smile Skrevet 18. juni 2007 #1461 Del Skrevet 18. juni 2007 Bæsj ja!!! Er det virkelig mulig å få ut sånne digre lass!! Så er det så vittig når de bæsjer for lillesmile tar i med hele kroppen liksom. Her blir det også noen lass med klesvask. Skal ikke så mye til før det bør byttes på nei. Håper dere får en flott uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #1462 Del Skrevet 18. juni 2007 høres ut som dere koser dere med lille skurt :rødme: jeg ser sååå frem til å få lille sprett ut nå - har så lyst å hilse på henne! ha en fin dag, froskevenn Ja, du har virkelig noe å glede deg til. For selv om det er et styr med klesvask, bleieskift og amming, og et konstant underskudd på søvn så er det så absolutt verdt det. Bæsj ja!!! Er det virkelig mulig å få ut sånne digre lass!! Så er det så vittig når de bæsjer for lillesmile tar i med hele kroppen liksom. Her blir det også noen lass med klesvask. Skal ikke så mye til før det bør byttes på nei. Håper dere får en flott uke! Jeg trodde jo vi hadde alt for mye klær, men det hadde vi ikke nei. ************************************************** I dag tok det 2 og 1/2 time fra jeg stod opp til jeg fikk smurt meg en brødskive. Krevende liten krabat til tider. Lurer på om han har noen økedøgn nå. Ble aldri fornøyd i går kveld, og har ammet en ekstra gang i natt + at det har vært amming hele morgenen. Nå skal jeg få lurt meg til en kjapp dusj, mens han fortsatt sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 19. juni 2007 #1463 Del Skrevet 19. juni 2007 jeg er overbevist om at jeg har altfor mye klær. blir spennende å se om jeg også tar feil ha en fin dag i sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 19. juni 2007 #1464 Del Skrevet 19. juni 2007 Ble litt styr i kveld ettersom han tisset seg selv i håret, på kroppen og utover hele stellebordet + baderomsgulvet. Blir mye vask på froskemammaen om dagen, for tror ikke det har vært en dag uten tissing og bæsjing på stellebordet. Og det kommer ikke lite bæsj akkurat. Skjønner ikke at det er plass til så mye i denne lille kroppen jeg. Jaja, han fikk da badet i dag også da. Men tror vi snart må få inn noen rutiner på kveldsstell her. Han er sjelden i seng før 22... Ofte ikke før vi legger oss nærmere midnatt. Noen ganger er jeg ekstra glad for at jeg har jenter. De tisser på stellebordet de og, men ikke alle andre steder. Eller - ei av dem klarte å tisse seg selv i navelen i går, men det var litt hjulpet av mammaen, som akkurat da løftet opp beina hennes. Og ja - bæsj er det mye av i de små kroppene, og mer blir det. Må stadig skifte bodyer og, fordi det har kommet på utsiden av bleia. Kommer så mye på en gang... Vi har kveldsstellet kl 22, vi, men burde vel egentlig skifte til pysj kl seks. Tenker å regulere det etterhvert, for sjeldent i seng før midnatt her i huset og. Er jo så mye man må fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. juni 2007 #1465 Del Skrevet 19. juni 2007 2 1/2 time før frokosten endelig er inntatt.. Joda, kjenner til den Er det flere enn meg som gleder seg til den dagen de søte små kan sove 7-8 timer i strekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 19. juni 2007 #1466 Del Skrevet 19. juni 2007 Innom med en kjempestor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #1467 Del Skrevet 19. juni 2007 jeg er overbevist om at jeg har altfor mye klær. blir spennende å se om jeg også tar feil ha en fin dag i sola Takk for det, men vi kom oss aldri ut i sola... Han skal ha mat absolutt hele tiden, så har ikke fått gjort annet enn å amme i hele dag. Noen ganger er jeg ekstra glad for at jeg har jenter. De tisser på stellebordet de og, men ikke alle andre steder. Eller - ei av dem klarte å tisse seg selv i navelen i går, men det var litt hjulpet av mammaen, som akkurat da løftet opp beina hennes. Og ja - bæsj er det mye av i de små kroppene, og mer blir det. Må stadig skifte bodyer og, fordi det har kommet på utsiden av bleia. Kommer så mye på en gang... Vi har kveldsstellet kl 22, vi, men burde vel egentlig skifte til pysj kl seks. Tenker å regulere det etterhvert, for sjeldent i seng før midnatt her i huset og. Er jo så mye man må fikse. Her tisses det overalt. I veggen bak stellebordet, i hår og ansikt, utover gulvet og på mammaen sin. Ikke spør hvordan han får det til. Vi har konkludert med at det er for tidlig å innføre rutiner, så han får bare være oppe til han blir trøtt og vil sove. Men kveldsstellet kan man jo ta til en noenlunde fast tid så klart. 2 1/2 time før frokosten endelig er inntatt.. Joda, kjenner til den Er det flere enn meg som gleder seg til den dagen de søte små kan sove 7-8 timer i strekk? Åh... en hel natts søvn hadde vært noe det... Innom med en kjempestor ************************************************** For en masete dag. Knerten har vært våken stort sett hele dagen, og krevd mat omtrent hele tiden. Og får han ikke mat på minuttet hylskriker han som om han blir mishandlet. Følt meg som en elendig mamma, og med stort underskudd på søvn så endte det i tårer hos både mor og barn. Heldigvis har Knerten en forståelsesfull pappa, som kom hjem for å avlaste meg litt. Men hjelper ikke så mye når det kun er pupp som er bra nok. Lurer på om han har økedøgn. Kan da ikke være slik at han skal spise oftere enn annen hver time hvertfall? Vet jeg skal være glad for at ammingen fungerer, men akkurat nå skulle jeg ønske han fikk flaske istedet. Så kunne jeg bare sovet... lenge... Prøver å tenke at det blir bedre, men er nok mest at jeg er sliten tror jeg. Og da er det ikke kos med amming heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 20. juni 2007 #1468 Del Skrevet 20. juni 2007 Antakelig er det økedøgn. Har hørt om de som bare setter seg til i sofaen eller dobbeltsenga når det er sånn og bare lar ungen ta puppen når han vil et døgn eller to... Ellers gir de godt med lyd fra seg her og når de er sultne. Mat nå! Så det med at det høres ut som om de blir mishandlet, er du ikke alene om å tenke. Har slått meg og. Godt pappa'n kom hjem en tur, da. Om ikke annet så for å ta stellene og gi deg litt mat Stå på, jeg er overbevist om at du er en kjempeflink mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 20. juni 2007 #1469 Del Skrevet 20. juni 2007 Skjønner godt du blir litt sliten og frustrert - godt å ha en pappa som tar litt ansvar da Høres ut som økedøgn, men ikke det at jeg har peiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #1470 Del Skrevet 20. juni 2007 Vannmelon og Angelou, Spørs nok om han har hatt økedøgn ja, men han spiser jo stort sett hele tiden ellers også. Var hos helsesøster i dag, og han veier 4,6kg. Har altså gått opp 1,5 kg siden vi dro hjem fra sykehuset for tre uker siden. Litt drøyt synes jeg, men helsesøster var storfornøyd. Men han må jo ha et enormt sugebehov, så hun var enig i at vi kunne innføre smokk. Jeg har vært litt redd for at det skal kløne til amminga, men nå har vi jo fått til å amme en stund så det går nok bra. Hvertfall har han fått smokk i kveld, og for en befrielse. Han roet seg med en gang vi puttet den i munnen hans. Vi har også vært ute og trillet en tur etter vi var på helsestasjonen. Jeg fikk shoppet et par topper, også turte vi å amme i parken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 20. juni 2007 #1471 Del Skrevet 20. juni 2007 Så bra at det hjalp med smokk Det letter nok hverdagen litt. 1,5 kg var en del det. Han liker maten din da, vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 21. juni 2007 #1472 Del Skrevet 21. juni 2007 Du Frida, var det du som slet med å få knøttet til å gape nok? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få han til å gape høyere (og lengre, han lukker jo igjen munnen med en gang). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #1473 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg klyper litt på siden av brystvorta, (i overgangen mellom det brune og huden på puppen). Da blir det lettere for han å få gapt over nok. Er puppen full, så holder jeg litt til han får ordentlig tak. Ellers er det viktig at underleppen treffer brystet først. Da får han heller ikke slik "innoverleppe". Ikke alltid det går ettersom han er så ivrig, men da lar jeg han suge feil noen sekunder først før vi prøver igjen når han har roet seg litt. Deilig med smokk ja! Jeg har faktisk fått spist middag uten andre forstyrrelser enn å putte inn smokken som faller ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 21. juni 2007 #1474 Del Skrevet 21. juni 2007 At du har klart deg så lenge uten smokk er utenfor min forstand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 21. juni 2007 #1475 Del Skrevet 21. juni 2007 Trikset med underleppa som skal treffe først har jeg ikke tenkt på før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 21. juni 2007 #1476 Del Skrevet 21. juni 2007 Kjenner meg igjen i så mye som står her at det er nesten komisk! Kunne nesten vært dagboka mi! Jeg trodde også vi hadde et hav av klær... I morra må jeg kjøpe noen nye bukser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 22. juni 2007 #1477 Del Skrevet 22. juni 2007 Noterer meg at et hav av klær ikke nødvendigvis er et hav av klær Jeg er bare så usikker på hvor mye jeg skal kjøpe i de forskjellige størrelsene jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. juni 2007 #1478 Del Skrevet 22. juni 2007 Underleppa først ja. Jeg har nok med å prøve å grave frem nesa hans fra brystet. Noen ganger treffer jeg rett og han kan puste fritt, mens andre ganger drukner han nesten I går var det ganske morsomt for da fikk han nesa inn i brystet, sugde som en gal før han kastet seg bakover med armene ut, gispet etter luft før kastet seg på brystet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 22. juni 2007 #1479 Del Skrevet 22. juni 2007 godt at dere høres ut til å ha fått dreisen på ammingen. håper dere får en super helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #1480 Del Skrevet 22. juni 2007 At du har klart deg så lenge uten smokk er utenfor min forstand Ja, det ble en del enklere med smokk ja. Turte ikke prøve før, ettersom han slet litt med riktig sugeteknikk i starten. Var redd det ville ødelegge ammingen. Men nå er den blitt vår beste venn. Trikset med underleppa som skal treffe først har jeg ikke tenkt på før! Lærte det av ammeekspertene på Ullevål. Kjenner meg igjen i så mye som står her at det er nesten komisk! Kunne nesten vært dagboka mi! Jeg trodde også vi hadde et hav av klær... I morra må jeg kjøpe noen nye bukser... Så moro. Gleder meg til KG-barseltreffet vårt. Og å få møte alle de små KG-babyene. Vi har fått en del klær nå vi, men jeg må prøve å få litt oversikt og få byttet til størrelser vi trenger og sånt. 50 begynner å bli litt lite. Noterer meg at et hav av klær ikke nødvendigvis er et hav av klær Jeg er bare så usikker på hvor mye jeg skal kjøpe i de forskjellige størrelsene jeg Vanskelig det der. Jeg hadde lite i 50, men vi måtte ut og handle litt mer. Nå begynner det jo derimot å bli for smått. Jeg har funnet ut at bodyer trenger man mye av. Gulpes en del ja. Bukser kan brukes i flere dager, og nå når det har vært så varmt har han bare hatt body på. Ev bare bleie. Men er vel litt kjøligere når babyen din kommer. Underleppa først ja. Jeg har nok med å prøve å grave frem nesa hans fra brystet. Noen ganger treffer jeg rett og han kan puste fritt, mens andre ganger drukner han nesten I går var det ganske morsomt for da fikk han nesa inn i brystet, sugde som en gal før han kastet seg bakover med armene ut, gispet etter luft før kastet seg på brystet igjen Ja, hender han begraver ansiktet langt inn i puppen her også. Komisk. Og så er han så ivrig når jeg skal koble han på at det ender med melk i hele ansiktet. godt at dere høres ut til å ha fått dreisen på ammingen. håper dere får en super helg! Takk for det, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå