Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

ja, tror jeg skal prøve med beina på utsiden neste gang, føler at ikke knærne komer høytnok opp når jeg pakker henne inni. Hælene møter hverandre bak lissom, vanskelig å få beina høyere...

Bæretreff høres lærerikt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, tror jeg skal prøve med beina på utsiden neste gang, føler at ikke knærne komer høytnok opp når jeg pakker henne inni. Hælene møter hverandre bak lissom, vanskelig å få beina høyere...

Bæretreff høres lærerikt ut!

Sånn blir det her også. Også tror jeg han begynner å bli for stor for frosk.

Går det bra med hoftene deres hvis de har beina utenfor? Er litt usikker på hva man kan utsette hoftene deres for :klø:

Det skal gå veldig fint det. Viktig at knærne er høyere enn rumpa, også spre beina veldig utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker veldig komplisert, men absolutt verdt å sette seg inn i. Og den tradisjonelle bæreselen er ikke særlig god for hverken bærer eller barn.

I dag har vi vært på jobben min. Knytte på meg sjalet og vi tuslet i vei. Knerten sovnet med en gang. Kjempekos. Ikke var det så vanskelig med det sjalet heller, når jeg først fikk hjelp til å knyte det en gang. Ei som mente at dte var vel ambisiøst å starte med vevd sjal, men synes det går strålende jeg. :)

Knerten sjarmerte damene på jobben min (og guttene også for det saks skyld). Han smilte og skravlet, og var veldig interessert i det som foregikk. Han sov ikke noe på formiddagen i dag, så ble litt trøtt da vi var der. Sutret litt, men da la jeg han bagen, inn med smokken og så sov han tvert. Samme gjorde han i går på bæretreff. Imponerende at det går an å sove i så mye støy.

Nå har han lagt seg for kvelden, så da skal jeg henge opp en klesvask. Og ja, i morgen starter skolen igjen... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er det fullt kjør med studier. :tristbla: Ikke helt motivert kjenner jeg.

Første dag gikk bra da. I morgen og fredag skal jeg skulke. :jepp: Holder på til ti om kvelden, og det funker jo ikke.

Ble litt stress i dag tidlig, men jeg kom ikke alt for sent. Knerten fikk mat før jeg dro og hadde akkurat spist igjen når jeg kom hjem. Så nå skal jeg pumpe. Kan jo ikke risikere at melkeproduksjonen går ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, første mål er fullamming til fire måneder. Det tror jeg kommer til å gå veldig greit. Neste mål blir seks måneder, men det tar vi etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 måneder er et fint mål synes jeg. Alt utover det er et pluss, men de klarer seg helt fint selv om de ikke får det da :)

Hvem er det som passer knerten om dagen nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Morsmelk er det beste, men de får jo i seg alle næringsstoffer på erstatning også.

Froskemannen har vært hjemme i dag, men han har egentlig ikke permisjon før 1. oktober. Så er et lite puslespill fram til da. Heldigvis har han fleksibel jobb og jeg korte dager. Ikke skal jeg på skolen hver dag heller, så det ordner seg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han ha lang permisjon da?

Tenkte på det med barnevakt her om dagen og jeg tror ikke jeg hadde turt å overlate Tiny til "fremmede" før han er godt over året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skal han ha lang permisjon da?

Tenkte på det med barnevakt her om dagen og jeg tror ikke jeg hadde turt å overlate Tiny til "fremmede" før han er godt over året.

Han skal være hjemme fram til sommeren. Så håper vi på barnehageplass fra høsten av igjen.

Vil ikke overlate Knerten til noen jeg heller. Mamma er den eneste som får lov til å ha han alene. Hønemor jeg ja. :fnise: Også har broren min vært med han mens jeg har vært på butikken, men det er bare 200 meter unna da.

Har du kveldsundervisning?

Nei, er fulltidsstudier. Så lenge jeg fullammer, blir det å pumpe seg når jeg har korte dager, og når det er lange dager så vet jeg ikke helt hvordan jeg gjør dte enda. Tar han vel med når det er selvstendig jobbing, men vil ikke ha han med på forelesning.

Ikke så veldig motivert til studier nå, men har igjen bare et år, så vil prøve å få gjort det ferdig. Blir så vanskelig å starte opp igjen ellers. Kjenner meg selv... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knerten våknet i stadl Han bruker ikke våkne så tidlig, men jeg tok han opp og ga han mat så kanskje han sover noen timer så froskemamma kan få seg litt sammenhengende søvn også. Sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...