Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Rot? :sjenert: Skjønner ikke hva dere snakker om jeg :ler:

Hos meg er det auksjon i helga, 1 million hybelkaniner selges til høystbydende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noe system i nattesøvnen?

Får du sovet noe på dagen eller?

Så dere har også ringslynge? Jeg sliter også med den men har ikke tenkt på å ta fram bæreselen enda for jeg har bare tenkt at lillesmile er for liten men det hadde vært praktisk noen ganger ja. Det er vel ikke så farlig om det er bare for en kort periode som du sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe system i nattesøvnen?

Får du sovet noe på dagen eller?

Så dere har også ringslynge? Jeg sliter også med den men har ikke tenkt på å ta fram bæreselen enda for jeg har bare tenkt at lillesmile er for liten men det hadde vært praktisk noen ganger ja. Det er vel ikke så farlig om det er bare for en kort periode som du sier!

Lite system. I natt sovnet han ikke før klokka var over to. Noen ganger våkner han og skal ha mat kun en gang, andre ganger er det småspising hele natta.

I går hadde vi besøk av Froskemannens mamma, stepappa og tante, så lurer på om det ble litt for masete for han. I tillegg spiser han ofte om kvelden, og selv om jeg ikke er helt komfortabel med det så ammer jeg med folk rundt meg. Hvis ikke ville vi jo sittet alene hele kvelden. :ler:

Også ville damene ta kveldsskiftet på han, og han kjenner dem jo ikke, og de tøyser og tuller for å få han til å smile mens han egentlig er litt trøtt og bare vil ha pupp. Så da ble det nok bare ikke den rolige avslutningen på dagen som han er vant med.

Babaybjørn kan brukes fra 3,5 kg og 53 cm står det, men jeg bruker den ikke mange minuttene om dagen nei. Lurer på å invistere i et sjal. Fått litt penger i gave for å handle til knerten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke sovet noe på dagen heller forresten. Han sover bare korte lurer, og de benytter jeg til litt egentid. :ler:

Men nå tar han jo flaske, så da kan pappaen ta han med ut så jeg får sovet noen timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være eneste fordelen med flaske ja. Skulle ønske mannen kunne få seg pupper og ta seg av natteamminga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være eneste fordelen med flaske ja. Skulle ønske mannen kunne få seg pupper og ta seg av natteamminga ;)

Syns jeg ser det... :popcorn:

Litt enklere med besøk som vil stelle på dagtid. Da gjør det ikke så mye om de styrer og tuller litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det hadde vært noe ja.

Syns jeg ser det... :popcorn:

Litt enklere med besøk som vil stelle på dagtid. Da gjør det ikke så mye om de styrer og tuller litt.

Ja, selv om de er så små, så merker de nok når ting ikke er som det bruker å være.

Allerede fått dusjet og spist frokost. Knerten er også påkledd, men det er froskemannens fortjeneste. Han begynte senere på jobb i dag, så da fikk jeg en ferdig påkledd baby opp i senga til amming klokka ti. :tommel:

Og nå sover han så søtt igjen. Har sovet ganske bra i natt også. La han ved elleve, ammet rundt tre og ved sju. Og sov videre til ti. Deilig ja. :)

Har allerede måtte svelge en kamel ang barneoppdragelse. Skulle ikke noen baby opp i min seng nei, men når han sutrer og styrer i sin egen seng tar det ikke lang tid før froskemammaen henter han opp til seg. :ler:

Er bare litt redd for at det blir for varmt for han i vår seng...

I kvld skal vi på grilling hos en kompis som har bursdag. Vi skal prøve hvertfall. Bryllup gikk jo ikke så bra, men satser på at dette går bedre. Og før den tid skal jeg og tassen ned i byen. Må bytte litt klær vi har fått og diverse.

Også er det sol! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Av og til må en svelge noen kameler ;)

Kos dere på grilling i kveld, hørtes kjempekos ut :tommel:

Ha en strålende dag i solen, og god helg

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har han sjeldent i vår seng, men når vi har han der så ligger han oppå dyna vår med et teppe rundt seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten anelse om det kommer til å bli en kamel jeg må svelge også :ler: Sambo er litt svak for slik vet jeg - har hatt bikkje (uten sammenligning for øvrig) og av en eller annen merkelig grunn hoppa den oppi senga med en gang jeg gikk ut........hmmm....... :ler:

Ha ei fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare pass på at ikke han havner under dynene deres, da blir det for hett..

:sol: Her og! :juhu:

Er nettopp det han har gjort et par ganger, ettersom vi begge sovner når jeg ammer han liggende... :sjenert:

Skummelt, så tror jeg fåpr begynne og sitte når jeg ammer han om natten.

Hei hei :)

Av og til må en svelge noen kameler ;)

Kos dere på grilling i kveld, hørtes kjempekos ut :tommel:

Ha en strålende dag i solen, og god helg

:klem:

Grilling var kos. Vi var ikke hjemme før tolv. Dårlige foreldre. :ler:

Vi har han sjeldent i vår seng, men når vi har han der så ligger han oppå dyna vår med et teppe rundt seg :)

Lurt. Legger vi han i vår seng for at han skal sove, så får han ligge mellom putene våre med egen dyne. Da blir det ikke for varmt hvertfall.

Har en liten anelse om det kommer til å bli en kamel jeg må svelge også :ler: Sambo er litt svak for slik vet jeg - har hatt bikkje (uten sammenligning for øvrig) og av en eller annen merkelig grunn hoppa den oppi senga med en gang jeg gikk ut........hmmm....... :ler:

Ha ei fin helg :klem:

Er fryktelig kos å ha dem oppi senga da... :sjenert:

Babyer altså. Ikke hunder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Hvordan var det på grilling i går? Gikk det bedre?

Jeg tror også babyene merker når det er hverdag hjemme og at det da er mer rolig.

Ha en god lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte gå inn hos de vi var oss, så jeg fikk sitte i ro og amme. Prøvde å amme ute, men føler meg ikke helt komfortabel med offentlig amming enda. Knerten ble stresset, og fikk ikke i seg noe. Men når vi kom oss inn, så gikk det fint.

Så både jeg og mannen fikk i oss mat og kaker. Og knerten sjarmerte selvsagt alle sammen. :rødme:

Men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den amminga når vi er blant folk. Utdrivningsrefleksen hemmes vel når jeg ikke er avslappa. Håper jeg får det til etterhvert. Er så greit med den puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å dekke over med et teppe eller noe når du ammer ute? Kanskje det at puppene er litt bortgjemt kan hjelpe? Eller øve sammen med f.eks en barselgruppe, hvis du har noe sånt, evt foreldrene dine eller gode venner?

Svelge kameler, ja. Man må nok det ganske mange ganger framover, kan jeg tenke meg. Men greit hvis hovedprinsippene man har holdes. Ellers tar de sikkert ikke skade av å komme opp i senga når de sutrer hvis det ikke blir hver eneste gang. Lille Skurt er jo uansett så liten enda, at det går sikkert bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forsøke det, Vannmelon. Går greit å amme hos mamma, eller hjemme med ei venninne eller to på besøk. Får trene litt mer, og øke antall tilskuere etterhvert. :ler:

Knerten er i seng. Og det tror jeg at jeg skal prøve snart også. Han sov lenge ute i dag, og vi har hatt en rolig og avslappende kveld, så håper han sover godt i natt også. Vi er alene i natt. Igjen... :tristbla: Føler meg snart som en alenemor jo. Froskemannen har hatt en del spillejobber, + at det er en del andre ting som har opptatt han i det siste. Sikkert ikke mer enn normalt egentlig, men når jeg er bundet til knerten og må være hjemme hver kveld føles det som jeg alltid er alene. Også blir man sliten, når man er alene hele dagen.

Så da får jeg vel forsøke og sove et par timer, slik at jeg orker gjennom natten og morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det med offentlig amminga altså . Man sitter jo ikke å flasher puppene sine til hele verden ellers liksom :sjenert: Spent på hvordan det blir ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg også veldig godt. Jeg tror jeg kommer til å ha store problemer med å amme offentlig, selv med kun mamma i nærheten.

Skjønner jeg har noe å jobbe med fremover. Heldigvis har jeg god tid på meg, i og med at jeg ikke er gravid enda.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...