Gå til innhold

For ung for tattovering?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min sønn er 15 år og ønsker å ta en tattovering til ære for sin bestemor som har hele livet har  stått han svært nære , hun er ganske gammel å sønnen vil gjerne ta den før hun går bort.. det er en fin tattovering og ikke veldig stor( det er en blomst og en fugl i en tattovering) 

synes dere jeg bør la han få lov?  
han har snakket om det i et års tid nå så det er ikke en impulsiv greie. 

Anonymkode: c9b95...167

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da klarer han fint å vente til han er gammel nok. 

Anonymkode: 907e9...3eb

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Tatoveringer burde hatt 30 års grense.

Følelser som brenner hardt i noen uker har ingenting å gjøre på huden resten av livet.

Anonymkode: 91e65...aa2

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Du er mor og spiller spørsmål om aldersgrenser er til for å håndheves?

Anonymkode: b65a0...5c2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville ikke hatt noen kvaler med det, kjør på. Flere av mine barn har tatt tatoveringer til minne om en kjær besteforelder. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er mor og spiller spørsmål om aldersgrenser er til for å håndheves?

Anonymkode: b65a0...5c2

Det er lov med foreldres samtykke. 

Skrevet

Kanskje han kan vise det han har tenkt å ta til henne. Kanskje hun også ber han vente litt til❤️ 

Anonymkode: 2800d...daf

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Det er lov med foreldres samtykke. 

De fleste studio kjører 18års grense, okke som. Er man mellom 16-18 så er det noen studio som opererer med samtykke fra foreldre. 

Han er jo ikke ferdig utvokst, så den tattisen kan strekke seg og bli stygg. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tatoveringer burde hatt 30 års grense.

Følelser som brenner hardt i noen uker har ingenting å gjøre på huden resten av livet.

Anonymkode: 91e65...aa2

Selv om du tydeligvis ikke evner å ha dype følelser så betyr ikke det at det gjelder for alle andre.

Anonymkode: 0c86f...c92

• Liker 3
Skrevet

15 år? Nope. Skjer ikke. Seriøse studio vil aldri vurdere å tillate 15-åringer å tatovere seg, uansett om mor står ved siden av og sier at det er heeeelt i orden. 

Jeg har flere tatoveringer. Mine barn må vente til de er 18. 

Anonymkode: f4cb1...deb

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er for ung. Seriøse tatoveringsstudioer kjører 18-årsgrense, og det er det gode grunner til. Det finnes ikke én eneste ulempe ved å vente til man er myndig og kan bestemme selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Min sønn er 15 år og ønsker å ta en tattovering til ære for sin bestemor som har hele livet har  stått han svært nære , hun er ganske gammel å sønnen vil gjerne ta den før hun går bort.. det er en fin tattovering og ikke veldig stor( det er en blomst og en fugl i en tattovering) 

Jeg ville ikke hatt noe kvaler rundt dette. Det er ikke sånn at om han venter til han er 18 så er risikoen for at han skal angre(sånn er det argumentet alle som er imot bruker) mindre enn om han tar den nå. Jeg tok min første når jeg var 16 og selv om jeg ikke ville tatt samme tatovering i dag(er 42) så er den en del av historien min og og jeg har bedre ting å bruke tiden min på enn å angre på en liten tatovering jeg tok for et halvt liv siden. Og ja jeg ble også fortalt at jeg vant til å angre på at jeg hadde tatt tatovering når jeg ble voksen, men som sagt er jeg 42 og antallet tatoveringer på kroppen min fortsetter å vokse.

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2025 den 17.55):

Var 17 da jeg tok med mors samtykke. Men ble 18 drøye 6 mnd senere. 15 syns jeg dog er hakket tidlig. Ville ventet.

Anonymkode: 7cc9f...e23

Skrevet

Lar man 15-åringen ta tatovering, utnevner man seg selv til den lokale white trash familien.

• Nyttig 1
Skrevet

Om du finner en tattovør som er villig til å tatovere et barn, da har du funnet ei skikkelig bule. Nei vet du hva.....

Anonymkode: 43ca1...c16

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er 27 og føler meg enda ikke gammel nok. Hva om det oppstår en konflikt før hun dør, eller noe med arv som ikke er rettferdig mot han? Det oppsto en konflikt mellom meg og min bestemor før hun døde (vi har aldri hatt en konflikt før), det ville jeg aldri sett for meg skulle skje. Glad jeg ikke har en tatovering til ære for henne. Hvor viktig er det egentlig å ære henne når sønnen din har blitt 40? Det hadde vært et nei fra meg.

Anonymkode: bee7a...9f9

• Nyttig 1
Skrevet
Brunello skrev (2 timer siden):

Lar man 15-åringen ta tatovering, utnevner man seg selv til den lokale white trash familien.

Og har man slike dømmende holdninger er det lett å peke ut hvem foreldrene til skolens mobber er.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2025 den 18.08):

De fleste studio kjører 18års grense, okke som. Er man mellom 16-18 så er det noen studio som opererer med samtykke fra foreldre. 

Han er jo ikke ferdig utvokst, så den tattisen kan strekke seg og bli stygg. 

Uff og uff.

Anonymkode: dd2c5...ed9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2025 den 18.12):

15 år? Nope. Skjer ikke. Seriøse studio vil aldri vurdere å tillate 15-åringer å tatovere seg, uansett om mor står ved siden av og sier at det er heeeelt i orden. 

Jeg har flere tatoveringer. Mine barn må vente til de er 18. 

Anonymkode: f4cb1...deb

Jeg og har flere og mine har sålangt ventet de var 25 med første tattis

Skrevet

For meg er alle for ung for tatovering som jeg personlig synes er stygt. Men vent i det minste til gutten er 18.

Anonymkode: 17ca4...21d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...