iss Skrevet 26. september 2007 #1781 Del Skrevet 26. september 2007 Campa her under jordmødrene jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1782 Del Skrevet 26. september 2007 Helt i orden det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 26. september 2007 #1783 Del Skrevet 26. september 2007 Tøft å være student og mamma samtidig ja. Du er tøff du! (om grøt, se hva jeg skrev inne hos iss ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1784 Del Skrevet 26. september 2007 Men du jobber jo, Mrs N. Ikke mindre tøft det. Tenkte jeg skulle høre med deg hvordan du legger opp dagene dine? Om du har noe struktur på dem eller hvordan du får gjort det du skal. Føler nemlig at dagene går altfor fort. Så fort at jeg ikke rekker det jeg har planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 26. september 2007 #1785 Del Skrevet 26. september 2007 Har hatt en veldig god rutine, men det har jo blitt litt rot nå som vi ikke er "hjemme". Men det er noe sånt som dette: 08:00: Vi står opp. (hvis han våkner før så koser vi oss bare litt) 08:30: Frokost for meg. Jeg sjekker e-post og jobber litt mens Tiny sitter i stolen og ser TV eller leker på matta si. 09:15-09:30: Tiny tar seg en lur. Jeg gjør litt husarbeid og jobber. 10:30-11:00: Tiny våkner. Han får mat (amming + litt grøt) og vi titter litt i en bok sammen eller synger om nøtteliten (favorittsangen hans ) 11:45: Lunsj for meg. 12:00: På med mei tai. Tiny er med på husarbeid eller litt gym for mamma. Hvis det er bra vær så går vi en tur. 12:30-12:45: Tiny tar seg en lur. Jeg jobber. 14:30: Tiny våkner og får mat. Vi koser oss litt med leker eller tv. 15:00: Tiny leker alene og jeg jobber. (eller vi går på butikken hvis vi må det) 16:00: Tiny tar en liten lur. 17:00: Vi rydder opp og gjør klart alt for kvelden (mat/bad/soverom) 18:00-18:30: Tiny bades og legges i senga. 19:15-19:30: Han sover så jeg jobber eller ser på TV/gjør litt husarbeid. Omtrent sånn har det vært hos oss de siste 5-6 ukene. Han ammes ca hver 3. time. Sovingen varierer jo litt, men han sover vanligvis tre ganger om dagen, en lang lur og to korte. De siste 4 nettene har han vært oppe 4 ganger om natta også da. Jeg har prøvd å forklare at det ikke passer inn i timeplanen min, men han hører ikke på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 26. september 2007 Forfatter #1786 Del Skrevet 26. september 2007 Nei, de gjør stort sett som de vil. Ingen tvil om hvem som er sjefen nei. Knerten våkner også oftere om natta nå. Håper det bedrer seg med innføring av fast føde. Høres jo ut som en grei timeplan da. Vi har ingen rutiner på soving/spising, men som regel spiser han hver tredje time. Er sovingen vi sliter mest med, ettersom han ikke sovner så lett om dagen. Må helst trilles eller bæres, og da får jeg ikke gjort noe særlig. Men nå skal jeg finne senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 27. september 2007 #1787 Del Skrevet 27. september 2007 Vi hadde det problemet, men vi bestemte oss for å venne han av med det. Lot han ligge lengre og lengre til han til slutt skjønte at han kunne sovne i vogna alene. Nå er smokken det eneste problemet ved soving. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 27. september 2007 #1788 Del Skrevet 27. september 2007 *Innom og titter!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 28. september 2007 Forfatter #1789 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Vi hadde det problemet, men vi bestemte oss for å venne han av med det. Lot han ligge lengre og lengre til han til slutt skjønte at han kunne sovne i vogna alene. Nå er smokken det eneste problemet ved soving. Får prøve å la han ligge litt kanskje. Han ligger jo bare og skravler som regel, og forstår ikke helt at han kan blunde igjen øynene og sove når det ikke er mørkt i rommet. Men så lenge han ikke gråter kan han jo bare ligge der en stund, så kanskje han forstår det etterhevrt. Problemet er når han blir overtrøtt... *Innom og titter!* *************************************************** 4 mnd i dag. 7900 gram og 68 cm. Stor gutt ja. Og i helgen skal vi starte med fast føde. Han har blitt grinete på kvelden. Fra å sovne av seg selv på få minutter, må han nå ammes i søvn og våkner igjen etter kort tid og gråter. I går og i dag har jeg gitt han 100 ml morsmelk på flaske etter amming og det går ned på høykant. Og etter å ha fått det sover han flere timer igjen. Kjekt med et lager i fryseren nå ja. Endret 28. september 2007 av Frida Frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 29. september 2007 #1790 Del Skrevet 29. september 2007 4 måneder allerede? Jøss, som tiden flyr! Godt å lese at dere har det bra alle sammen, til tross for litt innsovningsproblemer. Satser på at fast føde vil hjelpe på det. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 29. september 2007 #1791 Del Skrevet 29. september 2007 Sovevanene endrer seg litt her og, har plutselig blitt vanskelig å tolke signalene hennes og hun kjemper i mot når hun blir trøtt. Hun som har vært sovedyret til mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 30. september 2007 #1792 Del Skrevet 30. september 2007 Håper det går bra med innføring av fast føde. Har hørt at det gjerne tar litt tid før de skjønner at de skal føre maten innover i munnen og svelge den, ikke spytte ut. Ha en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 30. september 2007 #1793 Del Skrevet 30. september 2007 det med soving på dagtid er et problem her i heimen også... hun kjemper mot søvnen, og når hun sovner våkner hun etter en halvtimes tid... i vogna sovner hun mye fortere, men jeg løper ikke ned fra 3 etg og går ut og triller hver gang hun trenger en lur håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #1794 Del Skrevet 1. oktober 2007 4 måneder allerede? Jøss, som tiden flyr! Godt å lese at dere har det bra alle sammen, til tross for litt innsovningsproblemer. Satser på at fast føde vil hjelpe på det. God helg! Ja, får håpe det. Sovevanene endrer seg litt her og, har plutselig blitt vanskelig å tolke signalene hennes og hun kjemper i mot når hun blir trøtt. Hun som har vært sovedyret til mamma Hm... er kanskje normalt at det endrer seg litt rundt disse tider da? Tror ikke Knerten forstår at han skal lukke øynene. Eller vil ikke kanskje. Håper det går bra med innføring av fast føde. Har hørt at det gjerne tar litt tid før de skjønner at de skal føre maten innover i munnen og svelge den, ikke spytte ut. Ha en fin søndag. Har hørt det jeg også, og det skal sies at en del havnet utenfor munnen igjen. det med soving på dagtid er et problem her i heimen også... hun kjemper mot søvnen, og når hun sovner våkner hun etter en halvtimes tid... i vogna sovner hun mye fortere, men jeg løper ikke ned fra 3 etg og går ut og triller hver gang hun trenger en lur håper du har hatt en fin helg Helgen har vært nokså fin den. Knerten sover også godt i vogna, men jeg orker ikke trille flere timer om dagen heller da. Knerten roper. Kommer innom og oppdaterer mer senere. Fortsettelse følger.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 1. oktober 2007 #1795 Del Skrevet 1. oktober 2007 *venter i spenning* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #1796 Del Skrevet 1. oktober 2007 Frosken er tilbake... skal vi se... hvor var jeg...? Soving ja. Fra å sovne lett av seg selv må jeg nå amme han i søvn. Bruker å legge han i seks-sju tiden, og da ammer vi på soverommet. Før har jeg da lagt han i senga etter han har rapet og sagt god natt, gått ut og han har sovnet alene. Nå legger jeg han i senga, sier god natt og da begynner moroa. Fra å være veldig trøtt (han sovner når han spiser), blir det nå full fart. Skulle tro noen hadde skrudd på en bryter eller puttet på en femmer. Han sparker og ler, hyler (ikke gråt-hyling men sånn JUHU-dette-var-gøy-hyling) og roper. Går jeg ut av rommet fortsetter han en liten stund, men begynner å sutre etterhvert. Har vel ikke noe publikum så da er det ikke like gøy. Han gråter aldri, men vil liksom ikke sovne. Prøver å la han ligge der alene, holde han i hånda, ligge inntil han, stryke på han, vugge han. Ja i grunn alt, og da er det til slutt bare å amme han så sovner han tvert. Problemet er jo at han da kke får rapet og får luft i magen. Skal ikke være lett. Heldigvis virker det ikke som han plages noe særlig når han har luft i magen. Bare promper masse. Grøtspisingen har gått greit. Første gangen havnet nok mesteparten utenfor, og det ble noen grimaser. Var nok uvant med annen smak i munnen enn mm og skitne fingre. I går gikk det bedre. Etterhvert forstod han at det var lurt å gape høøøyt. Og han smattet og smakte på skjea. Ville hjelpe til litt med å dytte maten inn med hendene, men det må han jo få lov til. Gris ble det, men vi koste oss alle tre. Nå gleder jeg meg bare til han skal smake på flere ting. Ellers er jeg ganske så sliten, og har vurdert å ta permisjon fra studiene. Froskemannen begynner jo sin permisjon nå, men skal tilbringe en del tid med å spille inn plate framover. Dvs at jeg fortsatt får mye av ansvaret når det gjelder Knerten og husarbeid, i tillegg til studiene. Tror vi får snakke ordentlig sammen om hvordan vi skal løse dette, og lage oss en strukturert hverdag om dette skal fungere. Nå skal jeg komme meg i dusjen. Også skal jeg prøve å ta en dagbokrunde senere i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 2. oktober 2007 #1797 Del Skrevet 2. oktober 2007 Håper dere får greie på permisjon da, husk at denne tiden får du ikke igjen Og det skal jo være mest kos og ikke altfor mye slit. Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 2. oktober 2007 #1798 Del Skrevet 2. oktober 2007 Innom en snartur. Angående soving så vil jeg bare få anbefale denne "vent 5 minutter før du går inn, så 7 minutter, så 10 minutter"-metoden. Det tok oss 2 dager å få han til å sovne alene, men nå må vi bare inn 1-2 ganger etter at han har lagt seg, og det er fordi han kaster smokken på andre siden av rommet Barn må jo lære seg å sovne alene, og det er best å kutte vanen med å ammes i søvn tidlig så du ikke ender opp med en 1 åring som må ammes i søvn Lykke til med grøt forresten! Hvis han er veldig involvert i grøtspisingen så anbefaler jeg å gi han en egen skje som han kan holde i og styre med, da slipper man masse fingre i munnen og grøtflekker overalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 3. oktober 2007 #1799 Del Skrevet 3. oktober 2007 Å det er så koseli å begynne å gi de små grøt :rødme: Det er det gøyeste liljemannen vet når det gjelder små barn. Han ler seg skakk av at de gaper så utrooolig høyt Håper søvnen blir bedre nå. Kanskje en lur ide å ta permisjon fra studiene Ha en flott dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter #1800 Del Skrevet 5. oktober 2007 Angelou, Mrs N og Liljen. Har nok bestemt meg for at jeg ikke skal ta permisjon. Når Froskemannen er hjemme og jeg studerer vil vi få mest tid sammen med Knerten. Skal jeg være hjemme, må han jobbe, og da blir det mer tid sammen for meg og knerten, mens Froskemannen får veldig lite tid sammen med han. Jeg kommer jo til å studere mest hjemmefra, så da får jeg jo mye tid sammen med han jeg også. Grøtspisingen går fortsatt strålende. Virker ikke som han får vondt i magen av det heller. Vil nok prøve å la han smake på flere ting snart. Også lurer jeg på om vi skal legge grøtmåltidet til kvelds? :klø: Han har fått det på dagtid nå, men ettersom jeg har litt for lite melk til han om kvelden er det kanskje greit å supplere med litt grøt da i stedet. På den måten håper jeg han sovner litt lettere også. Ang. leggingen, Mrs N, så lar vi han ligge alene en stund så lenge han ikke gråter. Men han kan ligge en halvtime og sparke og skravle uten at han sovner av den grunn. Blir bare overtrøtt til slutt. Skal kjøpe boka "No Cry Sleep Solution" tenkte jeg. Noen skrikekur blir ikke aktuelt hvertfall, men har lest litt i gamle tråder og virker som det er ganske normalt at enkelte babyer får en sånn periode hvor de har vanskelig for å sovne rundt 4-5mnders alder. I dag skal vi møte stesøstera mi og hennes lille jente. Blir kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå