Petra Prøvedokke Skrevet 8. mai 2007 #1241 Del Skrevet 8. mai 2007 Det skal jeg gjøre. Både kose meg og holde deg oppdatert på madrassfronten. Jeg skal jo forresten sy overmadrass også. Den er vel et par cm tykk. Vil ikke at Skurt skal ligge rett på skumgummi. Så det du skrev om krybbedød, men dte gjelder forresten gamle skumgummimadrasser (har jeg lært på skolen). Kos deg du også! ← supert! ja, jeg leste her om dagen at det med skumgummimadrasser bare gjelder gamle madrasser, og at det gikk fint med nye - bare man luftet de innimellom så da stoler vi på at det er sånn det er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 8. mai 2007 #1242 Del Skrevet 8. mai 2007 Så flink du er som syr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 8. mai 2007 #1243 Del Skrevet 8. mai 2007 Hei hei Sy overmadrass?? :klø: Hvordan gjør en det? (I tilfelle jeg skal sy en selv en gang ) Ha en strålende kveld stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #1244 Del Skrevet 8. mai 2007 supert! ja, jeg leste her om dagen at det med skumgummimadrasser bare gjelder gamle madrasser, og at det gikk fint med nye - bare man luftet de innimellom så da stoler vi på at det er sånn det er ← Da er lammeskinn innkjøpt. Var på Nøstebarn, men syntes ikke det var så stor forskjell på det og andre jeg har sett på. Så da ble det et Kaiser lammeskinn i stedet. Det er det som de selger på Barnas Hage, og er også fra merinosau på new zealand. Kjøpte på babymagasinet på Grønland. Var på tilbud til 399 og 499. Jeg kjøpte det minste, som passer fint i vogna. Det er ca 90 cm. Det andre ble alt for klumpete å ha i bagen hvertfall. Så flink du er som syr ← Takk. Hei hei Sy overmadrass?? :klø: Hvordan gjør en det? (I tilfelle jeg skal sy en selv en gang ) Ha en strålende kveld stor ← Har bare kjøpt en overmadrass på IKEA jeg, som jeg skal sy overmadrass til kurven (ukurante mål) og madrass til vogna av. En fin kveld til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 8. mai 2007 #1245 Del Skrevet 8. mai 2007 Nå begynner ting å falle på plass eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 8. mai 2007 #1246 Del Skrevet 8. mai 2007 Snoper til meg madrasstips! :-D Vi får en kurv snart fra slektninger, og da må vi skaffe madrass. Klarer symaskina å sy gjennom, tro? Jeg får prøve meg fram. Eller klipper du bare til madrassen, og syr et trekk som passer rundt? Hmm... ikke så stor forskjell på Nøstebarn sine lammeskinn og andres? :klø: Kanskje jeg bare skal kjøpe et korthåret ett på Barnas hus, da. De har til ca 350 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 9. mai 2007 #1247 Del Skrevet 9. mai 2007 *noterer Kaiser lammeskinn bak øret* vet du hvor lenge de skulle ha tilbud på babymagasinet? stakkars Frosken - jeg bombaderer deg jo med spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1248 Del Skrevet 9. mai 2007 Nå begynner ting å falle på plass eller? ← Ja, det gjør egentlig det. Deilig følelse i grunn. Mangler fortsatt et par småting, men er ikke krise om det skulle bli fødsel nå. Snoper til meg madrasstips! :-D Vi får en kurv snart fra slektninger, og da må vi skaffe madrass. Klarer symaskina å sy gjennom, tro? Jeg får prøve meg fram. Eller klipper du bare til madrassen, og syr et trekk som passer rundt? Hmm... ikke så stor forskjell på Nøstebarn sine lammeskinn og andres? :klø: Kanskje jeg bare skal kjøpe et korthåret ett på Barnas hus, da. De har til ca 350 kr. ← Selve madrassen får vi skjært til på Skumplastsenteret på Carl Berner, men man kan jo kjøpe en vanlig skumgummimadrass å skjære sjøl. Tenkte likevel det var greit å få gjort det der, så blir det hvertfall bra (er skrå kanter på kurven og det hadde sikkert ikke blitt perfekt skjært om vi skulle gjort det) Overmadrassen syr jeg selv av en overmadrass jeg har kjøpt, men den er bare 2 cm tykk. Nøstebarn sine var nok tettere og mykere enn noen andre skinn jeg har sett på, men syntes ikke det var noen særlig forskjell på Kaiser og Nøstebarn. Og når Kaiser var så mye billigere så kjøpte jeg heller det. Men fant forresten ut at det er forskjell fra skinn til skinn hos samme produsent (kanskje ikke så rart...). Både farge og hvor myke og tette de var kunne variere litt. *noterer Kaiser lammeskinn bak øret* vet du hvor lenge de skulle ha tilbud på babymagasinet? stakkars Frosken - jeg bombaderer deg jo med spørsmål ← Bare å spørre det. Vet ikke hvor lenge de skulle ha tilbud, men virket som de skulle selge ut det som var der. De hadde tilbud på Voksi-pose og Kaiser lammeskinnpose også forresten. Voksiposen kostet 1699 bare, men var ikke igjen så mange farger å velge i da. Lammeskinnsposene var det halv pris på, men vi har fått voksipose og trenger vel ikke begge deler... *********************************************************** Sov lenge i dag. Hvis jeg ikke våkner og må på do før i 5-tiden så får jeg ikke sove igjen. Så da ligger jeg våken en laaang stund før jeg til slutt sovner. Og da kan jeg gjerne sove noen timer ekstra. Ikke helt tid til det i disse eksamenstider, men må jo være uthvilt også da. I dag skal jeg til jordmor igjen, så må skrive ferdig brevet før den tid. Og lufte min bekymring om monsterbabyer. Men først en liten dagbokrunde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1249 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Ja, også var visst signaturen min for lang så jeg får legge inn tippelista her, og prøve å linke til den i stedet. Tippeliste Liljen 29. mai Vannmelon 1. juni Angelou 3. juni Petra Prøvedokke 4. juni Kakao 5. juni Smile 7. juni Bippe 10. juni Smile Petra Prøvedokke Angelou Bippe Liljen Endret 24. mai 2007 av Frida Frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 9. mai 2007 #1250 Del Skrevet 9. mai 2007 Bare å spørre det. Vet ikke hvor lenge de skulle ha tilbud, men virket som de skulle selge ut det som var der. De hadde tilbud på Voksi-pose og Kaiser lammeskinnpose også forresten. Voksiposen kostet 1699 bare, men var ikke igjen så mange farger å velge i da. Lammeskinnsposene var det halv pris på, men vi har fått voksipose og trenger vel ikke begge deler... ← tror jammen jeg skal ta en tur dit etter jobb i dag, jeg! takk for alle tips når skal madrassen hentes? lykke til hos jordmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1251 Del Skrevet 9. mai 2007 Vi skal hente den etter å ha vært hos jordmor i dag. Så da tenkte jeg å gjøre kurven klar. Er forresten den babybutikken i Smalgangen. Ikke den ved Basaren. Men det vet du sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 9. mai 2007 #1252 Del Skrevet 9. mai 2007 Det bygges rede både her og der Nå begynner det virkelig å nærme seg for oss, så snart kommer de små!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 9. mai 2007 #1253 Del Skrevet 9. mai 2007 Vi skal hente den etter å ha vært hos jordmor i dag. Så da tenkte jeg å gjøre kurven klar. Er forresten den babybutikken i Smalgangen. Ikke den ved Basaren. Men det vet du sikkert. ← så bra! du får sifra hvordan den ble - og hvor mye det kostet sånn ca, da... blir stas å få klar kurven, tenker jeg jepp, har sjekket gule sider og sett at det er den i smalgangen. den har jeg hørt skal være rimelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1254 Del Skrevet 9. mai 2007 Ja, det er en del billigere der enn babyshop og barnas hus f.eks. Også er han mannen så hyggelig. Nå skal jeg straks i vei for å ta blodprøver. Rh-, så må sjekke at ikke kroppen min plager Skurt. Også er det jordmortime. Har endelig fått ferdig brevet, så da slipper hun å mase mer på meg om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 9. mai 2007 #1255 Del Skrevet 9. mai 2007 mannen på babymagasinet er kjempehyggelig, ja -og nå har jeg shoppet både lammeskinn og lammeskinnspose får håpe kroppen din ikke plager skurt. jeg tok sånn blodprøve på fredag. har ikke hørt noe, så jeg regner med at kroppen min og lille sprett kommer godt overens enn så lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 9. mai 2007 #1256 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan gikk det i dag??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1257 Del Skrevet 9. mai 2007 mannen på babymagasinet er kjempehyggelig, ja -og nå har jeg shoppet både lammeskinn og lammeskinnspose får håpe kroppen din ikke plager skurt. jeg tok sånn blodprøve på fredag. har ikke hørt noe, så jeg regner med at kroppen min og lille sprett kommer godt overens enn så lenge... ← Så bra. Jeg satt og klappet litt på lammeskinnet i stad, også fant jeg ut at det var et hull i det. Typisk, så da får jeg vel ned igjen og bytte det etterpå. Må bare spise litt først. Madrassen er forresten hentet. Kjentes veldig fast og fin ut. Ble 200 kr, så det var ikke ille. Og da passer den perfekt i kurven. Hvordan gikk det i dag??? ← Det gikk bra. Blodtrykket mitt har gått bittelitt opp, så fikk beskjed om å ta det med ro. Men synes jo jeg gjør det. Var ikke så veldig høyt da. 120/85, men har ligget på 110/70, så er vel derfor hun bemerket det. Fikk også beskjed om å ikke spise mer omega-3 før etter fødsel. Var ikke vitenskapelig bevist, men erfaringsmessig så gikk man visst lengre gravid om man tok omega-3, så var lurt å slutte etter uke 37. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 9. mai 2007 #1258 Del Skrevet 9. mai 2007 Så bra. Jeg satt og klappet litt på lammeskinnet i stad, også fant jeg ut at det var et hull i det. Typisk, så da får jeg vel ned igjen og bytte det etterpå. Må bare spise litt først. Madrassen er forresten hentet. Kjentes veldig fast og fin ut. Ble 200 kr, så det var ikke ille. Og da passer den perfekt i kurven. uff så typisk, da... kanskje jeg skal klappe litt på mitt også - og sjekke om jeg finner noen hull 200 kroner er ingen upris, nei. får ta en tur innom der en dag jeg også. tusen takk for alle svar - du er grei Fikk også beskjed om å ikke spise mer omega-3 før etter fødsel. Var ikke vitenskapelig bevist, men erfaringsmessig så gikk man visst lengre gravid om man tok omega-3, så var lurt å slutte etter uke 37. *noterer bak øret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1259 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Var nede og fikk byttet det i stad jeg, så nå tror jeg at jeg er fornøyd. Bare hyggelig å være til hjelp. Spesielt når det gjelder sånne søte prøvedokker. Forresten så mente jordmor at jeg ikke skulle bekymre meg over Froskemannens høye fødselsvekt, ettersom babyen tilpasset seg morens størrelse. *puster lettet ut Er oppe i +9,5 kilo siden startvekt, men halvparten av dem har kommet siste to månedene Endret 9. mai 2007 av Frida Frosk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 9. mai 2007 #1260 Del Skrevet 9. mai 2007 Det var da ikke så mange kilo å rødme for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå