Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Ja skjønningen spiser hver 2. time rett som det er, men så er det vanskelig å øke når hun får pupp og flaske annenhver gang og en trøblete pup :klø: Så nå sitter pappan og gir en flaske erstatning for å gjøre henne fornøyd, hun har sutret mye nemlig.. Og Skjønningen sluker :ler:

Huff, at du skulle trøble så mye med dummepuppen. :tristbla:

For Skjønningen er det nok ett fett, men blir jo mye ekstrajobb med pumping og koking av flasker og sånn for deg.

Lurer på om det er økedøgn på gang her og :)

Mange økedøgn på en gang her :ler:

Lurer på om jeg har lest et sted at det er vanlig med økedøgn rundt tre måneder?

så deres spiser litt uregelmessig de og??

Betryggende å høre....

Her kan det gå alt fra 2 timer (og innimellom oftere også) og opp til 5 timer på dagtid. Han spiser mer når jeg er i nærheten, men er jeg på skolen og han får flaske av pappaen kan det gjerne gå lang tid. Jeg lukter vel så god mat jeg da. :ler:

Oppe før åtte. *trøtt* Tror jeg har blitt litt bortskjemt med en baby som sover lenge om morgenen. Ikke uvanlig at vi sover til både ni og ti her i huset.

Nå ligger han under babygymmen og skravler. Tror han snart begynner å bli lei og litt sulten kanskje. Høres sånn ut. Synes det er ganske gøy at jeg kan forstå hva han "sier". Om han er sulten, trett eller har vondt i magen. Også gråter han ikke før dte er absolutt nødvendig, roper heller litt høyt. Sånn: "mamma, jeg er sulten!" :rope::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på kafe i går, og der var det den herlige gutten på tre-fire år. Gikk opp for meg hvor mye jeg har å glede meg til og hvor heldig jeg er. :rødme:

Knerten ligger i senga si og skal forsøke å sove. Ble litt tull for meg i dag tidlig. Jeg tenkte han skulle sove litt til når Froskemannen gikk på jobb i åttetiden. Men endte med at både mor og barn sovnet, så fikk ikke gjort noenting før Knerten vekket meg igjen ved ti-tiden. :ler:

Nå har vi pumpet. Går så greit når jeg ammer han samtidig. Så da har han mapakke i morgen når han skal være med pappaen sin.

Skal ta meg en dusj, også må jeg gjøre litt skoleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på kafe i går, og der var det den herlige gutten på tre-fire år. Gikk opp for meg hvor mye jeg har å glede meg til og hvor heldig jeg er. :rødme:

Akkurat det samme tenker jeg! Selv om man ikke akkurat blir arbeidsledig med det første, er det masse å glede seg til!

Ser bare på broren min og familien hans hvor mye de koser seg sammen. Selv om det selvsagt er veldig travelt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er alt bra, selv om det er ganske slitsomt å studere med en baby på tre måneder som spiser hele natta.

Han sovner greit rundt sju, og sover i fem-seks timer (og mer også innimellom), men når han har fått mat første gang så sover han maks 3-4 timer før han våkner igjen. Kan hende jeg er litt raskt ute med puppen da... :fnise: Men egentlig så er jeg ganske sikker på at han er virkelig sulten da, for har forsøkt å få han til å sove igjen uten mat men det ble det bare grining av.

Vi jobber med et gruppeprosjekt på skolen, så kan ikke legge opp dagene helt som jeg vil og merker at det blir mye mas med å stå opp tidlig når vi har sovet dårlig og ikke minst å ha med Knerten på skolen. Ferdig med det om tre uker, så da skal jeg ta det litt mer i eget tempo.

Ellers skjer det masse i utviklingen hans om dagen. Nå ruller han fra rygg og over på siden. Han strekker seg etter lekene i babygymmen og forsøker å få tak på dem (ikke alltid det går da men), og han forsøker å sette seg opp når han ligger på ryggen. Han holder i lekene mer og mer, og spesielt myke leker og kluter til å spise på er populære.

Skal sy noen bamser til han i kveld tenkte jeg. De han har er enten i pastellfarger eller kjempestore og vanskelige å holde i. Lage noen litt flate som han enkel kan ta tak i og som er i fine, sterke farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å holde han ordentlig våken når han skal spise om natta? Her hjalp det veldig å holde mini våken når han våknet om natta, og etter at jeg begynte med det så har han bare våknet den ene gangen (sover fra 19 til 04 så til 07) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for jeg sovner alltid først. :fnise:

Men har tenkt på det faktisk, at kanskje han sovner før han er ordentlig mett. Får gjøre et helhjertet forsøk på å holde meg våken i natt da. Så kan jeg legge han tilbake i senga si igjen etterpå også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smile :klemmer:

Knerten våknet ved halv tolv i går. Ga han mat da (valigvis sover han et par timer lengre), og han sov helt til ti over halv sju! :hoppe:

Endret av Frida Frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var deilig. Men jeg våknet et par ganger i natt og kikket på klokka. Kroppen min forsod nok ikke helt hva at den kunne sove i maaange timer. :fnise:

Knerten har forresten begynt å dra seg opp når han ligger på ryggen og vi holder han i hendene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så jordmødrene på nrk i kveld forresten. Skal fortsette å følge med på det ja. Veldig rørende og utrolig gøy å se hvordan andres fødsler er. Forstår nå hva jordmor mente da hun sa jeg hadde en rask men intens fødsel. Der rakk jo til og med pappaen å drikke kaffe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var deilig. Men jeg våknet et par ganger i natt og kikket på klokka. Kroppen min forsod nok ikke helt hva at den kunne sove i maaange timer. :fnise:

Knerten har forresten begynt å dra seg opp når han ligger på ryggen og vi holder han i hendene. :)

Det er populært her og! og hun prøver å sette seg opp når hun ser oss :fnise: Skjønner ikke alltid at hun må ha noe å dra seg etter :ler:

:ler:

Her har vi ei som prøver å dra seg opp ved å holde seg selv i hånda.

Skal også se videre på jordmødrene. Syns du er heldig som var så fort ferdig med fødselen, jeg, selv om det kanskje gjør ekstra vondt da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkuratt det jeg sa til mamma da vi så på det! :ler: Jeg aner ikke hva jordmora jeg hadde het engang, men vet ho var fra nordland :ler: Jeg rakk ikke noe som helst jeg, og jeg gryntet og brekte som en sau :ler: Hadde ikke pauser mellom riene, så jeg fikk aldri snakket normalt med jordmor..

Men i ettertid var det deilig med en rask fødsel da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...