Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

det går mer og mer opp for meg også - det at vi faktisk skal bli mammaer snart. det er helt merkelig!

mannen og jeg snakker stadig om det; at det er moro og stort og rart at vi har laget en liten person som vi skal være foreldre til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, ganske utrolig det hele. :hjerter:

Og fryktelig skremmende synes jeg. Mannen er mer avslappet enn meg faktisk. Han som var så redd for å begynne prøvingen. :ler:

Nå bare gleder han seg masse. Spesielt til han og Skurt skal kose seg hjemme i 10 måneder. :)

I dag har jeg hatt nest siste dag på jobb! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er litt skremmende - men det går nok fint  :ler:

:hoppe: snart ferdig med jobben! så bra!!

Ja, det er jo liksom ingen vei tilbake... :sjenert: Så det må jo bare gå fint. :ler:

Skal jobbe i kveld, men da får det være nok jobbing. Blir deilig det. :)

Å - blir helt rørt av å lese inne her jeg :legrine:

Så koselig. :klem: Du har mange fine uker foran deg, men likevel går det jo så fort. Så nyt tiden framover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på jobb i går. :hoppe: Deilig å ikke måtte dit igjen, men litt trist også. Har jo supre kollegaer, sjøl om ledelsen er så som så.

I dag skal jeg begynne med eksamensoppgava mi som skal leveres før termin. :sjarmor: Også er det yoga i kveld. Blir deilig det.

Har begynt å grue meg litt til fødsel... :sjenert: Tenkte låne noen bøker, så kanskje det kan få meg til å roe meg ned litt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er alltid trist når man slutter et sted. til tross for dustete ledelse har man jo ofte fått gode kollegaer...

uff, jeg gruer meg også litt til fødsel. men jeg prøver å tenke minst mulig på det. får heller fokusere på hvor stas det skal bli å endelig få møte lille sprett!

kos deg på yoga i kveld, snuppa :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skremmende med fødsel, ja, men for meg hjelper det (så langt, i hvertfall) å se på det som en jobb jeg skal igjennom. Har ingen anelse om hva jeg går til, og det tror jeg er helt greit. Og tenk hva det ender i :hjerter: Vi klarer dette alle sammen, gjør vi ikke?

Så et par i påska som var veldig fødeklare. Hun hadde tydelig vondt, men tok alle avgjørelser, mens mannen hennes så skrekkslagen og paralysert ut, så er vel noen snodige krefter som setter inn, tenker jeg.

Kos deg på yoga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er alltid trist når man slutter et sted. til tross for dustete ledelse har man jo ofte fått gode kollegaer...

uff, jeg gruer meg også litt til fødsel. men jeg prøver å tenke minst mulig på det. får heller fokusere på hvor stas det skal bli å endelig få møte lille sprett!

kos deg på yoga i kveld, snuppa :kose:

Blir litt skremt av tanken på å møte Skurt også jeg da... :sjenert: Neida, gleder meg så klart masse. Men tenker jo på om alt er i orden med knøttet og om vi klarer å gi denne krabaten en god oppvekst og sånne ting.

Heldigvis skygger ikke det for gleden og forventningene jeg har. Og nå er det ikke lenge igjen heller. :)

Litt skremmende med fødsel, ja, men for meg hjelper det (så langt, i hvertfall) å se på det som en jobb jeg skal igjennom. Har ingen anelse om hva jeg går til, og det tror jeg er helt greit. Og tenk hva det ender i  :hjerter:  Vi klarer dette alle sammen, gjør vi ikke?

Så et par i påska som var veldig fødeklare. Hun hadde tydelig vondt, men tok alle avgjørelser, mens mannen hennes så skrekkslagen og paralysert ut, så er vel noen snodige krefter som setter inn, tenker jeg.

Kos deg på yoga!

Ja, vi greier nok dette alle sammen. Og de må jo ut før eller senere, så vi har jo ikke noe valg akkurat. :ler:

Froskemannen er mest rolig av oss hittil, men kanskje det blir snudd om når vi kommer på fødestua. Han driver da å forbereder seg med å lese om fødsel, hvor langt det skal være mellom riene før vi må dra og spør meg om hva jeg vil han skal gjøre under fødselen og sånne ting. Ganske så søt da. :hjerter: Men litt vanskelig å svare på hva jeg vil han skal gjøre for meg, når jeg ikke vet hvordan det blir enda. Men godt han har riktig innstilling hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner liksom å pensle inn på fødselstanker alle sammen her virker det som. Rart hvordan kroppen og hormonene jobber gitt. Jeg gleder meg bare til fødselen jeg da... Føler meg helt crazy som sier det!!!

Så du er ferdig i jobb allerede! Det går unna gitt. Håper det går bra med eksamensperioden din nå da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe i det de sier om at man er veldig klar for å føde når terminen nærmer seg. Hormoner er kjekt å ha! Og så er det vel en grunn til at man går gravid så lenge som man gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynner liksom å pensle inn på fødselstanker alle sammen her virker det som. Rart hvordan kroppen og hormonene jobber gitt. Jeg gleder meg bare til fødselen jeg da... Føler meg helt crazy som sier det!!!

Så du er ferdig i jobb allerede! Det går unna gitt. Håper det går bra med eksamensperioden din nå da! :klem:

Ja, rart hvordan kroppen fungerer. Jeg har ikke grudd meg til fødselen tidligere, og er vel ikke akkurat vettskremt nå heller, men synes det er litt skummelt at jeg ikke vet hva jeg skal gjennom.

Ferdig på jobb ja. Skal ha ferie fra jobb fram til permisjonen starter. Tror det skal gå fint med eksamensperioden. :)

Er vel noe i det de sier om at man er veldig klar for å føde når terminen nærmer seg. Hormoner er kjekt å ha! Og så er det vel en grunn til at man går gravid så lenge som man gjør...

Er nok en grunn til at det tar 40 uker ja. Og godt er det. :ler:

Yogaen er unnagjort. Var med på et annet kurs enn det jeg bruker. Og det var ikke helt det samme. Likte meg bedre på det jeg har gått på før. Hun som ledet dette kurset var ikke like flink + at det var myyye mer fysiks krevende enn det andre jeg har gått på. Tror ikke kroppen min hadde helt godt av dette. Så nå skal jeg unne meg en sjokoladebit som trøst. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med sol! :hoppe::briller2:

Nå kom jeg på at jeg drømte at jeg holdt på å hoppe på langrennski i natt. Kanskje ikke noe for gravide damer i 8. måned. :ler:

I dag skal jeg til fysioterapeuten igjen. Har ikke vært der på 14 dager, så det blir godt. Ellers blir det vel jobbing med oppgava. Også får jeg lønn i dag, så skal ned i byen en tur. Må kjøpe fødselsforberedende olje og sånne bringebærbladkapsler. Her taes ingen sjanser. ;)

Også kanskje kjøpe litt Skurt-greier. Et lammeskinn hadde jeg tenkt at vi må ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Hei du

Hyggelig å bli savnet  :klem:

De bringebær-greiene skal jeg også ha!

Hyggelig å ha deg tilbake. :klem:

Jeg vil ha både bringebær og sånn olje jeg og.. Hmm... Sånn olje, får man det overalt??

Tror jeg har lest at man får det på helsekost og apotek.

Bringebærblad? Olje? Her var det mye jeg ikke hadde fått med meg at var lurt å ha.. Hva gjør disse tingene?

Bringebærbladkapslene styrker visstnok livmoren. Skal kunne gi en enklere og raskere fødsel. Oljen skal du massere mellomkjøttet (For et delikat ord :ler: ) med for å unngå revning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bringebærgreine har visst en effekt etter fødsel også, hjelper til med at morkaka trekker seg sammen raskere? :klø:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/8079454

Du kan søke på ordet bringebærkapsler så får du masse info!

Og den oljen jeg har hørt om heter Weleda fødselsforberedende olje

http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?t=205247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her var det masse ting å få meg seg *noterer*

noen som vet hvilken uke man burde begynne med slikt?

(prøvedokka har litt mye å gjøre og har ikke rukket å sjekke ut selv... :sjenert: )

ha en super helg, froskevenn :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...