Gå til innhold

Livet i froskedammen


Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Så gøy at han sitter og krabber allerede! Jeg hadde vel fått helt hetta angående det neseblodet (ikke pga blodet i seg selv, men pga bekymring for om han hadde skadet seg), men jeg skal vel lære å takle slikt også. Har vel ikke store valget. ;)

Godt nyttår og god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy at han sitter og krabber. Jeg tror de jeg har her kommer til å gå før de krabber og sitter, sånn som de holder på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Har han begynt og sitte og krabbe! Morro! Tror skjønningen er litt treg jeg :fnise:

Ja, det er artig. Leste i boka di at Skjønningen var blitt mobil også. Ble plutselig litt mer travelt da. Er ikke bare å legge han på matta og gå ut av rommet lengre. Selv om han har vært bittelitt mobil en stund, så har jeg da funnet han igjen noenlunde samme sted. Nå fyker han over rommet på et øyeblikk. :ler:

Har han blitt så stor gutt allerede altså :dåne: Og jeg som syntes du nettopp sneik deg avgårde å fødte :fnise:

Tiden går alt for fort. Samtidig som jeg nesten ikke kan vente på alt spennende som skal skje framover. :rødme:

Ja, tiden går virkelig fort. Gosh :jepp:

Håper du får en flott helg, og at du klarer å slappe av og kose deg :)

:klemmer:

:klemmer:

Helgen har vært bra så langt. Sov til halv tolv i dag... Vært ute og gått tur, spist taco og sett tv. Deilig.

Så gøy at han sitter og krabber allerede! Jeg hadde vel fått helt hetta angående det neseblodet (ikke pga blodet i seg selv, men pga bekymring for om han hadde skadet seg), men jeg skal vel lære å takle slikt også. Har vel ikke store valget. ;)

Godt nyttår og god helg! :klem:

Trodde jeg skulle bli veldig bekymret over sånne ting jeg også, men har funnet ut at det bare er å venne seg til det. De skal vel ha en del smeller i oppveksten. Var ikke mye neseblod heldigvis.

Godt nytt år og klem til deg også. :klemmer:

:vinke:

Jeg var innom her i går og leste men tror jeg glemte å skrive hilsen :sjenert:

Er innom dagbøker og leser uten å legge igjen spor ofte jeg... :sjenert:

*****************************************************************

Plutselig er det blitt så enkelt å legge Knerten igjen. Etter å ha slitt hele jula sovner han nå på et blunk. Det er deilig det. :)

Vi måtte senke bunnen i senga hans. Han prøver å dra seg opp, så var redd han plutselig skulle få det til og tippe over kanten. Huff, mye å tenke på nå når han plutselig er blitt så stor og lært så mye.

Kjenner at jeg har lyst til å flytte ut av byen... Trives ikke spesielt godt i leiligheta vi bor i heller... Er en gammel bygård. Upraktisk leilighet å ha barn i. Vil egentlig flytte til hjembygda mi hvor vi kan få et hus for samme pris som en to-roms her i byen. Froskemannen er ikke helt klar for å flytte enda, men på sikt så er vi vel enige. Synes Knerten skal få vokse opp nærme naturen og med bedre plass enn vi har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at han sitter og krabber. Jeg tror de jeg har her kommer til å gå før de krabber og sitter, sånn som de holder på :fnise:

Der hadde du vært innom også. :klemmer:

Det er jo ikke alle som krabber nei. Praktisk når de holder seg på samme sted da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du synes det er upraktisk i en liten leilighet med barn... Vi bor i enebolig og trives godt med det.. Er det langt til der du kommer fra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutselig blitt så stor og lært så mye ja... Det virker som om at de lærer seg veldig mye over natta synes jeg. Plutselig en dag våknet han og fant ut at han kunne sitte alene. Plutselig en dag fant han ut at han kunne bevege på føttene.

Synes det går så fort nå :sjenert:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du synes det er upraktisk i en liten leilighet med barn... Vi bor i enebolig og trives godt med det.. Er det langt til der du kommer fra???

2,5 times bilkjøring så ikke så veldig langt, men langt nok likevel.

Leiligheta er ikke veldig lita, så det fungerer nå. Men er ganske gulvkaldt i 1. etasje, gammelt bad og kjøkken. Bare en liten kald gang til å ha yttertøy etc i. Og ingen uteplass annet enn en liten bakgård. Så når Knerten blir større vil jeg han skal kunne bevege seg litt utendørs.

Plutselig blitt så stor og lært så mye ja... Det virker som om at de lærer seg veldig mye over natta synes jeg. Plutselig en dag våknet han og fant ut at han kunne sitte alene. Plutselig en dag fant han ut at han kunne bevege på føttene.

Synes det går så fort nå :sjenert:;)

Ja, det går kjempefort. På kun 14 dagers tid lærte han både og sette seg opp på kne og rumpa, krabbe, si mama og bappa og i tillegg dukket det opp to tenner.

*****************************************************************

Leggingen går plutselig så mye greiere. 3. kvelden på rad han sovner på et blunk. Og vi som slet i hele jula. Han sover mer om nettene også. Må ha han over i egen seng snart, men er så deilig å ligge inntil han etter at vi har ammet om natta. (Han sover i sin egen seng fram til da) Det som ikke er deilig er å bli sparket i magen, å bli brukt som klatrestativ og nærmest presset ut av senga i søvna. Han liker å ligge tett inntil mammaen sin ja. :fnise:

I natt var det forresten et voldsomt styr. Masse herjing i senga før han sovnet på tvers mellom meg og mannen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der hadde du vært innom også. :klemmer:

Det er jo ikke alle som krabber nei. Praktisk når de holder seg på samme sted da. :fnise:

Holder seg på samme sted er å ta litt hardt i... Finner dem gjerne igjen i andre rom.

Så bra at det er lettere å legge han igjen. Kommer dere til å samsove lenge, tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør nesten ikke gå fra Knerten lengre jeg. Selv om vi har barnesikret, så er jeg redd han skal finne på noe. Blir bare en kort tur ut av rommet ja.

Har sagt lenge at nå er det slutt på samsoving. Sover ikke så veldig godt fordi han er så urolig. Var veldig kjekt når vi ammet så ofte om natta, men nå er det nesten slutt på det, så må vel bare få han ut av senga mi snart... :sjenert:

Og snart skal jeg ut i praksis, så da må jeg sove bedre om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :juhu: :juhu:

Takk for gratulasjonen, hihi....

Artig med disse aktive småtassene. Vi er fremdeles på :rulle:- stadiet, så min lille ligger på samme flekken. Det skal vel bli mer artig etterhvert, tenker jeg....

har begynt å spare til :buss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere trenger vel det nå. :ler:

Fri! :hoppe: Ingen oppgaver, ingen skole, ingenting fram til tirsdag! Deilig.

Har masse husarbeid å ta igjen da, men det gjør ikke så mye.

Knerten har begynt å reise seg. Jada, her skjer alt på en gang. Så nå står han i senga når vi kommer inn til han. Morsomt da.

Og lekene er ikke stas lengre. I dag har han drevet på med å skyve en stol fram og tilbake, han har smakt på og dratt ut igjen alle klærne jeg hadde lagt sammen (som han hjalp meg å legge sammen ved å dra dem ut av balja, smake på dem og kaste dem på gulvet) og han har revet av to taster på pcen min. :ler: Også er det så gøy å trekke ut ledninger fra stikkontaktene. Eller dra i ledningen til pcen min for så å slå den i gulvet. Alt skal slås på. Skal se han blir trommeslager en dag.

Det var en superrask oppdatering herfra. Nå burde jeg virkelig finne senga, men må bare surfe litt til først... :sjenert:

Endret av Frida Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal si han tar seg frem her i livet!!! Bra det!!! Men det blir nok å henge fingrene i også ja! ;)

Håper det er bra med dere! Går legginga fortsatt bra? Ammer du på natta enda?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...