Gå til innhold

Kjøpe brukt iPhone til barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

iPhone er fryktelig dyrt. Går det an å kjøpe en god nok, eldre modell på Finn.no til barnet, eller er det risikabelt å gjøre? Hvordan gå frem i så fall, hvilken modell bør jeg velge, hva bør jeg være obs på osv. 

Anonymkode: 3fff6...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor iPhone? Hva slags pris ser du etter 

Skrevet
mommyaka skrev (Akkurat nå):

Hvorfor iPhone? Hva slags pris ser du etter 

Jeg lurer på hvorvidt det er ok å kjøpe brukt på Finn og hva jeg eventuelt bør ta med i vurderingene for å være sikker på at den er god nok. Jeg har aldri kjøpt telefon brukt før. TS. 

Skrevet

Vi har alltid kjøpt brukt via selskaper som jobber med å restaurere brukte mobiler, eller de har fått våre gamle. Ved å benytte slike selskaper er du sikret at telefonen er rensket for all historikk og det er sjekket at de fungerer bra selv om de er brukt. 

Anonymkode: b47a4...af7

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke at barn trenger smarttelefon. Er det en tenåring det er snakk om? 

Anonymkode: dd079...8ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer på hvorvidt det er ok å kjøpe brukt på Finn og hva jeg eventuelt bør ta med i vurderingene for å være sikker på at den er god nok. Jeg har aldri kjøpt telefon brukt før. TS. 

Om du kjøper på Finn ville jeg kjøpt et sted du kan se på mobilen. Dessverre blir mange scamet når de kjøper iPhone på finn.

Det finnes jo mange flotte telefoner du kan kjøpe som er billig. 

Derfor jeg lurte på om du bare vil kjøre iPhone 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har alltid kjøpt brukt via selskaper som jobber med å restaurere brukte mobiler, eller de har fått våre gamle. Ved å benytte slike selskaper er du sikret at telefonen er rensket for all historikk og det er sjekket at de fungerer bra selv om de er brukt. 

Kan du gi noen tips til særiøse selskaper? 

Anonymkode: 6ec87...76e

Skrevet

Vi kjøpte på finn, av de «nybrukt» telefonene med garanti 👍🏻 helt supert konsept. 

Anonymkode: 027c9...920

Skrevet

Kjøpte barnets første på finn , var ikke noe problem det . Men hvis du finner noen i nærheten av deg så kan du jo dra å se på den . 

Anonymkode: c5192...f0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk! Hvilke selskap driver med dette? tS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjøpte barnets første på finn , var ikke noe problem det . Men hvis du finner noen i nærheten av deg så kan du jo dra å se på den . 

Anonymkode: c5192...f0e

Så du etter noe spesielt eller sjekket noe spesielt utover at den ikke er knust? Hvilken modell ville du ha anbefalt ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi kjøpte på finn, av de «nybrukt» telefonene med garanti 👍🏻 helt supert konsept. 

Anonymkode: 027c9...920

Så bra. Altså en telefon som ikke er så gammel at den fortsatt har garanti - eller finnes det en egen type bruktgaranti jeg skal se etter? 

Skrevet
mommyaka skrev (14 minutter siden):

Om du kjøper på Finn ville jeg kjøpt et sted du kan se på mobilen. Dessverre blir mange scamet når de kjøper iPhone på finn.

Det finnes jo mange flotte telefoner du kan kjøpe som er billig. 

Derfor jeg lurte på om du bare vil kjøre iPhone 

Ja, det er derfor jeg spør her - sånn at jeg ikke blir svindlet på Finn. Har du noen tips til hva jeg bør vurdere for å unngå det? Pris og alder er ikke så relevant, jeg lurer bare på hva jeg bør tenke på hvis jeg kjøper iPhone brukt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg lurer bare på gode råd dersom iPhone skal kjøpes brukt. På Finn eller andre steder. 

Skrevet

Finn sin betalingstjeneste må vell være bra tenker jeg....

Anonymkode: 971da...e3d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er derfor jeg spør her - sånn at jeg ikke blir svindlet på Finn. Har du noen tips til hva jeg bør vurdere for å unngå det? Pris og alder er ikke så relevant, jeg lurer bare på hva jeg bør tenke på hvis jeg kjøper iPhone brukt. 

Derfor jeg spør alder er at er det snakk om telefon til en på 6 år eller 16 år. Hvorfor jeg spør om iPhone er om det er pga av merket?

Mye bedre å kjøpe Android telefoner da dette er noe alle har lade leding til,( tror nyere iPhone skal få dette,men ikke dr gamle,)

Og om du kjøper til en på 6 år så kan du jo kjøpe en brukt dora telefon foreksempel.

Endret av mommyaka
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg tror du svarer i gal tråd. Svaret ditt gir ikke menig ifh. spørsmålet. 

Anonymkode: c06b9...1b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...