Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men dere har det vel ikke så travelt med å få alt på plass? Sånt tar gjerne litt tid også! :kose:

God natt! :Gjesp:

Neida, vi har ikke det. Men klarer ikke helt å slå meg til ro før ting er noenlunde i orden. Må uansett ta den tiden det tar. Jeg har jo lovt jordmor og ta det med ro. :ler:

hallo froskevenn :vinke:

:klem:

Hei vennen. :klem:

*spor*

Innom hjemme en tur mellom skole og jobb. Slappe av og spise litt.

Mannen synes jeg burde få meg en sykmelding, men jeg får se. Merker jo at det blir litt mye med både skole og jobb, så får kanskje vurdere om jeg skal ta en tur til legen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket litt opp om sykemelding, og som student med deltidsjobb er visst det ganske håpløst. Dvs at jeg ikke vil få sykepenger hvis jeg fortsetter å studere, og det blir økonomisk umulig for meg. Sykmelder jeg meg fra studier også, vil jeg ikke kunne motta sykestipend så lenge jeg mottar sykepenger. Også økonomisk umulig ettersom sykepengene utgjør altfor lite til å leve av. Nå er ikke det aktuelt for min del å sykemeldes fra studier, men reglene er jo helt idiotiske. Man straffes jo for å jobbe ved siden av studier.

Jaja, har søkt ferie de siste ukene før permisjon, så har bare igjen en drøy måned å jobbe. Det går nok bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så kjedelig!!! Jeg synes det er litt vanskelig også alt dette permisjons-styret for det er så mye å sette seg inn i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så teite regler! Håper det går bra å jobbe 1 måned til.

Tror det skal gå bra. Eventuelt fant jeg ut at jeg kan jo få gradert sykmelding. Tror det er "lov".

:klem:  :klem:

Koselig at du er innom og hilser på. :klem:

Usj, så kjedelig!!! Jeg synes det er litt vanskelig også alt dette permisjons-styret for det er så mye å sette seg inn i!

Ja, det er så mange regler å forholde seg til, men nå MÅ vi snart finne ut hvordan vi skal løse permisjonen.

Avslappende og deilig helg. I går var vi ute og spiste på favorittrestauranten min. :sikle:

Også har jeg vært litt flink og sydd nye gardiner til stua. Ble kjempebra. Skal bruke resten av dagen til å kose meg med å komme litt mer på plass. Ikke stresse, bare ta littegrann i det tempoet jeg orker.

God søndag til dere som måtte stikke innom. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Så fort det går, tenk, nå er det jammen ikke lenge til du sitter der med et lite nurk :klem: Håper du får en fin dag og ei fin uke :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avslappende og deilig helg. I går var vi ute og spiste på favorittrestauranten min.  :sikle:

Også har jeg vært litt flink og sydd nye gardiner til stua. Ble kjempebra. Skal bruke resten av dagen til å kose meg med å komme litt mer på plass. Ikke stresse, bare ta littegrann i det tempoet jeg orker.

det er koselig å gå ut og spise. er det lov å spørre hvilken restaurant som er favoritten? (er alltid ute etter gode tips, skjønner du...)

håper du har en flott mandag. grattis med 29 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida flyr... Gratulerer med 29 uker - en uke nærmere målet :) Så flink du er som syr gardiner! Jeg overlater sånt til andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Så fort det går, tenk, nå er det jammen ikke lenge til du sitter der med et lite nurk :klem:  Håper du får en fin dag og ei fin uke :klem:

Ja, det går utrolig fort. Nesten litt skremmende å tenke at det ikke er mange ukene til jeg er mamma. :overrasket:

det er koselig å gå ut og spise. er det lov å spørre hvilken restaurant som er favoritten? (er alltid ute etter gode tips, skjønner du...)

håper du har en flott mandag. grattis med 29 uker!!

Vann & Brød, ligger på Grønland, Tøyenbekken er gata. Rett ved basaren. Utrolig god tapas, frozen San Miquel (men ikke på frosken da... :sjenert: ) og utrolig hyggelige priser som man sier. :ler:

Tida flyr... Gratulerer med 29 uker - en uke nærmere målet :) Så flink du er som syr gardiner! Jeg overlater sånt til andre...

Nesten så tiden flyr for fort, men gleder meg masse til lille Skurt kommer. Selv om det fortsatt er litt uvirkelig at dte bor noen i magen.

Var kanskje å ta i litt når jeg skrev at jeg syr... Var ferdigsydde som jeg la opp, men kan sy altså. :ler:

Vi har vært i Sverige og kjøpt vogn!

:hoppe::hoppe:

Føler at nå når den er i boks, så er det bare kosehandling igjen. Selv om det er mye andre store ting vi trenger, så er vognvalget det vanskeligste tror jeg. Så deilig å være ferdig med det. Og ganske stas å ha egen, ny vogn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Gratulerer med 29 uker!! :gravid:

Og gratulerer med vognkjøp!! :-D Herlig å få tatt vogn-avgjørelsen, ja! :Nikke: Hvilken vogn ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble Teutonia Spirit S3 med softbag. Fikk den til 6000 svenske kroner, og da fikk vi med stellebag også. Var riktignok fjorårets modell, men det synes jeg ikke spiller noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme vogna som oss, bare at vi har hardbag. De er fine de spiritvognene. Er spent på hvordan den blir i bruk. :)

Tror forskjellen er veldig liten fra fjorårets, tror det bare var noe småtteri med kalesjen. At man slipper å trykke ned kalesjen for å ikke høre klikkelydene på vei ned. Det var det svaret jeg fikk, men jeg prøvde på en 2007-modell, og da klikket det like godt der, så egentlig vet jeg ikke. Vi har ikke fått vogna vår i hus enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge de på butikken var de like, men noen småforskjeller er det kanskje. 2007-modellen hadde jo så utrolig mange fine farger da, men gadd ikke betale mye mer for å få en fresh farge. :ler: Så da gikk vi for svart og får heller bruke fargerike tepper og poser.

Gøy å ha kjøpt vogn da. Håper vi blir fornøyde. Var usikker på om vi skulle ha duo eller kombi. Ser fordeler med begge, men gikk til slutt for kombi da.

Veide meg igjen i dag. Er på + 4,5 fra startvekt. Er så mange som kommenterer at jeg har lagt på meg så lite, men magen er jo stor. Og jordmor ville vel sagt fra hvis jeg hadde lagt på meg for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så da gikk vi for svart og får heller bruke fargerike tepper og poser.

Tenkte slik vi, også. Dessuten kan en jo bli lei av en motefarge. Ikke sikkert at en liker fargen når en eventuelt får en baby nr 2 (og vogna fortsatt duger). Hadde litt lyst på den grønne kiwi-fargen, skjønner du. ;) Ble svart på oss, også.

Jeg er på 5+ for tiden, var nede i 4,5+ i morres, men det er sikkert bare i dag. Skal i alle fall spørre jordmor på mandag om dette med vekten. Legen på forrige kontroll spurte ikke om vekt i det hele tatt.. :sjenert:

Ønsker deg en fin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den grønne falt jeg for også. Men sant at man kanskje blir litt lei etterhvert ja.

Ha en fin tirsdag du også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med vognkjøp!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

høres ut som dere har gjort et fornuftig og bra valg! :Nikke:

Vann & Brød på Grønland *noterer* det stedet har jeg ikke hørt om, men det skal absolutt testes ut!! spiste tapas i går, jeg. på delicatessen på løkka. utrolig god tapas der også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...