II

personlig tror jeg ikke det er noen sammenheng mellom hormoner og vett. Siden de med hormoner som regel ikke har noe vett. Og de med vett ikke har noen hormoner..

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri - ikke fri - det er ikke det denne tråden handler om, selv om tanken sikkert kan dras inn. jeg er bare så lei akkurat den tanken der, du har overbrukt den i altfor mange diskusjoner og det begynner å bli gørr kjedelig! Har du ikke andre temaer??

Tråden handler om sinnet vårt. Du hevder at sinnet vårt er styrt av hormoner. Dersom det er tilfelle er viljen ikke fri.

Hva i himmelens navn er det som er så galt med å påpeke det? Det er i høyeste grad innenfor trådens dekningsområde. Så slutt å syt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er så dum at du tror at fri vilje, uten påvirkning utenfra, finnes så kan du sitte der! Du må kun ha studert veldig grunnleggende sosialøkonomi/sosiologi/antropologi for å fortsette å tro på det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvis du er så dum at du tror at fri vilje, uten påvirkning utenfra, finnes så kan du sitte der! Du må kun ha studert veldig grunnleggende sosialøkonomi/sosiologi/antropologi for å fortsette å tro på det der...

Nå skal du høre her, Leo. Jeg har fått drittkjeft fra Mysan, og en hel rekke andre folk her på KG, fordi jeg hevder at viljen IKKE er fri.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå skal du høre her, Leo. Jeg har fått drittkjeft fra Mysan, og en hel rekke andre folk her på KG, fordi jeg hevder at viljen IKKE er fri.

Viljen er ikke friere enn det samfunnet vi lever i, den formes av omgivelsene. ferdig snakka - men MÅ du dra det inn i absolutt ALLE diskusjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...