Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda, har da sovet. Men så mange timer sammenhengende blir det jo ikke akkurat. Jaja, det kommer vel den tid hvor han sover natta gjennom. Så får jeg bare kose meg med nattamming så lenge. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter en liten stund med soving hele natta, kommer det tenner, og etter det blir det masse sykdommer pga barnehagestart ;) Neida - det blir nok roligere etterhvert, og den lille tida man er oppe med dem om natta er ikke så ille, er det vel? Selv om man er trøtt, syns jeg det er litt kos og jeg, da. Alt er så stille og rolig om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg koser meg mer og mer med amming. Og nattamminga er også kos faktisk. Bare meg og Knerten som er våkne i mørket. Men vi sovner fort begge to da. :ler:

Han har begynt å gulpe så mye de siste dagene. Har alltid gulpet, men nå er det masse. Han virker jo kvikk og opplagt ellers, men kanskje jeg skal ta en tlf til helsestasjon på mandag om det ikke gir seg.

Og tenner ja. Froskemannen fikk visst tenner når han var rundt 3 mnd. :overrasket: Men vi kan godt vente litt til. Haster ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre måneder var tidlig :overrasket:

Mine gulper i perioder. Virker som om de gulper mer hver gang de øker mengden de spiser, og så stabiliserer det seg. Uansett kan det være greit å snakke med helsestasjonen, så slipper man å bekymre seg. Hvis det blir mye sprutbrekninger, kan han jo være plaget med at lukkemuskelen ikke virker ordentlig, selv om man muligens ville ha oppdaget det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 3 måneder er tidlig, men visstnok ikke helt uvanlig har jeg lest.

Han har gulpet hele tiden i grunn, men innimellom kommer det ofte og mye. Virker som det har sammenheng med hvor mye han spiser, også er det viktig at han holder seg noenlunde i ro etter matinntak. :fnise:

Nå skal jeg pumpe litt. Forelesning igjen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser alltid ut som om at de gulper noe enormt, men det er vanligvis lite i forhold til det de faktisk spiser.

Og du sier noe der med gulping og økeperioder Vannmelon. Har merket det på Tiny i alle fall :)

Hvordan går det med studiene Frida? Klarer du å konsentrere deg om to ting på samme tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg ikke har verdens motivasjon til studiene. Vil bare kose meg med Knerten. :rødme:

Men joda, det skal nok gå greit. Er litt styr med pumping synes jeg. Går jo greit når jeg har korte dager forsåvidt, men vet ikke helt hva jeg skal finne på når vi skal ha lengre dager etterhvert. Må vel pumpe i lunsjen på skola da. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs N skrev:
Har du noen rettigheter som "pumpende student" da?

Kan jeg ikke tro, men er pes denne uken her med mange forelesninger. Så blir det forelesning stort sett kun på mandager framover og gruppearbeid resten av tiden. Da får jeg jobbe litt hjemmefra og spørre gruppa mi pent om jeg kan ta han med når vi skal treffes. Når jeg er på forelesning er han med Froskemannen på jobb, og det funker jo på et vis det også.

Senere blir det selvstendig arbeid, og da satser jeg på å jobbe mest mulig hjemmefra. Skal ha praksis etter jul, men da er han så stor at jeg sikkert ikke ammer mer enn morgen og kveld kanskje.

angelou skrev:
Imponert over deg jeg :klemmer:

Takk for det. :klemmer:

Vært hos naboen og hjulpet med ringslyngebæring i kveld. De fikk låne slynga mi og skulle øve litt på det. Babyen trivdes hvertfall oppi der.

Prøve å finne senga kanskje, men skulle skrevet en liten tale først. Navnefest på lørdag, og jeg føler jeg må si noe... :sjenert: Forsåvidt er jeg veldig glad i å prate, så det går nok fint. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg får helt hetta dersom jeg blir nødt til å holde tale. Hater å prate i store folkemengder, selv om det bare er familie og venner til stede. Men må man, så må man.

Det går sikkert veldig bra for deg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatet det før jeg også, men er blitt mye bedre. :)

Knerten har litt vondt i magen sin stakkars. Sover veldig urolig og sutrer litt. Får håpe det går over snart.

I morgen reiser vi til mamma for å forberede navnefest. Blir nok artig. Får vel rydde litt her og begynne å pakke litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnefesten var kjempekos. Knerten ble nok litt sliten av all oppmerksomheten og alle som skulle løfte på han, men var stort sett blid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Trøtt*

Innimellom sover knerten så dårlig på natta. Våkner annenhver time og det blir slitsomt for meg. Han sover jo fra sju-åtte til rundt to, men etter det så våkner han ofte. Nå sov vi begge fra halv fire til halv sju i går ettermiddag også da... :sjenert: Kanskje han ikke var så trøtt i natt. Men nå sover han igjen. Deilig at han sover mer og mer hvertfall. Så får jeg håpe jeg får nok søvn etterhvert også. :ler:

Nå er det skoletid for både liten og stor. Ellers skulle jeg krøpet oppi senga igjen jeg også. La han i bagen, så da trenger jeg ikke vekke han når vi skal gå. Litt smart også da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...