Frida Frosk Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #1541 Del Skrevet 12. juli 2007 Vanskelig det der med barselsbesøk... Noen blir lengre enn andre og forventer det ene og andre føler jeg. Slitsomt! Ja, er litt slitsomt. Men vi har ikke familie i nærheten, så blir heldigvis ikke så mye besøk. Her soves det på magen faktisk i dette øyeblikk... Skjønningen faller ofte til ro kun når hun ligger på magen, og jeg synes det er bedre at hun får god søvn jeg da. Har vært to ganger på nettene at jeg har måttet legge henne på magen fordi hun bare vrir seg på ryggen. På magen har hun sovnet umiddelbart. Men jeg vet det er vanskelig å slappe av, krybbedødspøkelset og formaningene lurer i bakhodet. Jeg lagde en tråd på graviditet om det for litt siden jeg da.¨ Ja, så den tråden din. Lot han sove på magen i går kveld også. Snur han etterhvert jeg da, men hender han våkner etter en kort stund når han legges på ryggen. Hvis man sitter ved siden av dem og følger med så er det vel greit å la de sove på magen? 4 timer besøk Bør vel snart ringe ei bjelle for de som kommer da. 4 timer er litt drøyt ja. Jaja, ikke mange som blir så lenge da. Heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #1542 Del Skrevet 13. juli 2007 Kan noen fortelle sønnen min at han ikke trenger å spise 3 ganger i løpet av natta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. juli 2007 #1543 Del Skrevet 13. juli 2007 Da jeg våknet av at Skjønningen gråt, var jeg på vei ut med puppen i natt. Sambo kom meg i forkjøpet og dyttet inn smokken og snudde henne på magen, og jammen sovna ho ikke og sov to tre timer til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #1544 Del Skrevet 13. juli 2007 Ja, tror kanskje jeg er litt for rask med puppen jeg også... Men er det første jeg tenker på. Har hatt hell med smokken et par ganger vi også. Men han spiser ikke hele tiden lengre hvertfall. Går 3-3 1/2 time i mellom nå på dagtid. Oftere på kveld og natt. Det er deilig å slippe å sitte med puppen ute hele dagen da. I dag er det jammen sol her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. juli 2007 #1545 Del Skrevet 13. juli 2007 Ja jeg tenker bare puppen jeg.. Så jeg har ikke prøvd smokken før på nattan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. juli 2007 #1546 Del Skrevet 13. juli 2007 Best å prøve smokken først ja. Det hender jo at de blir vil ha kosen eller at de har vondt i magen, og da er det fint med smokk Og det høres ut som at han har behov for mer melk om kvelden. Hvor lenge ammer han om gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #1547 Del Skrevet 13. juli 2007 Varierer veldig. Noen ganger tar han bare ene puppen. Andre ganger sovner han, så da må jeg legge inn et bleieskift for å vekke han. Med amming på to pupper, innlagt bleieskift og raping til slutt er vi plutselig oppe i en time. Han sover så utrolig godt på magen. Vil han skal gjøre det på ryggen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. juli 2007 #1548 Del Skrevet 13. juli 2007 Høres litt rart ut at han må ammes fra begge puppene da? Har du lite melk? Den feteste melka kommer til slutt vet du, den han blir mett av, så det er viktig at han får den og det kan han jo ikke få så mye av hvis han får begge puppene :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 13. juli 2007 Forfatter #1549 Del Skrevet 13. juli 2007 Pumpet meg for et par dager siden, og fikk ut 125 ml. Vet ikke om det er lite jeg? Han legger jo godt på seg, tisser og bæsjer masse og virker veldig fornøyd, så tror ikke jeg har lite melk. Men har tenkt på det ja. Nå er det 4 timer siden han spiste sist, så ser ut som han trenger mat sjeldnere enn før. Jeg tror han ikke sover godt nok om natten jeg... Sikkert for varmt på soverommet. Skal måle temperaturen der. Også sover han jo mye bedre på magen da tydeligvis. Og det får han jo ikke lov til på natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. juli 2007 #1550 Del Skrevet 13. juli 2007 Det skal ikke være nødvendig at de skal sove på magen for å sove godt. Jeg unngår å gjøre det så han ikke skal bli vant til det og nekte å ligge på rygg. Lillemannen ligger kun på magen i 10 minutter hver dag og det er på oppfordring fra fysioterapeut for å få trent opp musklene i nakken Akkurat nå ligger han på magen og prøver å sutte på lekematta si De er snåle de små 125 ml er ikke lite nei, men du vet jo ikke hvor mye han spiser (vanskelig å måle puppen liksom ) og det er sjeldent pumpa får ut alt. Men hvis han må ha begge puppene for å bli mett så er det jo lite melk der? Hvis jeg var deg så ville jeg ikke gitt han begge puppene ved hver amming. Det vil gjøre at puppene produserer mindre melk og det er jo fryktelig slitsomt for brystvortene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. juli 2007 #1551 Del Skrevet 13. juli 2007 Varierer veldig. Noen ganger tar han bare ene puppen. Andre ganger sovner han, så da må jeg legge inn et bleieskift for å vekke han. Med amming på to pupper, innlagt bleieskift og raping til slutt er vi plutselig oppe i en time. Han sover så utrolig godt på magen. Vil han skal gjøre det på ryggen også. Sånn har vi det og.. Heldigvis sover hun godt på ryggen ogaå. Men når hun ikke finner roen så er det magen som gjør susen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #1552 Del Skrevet 15. juli 2007 Det skal ikke være nødvendig at de skal sove på magen for å sove godt. Jeg unngår å gjøre det så han ikke skal bli vant til det og nekte å ligge på rygg. Lillemannen ligger kun på magen i 10 minutter hver dag og det er på oppfordring fra fysioterapeut for å få trent opp musklene i nakken Akkurat nå ligger han på magen og prøver å sutte på lekematta si De er snåle de små 125 ml er ikke lite nei, men du vet jo ikke hvor mye han spiser (vanskelig å måle puppen liksom ) og det er sjeldent pumpa får ut alt. Men hvis han må ha begge puppene for å bli mett så er det jo lite melk der? Hvis jeg var deg så ville jeg ikke gitt han begge puppene ved hver amming. Det vil gjøre at puppene produserer mindre melk og det er jo fryktelig slitsomt for brystvortene Tro meg, vil han ha begge puppene er det ikke noe alternativ å ikke gi han det. Høres ut som han ikke har fått mat på flere dager, om det går mer enn to minutter fra han finner ut at han skal ha mat til han får. Det er vel slik at jo mer man ammer, jo mer melk produseres, så da burde det jo bli mer melk om han får begge puppene. Hender jo han takker nei også. Sånn har vi det og.. Heldigvis sover hun godt på ryggen ogaå. Men når hun ikke finner roen så er det magen som gjør susen... Han sover stort sett på ryggen, men merker at han foretrekker magen. Prøver å begrense det til når det absolutt er nødvendig (dvs han er overtrøtt og klarer ikke sovne). Natt til i går sov han 3-4 timer mellom ammingene. I natt sov han til kvart over tre, men så sov han dårligere igjen. Nå ligger han på armen til froskemannen og sover etter at jeg gjorde utallige forsøk på å få han til å sove alene. Vi har visst skjemt han bort i følge mødrene og tantene våres. Men jeg har ikke helt tro på den gamle metoden hvor barna fikk ligge og hyle til de sovnet av utmattelse jeg da. Blir mye babyprat om dagen merker jeg... Men har jo ikke overskudd til annet enn å ta meg av denne lille tassen, så kanskje ikke så rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. juli 2007 #1553 Del Skrevet 15. juli 2007 Det er IKKE noe alternativ å la de skrike og hyle mener nå jeg. Man kan gjøre ett forsøk på å hjelpe dem i søvn for seg selv, med stryking og sånn. Og virker det ikke så er det bedre at de får sove enn at de ikke sover, så da får de være på brystkassa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 15. juli 2007 #1554 Del Skrevet 15. juli 2007 Enig med Iss. Jeg synes de er for små til at en skal la de skrike og jeg greier ikke la henne gjøre det heller. Forresten er 125 ml ikke verst men husk at prinsen din tømmer puppen din bedre enn ei pumpe så han kan nok få i seg mer enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #1555 Del Skrevet 16. juli 2007 Knerten sov i grunn ikke på hele dagen i går. Fikk han endelig til å sove klokka elleve, amming klokka fire, og nå sover han fortsatt! Skal opp og vekke han straks for vi skal til legen. Typisk at det var i dag jeg måtte ha klokka på ringing da, men uansett utrolig deilig at han sover. (I vår seng vel og merke... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. juli 2007 #1556 Del Skrevet 16. juli 2007 Men hun sov i sin egen seng frem til kl 5 da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 16. juli 2007 #1557 Del Skrevet 16. juli 2007 heisann, lenge mellom hver gang jeg lenger innom.... Så godt at han har sovet så lenge Vi legger snuppa på magen når hun har vondt, noen ganger er det som å skru av knappen på tv`n - det bli heeelt stille Bebbiser kan da ikke skjemmes bort! Jeg iler til på det minste knyst. Har erfart at det ofte er en rap som skal opp, lua om har sklidd ned foran øynene eller full bleie. Eller så er det ondt i magen pga jerntilskuddet. Hun har sovet maaaange timer, mange netter på magen min. Hun suger litt på totten også, noe min morsyntes var helt forferdelig. Jeg gjorde visst det til jeg gikk på videregående (ubevisst om natten). Sikkert fordi jeg IKKE ble tatt opp da jeg skrek som liten baby Jeg pumper ca 120 (fremdeles hver 3. time). Lurer ogå på om det er mye/lite.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #1558 Del Skrevet 16. juli 2007 iss og lubelillen For en deilig dag. og jeg er passe uthvilt. Selv om Knerten sov, så våknet jo jeg med jevne mellomrom. Kroppen er vel innstilt på 2 timersøkter med søvn. Har vært på 6-ukerskontroll i dag. Alt var bra, bortsett fra at han var litt sutrete når vi var der. Typisk. Også glemte de å måle lengden hans tror jeg. De bruker vel det på 6-ukerskontrollen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. juli 2007 #1559 Del Skrevet 16. juli 2007 De gjorde ikke det her, men helsesøster målte han neste gang jeg så henne (senere i uke 6) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. juli 2007 #1560 Del Skrevet 16. juli 2007 Her så måles de ved fødsel og ved 6-ukers kontroll... Så det skulle de gjort! Hva var de vitale målene??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå