Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Været er jo fantastisk!!!! :hoppe:

Flere som bare MÅ kjøpe en body til!???!! :ler: Godt å høre! :ler:

Da er tippelista di godt i gang ja. Jeg slenger meg på og tipper...... 7.juni :tommel: (ser visst ut til at alle tipper juni-barn på deg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :)

Må jo tippe jeg og, sånt liker nemli jeg :legrine:

29 mai tror jeg er dagen!!! helt sikker på det ja :Nikke::ler:

Ha en strålende helg, ta vare på deg selv

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil ha en maibarn, ja? jeg er fornøyd hvis lille sprett kommer før juli, jeg :ler:

ha en super helg :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været er jo fantastisk!!!! :hoppe:

Flere som bare MÅ kjøpe en body til!???!! :ler: Godt å høre! :ler:

Da er tippelista di godt i gang ja. Jeg slenger meg på og tipper...... 7.juni :tommel: (ser visst ut til at alle tipper juni-barn på deg ;) )

Er jo så mye fint, men man kan vel kanskje ikke handle alt... Heldigvis vokser de fort. :ler:

7. juni er notert. :tommel:

Hei hei :)

Må jo tippe jeg og, sånt liker nemli jeg  :legrine:

29 mai tror jeg er dagen!!! helt sikker på det ja :Nikke:    :ler:

Ha en strålende helg, ta vare på deg selv

stor :klem:

:hoppe: Liker mai-tipping.

Ha en fin helg, du også vennen. :klem:

du vil ha en maibarn, ja? jeg er fornøyd hvis lille sprett kommer før juli, jeg  :ler:

ha en super helg :)

Synes Skurt skal få lov til å komme etter 17. mai jeg. Men før 1. juni. Kjenner det begynner å bli tungt nå. Har merket stor forskjell bare den siste uka.

En super helg må du også ha! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt masse på Vannmelon i dag. Ikke hørt noe mer, men kan jo hende hun har fått dem allerede. Spennende. :hoppe:

Jeg har plassert svigermor ute i sola, og meg selv i senga. Merker som sagt at jeg er høygravid ja... Begynt å få en del vann i beina. Og er generellt tungt å gjøre ting. Men ikke mange ukene igjen heldigvis.

I dag har vi vært i byen en tur. Svigermor ville så gjerne kjøpe noe til Skurt, så da ble det voksipose som h*n får god bruk for til vinteren. Ellers hadde hun heldigvis ikke tatt av så veldig på shoppingen som mamma har gjort. :ler: Da tror jeg vi hadde hatt for mye klærå velge i, men hun hadde handlet noen bodyer, strikket et sett med sparkebukse, jakke og sokker og kjøpt et kjempefint ullpledd i skikkelig god kvalitet. Ingen sak. :)

Nå skal jeg prøve å ta en liten dagbokrunde, mens jeg ligger her og slapper av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi-holder det på å skje noe med vannmelon??? Må inn og sjekke dagboka da.

Det er så gøy å lese om hva som skjer med kroppen din... at du begynner å bli tung og at det har skjedd nå i det siste for jeg kjenner meg sånn igjen. Det er jo bare noen få dager imellom oss så det er vel ikke så rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er gøy at vi er flere i samme situasjon. Selv om jeg begynner å bli litt lei plagene... Men som froskemannen sa i dag, tenk så deilig rett etter fødselen når magen er borte og formen tilbake. :hoppe:

Har hatt stikninger i bekkenet/nederst i magen noen uker nå. Innimellom er det så utrolig vondt. Jordmor mente det var babyens hode som forårsaker det. Hvordan skal det da bli når hele babyen skal ut. :overrasket:

Forresten fortalte svigermor at froskemannen veide 4,5 kilo når han ble født. :sjokkert: Så nå har jeg blitt skremt hvertfall. Lurer på om det er noen sammenheng mellom smale hofter og trangt bekken? :klø: I så fall tror jeg Skurt skal få bli hvor h*n er om h*n veier like mye som Froskemannen. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi får håpe lille skurt er en liten bebiss med lite hode når h*n kommer, så mamman hans klarer fødselen med glans :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, kan ikke se for meg lille meg på 155 og med str 36 skal skvise ut en diger kladd på nærmere 5 kilo. :hår: :hakeslepp::sjokkert::riste::grine:

Neida, men ble faktisk litt redd på ordentlig... :sjenert: Får snakke med jordmor på neste kontroll. Kanskje jeg kan få en ul og enten bli beroliget eller få sjansen til å forberede meg psykisk. Angrer plutselig på at jeg skal føde uten smertestillende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Smilemannen veide også 4,5 kg og han var førstefødte!!!! :hakeslepp: Men dette klarer vi Frida Frosk!!!

Jeg tror faktisk ikke bekkenet har noen sammenheng med hoftene. Iallefall hørte jeg om ei her som er bred over hoftene og hun måtte faktisk ta kesiersnitt pga smalt bekken. Jeg ble litt overrasket for hun hadde virkelig former! Da hørte jeg at det ikke har noen sammenheng.

Du lurer på hvordan det blir når hele babyen skal ut??? Men det varer jo ikke mange timene da i forhold til de stikkingene som kommer og går som de vil nå! ;) Det går så bra atte! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok jordmor følger med og tar affære hvis det er ting som tyder på at lille skurt er for stor for bekkenet ditt. men ta en prat med jordmor, du! er jo dumt å gå rundt og bekymre seg... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smile, Petra og Liljen. :klem:

Takk for psykisk støtte. :ler: Høres supert ut om det ikke trenger være noen sammenheng mellom størrelse på hofter og bekken, Smile. :)

Ja, skal snakke med jordmor om det, Petra. Har liksom sett for meg at jeg skal føde en liten tass på ca 3 kg. Syntes svigermor kunne holdt tett om hvor høy fødselsvekt som er vanlig i deres familie til etter at Skurt er ute. :ler:

Var Froskemannen som veide over 4,5 kilo ved fødselen, Liljen. Så aner ikke hvordan Skurt ligger an, men krysser fingre for at h*n blir mindre enn pappen var. ;)

Jeg og Froskemannen har vært flinke og ryddet og vasket litt. Pause nå. Må vel snart ut i det fine været. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er da! Så er det så godtt etterpå!

Du kan jo høre med jordmor om bekkenet ditt ja Frida Frosk. Jeg mener legen min sjekka det på første kontroll jeg var men jeg er ikke helt sikker.

Jeg nevnte også for jordmor at jeg var bekymret men hun sa ikke stort på det... Hun sa bare at jeg måtte være forsiktig med sukker, spesielt brus. Men det drikker jeg jo ikke men det er verre med litt sjokolade og en bolle eller to.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brus drikker jeg minimalt av også, men er veldig glad i godis da... :sjenert:

Skal uansett høre med jordmor.

Er i dårlig humør i dag. :tristbla: Er greit å skylde på hormoner da. Men har ikke fått gjort noe på oppgava mi på hele helga. Motivasjonen forsvant visst, og det gir meg dårlig samvittighet.

Har fått begynt på brevet til jordmor forresten. Så noe fornuftig har jeg fått gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på tipping! :hoppe:

Skal vi se..

Liker tallet 10 så godt jeg, at jeg må tippe 10.juni. Ble samme dato på deg og smile, gitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipping er notert. :tommel:

Men synes du jeg skal gå så lenge over altså... :sjenert::ler:

Vannnmelon har fått to jenter i dag! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt at du endelig hørte noe fra vannmelon! -og så to småpiker, da. de er sikkert super-skjønne :rødme:

nå er det leggetid her i gården. god natt, froskevenn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...