Frida Frosk Skrevet 4. august 2007 Forfatter #1621 Del Skrevet 4. august 2007 Ble bittelitt surrete etter det halve glasset jeg også. Pumpe litt nå. Ellers vil det gå rundt 10 timer mellom amming på ene puppen om han sover som han bruker. Tør nesten ikke tenke på hvor vondt det ville blitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 5. august 2007 #1622 Del Skrevet 5. august 2007 Puppen min klare nettopp over 12 timer Det var den friske da. Faktisk ikke noe problem! Men dumme-puppen klarte seg nå i 10 timer (nattan over) og jeg trodde jeg skulle gulpe melk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 5. august 2007 #1623 Del Skrevet 5. august 2007 Man kan gå ganske lenge, men da sprenger det godt etterhvert. Ganske morsomt da å ha pumpet bare den ene puppen, og så se forskjell på dem. Noen gleder skal man da ha når det sprenger som verst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. august 2007 Forfatter #1624 Del Skrevet 6. august 2007 La knerten halv ni i går. Amming ti over halv fire og halv åtte. Nå sover han, mens jeg skulle forsøke å pumpe meg. Men får ikke i gang utdrivningsrefleksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. august 2007 #1625 Del Skrevet 6. august 2007 Har du forsøkt med varme omslag rett før du pumper? Og tenk på babyen som suger.. Alternativt kan du ha babyen ved siden av deg. Vet ikke åssen pumpe du har, men min elektriske har små korte sug i starten for å starte utdrivningsrefleksen, og når den har startet så blir det jevne hardere tak lissom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. august 2007 Forfatter #1626 Del Skrevet 6. august 2007 Har Medela Swing, og den fungerer også sånn. Har fått nesespray av legen og den har funket fint, men spørs om jeg ikke var avslappet nok i dag. Har pumpet på den ene, mens jeg ammer på andre og det funker greit. Men når jeg tenker etter så har jeg hatt han ved siden av meg når jeg har pumpet de siste dagene. Får fortsette med det. Må bygge opp et lite lager til skolestart. Sliter litt med å få sjalet stramt nok. Vanskelig dette, men vi får fortsette og øve. Tok fram igen rungslynga i stad, men sjalet er mer komfortabelt å bære med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. august 2007 #1627 Del Skrevet 6. august 2007 Må bygge opp et lite lager til skolestart. Det hadde vært noe ja Har du prøvd å se på et bilde av ham når du ammer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. august 2007 Forfatter #1628 Del Skrevet 6. august 2007 Min skolestart altså. Ikke hans. Har prøvd å se på bilde også. Har funket fint med den sprayen noen dager. Var bare i dag tidlig det gikk dårlig. Å amme er ikke noe problem heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. august 2007 Forfatter #1629 Del Skrevet 6. august 2007 Knerten promper så veldig etter å ha sittet i froskestilling i slynga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. august 2007 #1630 Del Skrevet 6. august 2007 Har du prøvd ammete? Vet ikke om det hjelper for å få ut mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. august 2007 Forfatter #1631 Del Skrevet 6. august 2007 Nei, har ikke det. Men pimpet på nytt nå. 125ml på et kvarter. Så da er jeg fornøyd. Nå skal vi grille! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 6. august 2007 Forfatter #1632 Del Skrevet 6. august 2007 Pumpet. Ikke pimpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 6. august 2007 #1633 Del Skrevet 6. august 2007 Hei hei Håper pumpingen kommer seg etter hvert. 125 ml er bra det Kos dere med grillings. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 6. august 2007 #1634 Del Skrevet 6. august 2007 Håper pimpingen fortsetter å gå bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 7. august 2007 Forfatter #1635 Del Skrevet 7. august 2007 Har hverken pimpet eller pumpet mer, men vi koste oss på grilling hvertfall. Knerten syntes også det var deilig å henge i parken tror jeg. Sove litt i vogna, ligge på et teppe på gresset og skravle, spise litt og bli bært i slynga når inntrykkene var blitt for mange. Ja, vi bruker fortsatt slynga, selv om det ikke er optimalt for skuldra mi. Men det sjalet er litt vanskelig, så vi må øve mer. Klarer ikke få det stramt nok. Men han storkoser seg når han blir bært hvertfall. :rødme: I dag er det sol igjen! Så da blir det en tur ut etter at jeg har fått tatt igjen litt rot her. (Forresten begynner jeg å bli en dreven ammer. Siste uka har vi ammet på kafe, på en benk på et kjøpesenter og i går i parken. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 7. august 2007 Forfatter #1636 Del Skrevet 7. august 2007 Knerten sov forresten i 6 timer igjen i natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. august 2007 #1637 Del Skrevet 7. august 2007 Så flink han er da! Og så flink du er til å amme ute, jeg liker ikke å amme i stua vår hvis det er masse folk der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 7. august 2007 #1638 Del Skrevet 7. august 2007 Hei hei så flink du er med ammingen Det må jeg si!!! Håper du får en flott kveld stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 7. august 2007 #1639 Del Skrevet 7. august 2007 Så fint at det går bra med amming overalt Ang utdrivingsrefleksen, så har jeg lest at man kan rulle brystvortene mellom fingrene først og muligens håndmelke litt, så går det lettere. Jeg vet ikke, for har ikke noen store problemer med det. Antakelig fordi jeg har pumpet helt siden de ble født... Sjekk hjemmesidene til ammehjelpen, står noen råd om pumping der (tror riktignok ikke det står så mye om pimping). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 7. august 2007 Forfatter #1640 Del Skrevet 7. august 2007 Så flink han er da! Og så flink du er til å amme ute, jeg liker ikke å amme i stua vår hvis det er masse folk der Det gjorde ikke jeg heller, men fant ut at jeg måtte overvinne ammeskrekken om vi skulle kunne bevege oss ute. Han har ikke så mye rutiner på når det er mat og ikke, så vanskelig å planlegge. Så startet så smått med noen få "tisluere" og nå er det ikke noe problem lengre. Hei hei så flink du er med ammingen Det må jeg si!!! Håper du får en flott kveld stor Takk for det. Nå sover endelig Knerten, så da skal jeg kose meg med en kopp te og kikke på tv. Så fint at det går bra med amming overalt Ang utdrivingsrefleksen, så har jeg lest at man kan rulle brystvortene mellom fingrene først og muligens håndmelke litt, så går det lettere. Jeg vet ikke, for har ikke noen store problemer med det. Antakelig fordi jeg har pumpet helt siden de ble født... Sjekk hjemmesidene til ammehjelpen, står noen råd om pumping der (tror riktignok ikke det står så mye om pimping). Ja, forsøkte det. Og det virket forsåvidt. Men den nesesprayen funker også stort sett. Pumpet i starten og da var det ikke noe problem. Går som regel greit nå også da. Er bare innimellom at jeg ikke klarer å slappe av nok tror jeg. Ammehjelpen sine sider er bra. ***************************************************** Puh, så varmt. Er liksom ingen mellomting. Knerten sover i pysj og helseteppe bare. Får sjekke innimellom om det blir kjøligere på soverommet, men håpløst med dyne nå hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå