Frida Frosk Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #1561 Del Skrevet 17. juli 2007 Sjekket litt på nettet, og det varierer visst fra de ulike helsestasjonene om de måler lengde eller ikke på 6-ukerskontroll. Men han var 39,5 cm rundt hodet og veide 5980 gram. Begynner å bli diger ja. Følger ikke akkurat kurven på percentilskjemaet, men det gjør visst ingen verdens ting så lenge han får morsmelk. Kan visst ikke bli for feit på morsmelk iflg legen. Vi får forsøke å måle lengden sjøl. Det fine været forsvant visst i løpet av natten. Var så deilig i går. Vi var ute og trillet i flere timer, men i dag er det innedag igjen. Kjedelig. Knerten er begynt å sove mer da. Sov en del på dagen i går. Sovnet for kvelden litt før åtte. Jeg la meg ved elleve, og sov en god stund før det var amming. Vet ikke hva klokka var, for har bestemt meg for å slutte å kikke på den hele tiden. Soving og mating styrer han sjøl uansett, så da får det bare være som det er. Men avbrutt av et par amminger så sov han til kvart over ni i dag tidlig. Kjenner at jeg ikke er så sliten lengre, og dte er deilig. Om en måned er permisjonen min slutt. Har bestemt meg for at når (hvis?) nestemann kommer, skal jeg ta lengre permisjon. Kunne tenkt meg å være hjemme leeenge sammen med Knerten kjenner jeg... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 17. juli 2007 Forfatter #1562 Del Skrevet 17. juli 2007 Knerten snudde seg forresten fra mage til rygg i dag. *stolt mamma* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 17. juli 2007 #1563 Del Skrevet 17. juli 2007 Snudde seg? Så morsomt da Her er det ikke annet enn smiling og masse stirring på leker. Har ikke tatt på noe ennå, og har heller ikke snudd seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 17. juli 2007 #1564 Del Skrevet 17. juli 2007 Om en måned er permisjonen min slutt. Har bestemt meg for at når (hvis?) nestemann kommer, skal jeg ta lengre permisjon. Kunne tenkt meg å være hjemme leeenge sammen med Knerten kjenner jeg... :rødme: Allerede slutt? så dumt, særlig med tanke på det kjipe været, for da blir det sikkert flott trillevær når permisjonen din er over. Villevel være typisk.... Jeg skal gå hjemme et helt år. Har jo 8 ukers ferie å ta ut i tillegg til permisjonen. Sender deg ei uke, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 17. juli 2007 #1565 Del Skrevet 17. juli 2007 Er nok litt større en skjønningen ja! her var hun 4980 tror jeg og hodeomkrets var 37. Lengde var 57 :klø: hvis jeg ikke husker feil. Jeg skal få veid og målt henne til fredag, da er det åpen helsestasjon! Snudd seg allrede?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 17. juli 2007 #1566 Del Skrevet 17. juli 2007 Her var han 4924 (var det vel? :klø og 43 cm rundt hodet (men så har han litt spesielt hode da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #1567 Del Skrevet 18. juli 2007 Snudde seg? Så morsomt da Her er det ikke annet enn smiling og masse stirring på leker. Har ikke tatt på noe ennå, og har heller ikke snudd seg Ja, det var gøy. Bortsett fra at han holdt på å ramle ut av sofaen da... Var ikke helt forberedt på en mobil baby riktig enda. Allerede slutt? så dumt, særlig med tanke på det kjipe været, for da blir det sikkert flott trillevær når permisjonen din er over. Villevel være typisk.... Jeg skal gå hjemme et helt år. Har jo 8 ukers ferie å ta ut i tillegg til permisjonen. Sender deg ei uke, jeg Ja, det skulle vært typisk. Tar gjerne i mot ei uke jeg altså. Er nok litt større en skjønningen ja! her var hun 4980 tror jeg og hodeomkrets var 37. Lengde var 57 :klø: hvis jeg ikke husker feil. Jeg skal få veid og målt henne til fredag, da er det åpen helsestasjon! Snudd seg allrede?? Ja, han har vokst masse. Veide 3490 ved fødselen, så skal det fortsette slik er han snart for stor for vognbagen. Her var han 4924 (var det vel? :klø og 43 cm rundt hodet (men så har han litt spesielt hode da) Blir vel litt større hodemål da ja. ************************************************** Har fått en baby som er like glad i kroppskontakt som meg. Forsåvidt hyggelig, men hadde vært greit om han kunne sove litt på egenhånd også. Natta går ganske greit, men på dagen vil han ikke sove lenge alene. Med mindre vi kjører bil eller triller. Gjorde et nytt forsøk med ringslynga. Han sovnet med en gang, men så ikke helt riktig ut så jeg tok han ut igjen. Nå sover han oppå meg. :rødme: Har bestilt mei tai og skal kjøpe et sjal. Må få til denne bæringa. Froskemannen ga han en rangle i dag, og da holdt han den og veivet med armen. Er så gøy å få oppleve alle små ting som skjer i utviklingen daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. juli 2007 #1568 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har lånt ett bæresjal, og skjønningen satt fint i den da vi prøvde for ett par dager siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. juli 2007 #1569 Del Skrevet 18. juli 2007 Morsomt å følge med på utviklingen ja Tiny har ikke tatt i noe ennå som sagt, men tror ikke det er så lenge før han gjør det. Stirrer noe veldig på leker for tiden Jeg har et bæresjal men for å være ærlig så stoler jeg ikke på at de holder ungen oppe sikkert nok. Men han sovnet i det nesten med en gang da, så det er jo en positiv ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 18. juli 2007 Forfatter #1570 Del Skrevet 18. juli 2007 Synes det ser så deilig ut med sjal. Både for baby og bærer. Men synes dere det er det vanskelig å knyte? Ser fryktelig avansert ut... Er nok ikke lenge til han griper tak i saker, Mrs N. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. juli 2007 #1571 Del Skrevet 18. juli 2007 Brukte instruksjoner på nett første gangen, men er egentlig ikke så komplisert - midten av stoffet på magen - trekk rundt til ryggen - lag kryss på ryggen og over skuldrene - lag kryss på magen og knyt rundt til ryggen igjen Så plasserer man barnet i krysset på magen. egentlig greit! På tettinntill.com er det instruksjoner for masse bæremåter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 18. juli 2007 #1572 Del Skrevet 18. juli 2007 Har mobywrap som knytes etter instruksjonene til Iss, og det fungerer veldig bra. Litt upraktisk å ta på/av dersom man er ute, siden stoffet blir liggende på gulvet under prosessen - er vel 5m eller noe. Liksom ikke bare å smette på seg. Men resultatet har vært bra, snuppa stortrivs (dvs. hun sovner), og jeg har armene frie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 18. juli 2007 #1573 Del Skrevet 18. juli 2007 Snudd seg og griper ting. Oj... Her er de ikke i nærheten av å snu seg, tror jeg. De veiver med smokken sin noen ganger, og får forsåvidt tak på ting som henger vedsidenav dem (babygym, f.eks), men ikke noe mer enn det. Høres koselig ut med bæresjal, men tror det utgår her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 18. juli 2007 #1574 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg har prøvd ringslynge og fikser det ikke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 19. juli 2007 Forfatter #1575 Del Skrevet 19. juli 2007 Brukte instruksjoner på nett første gangen, men er egentlig ikke så komplisert - midten av stoffet på magen - trekk rundt til ryggen - lag kryss på ryggen og over skuldrene - lag kryss på magen og knyt rundt til ryggen igjen Så plasserer man barnet i krysset på magen. egentlig greit! På tettinntill.com er det instruksjoner for masse bæremåter Hørtes ikke så vanskelig ut nei... Kanskje jeg skal hoppe i det og kjøpe et sjal da. Har vært en del på tettinntil og kikket. Fant noen fine instruksjoner på slyngebæring også. Har mobywrap som knytes etter instruksjonene til Iss, og det fungerer veldig bra. Litt upraktisk å ta på/av dersom man er ute, siden stoffet blir liggende på gulvet under prosessen - er vel 5m eller noe. Liksom ikke bare å smette på seg. Men resultatet har vært bra, snuppa stortrivs (dvs. hun sovner), og jeg har armene frie. Tenker at det må være supert å bruke sjal til lengre bæring, også kan jeg bruke mei tai eller slynge når man skal fra bil inn på butikker og sånn. Knerten sovner med en gang han blir bært han også (og han sover ikke så mye ellers). Snudd seg og griper ting. Oj... Her er de ikke i nærheten av å snu seg, tror jeg. De veiver med smokken sin noen ganger, og får forsåvidt tak på ting som henger vedsidenav dem (babygym, f.eks), men ikke noe mer enn det. Høres koselig ut med bæresjal, men tror det utgår her Veiver mye med armene her også, og da hender det hendene tilfeldigvis får tak i noe på babygymmen. Går faktisk an å bære tvillinger i to slynger f.eks, men høres vel ambisiøst ut. Jeg har prøvd ringslynge og fikser det ikke..... Vi slet vi også, og la dne bort. Har funnet den fram igjen og det går bedre nå. Se på tettinntil for forskjellige måter og bære på. Vi prøvde mage mot mage med beina utenfor i går, og det gikk mye bedre enn froskestilling. Vuggestilling prøvde vi også, og han sovnet tvert men jeg syntes han fikk altfor mye knekk i nakken. Begynner kanskje å bli stor for det. ************************************************** Froskemannen og Knerten ligger og sover. Alenetid! Må innrømme at jeg får en litt klaustrofobisk følelse innimellom. Får ikke bestemt så mye over min egen tid lengre. Så da er det deilig når han sover, og jeg får pustet ut litt. Sol i dag, så da tror jeg det blir en tur til byen. Shoppe litt kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. juli 2007 #1576 Del Skrevet 19. juli 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 22. juli 2007 #1577 Del Skrevet 22. juli 2007 Hei Alt bra med deg og Skurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 23. juli 2007 #1578 Del Skrevet 23. juli 2007 :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 24. juli 2007 #1579 Del Skrevet 24. juli 2007 Hei, hvordan går det med dere? Jeg kom til å tenke på deg og lille Skurt i går. Snakket med mamma om hvordan Tiny spiser så lenge for tida og hun fortalte at når broren min var liten så spiste han dobbelt så mye som andre babyer på samme alder, og når han var 2 måneder gammel så fikk hun beskjed av helsesøster om at han måtte begynne å få grøt. Han er i dag en "stor gutt" på 195 cm så han trengte nok den ekstra maten. Jeg tror du nevnte at lille Skurt er ganske stor for alderen, så kanskje du bør snakke med helsesøster om litt ekstra næring til han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 24. juli 2007 #1580 Del Skrevet 24. juli 2007 Begynner du 100% igjen så du blir lite hjemme eller? Avtalt ammetid? Gutten din høres stor og aktiv ut ja! Jammen ikke verst at han snur seg. Her er ikke det ikke noe tegn til det riktig enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå