Mrs N Skrevet 3. juni 2007 #1421 Del Skrevet 3. juni 2007 Velkommen hjem! Jeg har også litt startproblemer med ammingen, men jobber med saken. Du må gjerne dele erfaringer og tips med oss andre (iss og jeg diskuterer masse pupp borte i min dagbok ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 3. juni 2007 #1422 Del Skrevet 3. juni 2007 Rart hva som opptar oss.. Skjønningen bæsjet ikke på mange dager, så nå er jeg glad hver gang det braker i bleia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 3. juni 2007 #1423 Del Skrevet 3. juni 2007 Her er det fyrverkeri i bleia flere ganger om dagen Jeg ble faktisk glad (og litt overrasket) når Tiny var 3 dager gammel og tisset for første gang... Han tisset selvfølgelig over hele sykehussenga mi, men pytt sann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 4. juni 2007 #1424 Del Skrevet 4. juni 2007 innom med en til frosken og lille skurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 4. juni 2007 #1425 Del Skrevet 4. juni 2007 Håper alt står bare bra til med dere - hoi - du var virkelig kjapp til å føde altså, håper jeg er like heldig når den tid kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 4. juni 2007 Forfatter #1426 Del Skrevet 4. juni 2007 Travelt å være småbarnsmor, men vi koser oss masse innimellom ammestyr. Lille Skurt har ikke helt forstått hvordan han skal suge riktig, så vi har pumpet og gitt med kopp. Men i helgen løsnet det skikkelig, så nå håper jeg det går seg til. Var hos ei dame på Ullevål i dag for å få hjelp, men det stresset både meg og knøttet tror jeg. Ellers tisses det og bæsjes masse, og han er oppe i startvekta si igjen så da får han hvertfall nok mat. Værre med mammaen tror jeg som veier mindre nå, enn før graviditeten... Har vært mye stress med den amminga, så dagene har stort sett gått med til pumping, forsøk på amming og gi med kopp. Men håper det ordner seg nå, så jeg kan være med å diskutere bæsjebleier og pupper med dere andre snart. Nå skal vi forsøke å få i knerten litt mat før vi skal ut å trille en tur. En fin dag til dere alle, så skal jeg prøve å få tatt den dagbokrunden snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 4. juni 2007 #1427 Del Skrevet 4. juni 2007 Det blir nok mye puppe og bæsjediskusjon tidsnok så du skal få være med Ang ammingen, bruk god tid og stol på deg selv! Da tror jeg resultatet blir bra, det finnes tusen meninger der ute og det gjelder å finne det som fungerer for akkuratt deg.. Håper dere koste dere på trilltur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 5. juni 2007 #1428 Del Skrevet 5. juni 2007 koselig å høre fra deg! lykke til med ammingen - og ikke glem å få i deg litt mat du også, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 6. juni 2007 #1429 Del Skrevet 6. juni 2007 Var det Ellen på Barneavdelingen, eller? Hun er i alle fall kjempeflink, selvom det ikke alltid hjelper. Lykke til med amminga, i alle fall. Personlig håper jeg av og til at melka mi bare blir borte, så "verden" kan la meg flaske opp ungen min i fred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 6. juni 2007 #1430 Del Skrevet 6. juni 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #1431 Del Skrevet 6. juni 2007 Det blir nok mye puppe og bæsjediskusjon tidsnok så du skal få være med Ang ammingen, bruk god tid og stol på deg selv! Da tror jeg resultatet blir bra, det finnes tusen meninger der ute og det gjelder å finne det som fungerer for akkuratt deg.. Håper dere koste dere på trilltur! Ammingen begynner å gå seg til. Har funnet ut at litt startproblemer er helt normalt, så da slapper jeg av litt mer og tenker at snart funker det strålende. Trilleturen var forøvrig kjempekos. Lille Skurt valgte absolutt en fin tid å komme til verden på når det gjelder været. koselig å høre fra deg! lykke til med ammingen - og ikke glem å få i deg litt mat du også, da! Travelt å være mamma, men er blitt litt flinkere til å huske på meg selv de siste dagene. Fordelen med at alle kiloene forsvant så fort er at buksene mine igjen passer. Trodde jeg måtte ut på storhandling når jeg kom hjem for mammaklærne var enorme og vanlige klær for små. Men toppene er blitt fryktelig trange over puppene. Var det Ellen på Barneavdelingen, eller? Hun er i alle fall kjempeflink, selvom det ikke alltid hjelper. Lykke til med amminga, i alle fall. Personlig håper jeg av og til at melka mi bare blir borte, så "verden" kan la meg flaske opp ungen min i fred Nei, var hos ei på ammepoliklinikken. Men tror jeg og Skurt best finner ut av det sjøl. ***************************************************** Eksamen er levert og jeg har sommerferie! Nå skal jeg bare kose meg med lille Skurt i 2 og 1/2 måned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. juni 2007 #1432 Del Skrevet 6. juni 2007 Kjenner igjen klesproblematikken Gikk med gravidbuskene den første uken, og de var for store! Så da da jeg prøvde de gamle buksene så passet de.. Men har måttet kjøpe endel nye singletter og topper som det er plass til Pamela-puppene i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. juni 2007 #1433 Del Skrevet 6. juni 2007 Huff, topper er helt umulige å ha på seg for tida. De passer veldig godt etter ammingen om morgenen, men et par timer senere så er det så vidt jeg får de av igjen Fint å høre at du ser lyst på det med ammingen. Det er ikke alltid så lett nei. ... Merkelig... Fikk plutselig vondt i begge brystvortene. Kanskje det er noe i dette folk sier om at man kan få vondt i brystvortene bare ved å tenke på å amme Rare greier som skjer med kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. juni 2007 #1434 Del Skrevet 6. juni 2007 Plutselig kan det stikke til i brystene mine når jeg enten tenker på Skjønningen eller hun skriker og vil ha mat Merkelig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #1435 Del Skrevet 6. juni 2007 Ja, alt det forunderlige med kroppen er tydeligvis ikke over. Jeg er mest imponert over hvordan huden fungerer jeg. Først strekkes den myyye, til den nesten sprekker, og så i løpet av få dager er magen nesten like liten som før og huden passer likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. juni 2007 #1436 Del Skrevet 6. juni 2007 Ja, du sier noe der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 7. juni 2007 Forfatter #1437 Del Skrevet 7. juni 2007 Dagene går virkelig fort med en liten baby i huset. Rekker ikke stort mer enn å amme, skifte bleier og prøve å få i meg litt mat sjøl. I dag har jeg skiftet 7-8 bæsjebleier! Litt av et bleieforbruk Tassen har. I dag har ikke ammingen tatt like lang tid. Han tar endelig begge puppene, men sliter fortsatt litt med at han ikke gaper over nok på den ene. Også sovner han ved puppen hver gang. Og da er han umulig å vekke igjen, så blir fortsatt hyppige måltider. Har ikke hatt samvittighet til å dra han ut i denne varmen, så sommerværet får være for min del foreløpig. Må vel bli bittelitt kjøligere etterhvert. Nå skal jeg krype til køys tror jeg. Greit å få litt søvn når det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. juni 2007 #1438 Del Skrevet 7. juni 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 8. juni 2007 Forfatter #1439 Del Skrevet 8. juni 2007 Æsj, så ville han bare ta favorittpuppen igjen i natt. Så da sitter jeg her med pumpa da. Er litt vanskeligere for han å få tak på den ene brystvorta, og når puppen er full av melk i tillegg så hjelper det ikke akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 8. juni 2007 #1440 Del Skrevet 8. juni 2007 velkommen i pumpeklubben Ei i barselgruppa (vi laget egen på ullevål) har visstnok slitt ut ei avent isis -pumpe Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå