AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #1 Skrevet 2. desember 2025 Jeg har fått masse støtte og hjelp fra et familiemedlem av mitt barn, faren til barnet var svært voldelig mot meg , det er snakk om grov og alvorlig vold. Han er siktet i saken og det foreligger besøksforbud , men nå har hun snudd og hjelper han( faren til mitt barn er hennes familie) Hun hjalp meg å anmelde han, åpnet hjemmet sitt for meg og barnet, men nå later hun som ingenting og sier ikke dette til faren til barnet, hun forteller ikke sin rolle og vil være et mellom ledd mellom meg og faren, hun hjelper han å bryte besøksforbudet hele tiden. Hva er det som gjør at noen bare tar en helomvending slik? hun bagatelliserer det han har gjort, denne mannen utførte alvorlig vold mot meg med et spedbarn i hendene. Dette er dokumentert vold . Besøksforbudet er forlenget flere ganger og nå varer det i et helt år fram i tid. Anonymkode: 4275d...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #2 Skrevet 2. desember 2025 Hvis vedkommende enabler volden og etter-volden så må du faktisk beskytte deg og barnet for dette mennesket også. Ta kontakt med bistandsadvokaten din. Anonymkode: 90303...318 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #3 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis vedkommende enabler volden og etter-volden så må du faktisk beskytte deg og barnet for dette mennesket også. Ta kontakt med bistandsadvokaten din. Anonymkode: 90303...318 Han ba meg holde en varm tone mot henne, slik at hun er villig til å vitne i retten, men jeg tror ikke hun er villig til det lengre uansett. Ts Anonymkode: 4275d...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #4 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han ba meg holde en varm tone mot henne, slik at hun er villig til å vitne i retten, men jeg tror ikke hun er villig til det lengre uansett. Ts Anonymkode: 4275d...4b1 Strategisk så er det nok lurt å holde en varm tone, men du bør også beskytte deg litt fra henne. Hun er nok først og fremst lojal mot familien sin selv om hun så det var riktig å hjelpe deg. Det er jo ikke utenkelig at hun har fått mye tyn for å ha hjulpet deg og toner det ned for å beskytte seg for sin egen familie. Vi kan ikke vite hvorfor hun gjør dette, vi vet bare at hun gjør det og du må forholde deg til det. Kan godt hende hun vitner og forteller sannheten i rettssaken selv om hun ikke støtter deg på samme måten lengre. For sannheten er som den er helt uavhengig om hun klarer å støtte deg utover det. Veldig leit at du har måttet gå gjennom alt det vonde og nå opplever dette. Masse lykke til med rettssaken. Anonymkode: 6e0fe...e91 5
lille_fiol Skrevet 2. desember 2025 #5 Skrevet 2. desember 2025 Kan hun ha blitt truet av mannen din? Mange som gjør ting de ikke vil om de blir truet på liv. Eller at han har manipulert henne til å tro at du er skurken. 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #6 Skrevet 2. desember 2025 Husk at hun også befinner seg i en svært tung og belastende situasjon. Det er faktisk mennesklig å prøve å søke forsoning over konflikt for enkelte. Selv om vi utenfor ser din situasjon som verst så er alle sin egen sitasjon nærmest. Det kan rett og slett hende hun driver med selvhjelp. Anonymkode: 39209...0df 2 3
Nymerïa Skrevet 2. desember 2025 #7 Skrevet 2. desember 2025 Grunnen til at noen snur kan være så mangt. Noen andre i familien har presset henne på at man alltid skal stå på familiens side og gitt henne problemer. Eksen truer henne. Osv. men det bør være viktigere å spørre hva du gjør videre. Har du egen bolig nå eller bor du hjemme hos henne?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #8 Skrevet 2. desember 2025 Jeg har kjøpt meg et hus å bor der, men hun videreformidler beskjeder fra han og sier at jeg ikke skal gå til politiet med det. Jeg takler dårlig disse meldingene. Ts Anonymkode: 4275d...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #9 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har kjøpt meg et hus å bor der, men hun videreformidler beskjeder fra han og sier at jeg ikke skal gå til politiet med det. Jeg takler dårlig disse meldingene. Ts Anonymkode: 4275d...4b1 Snakk med bistandsadvokaten din. Ta råd fra han. Har du psykolog du kan gå til? Anonymkode: 90303...318 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #10 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Snakk med bistandsadvokaten din. Ta råd fra han. Har du psykolog du kan gå til? Anonymkode: 90303...318 Ja jeg går til en psykolog, men føler ikke det hjelper meg så mye. Er mer hjelp til å klare direkte ting som å vite hva jeg skal gjøre i disse situasjoner osv. psykologen er mer sån, huff ja det må være vanskelig, det hjelper ikke meg i det hele tatt. Ts Anonymkode: 4275d...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #11 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja jeg går til en psykolog, men føler ikke det hjelper meg så mye. Er mer hjelp til å klare direkte ting som å vite hva jeg skal gjøre i disse situasjoner osv. psykologen er mer sån, huff ja det må være vanskelig, det hjelper ikke meg i det hele tatt. Ts Anonymkode: 4275d...4b1 Du er desverre i en situasjon der du må bite tenna sammen og stå i det til det er over. Har du fått dato for rettsaken? Anonymkode: 39209...0df 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #12 Skrevet 2. desember 2025 Voldsutøvere som han er ekstremt gode på å manipulere og lure de rundt seg. Det var en grunn til at du gikk i fella hans også. Dette er det han som står bak Anonymkode: acfdd...d8f 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #13 Skrevet 2. desember 2025 Det kan hende eksen din manipulerer henne inn i et forhold med seg for at du skal miste støttespillere. Jeg har sett veldig mange rare forholds-kombinasjoner opp gjennom årene. Anonymkode: bd6c5...423 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #14 Skrevet 2. desember 2025 lille_fiol skrev (47 minutter siden): Kan hun ha blitt truet av mannen din? Mange som gjør ting de ikke vil om de blir truet på liv. Eller at han har manipulert henne til å tro at du er skurken. Dette er også veldig sannsynligvts. Trpr desverre du må anse venninnen din som tapt til mosatt side Anonymkode: bd6c5...423 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #15 Skrevet 2. desember 2025 Dessverre helt normalt i slike saker. Aldri noen sinne stol på en som er slekt av en som er voldelig mot deg. De flinkeste snur selv din egen familie mot deg. Anonymkode: 12132...436 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #16 Skrevet 2. desember 2025 Gjelder ikke besøksforbudet å gi deg beskjeder gjennom andre også? Tror jeg har lest det kan gjøre det. Anonymkode: bd6c5...423 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #17 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dessverre helt normalt i slike saker. Aldri noen sinne stol på en som er slekt av en som er voldelig mot deg. De flinkeste snur selv din egen familie mot deg. Anonymkode: 12132...436 AMEN Anonymkode: bd6c5...423 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #18 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjelder ikke besøksforbudet å gi deg beskjeder gjennom andre også? Tror jeg har lest det kan gjøre det. Anonymkode: bd6c5...423 Jo det gjør det, så hun bryter det for han, men ber meg om å ikke gå til politiet, hun mener det skaper bare mer drama. Ts Anonymkode: 4275d...4b1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #19 Skrevet 2. desember 2025 Du må flytte for deg selv eller få hjelp av dine egne familiemedlemmer. Det er den eneste måten du kan beskytte deg på nå. Anonymkode: bd6c5...423
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2025 #20 Skrevet 2. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo det gjør det, så hun bryter det for han, men ber meg om å ikke gå til politiet, hun mener det skaper bare mer drama. Ts Anonymkode: 4275d...4b1 Nei. Gå til Politiet. Anonymkode: bd6c5...423 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå