Gå til innhold

Livet i froskedammen

Frida Frosk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men har det fint hvertfall. Rompetrollet gjør fortsatt froskemammaen litt småkvalm, men er ellers i god form. Ennå har det ikke gått opp for meg at jeg skal bli mamma tror jeg. Tror det er pesimistfrosken som ikke tør å håpe på at alt detet går bra. Selv om jeg vet at det mest sannsynlig gjør det.

Klarer ikke glede meg særlig over graviditeten må jeg innrømme. Føler meg som en utakknemlig idiot, når jeg vet hvor mange som sliter her inne, også er jeg så heldig at det klaffer med en gang og likevel er jeg ikke glad.  :forvirret: 

Tenker bare på hva jeg har stelt i stand. Burde jeg ha ventet til jeg var ferdig på skolen? Blir vi gode foreldre? Hvordan blir kroppen min etter det her? Hva om det feiler barnet noe? Tenk om vi ikke har råd til bleier. Ok da, så ille er det ikke. Vi har faktisk helt grei økonomi. Men 1000 rare tanker fyker rundt i froskehjernen. Satser på at det er hormoner.  :ler:

Du er ikke alene om å ha sånne tanker! Jeg kjenner meg godt igjen, selv om jeg også har blitt litt opptatt av å passe på magen hvis noe f.eks rister for mye. Skal se det blir bedre med en gang du får høre hjertelyd og se på UL. Tror i hvertfall det blir mer virkelig da. Man har jo ikke så mye å forholde seg til i begynnelsen før det begynner å syns og kjennes. Ellers ser det ut til at du må høre på Smile, hun virker som en fornuftig sjel.

Og selv om bokhylla mi er full av bøker innen pedagogikk og psykologi, så står jo ikke svaret eller oppskriften der.  ;)

I følge en av spesialpedagogene på jobb, nytter det ikke å bruke skolepedagogikken på egne barn. Det er for mange følelser involvert. Sunn fornuft er visst viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei froskevenn! så bra at du har kost deg i helgen!

Jeg sa ingenting om graviditeten. Froskemannen synes vi bør fortelle det til de kommende besteforldre samtidig. Forsåvidt enig i prinsippet, men trenger man være så fordømt rettferdig alltid da?  :klø:

jeg synes ikke man trenger å være så fordømt rettferdig alltid. hvis mannen og jeg blir gravide så kommer jeg sikkert til å fortelle det til mamma ganske tidlig, men jeg tror nok at vi vil vente med å fortelle det til han foreldre til det har gått litt lengre tid.

men folk er jo forskjellige, da!

ha en strålende mandag!

god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg blir gravid, er jeg sikker på at vi ikke klarer å holde det for oss selv særlig lenge, slik at de fleste rundt oss kommer til å få vite det rimelig kjapt. Jeg vet iallfall at JEG kommer til å ha stooore problemer med å ikke si noe.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Lurer litt på hvordan knøttet har det. Håper det klarer å slappe av litt mer enn kroppen det har bosatt seg i. Blir mye stress. 12-13 timers dager flere dager i uken.

Er litt redd for at vekstforholdene ikke er optimale, men så lenge jeg spiser sunt og får nok søvn må vel det gå bra?

Ja trollet har det vel bra så lenge mamma'n har det bra! Kanskje du får tid til å slappe av om ikke så lenge, tror ikke det gjør noe vondt iallefall!

Jeg lurer også på hvordan det har det der. Skulle gjerne sett det NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan knøttet har det. Håper det klarer å slappe av litt mer enn kroppen det har bosatt seg i. Blir mye stress. 12-13 timers dager flere dager i uken.

Er litt redd for at vekstforholdene ikke er optimale, men så lenge jeg spiser sunt og får nok søvn må vel det gå bra?

du skal se knøttet har det fint! :)

-men du må ikke stresse altfor mye om dagen, da! ta deg tid til å slappe av litt innimellom også!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...