AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #21 Skrevet 27. november 2025 Hvem er du og i hvilken anledning henvender du deg til oss med såpass generelle råd? Er dette til informasjon? Du skriver: «Husk også: Skolerelaterte konflikter skal meldes til skolen, ikke tas direkte mellom foreldre». Tenker at jeg gjør som jeg vil med det jeg. Det beste er nok å gå direkte til foreldrene i mange tilfeller og ikke gå rundt grøten tjue ganger med skolen. Anonymkode: ad256...e01 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #22 Skrevet 27. november 2025 Jeg har i hvertfall merka at i dag får man beskjed (av enkelte foreldre , ikke alle absolutt) om hver minste ting som skjer. «Per ertet Kari på skolen i dag, Per sa det og det», altså om enkelt tilfeller ikke gjentagende jeg sa aldri i fra hjemme om slike ting. Det ble ordnet opp på skolen. Anonymkode: 47cee...f0c
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #23 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvem er du og i hvilken anledning henvender du deg til oss med såpass generelle råd? Er dette til informasjon? Du skriver: «Husk også: Skolerelaterte konflikter skal meldes til skolen, ikke tas direkte mellom foreldre». Tenker at jeg gjør som jeg vil med det jeg. Det beste er nok å gå direkte til foreldrene i mange tilfeller og ikke gå rundt grøten tjue ganger med skolen. Anonymkode: ad256...e01 Hvem er du som våger å be om råd jeg ikke har bedt om? Jeg gjør som jeg vil! Vel, jeg jobber med barn og har gjort det i svært mange år. Denne problemstillingen er økende og det oppstår mye konflikter. Dette har også flere kommuner foreldremøter om til foreldrene, for å styre foreldrene i møte med barns relasjoner til medelever. Du tenker det er lurt å sende en sms til en mor om at hennes datter Tuva ertet ditt barn Oda i friminuttet på skolen. Tuva sier følgende til sin mor: Oda sparket meg, og da sa jeg noe stygt til henne. Mor til Tuva skriver dette tilbake til deg. Du blir flau og skamfull da Oda ikke har sagt noe om dette. Oda nekter. For å bevare ansikt sier du at Oda sier det ikke stemmer og at ditt barn er ærlig. Du legger til at Oda og mange andre mener Tuva lyver ganske masse…. Dette er klassikeren vi ser hver uke. Skolen skal derfor ordne opp i det som skjer på skolen. Skolen skal ikke fikse opp i det som skjer på håndballtreningen. Anonymkode: 324b0...eb4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2025 #24 Skrevet 27. november 2025 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har i hvertfall merka at i dag får man beskjed (av enkelte foreldre , ikke alle absolutt) om hver minste ting som skjer. «Per ertet Kari på skolen i dag, Per sa det og det», altså om enkelt tilfeller ikke gjentagende jeg sa aldri i fra hjemme om slike ting. Det ble ordnet opp på skolen. Anonymkode: 47cee...f0c Det skal ordnes opp på skolen. Hvis ikke blir det mye høyt konfliktnivå mellom foreldre. Alle (mange) foreldre ønsker beskytte eget barn. Anonymkode: 324b0...eb4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #25 Skrevet 29. november 2025 AnonymBruker skrev (På 27.11.2025 den 13.39): Jeg har i hvertfall merka at i dag får man beskjed (av enkelte foreldre , ikke alle absolutt) om hver minste ting som skjer. «Per ertet Kari på skolen i dag, Per sa det og det», altså om enkelt tilfeller ikke gjentagende jeg sa aldri i fra hjemme om slike ting. Det ble ordnet opp på skolen. Anonymkode: 47cee...f0c Tar ikke opp engangstilfelle og småting Anonymkode: 324b0...eb4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2025 #26 Skrevet 29. november 2025 Forstår ikke helt ha du vil med innlegget så er litt usikker på hva jeg svarer på. Selv så har jeg aldri fått dårlige tilbakemeldinger på mine barn, bare positivt både fra skole, elever og andre foreldre. Vi har vel egentlig og hatt lite utfordringer med andre barn de få som har vært vanskelige å forholde seg til har som regel hatt vanskelige foreldre og så vi har bare unngått de, for det gjør livet enklere. Har ikke behov for å komplisere livet vårt. Har lært barna fra de var små å bare unngå de som lager bråk vi trenger ikke å være venner med alle, men hyggelig og grei og så holdes slike relasjoner på skolen og vi drar det ikke hjem. Vi hadde et tilfelle der vårt ene barn hadde en god venn men mora var et mareritt og vi måtte bare kutte kontakt for ALT skulle gjøres på hennes måte og vi andre skulle bare innrette oss ellers så var vi bare dritt osv. Hun var helt ustabil og det var egentlig veldig synd for barnet hennes hadde fordeler av vennskapet med vennegjengen til vårt barn men hun skulle hele veien inn og diktere hva de skulle gjøre og når og andre kunne ikke være sammen uten hennes barn. Anonymkode: e4090...599
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå