Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

lubelillen og smile :klem:

Det er nok stas ja. Når jeg har sagt tidligere at jeg har kjent bevegelser, så har han ikke helt kunne forstå det tror jeg, så dte går nok mer opp for dem når de kan ta del av det også.

Nå har jeg vært flink en stund, vasket og ryddet. Så da fortjente jeg virkelig en KG-pause. :Nikke: Drikker te og spiser rugsprø med brunost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være gøy for mannen din å kjenne. Gleder meg til min også får kjenne spark, men jeg kjenner bevegelse best når jeg krøller meg sammen, så skal vel litt til.

Håper du får en fin torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom hjemme en snartur mellom skole og jobb. Spiser lasagnerester fra i går. :sikle: Har forresten spist mye i dag. Har jo ikke hatt noe økt matlyst tidligere, men kanskje det er det som begynner nå... :sjokkert:

Skal prøve å rekke en liten dagbokrunde før jeg må dra igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matlysten min har endelig begynt å roe seg ned, den. jeg har jo spist som en hest siden jeg ble gravid... :sjenert:

:ler:

du må kjøpe froskepysk til den lille rockeren, da!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bra med litt ekstra mat, dere er jo to!!! :tommel:

Joda, det er forsåvidt sant det. :Nikke:

Innom med en  :klem:

Så koselig å se deg her igjen, Angelou. Har savnet deg. :klem:

De selger froskepysjer til småfroggies på Kapphal.....

:klem:

Kult! Takk for tipset. :)

matlysten min har endelig begynt å roe seg ned, den. jeg har jo spist som en hest siden jeg ble gravid...  :sjenert:

:ler:

du må kjøpe froskepysk til den lille rockeren, da!!  :klem:

Har heller spist mindre jeg. Ikke orket så mye til hvert måltid, men det har forandret seg den siste tiden. Klarte til og med å få i meg en hel calzone fra pizzasjappa på hjørnet en dag. :ler:

I dag skal jeg og mannen til jordmor for første gang. Gleder meg. Også synes jeg det er koselig at han vil bli med også, men det var visst en selvfølge for han tror jeg.

Etter at vi har vært der, så reiser jeg hjem til mammaen min og skal være der til søndag. Blir koselig. :)

Foreslo for mannen i går at vi skulle dra å se på vogner til uka. Han syntes visst det var veldig tidlig. :forvirret:

Men jeg tenkte at det er jo salg. Riktignok skal pappa betale vognen og har sagt at pris ikke er relevant, men vi kan jo gjøre det billigst mulig når vi først kan.

Får nok overtalt froskemannen tenker jeg. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til hos jordmor i dag!

mannen min synes også at det er altfor tidlig å kjøpe vogn. jeg så en brukt vogn her i forrige uke som jeg kunne tenkt meg, men han var ikke veldig gira på at vi skulle kjøpe noe nå. -så da ble den solgt til noen andre :forvirret:

har nemlig mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe brukt kombivogn først. -og så kjøpe en kul 3-hjuling når småttis er rundt 1 år. da står det nok mellom OTH urban jungle og TFK jogster twist. begge de kan man også få bag til, men de kan kun brukes i én kjøreretning, så det er uaktuelt for meg å ha en sånn med en gang... har du kommet noe lenger i jakten på vogn, da?

kos deg i helgen :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at Froskemannen har kjent spark! :hjerter: Blir enda mer knyttet til den lille når han får litt kontakt. :) Sambo vurderer å kjøpe seg et sånt tre-stetoskop for å opprette egen linje inn til krabaten. :ler:

Sånn vognting er vanskelig. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petra, Kakao og Bippe :kyss:

Har sett på OTK og TFK jeg også, Petra, men vil ikke ha bagen vendt fra meg i begynnelsen nei, så vi har vel egentlig ikke kommet noe lengre i jakten. :forvirret:

Trestetoskop er sikkert stas for mannen ja. Hadde jeg enda vært litt mykere kanskje jeg kunne hørt i det også. :ler:

Jordmor forsøkte og lytte med et slik på fredag, men fant ikke hjertelyden med det fordi jeg visstnok har morkaken liggende delvis foran i følge UL-papiret mitt. Det sa de ikke noe om til meg når jeg var på UL, men vet ikke om det har så mye å si bortsett fra at bevegelsene kan være litt svake. Men da lyttet hun istedet med en sånn maskin så både jeg og mannen fikk høre. :hjerter:

Resten av jordmortimen var også super. Fikk snakket om både mine og mannens forventninger til fødselen, vi fikk omvisning på fødeavdelingen, både et føderom og et sånt familierom hvor vi skal være på barsel. Det var jo som et hotellrom, og føderommet var også stort og fint med stort badekar, dobbeltseng og ikke sykehusmøbler eller instrumenter i det hele tatt. Jordmor var utrolig hyggelig, så er kjempeglad for at jeg valgte ABC.

Hun snakket også en del om fødsel og smerter, hva som er mannens viktigste oppgaver i forhold til meg osv. Han ble også mye mer positiv til at vi skal være på ABC etter at vi hadde vært der. Han har nok vært litt skeptisk til at jeg ikke ville dope meg ned. :ler:

Alle prøver var også fine, så da er jo alt bra. :tommelsmil:

I helgen har jeg vært hos mamma. Veldig koselig. Jeg har verdens beste mamma. Men hun har tatt litt av når det gjelder det kommende barnebarnet, så jeg har med meg en masse barnetøy hjem igjen. :ler: Heldigvis har vi ganske så lik smak, og hun vet hva jeg liker og ikke så det hun hadde kjøpt var helt perfekt. :)

Nå skal jeg snike litt i dagbøkene og se hva som har skjedd mens jeg har vært borte, så får jeg se om jeg orker å skrive noe før jeg finner senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes gøy ut å få en så real omvisning. Mannen min skal også være med på neste jordmor-time. Gleder meg!!! Har hørt mye bra om ABC ja. Blir spennende dette her!!! :hoppe:

Så koselig at mamman din er engasjert da! Ta imot sier jeg bare!! :ler:

Har du fått bearbeidet mannen noe mer ang. vogn??

Ha en fin mandag!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sløv start på dagen... :sjenert:

Sov leeenge, og har spist frokost og surfet på nettet en times tid.

Nå skal jeg lage meg en kopp te og sette meg ned med prosjektoppgava mi. Nå har jeg ikke noe valg lengre. Kan rett og slett ikke utsettes mer. :forvirret:

Veide meg igjen i dag. + 1 kg siden sist uke. :overrasket: Riktignok har magen vokst mye den siste tiden, men håper jeg ikke skal legge på meg en kilo i uka framover. :tristbla: Har spist myyye i helgen da, så får tro det er litt derfor. Også får jeg være flink med mat heretter. Ikke noe godis i ukedagene. :fy_fy:

Vet ikke helt om jeg har fått bearbeidet mannen, Smile. Han vil gjerne kjøpe tv, så har jo et trumfkort på hånden der jeg da. :sjarmor::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en veldig positiv opplevelse og være hos jordmor da, så bra. Og koselig med ivrig mamma :klem: Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...