Gå til innhold

For ung for tattovering?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tatoveringer fra topp til tå. Sånn omtrent 75% av kroppen min er dekket.

Jeg hadde ALDRI latt guttungen tatovere seg som 15 åring. Det er direkte uansvarlig.

Mine unger har fått beskjed om at jeg ikke ønsker at de skal tatovere seg før de minst er 25. Det skjer abnormt mye med modenhet frem til da, og det er ikke gøy å gå med noe på huden sin som man skammer seg over som voksen.  Det du synes er fint og kult som 18 åring er ikke det du synes er fint og kult som 30 åring. Å mesteparten av livet ditt er du voksen.

Vil du ha bort en tatovering er det sykt vondt, koster omtrent ti ganger så mye som tatoveringen og resultatet blir sjeldent som du forventer. 

Anonymkode: 6dd21...992

• Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere virkelig en oppegående bestemor blir rørt av at hennes 15-årige barnebarn tatoverer seg i hennes ære? 😆

Anonymkode: 76705...144

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Og har man slike dømmende holdninger er det lett å peke ut hvem foreldrene til skolens mobber er.

Anonymkode: 0c86f...c92

Det er ikke spesielt dømmende å anse det som helt på trynet å la en 15-åring ta tatovering. 

Skrevet

Jeg fikk tatovere meg en måned før jeg fylte 18 år med mamma sin tillatelse. Jeg skulle nok gjerne ha ventet litt og funnet et studio som var litt mer seriøst. Har heldigvis gått fint med tatoveringen, og jeg angrer ikke sånn veldig, da mi også er en minne tatovering. 
Men hadde nok valgt en mer seriøs aktør, og tenkt litt lengre på den

Dessuten han skal ha den hele livet, og det gjør ingenting å vente 3 år til da. Er den såpass viktig for han så klarer han fint å vente til han blir 18 år

• Liker 1
Skrevet

Vis en må spørre om en er for ung, så er man sannsynligvis for ung…

Anonymkode: 2694b...d5d

• Liker 1
Skrevet

Å dra med en 15-åring til tatoverings-sjappa burde kvalifisere til et besøk fra barnevernet.

Anonymkode: 9677f...890

Skrevet

Aldri hørt om et studio som godtar under 18, med foreldrenes samtykke eller ei.

Anonymkode: 40be3...82b

Skrevet

Det hadde blitt nei fra meg, uansett årsak.

Synes det er ille nok at sønnen min fikk tatt hull i nesa som 16-åring uten at jeg visste det.

Anonymkode: cedee...9e1

Skrevet

En 15- åring er jo ikke ferdig utvokst ennå. 
Det er bedre å vente til kroppen er ferdigvokst, slik at tatoveringen holder seg slik den er tenkt. 

Det fremstår også litt rart å skulle hedre bestemor med en tatovering, mens hun fortsatt er i live. Det er oftere en ting man gjør etter at noen har gått bort. 
De færreste bestemødre vil vel sette pris på at barnebarnet har tatovert seg. Særlig før det er 18. 

Anonymkode: a0057...13f

Skrevet

Hadde jeg vært bestemor hadde jeg grått og gremmet meg, om så han var 40. 
Han er uansett for ung, med ti år spør du meg (og det gjør du jo).  

Anonymkode: 8b896...155

Skrevet

Jeg drømte om tatovering hele ungdomstiden, helt til jeg ble 18 og ikke helt klarte å finne ut hva det skulle vært av motiv. Jeg er 32 i dag og har fortsatt ikke funnet det ut, så jeg har bare latt det være.

Min sønn blir 15 i februar og personlig ville jeg ikke latt han gjøre det. Det handler ikke om tatoveringer generelt, det handler om at gutter vokser veldig mye i den alderen og frem til han blir 20, kommer kroppsformen hans til å forandre seg veldig. Ikke bare i høyde men det er en del valpefett som skal forsvinne, hår som skal vokse og barnehud som skal bli til "manneskinn".

Det er oppskriften på å gjøre tatoveringen så stygg som mulig til den tiden tatoveringen skal gjøre jobben sin, nemlig å minnes bestemor.

Min må bli ferdig med militæret først, så kan han tatovere det han måtte ønske.

Anonymkode: f61b9...5d3

• Nyttig 2
Skrevet
Kålrota skrev (På 29.11.2025 den 18.05):

Det er lov med foreldres samtykke. 

Nei, i så fall er det ikke et seriøst studio. Jeg har kun sett unntak for dette ved piercinger, ikke tatoveringer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 9.18):

Tror dere virkelig en oppegående bestemor blir rørt av at hennes 15-årige barnebarn tatoverer seg i hennes ære? 😆

Anonymkode: 76705...144

Nå vet vi ikke om bestemoren er oppegående, hun har tross alt oppdratt TS. Ja, det var flåsete sagt. Men jeg blir litt skremt av at noen ønsker at 15 åringen sin skal tatovere seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg drømte om tatovering hele ungdomstiden, helt til jeg ble 18 og ikke helt klarte å finne ut hva det skulle vært av motiv. Jeg er 32 i dag og har fortsatt ikke funnet det ut, så jeg har bare latt det være.

Min sønn blir 15 i februar og personlig ville jeg ikke latt han gjøre det. Det handler ikke om tatoveringer generelt, det handler om at gutter vokser veldig mye i den alderen og frem til han blir 20, kommer kroppsformen hans til å forandre seg veldig. Ikke bare i høyde men det er en del valpefett som skal forsvinne, hår som skal vokse og barnehud som skal bli til "manneskinn".

Det er oppskriften på å gjøre tatoveringen så stygg som mulig til den tiden tatoveringen skal gjøre jobben sin, nemlig å minnes bestemor.

Min må bli ferdig med militæret først, så kan han tatovere det han måtte ønske.

Anonymkode: f61b9...5d3

Jeg hadde også lyst på tatovering helt fra jeg var et lite barn. Da jeg ble 18 visste jeg ikke helt hva jeg ville ha. Eller: det var så mange ulike mænstre jeg ønsket. Og, nå som jeg kan mer om det, ulike stiler og ulike artister sine streker. 

Da jeg var 33 fikk jeg min første tatovering, etter mye arbeid med å velge stil, artist, jobbe med designet, størrelse og plassering. Og siden jeg valgte en seriøs artist var ventelista stappfull og jeg var på en venteliste for å få plass åå ventelista🙈 det kostet MYE, tok mange timer med arbeid og det var også etterarbeidet med å stelle den pent i tiden den bruker på å gro.

Jeg er utrolig glad for at jeg ventet og fikk lagt ordentlig tid, kunnskap og penger ned i det. 

Anonymkode: b9d72...d0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2025 den 9.15):

Jeg har tatoveringer fra topp til tå. Sånn omtrent 75% av kroppen min er dekket.

Jeg hadde ALDRI latt guttungen tatovere seg som 15 åring. Det er direkte uansvarlig.

Mine unger har fått beskjed om at jeg ikke ønsker at de skal tatovere seg før de minst er 25. Det skjer abnormt mye med modenhet frem til da, og det er ikke gøy å gå med noe på huden sin som man skammer seg over som voksen.  Det du synes er fint og kult som 18 åring er ikke det du synes er fint og kult som 30 åring. Å mesteparten av livet ditt er du voksen.

Vil du ha bort en tatovering er det sykt vondt, koster omtrent ti ganger så mye som tatoveringen og resultatet blir sjeldent som du forventer. 

Anonymkode: 6dd21...992

Jeg prøvde meg på denne på min nå 19 1/2 åring, hun har så langt 10-12 tatoveringer, inkl noen (små) på hendene. Jeg har alltid sagt "ikke noe nedenfor håndledd eller over kragen, og vent gjerne til du er over 25". Hun har vært veldig enkel å ha med å gjøre så jeg er nesten glad hun har gjort dette som et lite ungdomsopprør 😄 Det er nok mest fordi hun synes det er så fint med mange mindre tattoveringer. Hun viste meg et bilde av en jente med masse ulike tattoveringer nedover armene og hendene "Slike hadde jeg tatt om jeg ikke måtte tenke på fremtidig jobb". De er heldigvis smakfulle, om man først liker tatoveringer tror jeg ikke hun kommer til å angre veldig på  disse. De på hendene er så små at de kan tas for å være føflekker om man ikke ser etter. De er også ganske "nette" slik at de ikke er så vanskelige å fjerne med laser. Jeg har flere store selv (ikke på hendene) så jeg kan ikke si så mye.

Anonymkode: 5c30d...4f9

Skrevet

Mye kvasse svar her . Vi er en familie med litt rocka stil . Piercing og tatoveringer. Vi har latt kidsa få ha langt hår og hull i øra fra skolealder eller litt før 😂, nå er de 13og og 15. eldstemann har fått piercing i nesa   Og yngste i helix. Tatoveringer er kommet opp og har fått nei ,hittil . Svaret har vert 18 år. Ser gode intensjoner, men 15 år er ungt kroppen vokser osv , kansje 17 i en spesiell situasjon . Men deres og sønnen avgjørelse . 

Anonymkode: 63a17...147

Skrevet

Vet om en 15-åring som fikk tatovert et symbol for en kronisk/autoimmun sykdom vedkommende har. Jeg skjønner ønsket, men jeg hadde ikke gitt samtykke til det allikevel. Den er også plassert et sted som synes godt (kan selvfølgelig være praktisk rent medisinsk ved behov for hjelp, men ja, jeg må innrømme at jeg ikke ville tillatt det allikevel).

Tenåringen her ønsket en tatovering for å hedre besteforeldrene. Jeg nei til å samtykke, og tatoveringen ble tatt en uke etter 18-årsdagen. Den betyr mye for tenåringen i dag, et par år etter, en av besteforeldrene har falt fra etter at tatoveringen ble tatt. Men jeg ville ikke gitt mitt samtykke før 18-årsdagen, nei.

Anonymkode: f4714...a70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...