Mrs N Skrevet 22. juni 2007 #1481 Del Skrevet 22. juni 2007 Heldig du som har fått hjelp av de som faktisk kan noe om amming. Jordmødrene på sykehuset her i byen kom med ting som "ja, men det skal jo gjøre vondt" eller "også trykker du en finger ned i brystet sånn at han kan få puste" Har dere fremdeles litt problemer med ammingen eller går det bra nå? De skal jo lære de også disse babyene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 24. juni 2007 Forfatter #1482 Del Skrevet 24. juni 2007 Ammingen går veldig greit nå. Må fortsatt ta klypetak for at han skal få gapt over nok, og er puppene veldig fulle så trenger vi noen forsøk før han sitter. Også er jeg så glad for den smokken. Nå spiser han stort sett hver tredje/fjerde time. Innimellom oftere, men er likevel en stor forskjell på å skulle ha mat "hele tiden". Ellers er vi på ferie hos mamma nå. Veldig greit, da det er mange som gjerne hjelper til med kos og stell. Så vi koser oss alle tre om dagen. Også har knerten begynt å smile skikkelig til oss. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 24. juni 2007 #1483 Del Skrevet 24. juni 2007 Smil er herlig da! :rødme: Etter hvert som knerten blir større så blir det sikkert lettere for han å ta tak også. Når han blir litt sterkere og større liksom Det hørtes koselig ut å være hos mamma da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #1484 Del Skrevet 27. juni 2007 Sliiiten... tror jammen han har økedøgn igjen. Men han har begynt å sove lengre om natta hevrtfall. 4-5 timer i strekk, og det er utrolig deilig. Føler meg nesten uthvilt når jeg våkner. Ellers går det i ett med amming igjen da. Froskemannen er reist hjem igjen for å jobbe, så på dagene er jeg alene med han og rekker ikke stort. Han sover nesten ikke heller om dagen. Er det normalt da? Også tror jeg han begynner å få litt luft i magen. Lurer på om jeg må prøve å kutte ut melkeprodukter, som er det eneste jeg har hatt i meg som jeg kan tenke meg han kan reagere på. Har skreket to kvelder nå, og det er ikke gøy. Skal komme sterkere tilbake med dagbokrunde bare han har sluttet å slite meg helt ut. Ringte froskemannen i går og sa at neste gang vil jeg være hjemme alene, så kan han ta med sønnen sin på ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 27. juni 2007 #1485 Del Skrevet 27. juni 2007 Hihi - ta med sønnen sin hjem på ferie ja Er vel forskjellig hvor mye de sover på dagen, noen unger jeg kjenner sov nesten ikke på dagen i det hele tatt, mens andre sov hele tiden, og det varierer vel fra dag til dag tenker jeg. Koselig å være hjemme hos mamma da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 27. juni 2007 #1486 Del Skrevet 27. juni 2007 Skjønningen har også bestemt seg for at soving er for pyser Gå på apoteket og kjøp fenikkel-kapsler og ta det! hjelper mot luft i magen til babyen. Jeg lagde også fenikkel-te som skjønningen fikk før måltidene. Hjalp faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 27. juni 2007 #1487 Del Skrevet 27. juni 2007 Miniform hjelper her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #1488 Del Skrevet 28. juni 2007 Tusen takk for gode tips. Tror ikke de anbefaler miniform til babyer lengre her, men fennikel er notert. I går hadde han ikke så vondt i magen, men han ble jo aldri mett. Begynte å lure på om jeg har for lite melk, men som regel nøyer han seg med en pupp så må jo bare være økedøgn han driver med. Nå har han sovet en time! Også er han 1 måned i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 29. juni 2007 #1489 Del Skrevet 29. juni 2007 Gratulerer med 1 måneders dag Skurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #1490 Del Skrevet 2. juli 2007 Hjemme igjen. Deilig det også, selv om det var supert å være hos mamma. Knerten har sovet masse i går og i natt. Tror han hadde underskudd på søvn og var overtrøtt. Var i bryllup på lørdag, men det ble mas og stress både for mor og barn. Ikke lett å amme med masse tilskuere og unger som henger over deg og skal klappe på knerten når han spiser. Stakkars vennen min. 2-åringer er ikke akkurat forsiktige heller, så frosken syntes de var vel hardhente med vidunderet. Nå er han våken, men ligger og pludrer for seg sjøl i senga vår. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 2. juli 2007 #1491 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er rart ikke folk lar små babyer få matro, så kan de heller spørre om å få låne etterpå. Egoisme er det. Andre foreldre bør da skjønne at de må fjerne ungene sine så lenge. Pludring er koselig, da Da er de søte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 2. juli 2007 #1492 Del Skrevet 2. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #1493 Del Skrevet 2. juli 2007 Det er rart ikke folk lar små babyer få matro, så kan de heller spørre om å få låne etterpå. Egoisme er det. Andre foreldre bør da skjønne at de må fjerne ungene sine så lenge. Pludring er koselig, da Da er de søte! Ja, at små barn ikke sforstår at babyen trenger matro er jo en ting, men når jeg hinter til forledrene at han er urolig fordi det blir så mye mas rundt han så burde de da holde ungene unna. Var jo en grunn til at jeg trakk meg unna resten av selskapet for å amme. De er så søte når de koser seg ja. Han fikk babygym av mormoren sin i 1-måneders bursdag og den er en stor hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 2. juli 2007 #1494 Del Skrevet 2. juli 2007 Synes dere er tøffe som er i bryllup en mnd etterpå jeg. Jeg er nok for sliten til det enda... Blir det noe dåp på dere eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #1495 Del Skrevet 2. juli 2007 Var bare meg og knerten i bryllup. Froskemannen var i et annet bryllup, så ble ekstra slitsomt ettersom jeg var alene. Lurer på hvordan alenemødre klarer seg jeg? Føler meg helt utslitt og i begynnelsen veldig usikker når jeg er alene med han lenge av gangen. Vi skal ikke ha dåp, men navnefest. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det ennå, men jeg tenkte begynne planleggingen snart. Blir vel i slutten av august tenker jeg. ************************************************ Huff, er så rotete her... Liker ikke ha det sånn, men føler at jeg aldri får tid til å rydde og vaske ordentlig. Når knerten sover, er det så deilig å slappe av litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 2. juli 2007 #1496 Del Skrevet 2. juli 2007 Endet opp med dåp vi da, vurderte navnefest også.. Vi hadde det ryddig den uken som sambo var hjemme, etter det så forfallt det her Rekker aldri å få shinet ordentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 3. juli 2007 #1497 Del Skrevet 3. juli 2007 Samme problem her! Jeg får heller svelge noen kameler nå i begynnelsen. Jeg skjønner heller ikke hvordan alenemødre klarer seg???!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 3. juli 2007 #1498 Del Skrevet 3. juli 2007 Så godt å høre at det er flere som ikke får tid til å rydde og vaske. Rotehus av dimensjoner her og, nå som mannen jobber igjen. Han gjorde utrolig mye her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 4. juli 2007 Forfatter #1499 Del Skrevet 4. juli 2007 Endet opp med dåp vi da, vurderte navnefest også.. Vi hadde det ryddig den uken som sambo var hjemme, etter det så forfallt det her Rekker aldri å få shinet ordentlig Ja, froskemannen var skikkelig husfar når han var hjemme etter fødselen. Men forstår at han ikke orker shine hus når han kommer hjem fra jobb. Han sover jo ikke nettene gjennom han heller, så vi er nok litt slitne begge to. Samme problem her! Jeg får heller svelge noen kameler nå i begynnelsen. Jeg skjønner heller ikke hvordan alenemødre klarer seg???!! Stesøstera mi er alenemor og har vært det siden fødselen, og jeg må si jeg har fått mer respekt for den jobben hun har gjort etter at jeg selv ble mamma ja. For det er deilig og overlate knerten til froskemannen når han kommer hjem. Om det bare er for å fa tatt igjen på kjøkkenet. Så godt å høre at det er flere som ikke får tid til å rydde og vaske. Rotehus av dimensjoner her og, nå som mannen jobber igjen. Han gjorde utrolig mye her. Bra det er flere av oss ja. *********************************************** Bæresele er tingen! Vi kløner jo litt med den ringslynga, men har fått låne en babybjørn og selv om jeg vet den ikke er det beste for hverken barn eller den som bærer så er den en velsignelse for meg akkurat nå. Putter knerten oppi og han sover i løpet av få minutter. Lirker han ut igjen etter en liten stund da (vil ikke at han skal sitte så lenge der), men han fortsetter å sove. Lettelse, etter de siste par ukene hvor han nesten ikke har sovet. Har også begynt å vekke ham ordentlig (ved å skifte bleie) etter han har tatt den ene puppen, og får han til å ta den andre også. Da går det fort tre timer mellom måltidene. Begynner å lære litt forskjellig etterhvert jeg. Og i går pumpet jeg meg, så froskemannen fikk gi flaske for første gang. Det gikk strålende, så nå ser jeg fram til litt fri... eller kanskje et glass vin! Vet jo aldri når knerten skal spise neste gang, så funker ikke det at alkoholen er ute etter så og så mange timer hos oss. Men nå må jeg få gjort litt her mens han sover. Får svigers på besøk i dag, og det ser jo ikke ut. + at jeg tenkte slenge i hop ei kake. til dere alle. Skal komme innom for dagbokrunde senere i dag om jeg rekker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 5. juli 2007 #1500 Del Skrevet 5. juli 2007 Her ser det også ut som et rotehus for tiden. Og jeg er ikke mamma en gang, i tillegg til at jeg har ferie.. Så ikke vær flau for at du ikke får tid til å rydde så mye. Det ser garantert verre ut hos andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå