Gå til innhold

ADHD som forelder, hvordan er diagnosen for deg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og min mann har siden vi fikk to barn innsett at vi ikke evner å ha det like ryddig, strukturert i hverdagen, den samme «gjør det du må av oppgaver» som andre barne familier. Vi har nå begynt å sammenligne oss med andre barne familier vi kjenner og vi kjenner oss stort sett kun igjen i en venne familie som faktisk har adhd. 

Derfor lurer jeg på, har du adhd og barn? Og hvordan ser hverdagen ut for deg? Når innså du at du måtte få deg sjekket? 

ADHD er jo trendy, men vi har begge slitt siden barndommen og vi begge krysser av på nesten hele adhd lista bortsett fra den hyper aktive delen. 

Anonymkode: d3c57...eee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er mye overveldet,  overstimulert, dysregulert og utbrent. Dessverre. Bruker MYE tid på organisere, rydde og vaske og det ender med å se ut som normale mennesker har det når de syns det er rotete... Det er krevende som  fy! Kjøper rydde-og vaskehjelp når jeg har råd, og prøver å ikke sammenligne meg med de som ikke har ADHD.

Anonymkode: 2c388...897

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er mye overveldet,  overstimulert, dysregulert og utbrent. Dessverre. Bruker MYE tid på organisere, rydde og vaske og det ender med å se ut som normale mennesker har det når de syns det er rotete... Det er krevende som  fy! Kjøper rydde-og vaskehjelp når jeg har råd, og prøver å ikke sammenligne meg med de som ikke har ADHD.

Takk for svar! Jeg kjenner meg veldig igjen. Syns det nesten er flaut siden vi er to foreldre og likevel maser jeg om at vi må få leid inn vaskehjelp. Svigermor syns synd på oss og har i ny og ne hjulpet… fikk du diagnose som voksen? Hvilke symptomer hadde du som barn? 

Jeg vurderer å gå videre privat for utredning og medisiner, for syns synd i barna mine for at jeg er så kaotisk.

Skrevet

Jeg har ikke adhd, men har lyst å utrede meg. Tror jeg har det. 
Har det stort sett ryddig og organisert. Har voksne barn. 
har en evne til å skyve unna ting og være her og nå med barna da de var små- også nå. 
Men i hodet er det enten høyt gir og effektiv eller helt sofa. 
Er god på å prioritere og siler ut det som ikke er viktig. 
Tar et skippertak når det trengs 

Anonymkode: fcdc9...02d

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Takk for svar! Jeg kjenner meg veldig igjen. Syns det nesten er flaut siden vi er to foreldre og likevel maser jeg om at vi må få leid inn vaskehjelp. Svigermor syns synd på oss og har i ny og ne hjulpet… fikk du diagnose som voksen? Hvilke symptomer hadde du som barn? 

Jeg vurderer å gå videre privat for utredning og medisiner, for syns synd i barna mine for at jeg er så kaotisk.

Ja, diagnose som voksen. Etter barn. Hadde nok ikke fått barn hadde jeg visst hvor mye alt rundt (organisering, regulering, strukturering osv) skulle kreve. Er av og på medisin.  Er veldig ambivalent til medisiner. Og siden det er arvelig har jeg jo også 1 barn med ADHD og det har sine utfordringer.... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...